IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Wat is er na de dood? Vorige pagina | Volgende pagina
Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 15:26 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

iets, maar wat? Ben jij al dood geweest? Ik weet het alleszins niet.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2002 15:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 15:26 schreef Mortanius het volgende:
iets, maar wat? Ben jij al dood geweest? Ik weet het alleszins niet.

daar sluit ik me bij aan.
voor de rest van de wereld gaat het leven gewoon door. het lichaam zal wegrotten in de grond maar wat er met je energie gebeurd weet ik niet


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 15:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die energie wordt dus door de wormpjes en de beestjes en de bacteriën omgezet zodat hun metabolisme zichzelf in stand kan houden.

Je bent DOOD. Weg. *poef*


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 23-06-2002 15:38 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Inderdaad. En als je dood bent heb je geen zak meer aan alles dat je in je leven gedaan hebt, verzameld hebt en/ of geleerd hebt. Allemaal weg. Zonde he?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 15:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 15:38 schreef General Skullfucker het volgende:
Zonde he?
Gelukkig niet, want ik leef!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 23-06-2002 15:41 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

ha... wacht maar!



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 15:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nee, want als ik dood ben ben ik er niet meer om het zonde te vinden. En als ik leef kan ik dingen doen. Het is dus per definitie niet zonde. Ik kan mij dan ook niet goed inleven in existentialistische crises, of in mensen die het nodig vinden om ergens in te geloven.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 15:44 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Denk je dat je zomaar leeft? Dat je zomaar vanalles meemaakt en leert? Zonder reden?

Waarom maak je er nu geen eind aan, dan heb je geen miserie meer, dan moet je niet meer afzien of dingen tegen je zin doen, als het allemaal toch geen nut heeft en geen bedoeling, niks, niemendal, schiet uzelf voor het hoofd dan.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 23-06-2002 15:46 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Nee. Ik begrijp ook nooit waarom mensen bang zijn voor de dood. Ik kan me voorstellen dat je niet verminkt wil worden of zo gewond raakt dat je kunstmatig in leven gehouden wordt en dat je terwijl je je bewustzijn nog hebt jarenlang blijft lijden zonder dat je in staat bent er een einde aan te maken.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2002 15:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

niet noodzakelijk wordt alles wat je in je leven gedaan hebt vergeten. moet alleen zorgen dat je iets doet wat de herinnering waard is. als je herinnerd wilt worden dan


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 15:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 15:44 schreef Mortanius het volgende:
Denk je dat je zomaar leeft? Dat je zomaar vanalles meemaakt en leert? Zonder reden?

Waarom maak je er nu geen eind aan, dan heb je geen miserie meer, dan moet je niet meer afzien of dingen tegen je zin doen, als het allemaal toch geen nut heeft en geen bedoeling, niks, niemendal, schiet uzelf voor het hoofd dan.
Wat een onzin! Waarom zou ik dat doen? Ik ben nl. dol op mijn leven. Het nut, de bedoeling, IS mijn leven. Zelf is een constructie en wordt alleen maar gevormd door dingen te DOEN. Er is niets ervoor, en niets erna.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 16:05 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 23 juni 2002 15:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat een onzin! Waarom zou ik dat doen? Ik ben nl. dol op mijn leven. Het nut, de bedoeling, IS mijn leven. Zelf is een constructie en wordt alleen maar gevormd door dingen te DOEN. Er is niets ervoor, en niets erna.


Fantastisch, dus je doet dingen die nergens op uit draaien, interessant vooruitzicht.

Waarom doe je dan moeite om iets van je leven te maken als er niets meer is nadien? (volgens jou) alles is weg, iedereen vergeet je en alles wat je gedaan hebt punt.

Waarom moeite doen om te leven?


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 23-06-2002 16:09 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

Maar de grote vraag van het leven luid vandaag natuurlijk: IS ER WALDROCK NA DE DOOD???


Black Metal ist krieg :-)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2002 16:27 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hmm ik zag laatst een documantaire over hypnotisering. Daarin ging het ook over een droom van een vrouw dat een beeld gaf uit het vorige leven van die vrouw..Samen met haar hypnotiseur zijn ze dat gaan uitzoeken waar haar droom begon en wie ze geweest is. Ik geloof dit dus echt wel. Dat komt omdat ik zelf geboren ben met op iedere pols op dezelfde hoogte een klein littekentje. Onverklaarbaar.Misschien dat ik dit ook eens door een hypnotiseur laat uitzoeken. misschien ook om die ervaring eens mee te maken en om te ontdekken of dat hypnotiseren nu echt waar is.

om nu te zeggen dat reincarnatie bestaat vind ik zo ver gezocht. Hoe vaak reincaneer je dan ect... bleghh hier zal ik dus wel nooit achter komen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 16:33 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 23 juni 2002 16:27 schreef Cadaveria het volgende:
hmm ik zag laatst een documantaire over hypnotisering. Daarin ging het ook over een droom van een vrouw dat een beeld gaf uit het vorige leven van die vrouw..Samen met haar hypnotiseur zijn ze dat gaan uitzoeken waar haar droom begon en wie ze geweest is. Ik geloof dit dus echt wel. Dat komt omdat ik zelf geboren ben met op iedere pols op dezelfde hoogte een klein littekentje. Onverklaarbaar.Misschien dat ik dit ook eens door een hypnotiseur laat uitzoeken. misschien ook om die ervaring eens mee te maken en om te ontdekken of dat hypnotiseren nu echt waar is.

om nu te zeggen dat reincarnatie bestaat vind ik zo ver gezocht. Hoe vaak reincaneer je dan ect... bleghh hier zal ik dus wel nooit achter komen.


Dat is niet echt hypnose dit wordt regressie genoemd: teruggaan vanaf het punt waar je nu leeft tot op het punt waar je de eventuele trauma of iets dergelijks hebt meegemaakt. Veelal gebeurt het als mensen de oorzaak en omstandigheden kennen van het trauma of overblijfsel uit jeugd of één der vorige levens dat het verdwijnt.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2002 16:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 16:33 schreef Mortanius het volgende:
Dat is niet echt hypnose dit wordt regressie genoemd: teruggaan vanaf het punt waar je nu leeft tot op het punt waar je de eventuele trauma of iets dergelijks hebt meegemaakt. Veelal gebeurt het als mensen de oorzaak en omstandigheden kennen van het trauma of overblijfsel uit jeugd of één der vorige levens dat het verdwijnt.
Dat is toch ongelooflijk. Ik wil het eerst wel eens zelf mee maken. Ze zeggen ook wel eens dat je angsten meeneemt vanuit je vorige leven. Zo ben ik onnoemelijk bang voor ballonnen. en mijn moeder heeft geen verklaring waarom of waardoor deze angst zou zijn begonnen, die angst is er al vanaf dat ik enig besef van de wereld heb.. Zo heeft iedereen wel dingen (denk ik) dat je vanuit dit leven niet kan verklaren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-06-2002 16:45 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Misschien was je 1 a 2 eeuwen terug uit 1 van eerste hete-lucht ballon gevallen of ermee gecrashed

<OT>
Een poos niet gezien Cadav!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2002 16:46 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 16:45 schreef MBMarduk het volgende:
Misschien was je 1 a 2 eeuwen terug uit 1 van eerste hete-lucht ballon gevallen of ermee gecrashed

<OT>
Een poos niet gezien Cadav!

Het zal toch niet waar zijn ..

off topic,.,. klopt meneer marduk ik heb RSI


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 16:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 16:05 schreef Mortanius het volgende:
Waarom moeite doen om te leven?

Als je die vraag moet stellen, dan wordt het hoog tijd om eens te GAAN leven.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 16:49 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 23 juni 2002 16:36 schreef Cadaveria het volgende:
Dat is toch ongelooflijk. Ik wil het eerst wel eens zelf mee maken. Ze zeggen ook wel eens dat je angsten meeneemt vanuit je vorige leven. Zo ben ik onnoemelijk bang voor ballonnen. en mijn moeder heeft geen verklaring waarom of waardoor deze angst zou zijn begonnen, die angst is er al vanaf dat ik enig besef van de wereld heb.. Zo heeft iedereen wel dingen (denk ik) dat je vanuit dit leven niet kan verklaren.


Dit is inderdaad heel juist, veel mensen hebben bepaalde angsten waarvan ze niet weten hoe ze eraan geraakt zijn maar meestal ligt de oorzaak veel dieper dan het leven hier en nu. Veel mensen denken er zelfs niet over en aanvaarden het blindelings, jammer is dat.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 16:50 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 23 juni 2002 16:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Als je die vraag moet stellen, dan wordt het hoog tijd om eens te GAAN leven.


Ik weet het voor mezelf, de vraag was gesteld aan jou omdat je zegt dat er niets is.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2002 16:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik vind het veel te interssant om het links te laten liggen. Hier kan je enigsinds achter komen. misschien kan je dan je positie van dit leven ook beter bepalen. Het lijkt mij trouwens wel een prettig idee om weer terug te komen. Maar dan wel als metalhead.. Waar moet ik me inschrijven?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-06-2002 17:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2002 16:50 schreef Mortanius het volgende:
Ik weet het voor mezelf, de vraag was gesteld aan jou omdat je zegt dat er niets is.
Het bedrog zit hem in de vraag.... ik stel hem dan ook niet. Ik ben bezig met leven!
Het leven hééft geen zin, die zin moet je zelf maken. Door te leven, wordt dat gevormd. Ik creëer de zin van het leven; mijn zin, dat ben ik.

Correctie: mijn zin, dat wórd ik. Ik verander constant in de vleesgeworden 'zin van mijn leven'. Het is een eindig proces (hopelijk gedurende een jaar of zestig).

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 23-06-2002 17:02]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 23-06-2002 17:09 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Het is niet makkelijk, beseffen dat alles zinloos is, in een wereld waar iedereen in doelen, betekenis en waarde gelooft.



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 23-06-2002 17:13 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 23 juni 2002 17:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Het bedrog zit hem in de vraag.... ik stel hem dan ook niet. Ik ben bezig met leven!
Het leven hééft geen zin, die zin moet je zelf maken. Door te leven, wordt dat gevormd. Ik creëer de zin van het leven; mijn zin, dat ben ik.

Correctie: mijn zin, dat wórd ik. Ik verander constant in de vleesgeworden 'zin van mijn leven'. Het is een eindig proces (hopelijk gedurende een jaar of zestig).


Ik begrijp het volledig, elk zijn levensvisie natuurlijk. Nu, in ieder geval zal je het wel zien (of niet zien) de dag dat je sterft.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen