IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Wat is er na de dood? Vorige pagina | Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 20:05 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Wetenschap met gezweef vergelijken in onzin, wetenschap doet tenminste een poging dingen ergens op de stoelen, tuurlijk gaat wetenschap (in het specefiek wiskunde) uit van een aantal axioma's maar om daarom wetenschap op 1 stoel met gezweef te mikken...


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 04-11-2002 20:38 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ja, wetenschap is te beperkend, want we kunnen niks aantonen, en er mee testen.
daarom kies ik voor witchcraft, omdat ik me er in thuis voel, en ik vind het leuk, leer er veel vanen het is vrij, ik kan in principe alles doen wat ik wil...
btw ik ben nieuw hier, wat zijn de forums waar de meeste heksen zitten? ik moet effies een aantal dingen weten over praktische zaken...


over dat tweelingzielen heb ik een andere mening...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 04-11-2002 22:26 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

uhm http://heksen.pagina.nl
Zal wel wat staan.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 04-11-2002 22:31 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 4 november 2002 19:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja, niet overdrijven, het is iig een heuristische systematiek die werkt, mits men er niet te veel waarde aan hecht.


Ach, ik dacht eens ethousiast te zijn...


quote:
Op 4 november 2002 20:05 schreef Dargull het volgende:
Wetenschap met gezweef vergelijken in onzin, wetenschap doet tenminste een poging dingen ergens op de stoelen, tuurlijk gaat wetenschap (in het specefiek wiskunde) uit van een aantal axioma's maar om daarom wetenschap op 1 stoel met gezweef te mikken...


Wetenschap als verheven beschouwen is ook onzin. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vindt wetenschap heel nuttig en interessant.
Maar het lijkt wel een soort kerk, wetenschap als god en alle andere filosofiën/methodes als blasfemisch beschouwen en buitensluiten.
Wetenschap doet "een poging" maar andere invalshoeken worden alleen gerespecteerd als ze wetenschappelijk verklaarbaar zijn...
Ik denk gewoon dat men tegenwoordig te veel gefixeerd is op wetenschap en filosofische/spirituele benaderingen al per definitie als niet geloofwaardig bestempeld.
En dat terwijl ze naar mijn mening gecombineerd met elkaar juist veel sterkere inzichten geven.

quote:
Op 4 november 2002 20:38 schreef Mordon het volgende:
over dat tweelingzielen heb ik een andere mening...


misschien leuk voor een ander topic...


why would you listen to me?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 22:35 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Hehe wetenschap zet een man op de maan...

Religie heb dat nooit gedaan, sterker nog ze hebben er veel aan gedaan om de wetenschap tegen te werken...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-11-2002 22:43 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 november 2002 22:31 schreef antimetal het volgende:
Ik denk gewoon dat men tegenwoordig te veel gefixeerd is op wetenschap en filosofische/spirituele benaderingen al per definitie als niet geloofwaardig bestempeld.
En dat terwijl ze naar mijn mening gecombineerd met elkaar juist veel sterkere inzichten geven.


Je vergeet dat kennis niks te maken heeft met een mening.

Ik ben nl. niet van 'mening' dat dino's ooit bestaan hebben want ze bestonden echt. Jij hebt dezelfde visie op kennis als de biblethumpers die beweren dat de hele evolutietheorie nonsens is.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 22:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:43 schreef mislyd het volgende:
Je vergeet dat kennis niks te maken heeft met een mening.

Ik ben nl. niet van 'mening' dat dino's ooit bestaan hebben want ze bestonden echt. Jij hebt dezelfde visie op kennis als de biblethumpers die beweren dat de hele evolutietheorie nonsens is.

Jij ook, dinothumper .

Voor mijn part zijn de dino's etensresten van g0D; wat werkt, is nuttig. Wetenschap werkt -- g0D is òf niet aanwezig, of een lafaard en een leugenaar -- spiritualiteit is persoonlijk -- alleen de dood is echt.

Nothing else matters .


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 22:46 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:43 schreef mislyd het volgende:
Je vergeet dat kennis niks te maken heeft met een mening.

Ik ben nl. niet van 'mening' dat dino's ooit bestaan hebben want ze bestonden echt. Jij hebt dezelfde visie op kennis als de biblethumpers die beweren dat de hele evolutietheorie nonsens is.


hehe ik heb ooit een zionistisch joodse dame gekend die beweerde dat dino's een overheids complot was want de aarde was immers nog maar 6000 jaar oud


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-11-2002 22:50 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 november 2002 22:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Wetenschap werkt -- g0D is òf niet aanwezig, of een lafaard en een leugenaar -- spiritualiteit is persoonlijk -- alleen de dood is echt.



+ of god is een triviaal iets.

OK, religie en wetenschap zijn beide menselijke neveneffecten, en beiden leiden tot niets.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 04-11-2002 22:52 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ja, vind ik ook, ik zou er de pest in hebben in religie...

nieuwe topic dan maar openen
trouwens: (om weer op het onderwerp terug te komen )

WIE HEEFT ER EEN BIJNA DOOD ERVARING ERVAREN?

nou, lijkt me duidelijk...
ik niet in iedergeval (jammer, lijkt me leuk)


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 04-11-2002 22:52 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

quote:
Op 4 november 2002 22:35 schreef Dargull het volgende:
Hehe wetenschap zet een man op de maan...

Religie heb dat nooit gedaan, sterker nog ze hebben er veel aan gedaan om de wetenschap tegen te werken...


Wetenschap heeft dus nut, maar de motivatie achter deze eerste "missie" was niet bepaald wetenschappelijk.
Religie is vandaag de dag een uitgehold begrip,
al was de basis ooit een universele "wijsheid" over het menselijk handelen...


why would you listen to me?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 22:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:50 schreef mislyd het volgende:
+ of god is een triviaal iets.

Uiteraard.

quote:
OK, religie en wetenschap zijn beide menselijke neveneffecten, en beiden leiden tot niets.

Dat geloof ik niet. Het leidt op z'n minst tot bewustwording, en ziedaar het ontstaan van 'betekenis'; deze bewustwording is er omwille van zichzelf (immers, ik wil graag blijven bestaan, omdat ik nu eenmaal besta).

Op een dag zullen we zò bewust geworden zijn van het hoe, het waarom en de betekenis dat het niet meer nodig zal zijn om bewust te worden om op de vraag antwoord te geven, en lossen we op in een wolkje entropie.

*poef*


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 22:54 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:50 schreef mislyd het volgende:
+ of god is een triviaal iets.

OK, religie en wetenschap zijn beide menselijke neveneffecten, en beiden leiden tot niets.



wetenschap is misschien ook niet alles maar het werkt en het brengt een zekere mate van voortuit gang (getuige de pc waarop je nu zit te zm-en )

religie werkt niet en brengt stilstand of achter uitgang, want mensen moeten dom gehouden worden, anders gaan ze lastige vragen stellen... (getuige ook dit forum )

(conclusie paul is god???)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 22:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:54 schreef Dargull het volgende:
wetenschap is misschien ook niet alles maar het werkt en het brengt een zekere mate van voortuit gang (getuige de pc waarop je nu zit te zm-en )

Aan welke waardeset meet je die 'vooruitgang' af dan, als ik vragen mag??


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 22:56 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Aan welke waardeset meet je die 'vooruitgang' af dan, als ik vragen mag??


de mijne uiteraard.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 22:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:56 schreef Dargull het volgende:
de mijne uiteraard.

Duh!!! Dan heb je zonet je eigen argument ontkracht.

Wat moet ik met jouw vooruitgang, ik ga liever in m'n eentje masturberen .


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 22:59 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Duh!!! Dan heb je zonet je eigen argument ontkracht.

Wat moet ik met jouw vooruitgang, ik ga liever in m'n eentje masturberen .


de enige maatstaf die voor mij relevant is, de mijne...

en dude waar haal jij het idee van dan dat je met mij samen zou mogen mastruberen???


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-11-2002 22:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 november 2002 22:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Op een dag zullen we zò bewust geworden zijn van het hoe, het waarom en de betekenis..

Dat nooit..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 23:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 22:59 schreef Dargull het volgende:
de enige maatstaf die voor mij relevant is, de mijne...

en dude waar haal jij het idee van dan dat je met mij samen zou mogen mastruberen???

Tja, jij begon over vooruitgang, en dat anderen daar wat van merken ('getuige de PC waar je nu achter zit te ZM-en'), omdat zij achter hun PC zitten.... oftewel je beTREKT (hehe ) jouw masturbatoire neigingen niet alleen op jezelf! Ha! Q.E.D. 1-0. Ik win. Neh neh neh neh neh neh *huppel* *mekker* bèèèhhh

(jezus...)

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 04-11-2002 23:01]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-11-2002 23:01 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 november 2002 22:54 schreef Dargull het volgende:
wetenschap is misschien ook niet alles maar het werkt en het brengt een zekere mate van voortuit gang (getuige de pc waarop je nu zit te zm-en )

religie werkt niet en brengt stilstand of achter uitgang, want mensen moeten dom gehouden worden, anders gaan ze lastige vragen stellen... (getuige ook dit forum )

(conclusie paul is god???)

Ofwel, ben ik nu gelukkiger dan een religieuze kluizenaar omdat ik kan zm'en? Waarschijnlijk niet hoor..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 23:02 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 23:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, jij begon over vooruitgang, en dat anderen daar wat van merken ('getuige de PC waar je nu achter zit te ZM-en'), omdat zij achter hun PC zitten.... oftewel je beTREKT (hehe ) jouw masturbatoire neigingen niet alleen op jezelf! Ha! Q.E.D. 1-0. Ik win. Neh neh neh neh neh neh *huppel* *mekker* bèèèhhh

(jezus...)



hehe ok jij wint, zolang je maa niet met mij wil masten...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-11-2002 23:26 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Alles stamt af van de filosofie, wetenschap en religie lijken misschien haaks op elkaar te staan maar zijn gewoon takken van dezelfde boom.

Wetenschap probeert bewijzen te verzamelen voor de verklaring van de wereld om ons heen, maar een groot gedeelte van de wetenschap komt voort uit de geest, zonder fantasie is er geen wetenschap, als er geen mensen zijn die verder kijken dan de empirirsche waarheid zal er nooit vooruitgang zijn.

Met de woorden van de great Finkers:

"Ach, wat is wetenschap nu helemaal? Stoerdoenerij... Volgens de wetenschap is de zeespiegel gestegen met vijftig centimeter in de laatste vijftig jaar, ik heb het voor de aardigheid een s nagemeten en kwam op eens stijging van anderhalve meter binnen zes uur"

De wetenschap kan nooit alles verklaren, en we hebben uiteindelijk alleen onze eigen ervaringen en geloven om onze "bewijzen" op te baseren.

Als je maar lang genoeg zoekt zul je uiteindelijke wel bewijzen vinden om je theorie te staven


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 23:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Finkers is niet leuk.

En wetenschap en religie zijn heel verschillende dingen -- religie gaat ook over sublimatie van energie, terwijl wetenschap daar niets mee van doen heeft.
Een bijzonder platte analyse!


Ares
Usericon van Ares
Posted 04-11-2002 23:39 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2002 23:26 schreef Phriar het volgende:
Alles stamt af van de filosofie

flauwekul.
quote:

zonder fantasie is er geen wetenschap
ook niet waar
quote:

"Ach, wat is wetenschap nu helemaal? Stoerdoenerij... Volgens de wetenschap is de zeespiegel gestegen met vijftig centimeter in de laatste vijftig jaar, ik heb het voor de aardigheid een s nagemeten en kwam op eens stijging van anderhalve meter binnen zes uur"

Ik begrijp niet waar finkers zijn populariteit vandaan haalt....


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 05-11-2002 0:03 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

zeg, wat doen jullie een moeite om elkander te overtuigen van jouw eigen mening...
als je nou gewoon voor jezelf die mening gaat proberen te baseren op feiten, dan kom je een stuk verder.

een stukje argumentatie heet dat...

ik zou nou niet gaan proberen om iemand anders jouw persoonlijke mening op te praten, dat lukt je toch nooit.
als jij voor jezelf die mening hebt, is het goed genoeg

ik stop hiermee (vanaaf, da's lang genoeg...), ik ga naar heksen.pagina.nl


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen