IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 12:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 12:03 schreef invictis het volgende:
mwah misschien heeft ie wel voldoende levenservaring,inzicht en wijsheid.
feit is dat elke gristenhond niet kan wachten om een dolk in je rug te planten.
jullie zijn een verachterlijk volk, stelletje fantasten en machtmisbruikers.
Ik denk dat ook jij hoognodig een kopje kamillethee moet drinken. Denk om je hart!


When your people matter, menstrual health matters


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-06-2010 12:23 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik kan me ook wel vinden in wat Zelthor allemaal zegt.
Verder is het heel simpel:

True = antichristenlijk
Gay = antichristenlijk
True = gay



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 12:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 11:54 schreef ZelThoR het volgende:
Beter lezen Ik leg de mening/hypothese uit van een stel wetenschappers die een hele reeks onderzoeken onder de loep nemen.
Mea culpa, ik las weer eens te snel.

quote:
Op 9 juni 2010 11:54 schreef ZelThoR het volgende:
Die mechanismen worden geen bijproduct genoemd, pas op! Die mechanismen bleken nodig en zijn dus door evolutionaire processen geselecteerd (eventueel i.c.m. God's liefde, wat jij wil ). Religie / geloof wordt door de auteurs als mogelijk bijproduct gerekend.
Interessant ja. Ik zal eens aan God vragen of Hij dat onderzoek wil laten staken, wij Christenen kunnen niet zo goed tegen dit soort anderssoortige meningen. Brengt ons in de war.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 12:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 12:18 schreef Hypnos het volgende:
Kindermisbruik (mentaal en fysisch), afslachtingen, de Conquistores of hoe heten ze, tegenhouden van wetenschappelijke inzichten, corruptie, beïnvloeding van rechterlijke en politieke machten, het ontkennen van de menselijke natuur, verbod vrijheid van seksualiteit en levensbeëindiging, verbod op abortus ook al ben je door je vader/oom en alle aanverwanten tot in de 8e lijn bezwangerd tot in extremis, intolerantie, het niet toelaten van kritiek

Nee echt, een lijstje waar alle Christenen ter wereld achter staan hoor! Echt. Allemaal zaken voorbehouden aan Christenen. Echt. Komt niet voor bij Moslims, Hindus, atheisten, Amerikanen, metalheads, Chinezen en Belgen.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 12:35 schreef Fusion het volgende:
Nee echt, een lijstje waar alle Christenen ter wereld achter staan hoor! Echt. Allemaal zaken voorbehouden aan Christenen. Echt. Komt niet voor bij Moslims, Hindus, atheisten, Amerikanen, metalheads, Chinezen en Belgen.



metalheads die slachtingen houden???


en die anderen die je opnoemt, nou, daar heb ik ook geen sympathie voor hoor.

Het grote gevaar is imo jij eigenlijk! Jij kunt wel nuanceren, en je komt naar voor als "Christen"

je bent helemaal niet een doorsnee Christen.
Het is dan ook maar best dat de metal "Christelijk geïnspireerde metal" genoemd wordt, want het is helemaaaaaal niet Christelijk.

imo ben jij een pseudo-Christen. Je hebt wel een bepaalde overtuiging overgenomen maar je bent niet akkoord met de mainstream Chistelijke mening.

In het begin vond ik dit hypocriet van jou, maar eigenlijk begrijp ik wel dat je verdedigd waar je ook maar half achter staat,

ik ga bijvoorbeeld ook op NVA stemmen omdat ik Vlaanderen meer bevoegdheden wil zien krijgen, maar ik ben geen voorstander van een separatisme wat NVA op lange termijn wel wil.
als ze meer macht krijgen zal ik dus afhaken.

en ik zie ook ziets bij jou. Je hebt het voor de waarden en normen maar niet voor de invulling en de geschiedenis en veel feiten die gebeurd zijn. jammer voor jou, want die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De Paus heeft zich ook geëxcuseerd voor heksverbrandingen bvb ook al was dat 1.000000000 jaar voor zijn bestaan.
Een nazi is een holocauster, een Amerikaan is een atoombommer

zal nooit veranderen

en een Christen is een pedofiel


signature


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 09-06-2010 12:42 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Het zal ook voorkomen bij de groepen die jij opnoemt, maar niet op de schaal waarop de christenen die vergrijpen hebben gedaan.


Never have so many sacrificed so much for so few


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 12:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 12:25 schreef Fusion het volgende:
Interessant ja. Ik zal eens aan God vragen of Hij dat onderzoek wil laten staken, wij Christenen kunnen niet zo goed tegen dit soort anderssoortige meningen. Brengt ons in de war.

hehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 12:42 schreef Hypnos het volgende:
metalheads die slachtingen houden???
Euh. Ja? Genoeg voorbeelden toch van metalheads die grotendeels om hun black-metalhead-zijn een moord hebben gepleegd? Wellicht niet massaal, en wellicht ook mede omdat ze in die satanische mikmak geloven, en ook omdat ze eigenlijk van zichzelf gewoon wat steekjes los hadden, maar dat is nou PRECIES mijn punt. Een Christen is een mens. Een metalhead ook. Een Hindu ook. En ondanks dat mensen zich verenigen in groepjes (kerken, andere religies, politieke partijen, staten etc) en vanuit die groepjes ook hele erg dingen doen, blijft de onderliggende factor de rotte geest van sommige mensen. En dat is niet voorbehouden aan enige groep dan ook. Weet je trouwens hoeveel Christenen er om hun geloof zijn/worden vervolgd?

quote:
Op 9 juni 2010 12:42 schreef Hypnos het volgende:
imo ben jij een pseudo-Christen. Je hebt wel een bepaalde overtuiging overgenomen maar je bent niet akkoord met de mainstream Chistelijke mening.
Er is geen mainstream christelijke mening. Er zijn net zoveel splintergroepen, stromingen, denominaties als bij iedere andere religie, politieke partij, staat etc.

quote:
Op 9 juni 2010 12:42 schreef Hypnos het volgende:
In het begin vond ik dit hypocriet van jou, maar eigenlijk begrijp ik wel dat je verdedigd waar je ook maar half achter staat
Ehm... ik sta niet achter een religie. Ik geloof niet in 'het Christendom'. Ik geloof in Jezus en in God. Zoals Jezus eigenlijk oa. het religieuze landschap van die tijd flink kwam opschudden, zijn er genoeg zaken in 'het Christendom' waar ik het ook niet mee eens ben. Ik noem me dan ook 'Christen' omdat ik Jezus probeer te volgen. Niet omdat ik me per se met een kerkelijk instituut verbonden voel. De 'kerk' is voor mij hen die ook in Jezus geloven. Dat is


quote:
Op 9 juni 2010 12:42 schreef Hypnos het volgende:jammer voor jou, want die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De Paus heeft zich ook geëxcuseerd voor heksverbrandingen bvb ook al was dat 1.000000000 jaar voor zijn bestaan.
Een nazi is een holocauster, een Amerikaan is een atoombommer
Ok. Voel jij je als metalhead dan maar schuldig voor de moord op Dimebag. Voel jij je als Nederlander dan maar schuldig voor de arme Afrikaantjes, Indonesiers etc die wij hebben vermoord. Voel jij je als mens maar schuldig voor alles. Dat is nl allemaal onlosmakelijk verbonden met elkaar.

quote:
Op 9 juni 2010 12:42 schreef Hypnos het volgende:
en een Christen is een pedofiel

Moet je nou echt de hele tijd die voor jou zo belangrijke 'vrijgevochtenheid' in het 'recht' beledigend te zijn invulling geven?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 12:42 schreef jeroen83 het volgende:
Het zal ook voorkomen bij de groepen die jij opnoemt, maar niet op de schaal waarop de christenen die vergrijpen hebben gedaan.
Aha! Een kenner! Iemand die de jarenlange wild uiteenlopende schattingen en berekeningen omtrent het aantal slachtoffers van bijv de Inquisitie heeft vergeleken met het aantal slachtoffers van 'seculiere oorlogen en vervolgingen'. Iemand die ook verregaande alom aanvaarde definities heeft opgezet voor wanneer iets uit naam van religie gebeurt of niet. Iemand die jarenlang statistisch onderzoek heeft gedaan naar de moorden in naam van de Islam. Of de vervolgingen van Christenen over de hele wereld vanaf de eerste eeuw! Geweldig nieuws! Post ons de aantallen eens, daar zit de hele wereld al eeuwenlang op te wachten!


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-06-2010 13:15 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 juni 2010 13:10 schreef Fusion het volgende:
Aha! Een kenner! Iemand die de jarenlange wild uiteenlopende schattingen en berekeningen omtrent het aantal slachtoffers van bijv de Inquisitie heeft vergeleken met het aantal slachtoffers van 'seculiere oorlogen en vervolgingen'. Iemand die ook verregaande alom aanvaarde definities heeft opgezet voor wanneer iets uit naam van religie gebeurt of niet. Iemand die jarenlang statistisch onderzoek heeft gedaan naar de moorden in naam van de Islam. Of de vervolgingen van Christenen over de hele wereld vanaf de eerste eeuw! Geweldig nieuws! Post ons de aantallen eens, daar zit de hele wereld al eeuwenlang op te wachten!


Wat ben je toch een compleet onuitstaanbaar irritant kutjong.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 09-06-2010 13:15 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Als je er vanuit gaat dat er ongeveer 2 miljard christenen zijn. De wereldbevolking bestaat uit ruim 6 miljard mensen. Dan kun je er vrij gemakkelijk vanuit gaan dat de christenen de meeste misstanden hebben veroorzaakt, omdat ze veruit de grootste groep zijn. Of ken jij andere groeperingen die groter zijn in aantal dan de 2 miljard christenen op deze planeet.


Never have so many sacrificed so much for so few


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 13:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 13:06 schreef Fusion het volgende:
Euh. Ja? Genoeg voorbeelden toch van metalheads die grotendeels om hun black-metalhead-zijn een moord hebben gepleegd? Wellicht niet massaal



zeker niet massaal,

en dat is het verschil met Christenen, daar is en was het wel massaal


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 13:15 schreef Ralph het volgende:
Wat ben je toch een compleet onuitstaanbaar irritant kutjong.
Doe ik wat Jenje me vraagt, aanpassen, is het nog niet goed? Ik denk jij een hele kan kamillethee nodig hebt


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 13:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 13:15 schreef jeroen83 het volgende:
Als je er vanuit gaat dat er ongeveer 2 miljard christenen zijn. De wereldbevolking bestaat uit ruim 6 miljard mensen. Dan kun je er vrij gemakkelijk vanuit gaan dat de christenen de meeste misstanden hebben veroorzaakt, omdat ze veruit de grootste groep zijn. Of ken jij andere groeperingen die groter zijn in aantal dan de 2 miljard christenen op deze planeet.

Ja, en juist dat is dus totaal niet interessant. Je hebt pas een punt als Christenen relatief meer op hun geweten hebben. Daarnaast zijn er zoveel onderverdelingen dat van een homogene groep Christenen sowieso geen sprake is, dus het slaat sowieso nergens op.

Verder ben ik wel van mening dat Christenen / religies voor veel ellende zorgen en vooral meer dan seculieren. Dit omdat het eeuwenlange systemen zijn die vanwege inherente eigenschappen van die systemen (náást het menselijk zijn) op kleine en grote schaal ellende produceren. Dictators (niet-religieus) enzovoorts zijn toch behoorlijk tijdelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 13:15 schreef jeroen83 het volgende:
Als je er vanuit gaat dat er ongeveer 2 miljard christenen zijn. De wereldbevolking bestaat uit ruim 6 miljard mensen. Dan kun je er vrij gemakkelijk vanuit gaan dat de christenen de meeste misstanden hebben veroorzaakt, omdat ze veruit de grootste groep zijn. Of ken jij andere groeperingen die groter zijn in aantal dan de 2 miljard christenen op deze planeet.
Aha, dus dan ga jij er vanuit dat al deze statistieken rekening houden met *individuele* invulling van het Christen zijn? En met mensen die als 'Christen geboren zijn' en nu 4 jaar oud zijn en tijdens hun pubertijd van hun geloof vallen? En je maakt eigenlijk alleen maar mijn punt sterker. Jij rekent Christenen dingen aan die door andere Christenen gedaan zijn uit naam van misstanden in hun religie in het verleden. Dat is net zoiets als alle Duitsers de misstanden van de WOII aanrekenen. Of alle vredelievende, gematigde Moslims voor terroristen aanzien. Statistieken en de daarin gebruikte categorien zijn veel te manipulatief. En jouw manier van redeneren is mij te kotr door de bocht.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 13:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 13:24 schreef Fusion het volgende:
Statistieken en de daarin gebruikte categorien zijn veel te manipulatief.

Dat is niet waar natuurlijk, de manier waarop het gebruikt wordt is manipulatief. Statistieken en de methodes die je gebruikt om ze te verkrijgen zijn inherent neutraal.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-06-2010 13:27 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 juni 2010 13:19 schreef Fusion het volgende:
Doe ik wat Jenje me vraagt, aanpassen, is het nog niet goed? Ik denk jij een hele kan kamillethee nodig hebt


Types als jij, die geen discussie willen voeren maar alleen maar per se hun gelijk willen halen, of ze dat nu aantoonbaar hebben of niet... ik kan er zo slecht tegen, daar gaat geen kan kamillethee tegen helpen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 13:16 schreef Hypnos het volgende:
zeker niet massaal,

en dat is het verschil met Christenen, daar is en was het wel massaal
Jaha, en bij Moslims, Joden, atheisten ook.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 13:26 schreef ZelThoR het volgende:
Dat is niet waar natuurlijk, de manier waarop het gebruikt wordt is manipulatief. Statistieken en de methodes die je gebruikt om ze te verkrijgen zijn inherent neutraal.
Niet helemaal waar. Statistieken an sich wel, categorien NIET.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 13:27 schreef Ralph het volgende:
Types als jij, die geen discussie willen voeren maar alleen maar per se hun gelijk willen halen, of ze dat nu aantoonbaar hebben of niet...
Je hebt me door.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 13:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 13:10 schreef Fusion het volgende:
Aha! Een kenner! Iemand die de jarenlange wild uiteenlopende schattingen en berekeningen omtrent het aantal slachtoffers van bijv de Inquisitie heeft vergeleken met het aantal slachtoffers van 'seculiere oorlogen en vervolgingen'. Iemand die ook verregaande alom aanvaarde definities heeft opgezet voor wanneer iets uit naam van religie gebeurt of niet. Iemand die jarenlang statistisch onderzoek heeft gedaan naar de moorden in naam van de Islam. Of de vervolgingen van Christenen over de hele wereld vanaf de eerste eeuw! Geweldig nieuws! Post ons de aantallen eens, daar zit de hele wereld al eeuwenlang op te wachten!




je klinkt net als een negationist,
ik geef het even mee


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 13:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 13:28 schreef Fusion het volgende:
Jaha, en bij Moslims, Joden, atheisten ook.



so?


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-06-2010 13:31 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 juni 2010 13:30 schreef Fusion het volgende:
Je hebt me door.


Is ook niet zo lastig hoor.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2010 13:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 juni 2010 13:23 schreef ZelThoR het volgende:
Verder ben ik wel van mening dat Christenen / religies voor veel ellende zorgen en vooral meer dan seculieren. Dit omdat het eeuwenlange systemen zijn die vanwege inherente eigenschappen van die systemen (náást het menselijk zijn) op kleine en grote schaal ellende produceren. Dictators (niet-religieus) enzovoorts zijn toch behoorlijk tijdelijk.
Maar je telt dus alle moorden gedaan uit naam van het Christendom (wat al een ontzettend lastige defnitie is) wel bij elkaar op, maar bij ' uit naam van dictatorschap en andere politieke totalitaire regimes' kijk je opeens naar individuele dictarors?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2010 13:32 by bastianus Profiel van bastianus

Even normaal doen tegen Fusion.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen