|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Is er inderdaad ook één, en zo zullen er nog wel meer zijn. Slechtvalk kan ik trouwens ook prima waarderen. Maar zoals gezegd: zo lang het niet prekerig is, prima. En dat is voor mij het hele probleem: jullie (generaliserend) en jullie bands (generaliserend) blijven maar doorzagen over die boodschap en die instelling. Het interesseert me niet. Het interesseert heel veel mensen niet. Dat irriteert, om het dan constant te blijven oprakelen, net zoals sommige mensen om de twee zinnen denken te moeten roepen dat ze bi zijn. Dat is prima, moet je vooral doen. Maar blijf me er niet mee lastig vallen want dan krijg je op een gegeven moment wél de wind van voren. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Dat zou ik niet doen bij biseksuelen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: hmm ok dit is wel een goed uitgelegd argument moet ik zeggen ik ga er dus ook niet tegenin . En als je dat het beste vindt moet je het vooral doen. |
|
Ik word er zo moe van he, niet alleen in de kerk, op de hoek van de straat, bij festivals en op de beeldbuis met opper gristen Rouvoet en zijn gristenjugend maar zelfs op het enige forum waar ik actief ben, komen tegenwoordig van die prekers die hun ziekelijke wereldbeeld willen opdringen aan de medemens die wel enigszins voor zichzelf kan nadenken. Ik moet je gristen boodschap niet, ook al is de muziek nog zo tof en de zangert nog zo'n toffe peer, rot gewoon op. En wat de hel, christelijke black metal? Wat is het volgende, nazi muziek met een orthodoxe jood in de gelederen? Against God and Government |
|
quote:Aha, nog zo'n iemand die muziek en poltiiek/religie/mening niet kan scheiden When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Mooi man .. hypocriet gedoe |
|
quote:Van rotzak he, vond ik ook. Goed dat jij het ook inziet. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ja .. dat zal het zijn .. zoals ik altijd al wist, christenen en humor is als vloeken in de kerk. |
|
quote: christeiljke black metal ja daar heb ik ook nog wel iets voor http://www.youtube.com/watch#!v=rPOaxWjFVNA&feature=related documentaire [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 08-06-2010 15:59] |
|
quote: Nouja, lijkt me een beetje een universeel thema verder. Ach, het christelijke aspect is verder niet echt storend en ook live zien ze er niet bepaald uit als Jehova's Getuigen. |
|
quote: hehe dat is waar, als oude strijders meer |
|
quote: Nouja, ze zijn rond de 30 toch? Zou ik niet per se oud noemen. |
|
quote: Ha! Dit is dus mogelijk niet waar! http://www.thecrimson.com/article/2010/2/10/religion-hauser-moral-cognitive/ Professor Rethinks Origins of Religion Religion may be by-product of moral intuitions, Professor Hauser says By Adam T. Horn, CONTRIBUTING WRITER Published: Wednesday, February 10, 2010 A new study finds that religion may have evolved as a by-product of non-religious, cognitive processes, dispelling a competing theory that religion served as an adaptation to help unrelated individuals cooperate. The findings, published Monday in the journal Trends in Cognitive Sciences, suggests that people’s gut instinct for what is right and wrong operates independently of religious upbringing. Harvard psychology professor Marc D. Hauser, who co-authored the study, argues that from an evolutionary perspective, cognitive mechanisms involved in moral decision-making precede organized religion. “Morality is far more ancient than religion,” Hauser said. “Most, if not all, of the psychological ingredients that enter into religion originally evolved to solve more general problems of social interaction.” Hauser claimed the findings help explain recent studies indicating that people’s moral intuitions vary little across different religions. To illustrate the universality of certain moral intuitions, Hauser presented two hypothetical options for saving a group of seven people in a closed room—pressing a button to divert poisonous gas from the room or pushing a person into a ventilation shaft to stop the gas from reaching the room. “Far fewer people would say [the latter] is permissible, regardless of religious background,” Hauser said. In cases of moral judgment that fall outside the norm—martyrdom, for instance—Hauser and co-author Ilkka Pyysiäinen of the Helsinki Collegium for Advanced Studies propose that religion, much like legal institutions, exerts its own pressure on people’s moral judgments after it emerged from natural cognitive processes. Though Hauser said he anticipates negative reaction to his apparent down-playing of religion’s significance, the study’s purpose was not to cheapen religion. “To those who find meaning in religious experience, I have nothing either positive or negative to say,” he said. Hauser and Pyysiäinen add that their findings are not meant to explain religion, but to deny the claim that “all aspects of religion emerged at once at some point in history.” Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: lol, kusje! quote: Ik ben het op veel punten niet met ze eens qua vorm en inhoud, maar op zich neem ik ze wel serieus. In ieder geval in de zin van dat ik ze wil begrijpen (nou ja, snappen hoe ze denken) en dat ik respecteer dat zij een ander idee hebben dan ik (ongeacht of ik dat idee achterlijk vind of niet). [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 08-06-2010 16:08] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Laat dat mogelijk maar gewoon weg hoor. Christenen hebben echt niet onze huidige normen, waarden, moraal, fatsoen, etc. uitgevonden. Hoe graag ze dat zelf ook zouden willen geloven. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Zingt "nanananaanaaaaah" naar Ralph. @Zelthor: waar ben je het qua vorm niet met me eens? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Jonge gast, ik moet die rommel niet, hoe vaak moet ik het nog zeggen? Against God and Government |
|
Blijf dan ook weg uit dit topic Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: Dat ik het soms niet met je eens bent door hoe je het zegt. Mogelijk terwijl je het eigenlijk niet zo bedoelde. En dat je er dingen bijhaalt die er mijns inziens niet toe doen, bvb. Maar goed, dat zul jij ook bij mij hebben en ik misdraag me ook genoeg Was niet als zwaar commentaar bedoeld Edit: haha, ik zie nu pas dat je m'n nick in de "... schreef" hebt aangepast. Hulde [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 08-06-2010 17:17] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik vind het trouwens zo apart he. Black Metal is ontstaan als weerwoord tegen het christendom, ik noem een band als bijvoorbeeld Venom, de tweede generatie black metal bands als Mayhem, Burzum, Darkthrone, hebben de van origine anti christelijke muziek stijl weer doen opleven, er is een ware veldslag in Noorwegen aan de gang geweest tegen het christendom, door middel van acties en door middel van muziek zijn er christenen vermoord en kerken verbrand. En dan halen gelovigen het in hun hoofd om door middel van muziek die duidelijk een satanische en anti christelijke inslag hebben te gebruiken voor hun christelijke geblaat te promoten, verzin zelf eens iets dan. Against God and Government |
|
@Zelthor: interessant artikel. Alleen bestrijdt dit toch niet dat die cognitieve processen (die blijkbaar volgens dit onderzoek precedentie hebben tov religieze upbringing) evt in de loop der eeuwen gevormd zouden kunnen zijn door het Christendom? En dat het Christendom al dan niet op een maatschappelijk niveau heeft bijgedragen aan normen en waarden? Dit onderzoek gaat toch meer over de persoonlijke moraliteit tov de religieuze achtergrond? Anyway, ik heb er zelf niet echt een mening over. Nog niet genoeg over gelezen en nagedacht, ook geen zin in. Ik ga maar eens naar huis, mijn pipelined PL SQL function will niet compilen terwijl mijn return datatype toch echt matcht met de table in kwestie. Ahum. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Ja joh! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ramt een set satanische spikes in Fusion's oog. Echt, hoe moet ik daar nou weer op reageren? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |