|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
religieuzen aka gelovigen aka de letterlijke figuurlijken signature |
|
quote:Sheol = graf, hiernamaals. In het OT wordt dit meestal neutraal bedoeld, maar uit diverse andere Joodse geschriften (bijv. Book van Enoch) wordt gesproken over een scheiding tussen een gedeelte van t hiernamaals waar lijden is, en waar de 'boezem van Abraham' is, ie wat men doorgaans als 'hemel' vertaald. When your people matter, menstrual health matters |
|
signature |
|
quote: Mee eens, er zijn genoeg mensen die het nog niet gehoord hebben en ik denk ook genoeg die zonder dat ze gelovig zijn door God wel zo gezien worden, bron de Bibjel tekst weet ik even niet |
|
Even iets tussendoor. Volgens het christendom kom je in de hel als je heel slecht leeft. Stelen, bedriegen, dronkenschap, werken op zondag en noem maar op. De hel wordt gerund door satan, satan is de personificatie van alles dat slecht is. Nu zien de christenen hel als een straf, maar als je een gigantische klootzak bent, zou satan je dan echt straffen? Je bent dan immers 1 van zijn jongens. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Satan is geen god ofzo, het is een tegenstander van god, een zwarte engel, die ipv van mensen tot God wil brengen ze van God af willen brengen. Er wordt ook gesproken over de kwade engelen machten, dat beteketn dat de satan ook volgelingen heeft maar die dus het tegenovergestelde doen dan het van God, ook al heeft hij al verloren, hij probeert nog steeds mesnen van God af te houden. En meestal op zon manier dat je het niet er door hebt daar ben ik van overtuigd |
|
Prima vent dus Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: als jij dit vindt..... dat kan ik er niet echt uithalen ofzo vooral niet omdat satanisme en Satan volgens mij nog eens weinig met elkaar van doen hebben ook. Vrij logisch satan is namelijk ook geen god |
|
God uit het OT ook niet, komt mooi uit dan Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
het grote laat maar edit monster [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 15-06-2010 10:27] When your people matter, menstrual health matters |
|
Het is anders best gezellig, tussen de zwarte kousen. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Oeps, het grote te laat met editten monster When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik had moeten quoten. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Quote or it didnt happen! When your people matter, menstrual health matters |
|
Jezus heeft het toch wel gespot Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
De bende bedonderen, nu kun je je plekje in de hemel wel vergeten. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Sjips, was ik nou maar Katholiek. 5 weesgegroetjes en alles weer in kannen en kruiken When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Of atheïst, dan had je dat ook niet gehad. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: beetje weak van die god eigenlijk stuikt er een engel uit de Hemel, wat niet echt getuigt van sterkte, en dan is die nog eens het tegenoverste van God. Maar best dat er niet meer gevallen zijn, stel je voor... maar je moet dus blijkbaar niet echt uitzonderlijk zijn om het tegeovergestelde te zijn van God, dus waarom moeilijk doen? Gewoon een soort gevallen engel zijn en je bent al een godheid, nou, doe mij dat maar signature |
|
quote: misschien maar dat zegt mij meer dat er altijd al tegenstanders waren van God ook in de hemel, dat duidt ook dat daar een vrije wil is. Mja ik zou ook mensen die het niet eens zijn of zelfs tegenstander van God uit de hemel gooien, dat is niet echt bijzonder als je God bent lijkt mij. |
|
quote: idd, maar beter gezegd nog niet |
|
Geen democratie in de hemel Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: |
|
De laatste keer dan maar dat ik serieus op je krampachtige zoeken naar `argumenten tegen het Christendom´ inga quote:Ehm er zijn er een heleboel gevallen hoor. quote:Behalve dat ik je redenatie niet volg, ('blijkbaar'?), satan is niet het tegenovergestelde van God. Hij is iemand met al enige macht, omdat ie zo door God is geschapen, en misbruikt zowel zijn vrije wil als zijn macht. dus waarom moeilijk doen? quote:Hij was al een soort godheid omdat ie al zo geschapen was. Hij heeft na zijn val (waarover ook nog wel één en ander te zeggen is, of de desbetreffende passages in de Bijbel wel over satan gaan, maw of lucifer wel satan is) geen krachten erbij gekregen oid hoor. When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |