IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 15:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 15:48 schreef Alterprince het volgende:
Hoeveel jaren evolutie moeten we nog doormaken voor we dat in de praktijk gaan merken?


Goede vraag maar dat heeft verder niks met religieuze waarden te maken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 15:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 15:48 schreef ProgTon het volgende:
bij je geloof precies niet bij de religie


Maar ook bij religie, want jij gaat nog steeds naar de kerk alwaar je religie wordt gepredikt. Diezelfde religie die voor zoveel verschrikkingen heeft gezorgd en nog steeds zorgt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-06-2010 15:54 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

1: creëer de mens als zijnde ontvankelijk voor de zonde
2: gevolg: zondeval
3: iedereen geboren met erfzonde
4: laat jezelf incarneren op aarde
5: offer jezelf op om de zonde van de mensen op je te nemen waar je zelf voor verantwoordelijk bent
6: eis een aanbidding van jou incarnatie voor zijn 'opoffering' voor de zonden van de mens, op straffe van eeuwig hellevuur
7: ???
8: profit!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 15:56 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 juni 2010 15:47 schreef ProgTon het volgende:
met jou valt in ieder geval niet te discussieren, als je mij zo wilt afschuiven dan wens ik je het allerbeste toe maar echt serieus.
Je doet net of ik een eng mens ofzo,



donder op met je "goede bedoelingen" , je weet heel erg goed wat ik bedoel.
je probeert hier alleen maar zieltjes te winnen, en te forceren dat de manier van god de enige manier is.
dat je hier met je andere christenmaatjes probeert te integreren laat al zien hoe blind & dom jullie zijn.
het is gewoon net of ik een paar jehovas aan de deur heb staan.

ik wens jou het slechtste toe op deze aarde en in je zogenaamde hiernamaals.
je weet wat je bent, de andere kant van mijn wang krijg je niet.
opdonderen dus godsfanatiekeling 1e klas.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 16:00 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 15:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar ook bij religie, want jij gaat nog steeds naar de kerk alwaar je religie wordt gepredikt. Diezelfde religie die voor zoveel verschrikkingen heeft gezorgd en nog steeds zorgt.


ik geloof in Jezus Christus daar is mijn geloof op gebaseerd.

En waar moet ik anders heen gaan om over Hem te zingen, te weten te komen, en te bidden etc?
Wat heb ik persoonlijk voor invloed gehad op de verschrikkelijke dingen die er zijn gebeurd.

Ik hoop dat je kunt begrijpen dat het belangrijkste waarom ik naar de kerk ga is om over Jezus/God te leren kennen als Verlosser.
En dat er inderdaad verkeerde dingen zijn gebeurd binnen het geloof dat moeten we betreuren, en om vergeving vragen. Maar toch heeft het niet wat te doen met een geloof in Jezus.
Sorry hoor ik voel me bijna verplicht te zeggen, dat ik als Christen betreur dat er door mijn voorgangers ongelofelijke fouten zijn gemaakt, en oorlog is nooit de oplossing, geweld keur ik af. De toekomst kun je veranderen het verleden niet!



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 16:01 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 15:56 schreef invictis het volgende:
donder op met je "goede bedoelingen" , je weet heel erg goed wat ik bedoel.
je probeert hier alleen maar zieltjes te winnen, en te forceren dat de manier van god de enige manier is.
dat je hier met je andere christenmaatjes probeert te integreren laat al zien hoe blind & dom jullie zijn.
het is gewoon net of ik een paar jehovas aan de deur heb staan.

ik wens jou het slechtste toe op deze aarde en in je zogenaamde hiernamaals.
je weet wat je bent, de andere kant van mijn wang krijg je niet.
opdonderen dus godsfanatiekeling 1e klas.

Gewoon is geen reden, kom eens fatsoenlijk discussiëren als je zo overtuigd bent van je gelijk.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 16:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 15:56 schreef invictis het volgende:
ik wens jou het slechtste toe op deze aarde en in je zogenaamde hiernamaals.


Ik vind jou best wel een mongool eigenlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 09-06-2010 16:05 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 9 juni 2010 16:01 schreef Alterprince het volgende:
Gewoon is geen reden, kom eens fatsoenlijk discussiëren als je zo overtuigd bent van je gelijk.


Discussiëren met een volwassen persoon die in een fantasievriendje gelooft...
Met gelovigen valt geen inhoudelijke discussie te voeren, vroeg of laat beroepen ze zich altijd op zaken (zoals de bijbel) die zij als waarheid beschouwen maar niet als zodanig zijn te onderbouwen. Of heb je nog niet door dat ProgTon zich in de vreemdste bochten moet wringen om recht proberen te praten wat krom is?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 16:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 16:00 schreef ProgTon het volgende:
ik geloof in Jezus Christus daar is mijn geloof op gebaseerd.

En waar moet ik anders heen gaan om over Hem te zingen, te weten te komen, en te bidden etc?
Wat heb ik persoonlijk voor invloed gehad op de verschrikkelijke dingen die er zijn gebeurd.


Die persoonlijke invloed bestaat in het feit dat jij nu nog steeds deze religie aanhangt en dus indirect de foute ideeën steunt die in de bijbel staan en die van oudsher gepredikt worden in kerken en op heavy metal fora.

Of je het nou persoonlijk eens bent met de wat meer achtergestelde ideeën of niet. Jij staat voor Jezus, God en de bijbel.

quote:
Sorry hoor ik voel me bijna verplicht te zeggen, dat ik als Christen betreur dat er door mijn voorgangers ongelofelijke fouten zijn gemaakt, en oorlog is nooit de oplossing, geweld keur ik af. De toekomst kun je veranderen het verleden niet!


Mja, dat lijkt me inderdaad het minste als je willens en wetens jezelf toch als Christen wilt profileren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 16:08 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 16:05 schreef WMP het volgende:
Discussiëren met een volwassen persoon die in een fantasievriendje gelooft...
Met gelovigen valt geen inhoudelijke discussie te voeren, vroeg of laat beroepen ze zich altijd op zaken (zoals de bijbel) die zij als waarheid beschouwen maar niet als zodanig zijn te onderbouwen. Of heb je nog niet door dat ProgTon zich in de vreemdste bochten moet wringen om recht proberen te praten wat krom is?

Des te beter. Ik schep meer genoegen in een discussie van iemand winnen dan in iemand uitschelden.

Hoewel ik sommige mensen ook wel gewoon een nekschot zou willen geven, maar daar geeft de wet weer geen directe mogelijkheid toe.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 16:09 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 juni 2010 16:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind jou best wel een mongool eigenlijk.


ja dat mag, daar kan ik best mee leven.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-06-2010 16:10 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 juni 2010 16:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind jou best wel een mongool eigenlijk.


+1


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 16:12 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 juni 2010 16:08 schreef Alterprince het volgende:
Des te beter. Ik schep meer genoegen in een discussie van iemand winnen dan in iemand uitschelden.

Hoewel ik sommige mensen ook wel gewoon een nekschot zou willen geven, maar daar geeft de wet weer geen directe mogelijkheid toe.


nou veel succes alvast, als jij denkt dat jij de discussie met christelijke fantasten gaat winnen.

en iemand op zijn plaats zetten is niks mee.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 16:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 15:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar ook bij religie, want jij gaat nog steeds naar de kerk alwaar je religie wordt gepredikt. Diezelfde religie die voor zoveel verschrikkingen heeft gezorgd en nog steeds zorgt.

+1


maar kijk,

laat ik dan maar lekker fascist zijn hoor, ik heb toch niets met nazi's te maken...


ik ben bijvoorbeeld tegen seks voor het huwelijk, maar als men het wil doen dan moet dat kunnen want het wordt vergeven. En ach, mensen die net zoals mij denken over seks voor het huwelijk en ondertussen kinderpiemels afzuigen, dat zijn mijn gelijkgestemden want die hebben hetzelfde geloof als mij.



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 16:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Eigenlijk is christendom wel fijn,

als je geloof in Jezus en God, maakt het verder geen reet uit wat je doet of wat je denkt... en TOCh hoor je erbij

fijn zeg, nooit meer eenzaam, kan ik lekker door blijven gaan met vagina's openrijten om seksualiteit weg te nemen bij vrouwen, rituele slachtingen houden ter ere van God en ketters discrimineren (in gedachten, niet concreet, want dat mag niet)


signature


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 16:19 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 juni 2010 16:17 schreef Hypnos het volgende:
Eigenlijk is christendom wel fijn,

als je geloof in Jezus en God, maakt het verder geen reet uit wat je doet of wat je denkt... en TOCh hoor je erbij

fijn zeg, nooit meer eenzaam, kan ik lekker door blijven gaan met vagina's openrijten om seksualiteit weg te nemen bij vrouwen, rituele slachtingen houden ter ere van God en ketters discrimineren (in gedachten, niet concreet, want dat mag niet)


mwah zowieso in sommige delen van afrika mag je in de naam van de heer, een hoop ketters en heksen nog steeds verbranden Bart

en een mooie afsluiter bij deze

http://www.youtube.com/watch?v=PBZNM4-5nto&feature=related

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 09-06-2010 16:20]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 16:23 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 16:19 schreef invictis het volgende:
mwah zowieso in sommige delen van afrika mag je in de naam van de heer, een hoop ketters en heksen nog steeds verbranden Bart

en een mooie afsluiter bij deze

http://www.youtube.com/watch?v=PBZNM4-5nto&feature=related

Laat wel zien dat je niet eens doorhad waar het over ging. Het ging over protestantisme, niet over katholicisme...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-06-2010 16:25 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 juni 2010 16:23 schreef Alterprince het volgende:
Laat wel zien dat je niet eens doorhad waar het over ging. Het ging over protestantisme, niet over katholicisme...


oh, nou dan is alles goed.
god zegen je


*kuch*


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 16:27 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 16:25 schreef invictis het volgende:
oh, nou dan is alles goed.
god zegen je


*kuch*

Dank je. Gelukkig heb ik gods zegen niet nodig


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2010 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 juni 2010 16:23 schreef Alterprince het volgende:
Laat wel zien dat je niet eens doorhad waar het over ging. Het ging over protestantisme, niet over katholicisme...
IS ontopic want beide valt onder christendom toch?


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 16:38 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 16:32 schreef Jenje het volgende:
IS ontopic want beide valt onder christendom toch?

Is ontopic ja. Maar over het afgelopen onderwerp, door progton. Zijn er eigenlijk katholieken op dit forum?

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 09-06-2010 16:39]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 09-06-2010 16:44 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Practiserende katholieken, of mensen die gedoopt zijn en daardoor katholiek zijn, maar verder niks met het geloof hebben.


Never have so many sacrificed so much for so few


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 16:50 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat zijn geen echte katholieken. Net als wajongers. Zijn 'normaal' maar in officiële termen gehandicapt.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 16:52 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 16:44 schreef jeroen83 het volgende:
Practiserende katholieken, of mensen die gedoopt zijn en daardoor katholiek zijn, maar verder niks met het geloof hebben.


ja en dat vind ik soms ook wel krom, ken wel paar voorbeelden, katholieke familie doen er niks aan maar op het moment dat ze gaan trouewns gaan ze wel in een kerk trouwen want ja dat is traditie.
EEn typisch voorbeeld van aanzien en buitenkant beleving



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 16:56 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 16:19 schreef invictis het volgende:
mwah zowieso in sommige delen van afrika mag je in de naam van de heer, een hoop ketters en heksen nog steeds verbranden Bart

en een mooie afsluiter bij deze

http://www.youtube.com/watch?v=PBZNM4-5nto&feature=related


best iets sicks ja, zag het afgelopen maand ook op tv... die snappen het niet helemaal



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen