IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 09-06-2010 16:57 by jeroen83 Profiel van jeroen83

BTW ik wil niet de verkeerde impressie wekken. Dat ik iets met de katholieke kerk te maken wil hebben, of een andere stroming van het christendom of andere religieuze stroming. Ik ben atheist.


Never have so many sacrificed so much for so few


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 16:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 16:52 schreef ProgTon het volgende:
ja en dat vind ik soms ook wel krom, ken wel paar voorbeelden, katholieke familie doen er niks aan maar op het moment dat ze gaan trouewns gaan ze wel in een kerk trouwen want ja dat is traditie.
EEn typisch voorbeeld van aanzien en buitenkant beleving


dat doe jij toch ook?
jij gaat toch ook niet al je overtuigingen openbaren aan je "geestesgenoten"/Christenen. Jij weet toch ook wel dat ze je scheef gaan bekijken omdat jij zo afwijkt van de norm op bepaalde vlakken.
En aan de andere kant ga je tegen van die traditionele "Christenen" ook niet gaan verkondigen dat je houdt van Jezus en geloof in zijn verrijzenis en de absolute liefde van God want die lachen je gewoon vierkant uit (niet iedereen is zo breeddenkend als de mensen op ZM weet je wel )


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 17:08 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 16:52 schreef ProgTon het volgende:
ja en dat vind ik soms ook wel krom, ken wel paar voorbeelden, katholieke familie doen er niks aan maar op het moment dat ze gaan trouewns gaan ze wel in een kerk trouwen want ja dat is traditie.
EEn typisch voorbeeld van aanzien en buitenkant beleving

Een typisch voorbeeld van de veel te grote invloed van het christendom in onze staat. Mensen staan niet meer stil bij de beginselen.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom christenen niet zo zijn als joden. Sluit je pas aan als je écht zeker weet dat je ertoe wilt overgaan, en niet lopen evangeliseren. Al helemaal niet bij metalconcerten (denk Elsrock e.d.)


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 17:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 17:08 schreef Alterprince het volgende:
Een typisch voorbeeld van de veel te grote invloed van het christendom in onze staat. Mensen staan niet meer stil bij de beginselen.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom christenen niet zo zijn als joden. Sluit je pas aan als je écht zeker weet dat je ertoe wilt overgaan, en niet lopen evangeliseren. Al helemaal niet bij metalconcerten (denk Elsrock e.d.)


mwa, er zijn toch veel gematigde Joden ook in Amerika hoor,

in Israël en Europa een stuk minder gematigde en vrijwel alleen sterk overtuigde of zelfs ultra's


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 17:24 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 17:22 schreef Hypnos het volgende:
mwa, er zijn toch veel gematigde Joden ook in Amerika hoor,

in Israël en Europa een stuk minder gematigde en vrijwel alleen sterk overtuigde of zelfs ultra's

Maar evangeliseren die?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 17:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 17:24 schreef Alterprince het volgende:
Maar evangeliseren die?


Ben geen evangelist maar draai mijn hand er niet voor om een getuigenis uit te spreken.
Ik ben niet zon typ die midden op straat mensen aanspreekt of ondervraagd. Dat vind ik weer wat te ver gaan.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 17:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 17:24 schreef Alterprince het volgende:
Maar evangeliseren die?



op een rare manier wel ja,

een Jood zal altijd verlangen dat zijn partner ook Jood wordt, ook al praktiseren die niet. Maar echt gaan preken en zo... of beweren dat ze de waarheid in pacht hebben of te koop lopen met hun "overtuiging" nee


alleen heb je nu die ganse Kaballah-hype, maar echt Joods durf ik die beweging niet noemen


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 17:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 17:22 schreef Hypnos het volgende:
in Israël een stuk minder gematigde en vrijwel alleen sterk overtuigde of zelfs ultra's

Nee. Wel significant meer dan daarbuiten, maar "vrijwel alleen" is zeker niet aan de orde. Denk dat de helft zelfs al ruim niet wordt gehaald.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 18:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 17:41 schreef ZelThoR het volgende:
Nee. Wel significant meer dan daarbuiten, maar "vrijwel alleen" is zeker niet aan de orde. Denk dat de helft zelfs al ruim niet wordt gehaald.



echt? In Antwerpen en zo is het overgrote gedeelte van de Joode gemeenschap stren orthodox, ze zijn met 20.000 en je ziet ze bijna nooit in het openbaar


signature


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 09-06-2010 18:44 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 9 juni 2010 17:41 schreef ZelThoR het volgende:
Nee. Wel significant meer dan daarbuiten, maar "vrijwel alleen" is zeker niet aan de orde. Denk dat de helft zelfs al ruim niet wordt gehaald.


Inderdaad! In Israël zijn wel veel orthodoxe joden, maar er zijn ook genoeg MacDonalds filialen...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 19:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 18:31 schreef Hypnos het volgende:
echt? In Antwerpen en zo is het overgrote gedeelte van de Joode gemeenschap stren orthodox, ze zijn met 20.000 en je ziet ze bijna nooit in het openbaar

Weet je dat of denk je dat?

Hoe zou jij een niet-orthodoxe jood herkennen? Ik neem aan dat ze geen sterren o.i.d. dragen in Antwerpen \

En dan nog, Antwerpen is niet 'Europa'.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


R.
Usericon van R.
Posted 09-06-2010 19:15 by R. Profiel van R.

Een mens mag zichzelf pas een christen noemen wanneer zij de bijbel 100% navolgen. Gezien zelfs de hoogste heren van de kerk hartstikke hypocriet zijn bestaat er daarom geen christendom.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 19:23 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 19:15 schreef R. het volgende:
Een mens mag zichzelf pas een christen noemen wanneer zij de bijbel 100% navolgen.

Hoezo?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


R.
Usericon van R.
Posted 09-06-2010 19:25 by R. Profiel van R.

Een vegetariër die vlees eet? Nee, nooit van gehoord.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 19:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

klopt

er was maar 1 christen en hij stierf aan het kruis


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 19:27 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 19:25 schreef R. het volgende:
Een vegetariër die vlees eet? Nee, nooit van gehoord.

Dat is één principe. Een bijbel is een hele bundel principes, regels, wetten, normen, waarden, profetieën en nog meer ongein.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 19:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 19:27 schreef Alterprince het volgende:
Dat is één principe. Een bijbel is een hele bundel principes, regels, wetten, normen, waarden, profetieën en nog meer ongein.




een veganist die melk drinkt? nooit van gehoord

en nee, ik heb het niet over sojamelk


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 19:30 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 19:28 schreef Hypnos het volgende:
een veganist die melk drinkt? nooit van gehoord

en nee, ik heb het niet over sojamelk

Volgens mij vergelijk je nu appels met peren, maargoed. Ik ga verder niet een geloof verdedigen dat ik zelf afkeur.

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 09-06-2010 19:30]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-06-2010 19:30 by Silence Profiel van Silence

Ik lees telkens 'Christenen en Mental'. Volgens mij is dat ook niet een al te beste combinatie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 19:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 19:30 schreef Alterprince het volgende:
Volgens mij vergelijk je nu appels met peren, maargoed. Ik ga verder niet een geloof verdedigen dat ik zelf afkeur.


het "geloof" op zich is een feit, dat hoef ik ook niet te verdedigen of te bevechten. Het is er nu eenmaal. Ik heb er alleen een gevoel bij.

verder heb ik geen sympathie voor Christenen, integendeel. Maar de pogingen om "werelds" en rationeel over te komen van Christenen lijken mij constant tegenstrijdig te zijn met de algemene tendensen die heersen binnen die religie. Dat lijkt me niet alleen gevaarlijk, het is volgens mij gewoon ook leugenachtig en populistisch.


je eigen overtuiging toegankelijk laten lijken door stellingen te uiten uit eigen persoon en dan te vertellen dat dat kan binnen de religie. Neen, dat is je persoonlijke overtuiging. Als je die dan integreert binnen je religie dan ben je een eintzelganger en hoor je niet thuis in die bewuste religie.

ik vind nergens maar dan ook nergens een gelijkaardige stelling terug die uiteindelijk realistisch, menselijk of werkbaar bleek te zijn.

Een politieke partij met mensen in die andere ideeën hebben over fundamentele levensvragen? Dat gaat niet, hoeveel je ook gemeen hebt. Je kunt hoogsten compromissen bereiken, een grootste gemene deler waar in principe 99% van alle mensen mee akkoord gaan, ook niet-religieuzen




een veganist die echt overtuigd is van zijn gelijk zal een vegatariër niet als gelijke beschouwen omdat ze beiden geen vlees eten.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 09-06-2010 19:45]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 20:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik hoop eigenlijk dat er eens een True Christian black metal band zal opstaan om al die wannabe Christian bands kont te schoppen


... ik had echt nooit gedacht dat ik die zin ooit zou typen


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2010 20:27 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 juni 2010 16:01 schreef Alterprince het volgende:
Gewoon is geen reden, kom eens fatsoenlijk discussiëren als je zo overtuigd bent van je gelijk.


Je hebt het tegen Invictis hoor, die doet alleen maar standje pissed-off zwetserij.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 20:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

sinds Mental zijn vertrek valt dat wel op


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 22:00 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 20:16 schreef Hypnos het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat er eens een True Christian black metal band zal opstaan om al die wannabe Christian bands kont te schoppen


... ik had echt nooit gedacht dat ik die zin ooit zou typen


bedoel je misschien Horde :D ?
Dat beschouw ik als stichter van de chr black metal bands, overigens waren Antestor en Admonish er al wel maar hadden nog geen muziek uitgebracht

http://www.youtube.com/watch?v=gXf1V-8P8aQ

dit is zo zalig en rauw :D



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2010 22:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 juni 2010 19:26 schreef Hypnos het volgende:
klopt

er was maar 1 christen en hij stierf aan het kruis
Freddie Mercury?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen