IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 8:36 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 augustus 2010 16:30 schreef Fusion het volgende:
Stilistisch: semi-vermakelijk; inhoudelijk: je gebuikelijke niveau (geen dus).


weet niet wat ik ervan moet zeggen. Vindt het maar een beetje laag, vele christenen moeten niks van metal hebben en hebben een hekel aan metal.
Nu zijn er hier wat christenen die metal kunnen waarderen is het nog niet goed.

Trouwens Fusion, ondanks dat die zanger van Slayer wel gezegd heeft dat hij katholiek is, kan ik hem als ik eerlijk ben niet zo serieus nemen. Heb al meerdere keren teksten gelezen van Slayer maar als je christen bent in dit uitkraant vraag ik me af of je dat serieus moet nemen? Hoe denk jij daarover

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 27-08-2010 8:39]



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-08-2010 10:25 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 27 augustus 2010 8:36 schreef ProgTon het volgende:
Nu zijn er hier wat christenen die metal kunnen waarderen is het nog niet goed.




Dat is omdat christenen niets in de metal hebben te zoeken.


spelfout weggehaald...


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 27-08-2010 10:26 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

'Christian metal? Isn't that like Jewish Nazi's?'




Black seeds of bunny!


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-08-2010 10:34 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 25 augustus 2010 17:04 schreef Fusion het volgende:
Bah, wat een onzin

Metal is MUZIEK. Metal is overstuurde gitaren, dubbele bass drumds, gierende solo's, grunts of nichterige hoge zang etc. Tegen het establishment... pfff... ga jij lekker in een kraakpand liggen naar vegacore liggen luisteren ofzo


Wow, ik ben blij dat je er een malle smiley achteraan gooit, anders zou ik je uitnodigen om aan mijn pik te komen zuigen in mijn 'kraakpand'!

Metal is inderdaad muziek, heel scherp. Wie niet snapt dat extreme muziek een genre is dat is ontstaan om ruiger te zijn dan de rest, te shockeren, zich af te zetten tegen de rest staat niet op te letten. Jullie zijn allemaal heel braaf en correct, althans als het de christenen aangaat. En terecht, je moet mensen respecteren. Desalniettemin blijf ik bij mijn standpunt dat brave shit niet in de metal hoort. Christendom is mainstream en braaf, dat hoort niet in metal of punk of gabber. Klaar.

Maargoed, ik vind dat elfjes, piraten en vikingnaspelende nerds ook niet erg metal.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolly Roger 666 op 27-08-2010 10:36]


Ja hoor...


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 27-08-2010 10:38 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Manman, je kunt best Christen en metal zijn hoor. Audiophile, een (oude?) user hier op het forum was daar een prima voorbeeld van. Vind je de teksten niks, of kun je er niet naar luisteren/achterstaan vanwege je geloof, luister je toch wat anders, genoeg bands hoor.

Je mag van mij ook best Christen zijn, totaal geen problemen mee, ik ben het alleen niet, niks aan het handje toch?


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-08-2010 10:40 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 27 augustus 2010 10:38 schreef Sjaakie het volgende:
Manman, je kunt best Christen en metal zijn hoor. Audiophile, een (oude?) user hier op het forum was daar een prima voorbeeld van. Vind je de teksten niks, of kun je er niet naar luisteren/achterstaan vanwege je geloof, luister je toch wat anders, genoeg bands hoor.

Je mag van mij ook best Christen zijn, totaal geen problemen mee, ik ben het alleen niet, niks aan het handje toch?


Waar staat dat ik zeg dat een christen niet van metal kan houden?
Je kunt prima christen zijn, en je kunt daarbij prima van metal houden. Ik vind het alleen totaal ongeloofwaardig wanneer je vette 'black metal' maakt met een brave boodschap.


Ja hoor...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-08-2010 10:41 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Het gedrag van Audiophile was gelukkig een stuk normaler dan die mongool van een jezuspijpende progton....


spelfout weggehaald...


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 10:49 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 10:41 schreef varanus het volgende:
Het gedrag van Audiophile was gelukkig een stuk normaler dan die mongool van een jezuspijpende progton....


gast aub zeg mag ook wel wat minder, je mag best het totaal niet met mij eens wezen, maar daar hoeft niet zon achtelijke kreet achter te staan



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 10:51 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 10:38 schreef Sjaakie het volgende:
Manman, je kunt best Christen en metal zijn hoor. Audiophile, een (oude?) user hier op het forum was daar een prima voorbeeld van. Vind je de teksten niks, of kun je er niet naar luisteren/achterstaan vanwege je geloof, luister je toch wat anders, genoeg bands hoor.

Je mag van mij ook best Christen zijn, totaal geen problemen mee, ik ben het alleen niet, niks aan het handje toch?


Dat recht heb je !
Dat eerste stukje kan ik mij in vinden, zelf doe ik dat eigenlijk ook



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-08-2010 10:53 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 augustus 2010 10:49 schreef ProgTon het volgende:
gast aub zeg mag ook wel wat minder, je mag best het totaal niet met mij eens wezen, maar daar hoeft niet zon achtelijke kreet achter te staan

Rot op, jij noemt ons ook 'vreterige wolven'


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 10:54 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 10:40 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Waar staat dat ik zeg dat een christen niet van metal kan houden?
Je kunt prima christen zijn, en je kunt daarbij prima van metal houden. Ik vind het alleen totaal ongeloofwaardig wanneer je vette 'black metal' maakt met een brave boodschap.



Ik snap je punt, maar aan de andere kant is het bloed van Jezus en de betekenis behoorlijk tof om te gebruiken.
Daarnaast hebben christenen ook wel duistere momenten.

Als je vindt dat black metalleen over rebels, satan of anti christeiljk moet gaan, vind ik eigenlijk dat je het genre te kort schiet. Er zijn veel meer duistere manieren

Zelf heb ik momenten dat ik het ook even niet meer zie. Omdat vrienden of bekenden er helemaal niks mee hebben kan soms mijn ei helemaal niet kwijt. Daarom is het voor mij ook belangrijk dat ik met christenen in contact kom en blij om in het geloof te sterken en te groeien.

Neem bijvoorbeeld deze tekst:


antestor - betrayed

I am in pain
I am the cursed one

Life isn't what it was meant to be
What I didn't ask for has now turned my way
Somewhere in a garden it all turned wrong
Things I once believed in have now turned evil

Yet I pray, 'deliver me from evil'
But another spell pulled me away

Will suicide break the ring of curse
Or is there just another hell waiting out there

Will suicide break the ring of curse
Tomorrow I'll be gone, do don't look for me

I am lying on my death-bed, with chaos in my mind
My life took more than it gave

Betrayed and deceived I will now pass away
And with the gun in my hand, my questions
Are soon to be answered

Will suicide break the ring of curse...

Satan and god, the thought passes my mind
Heaven and hell, it's not up to me
But if the christians that I've seen
Represent the true god of heaven
Then it's not a place that I want to be
But if I'm blinded, please open my eyes
And help me now...

Will suicide break the ring of curse
Tomorrow I'll be gone, then you'll be all alone



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 27-08-2010 10:56]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 11:01 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 10:53 schreef ZelThoR het volgende:
Rot op, jij noemt ons ook 'vreterige wolven'


neuh blijf hier, ja ik geef toe dat is ook niet goed maar af en toe kan ik ook mi j niet inhouden, jezuspijpende christen vind ik over de grens.
Ik zal bidden voor zijn vergeving,



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-08-2010 11:02 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus



spelfout weggehaald...


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 11:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 11:02 schreef varanus het volgende:



voor dat ik dat ga doen, mag ik het wel voor je doen?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-08-2010 11:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 augustus 2010 11:01 schreef ProgTon het volgende:
neuh blijf hier, ja ik geef toe dat is ook niet goed maar af en toe kan ik ook mi j niet inhouden, jezuspijpende christen vind ik over de grens.


Ook niet goed? Het is een stuk erger! Ik bedoel, varanus doet een flink lompe provocatie maar gaat verder niet zo diep. Jij zegt gewoon dat mensen die niet geloven dat God de wereld geschapen heeft en dat wij slechts rentmeesters zijn vreterige wolven zijn. Hoe haal je het in je hoofd? Moreel gevoel bestaat ook zonder religie. En daarnaast, zoals al door Fusion en bastianus aangehaald, zijn er juist veel Christenen die als boer de boel VERPESTEN. Over vreterige wolven gesproken, in schaapskleren dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 11:18 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 11:12 schreef ZelThoR het volgende:
Ook niet goed? Het is een stuk erger! Ik bedoel, varanus doet een flink lompe provocatie maar gaat verder niet zo diep. Jij zegt gewoon dat mensen die niet geloven dat God de wereld geschapen heeft en dat wij slechts rentmeesters zijn vreterige wolven zijn. Hoe haal je het in je hoofd? Moreel gevoel bestaat ook zonder religie. En daarnaast, zoals al door Fusion en bastianus aangehaald, zijn er juist veel Christenen die als boer de boel VERPESTEN. Over vreterige wolven gesproken, in schaapskleren dan


ik ben ook een rentmeester, ieder mens hier op aarde heeft verantwoordelijkheid gekregen om voor de aarde te zorgen en ik doe net zo hard mee met het verpesten van de aarde.

Ik bied bij deze mijn excuses aan, het is niet goed dat ik dat gezegd heb... ondanks dat het duidelijk staat geschreven mag ik mij niet daarover uitlaten.

Verder heb ik het idee dat je dat met rentmeesterschap niet helemaal hebt begrepen

(1 Petr. 4:10). Als rentmeester heeft de mens de plicht om te arbeiden met het materiaal dat God hem heeft toevertrouwd. Dat hij geen absoluut eigenaar van zijn bezit is maar het in beheer heeft gekregen, houdt in dat zijn gebruik daarvan overeenkomstig Gods wil moet zijn, in dienst van God en tot welzijn van de naasten, in het bijzonder ook de behoeftigen, zowel in de naaste omgeving als wereldwijd.

Psalm 115: 16

De hemel is de hemel van de HEER,
de aarde heeft hij aan de mensen gegeven.


Snap je nu wat ik bedoel/ Zijn nog wel wat versen;P




[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 27-08-2010 11:27]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2010 11:25 by bastianus Profiel van bastianus

Smaad!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-08-2010 11:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 augustus 2010 10:34 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Wow, ik ben blij dat je er een malle smiley achteraan gooit, anders zou ik je uitnodigen om aan mijn pik te komen zuigen in mijn 'kraakpand'!
Nou ehm...

quote:
Op 27 augustus 2010 10:34 schreef Jolly Roger 666 het volgende:Metal is inderdaad muziek, heel scherp. Wie niet snapt dat extreme muziek een genre is dat is ontstaan om ruiger te zijn dan de rest, te shockeren, zich af te zetten tegen de rest staat niet op te letten.
Mag ik even hartelijk lachen? Doe us even niet zo bekrompen zeg? Er zijn zoveel legendarische metalbands die totaal niet voldoen aan jouw nogal nauwe definitie van metal. Wellicht luister je alleen maar grindcore of whatever, maar t slaat echt nergens op. Behalve dat het jouw mening is natuurlijk.

quote:
Op 27 augustus 2010 10:34 schreef Jolly Roger 666 het volgende:Jullie zijn allemaal heel braaf en correct, althans als het de christenen aangaat. En terecht, je moet mensen respecteren. Desalniettemin blijf ik bij mijn standpunt dat brave shit niet in de metal hoort. Christendom is mainstream en braaf, dat hoort niet in metal of punk of gabber. Klaar.
Nou tegen zoveel hokjes, vooringenomenheid en vooroordelen kan ik niet op. Blijf jij vooral lekker bij je standpunt...

quote:
Op 27 augustus 2010 10:34 schreef Jolly Roger 666 het volgende:Maargoed, ik vind dat elfjes, piraten en vikingnaspelende nerds ook niet erg metal.
Laat ik eens even alle vooroordelen op tafel gooien. Als we toch lekker ONZINNIG bezig zijn. Je draagt wellicht ook veel zwarte kleding, je vind top40 popmuziek over t algemeen verschrikkelijk en dom, en je hebt vast iets met 666 in je forumnaam. Oh, wacht ff...


When your people matter, menstrual health matters


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 27-08-2010 12:07 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 27 augustus 2010 10:54 schreef ProgTon het volgende:
Neem bijvoorbeeld deze tekst:


antestor - betrayed

I am in pain
I am the cursed one

Life isn't what it was meant to be
What I didn't ask for has now turned my way
Somewhere in a garden it all turned wrong
Things I once believed in have now turned evil

Yet I pray, 'deliver me from evil'
But another spell pulled me away

Will suicide break the ring of curse
Or is there just another hell waiting out there

Will suicide break the ring of curse
Tomorrow I'll be gone, do don't look for me

I am lying on my death-bed, with chaos in my mind
My life took more than it gave

Betrayed and deceived I will now pass away
And with the gun in my hand, my questions
Are soon to be answered

Will suicide break the ring of curse...

Satan and god, the thought passes my mind
Heaven and hell, it's not up to me
But if the christians that I've seen
Represent the true god of heaven
Then it's not a place that I want to be
But if I'm blinded, please open my eyes
And help me now...

Will suicide break the ring of curse
Tomorrow I'll be gone, then you'll be all alone




'Will suicide break the ring of curse'
'Betrayed and deceived I will now pass away
And with the gun in my hand'
Kijk nou wil ik niet vervelend doen, maar is zelfmoord geen zonde? Niet erg christelijk verantwoord hè, zelfmoord prediken...

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 27-08-2010 12:09]


Black seeds of bunny!


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 27-08-2010 12:07 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 26 augustus 2010 9:42 schreef spectre het volgende:
Ik vind het bijna altijd hand in hand gaan. Slechte teksten = Slechte muziek

Durf zelfs het tegendeel te beweren..


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 12:08 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 12:07 schreef Nyghtslave het volgende:
'Will suicide break the ring of curse'
Kijk nou wil ik niet vervelend doen, maar is zelfmoord geen zonde? Niet erg christelijk verantwoord hè, zelfmoord prediken...


ja maar hij heeft het over ze donkerste dromen heb ik het idee, niet om de daad



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 27-08-2010 12:10 by Nyghtslave Profiel van Nyghtslave

quote:
Op 27 augustus 2010 12:08 schreef ProgTon het volgende:
ja maar hij heeft het over ze donkerste dromen heb ik het idee, niet om de daad


Ja Jan dan kun je alles anders interpreteren hè

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 27-08-2010 12:11]


Black seeds of bunny!


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 12:14 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 augustus 2010 12:10 schreef Nyghtslave het volgende:
Ja Jan dan kun je alles anders interpreteren hè


ja maar als christen zijnde heb je ook wel te maken met dit soort gedachten, verlatenheid en dat soort dingen.
Dan steunt de gedachte wel dat Hij je nooit loslaat. En dat heeft deze meneer ook nog niet gedaan :D

Zelf heb ik het wel eens als je bekenden van het geloof af ziet vallen bijvoorbeeld of dat je daar helemaal niet meer over kunt praten met hem of zij dat is niet echt fijn

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 27-08-2010 12:16]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2010 12:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 27 augustus 2010 12:08 schreef ProgTon het volgende:
ja maar hij heeft het over ze donkerste dromen heb ik het idee, niet om de daad




Doe mij Fusion maar.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-08-2010 12:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Doe mij Jezus maar



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen