IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 25-08-2010 15:13 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Dat snap ik ook wel ja, ik trek ook een hoop black en death and grind niet omdat het te infantiel voor woorden is, met namen als bv. Beggin' for incest en Christraper haak ik ook af hoor, ik hoef echt geen boodschap in mn muziek, maar als je dan toch gaat spelen, doe dan in ieder geval een poging om iets zinnings te verkondigen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 25-08-2010 15:35 by Yirroth Profiel van Yirroth

Volgens mij schreef je net 80% van alle songteksten weg.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-08-2010 15:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gelukkig versta ik het nooit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 25-08-2010 15:38 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 25 augustus 2010 15:35 schreef Yirroth het volgende:
Volgens mij schreef je net 80% van alle songteksten weg.

Die luister/lees ik om die reden al zo goed als nooit idd.

Ik noemde net even puur 2 bandnamen ter illustratie, als de bandnaam al zo is, ga ik niet eens moeite doen verder te komen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 25-08-2010 16:01 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 25 augustus 2010 13:47 schreef Fusion het volgende:
"There Will Be Violence" - Inpending Doom (of een ouder album, ook lekker)

maar vooral de eerder genoemde Mantric en Miseration zijn gewoon echt goed.


zeker wel goed, ik vind bands als in the midst of lions en shadows of paragon ook goede uitgaves. en inevitable end - the severed inception nog wat ;p

en mychildrenmybride


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 25-08-2010 16:01]



herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 16:05 by herrie Profiel van herrie

het wordt ook tijd voor christelijke punk op de EO-jügend-Tag:

(H)elly en (P)rikkert (staphorster keet-punk)
De Henk Binnen(band)dijk (waalpunx)
Soadom & Gonerroea (punx from outer-space)
Herman F(l)inkers & de Prijs De Heer Nog Meer (Mariaparia's uut Twente)
etc

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 25-08-2010 16:06]


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 25-08-2010 16:28 by Yirroth Profiel van Yirroth

Christelijke metal en punk wordt volgens mij "te hard" bevonden op de EO-jongerendag en het Flevo-festival.
Een klasgenoot van mij in een christelijke metalband is geweigerd om die reden volgens mij.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 16:33 by herrie Profiel van herrie

ben je gristen word je alsnog geweigerd, zo drijf je de duivel ook wel in hun armen!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-08-2010 16:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zeg beste Herrie, ik snap je zin niet zo. "Ben je gristen wordt je alsnog geweigerd?" Wat heeft het weigeren met grissen te maken? En grissen doe je, ben je niet. En 'gristen' is verelden tijd, meervoud. Ik snap er niets van

Oh, wacht, nee je bedoelt toch niet 'gristen' als spottende en minachtende vorm van 'christen'? Terwijl er hier minimaal 2 christenen posten? Nee, dat zou te kinderachtig zijn.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-08-2010 16:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

hehehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 16:55 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 25 augustus 2010 16:46 schreef Fusion het volgende:

Oh, wacht, nee je bedoelt toch niet 'gristen' als spottende en minachtende vorm van 'christen'? Terwijl er hier minimaal 2 christenen posten? Nee, dat zou te kinderachtig zijn.


beste Fusion, dat bedoel ik zeker! Maar het is geen persoonlijke aanval op ProgTon en jou. Gristen hoor ik nog steeds heel vaak uitgesproken worden door gereformeerd tuig om me heen, je weet wel SGP (vrouwé = bek houwé!) en ook de zogenaamde "soft-liners" van de Gristen Unie... ex-collega's die C.U. stemden, terwijl ze homo's niet gelijk willen stellen bij de Grondwet, de smeerpijperij (zelfs letterlijk) in de katholieke kerk, etc... veel mensen hebben het altijd over moslim fundementalisten... in dit land zou er eens OOK (ja, even groot geschreven) gekeken mogen worden naar de enorm negatieve invloed van de gristelijke stromingen...

verder vind ik het te kinderachtig voor woorden dat allerlei christenen nog steeds de wanstaltige daden uit het verleden en de tegenwoordige tijd goed proberen te praten, het liefst door allerlei verwijzingen naar het grootste en gevaarlijkste sprookjesboek ooit op papier gezet.

vandaar... maar stoor je verder niet aan mij. uiteindelijk ben ik overtuigd atheïst en geloof ik in Athos, God der Atheïsten...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 25-08-2010 16:59 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Volgens mij kan je als christen best wel van metal genieten. Ik vind alleen dat de christelijke boodschap niet thuishoort in metal. Metal is dwars, stoer en tegen het establishment. Het is een rebelse beweging, net als punk. Dat rijmt niet met een brave boodschap, m.i.


Ja hoor...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-08-2010 17:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou, er zit veel oud en nieuw zeer Herrie. Zo heb ik ook een hekel aan christenen die bijv de Inquisitie proberen goed te praten, maar ook aan atheisten die bijv de door atheisme gedreven martelingen van en moorden op christenen van bijv. Stalin en Pol Pot goed proberen te praten, en ook aan aan nazi's die de holocaust proberen goed te praten danwel te ontkennen etc., maar ik ga dan niet kinderachtig de spellingswijzen van die groeperingen verdraaien, zeker niet in een conversatie op een forum met bijv een atheist of een nazi.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-08-2010 17:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 augustus 2010 16:59 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Volgens mij kan je als christen best wel van metal genieten. Ik vind alleen dat de christelijke boodschap niet thuishoort in metal. Metal is dwars, stoer en tegen het establishment. Het is een rebelse beweging, net als punk. Dat rijmt niet met een brave boodschap, m.i.
Bah, wat een onzin

Metal is MUZIEK. Metal is overstuurde gitaren, dubbele bass drumds, gierende solo's, grunts of nichterige hoge zang etc. Tegen het establishment... pfff... ga jij lekker in een kraakpand liggen naar vegacore liggen luisteren ofzo


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-08-2010 17:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 augustus 2010 17:02 schreef Fusion het volgende:
de door atheisme gedreven martelingen van en moorden op christenen van bijv. Stalin en Pol Pot goed proberen te praten

Door atheïsme of door macht gedreven?

Blijft fout natuurlijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 25-08-2010 17:06 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 25 augustus 2010 16:59 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Dat rijmt niet met een brave boodschap, m.i.


Nee idd dan liever Islamitische metal.


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 17:07 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 25 augustus 2010 17:02 schreef Fusion het volgende:
Nou, er zit veel oud en nieuw zeer Herrie. Zo heb ik ook een hekel aan christenen die bijv de Inquisitie proberen goed te praten, maar ook aan atheisten die bijv de door atheisme gedreven martelingen van en moorden op christenen van bijv. Stalin en Pol Pot goed proberen te praten, en ook aan aan nazi's die de holocaust proberen goed te praten danwel te ontkennen etc., maar ik ga dan niet kinderachtig de spellingswijzen van die groeperingen verdraaien, zeker niet in een conversatie op een forum met bijv een atheist of een nazi.


die smeerpijpen waren gedreven door (zogenaamde) communistische idealen... in mijn optiek heeft een atheïst veel meer raakvlakken met een pacifist... enfin, wat ik bedoel: wees jezelf, denk na, wees verantwoordelijk voor je eigen acties en daden en verschuil je niet achter wat dan ook etc...



herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 17:08 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 25 augustus 2010 17:06 schreef KHPLF het volgende:
Nee idd dan liever Islamitische metal.


ALLAH AKHBAR!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-08-2010 17:09 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 augustus 2010 16:59 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Volgens mij kan je als christen best wel van metal genieten. Ik vind alleen dat de christelijke boodschap niet thuishoort in metal. Metal is dwars, stoer en tegen het establishment. Het is een rebelse beweging, net als punk. Dat rijmt niet met een brave boodschap, m.i.

Dwars is het wel.


 


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 17:10 by herrie Profiel van herrie

...en dus weer erg punk!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-08-2010 17:11 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 augustus 2010 17:06 schreef KHPLF het volgende:
Nee idd dan liever Islamitische metal.


Ow, gaan ze met schapenbloed gooien tijdens een concertje?


 


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 17:12 by herrie Profiel van herrie

da's weer niet dwars... varkensbloed ftw!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-08-2010 17:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 augustus 2010 17:07 schreef herrie het volgende:
enfin, wat ik bedoel: wees jezelf, denk na, wees verantwoordelijk voor je eigen acties en daden en verschuil je niet achter wat dan ook etc...
Ehm ik ben het allemaal met je eens. Maar ik snap nog steeds niet zo goed waarom je mij (want dat doe je nl wel) een gristen meent te moeten noemen. Niet dat ik er wakker van lig verder, maar het is nogal frappant dat je niet inziet dat christenen individuen zijn en dat je mij allerlei...

weet je...

laat maar


When your people matter, menstrual health matters


herrie
Usericon van herrie
Posted 25-08-2010 17:20 by herrie Profiel van herrie

...dan neem ik mijn woorden bij deze het woord gristen terug... kijk, zo ben ik dan ook wel weer!

en nee: christenen zijn geen individuen, er is sprake van enorme sociale controle, groepsdruk, zwijgcultuur, etc... snappie?

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 25-08-2010 17:21]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-08-2010 17:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Sjips, dus ik ben geen individu?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen