IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:34 schreef ZelThoR het volgende:
Niet mee eens. Helemaal niet als je religie door geloof vervangt.



ja, klopt eigenlijk wel, er zijn ooit revoluties geweest binnen het Christendom door verandering van leider of politieke omwentelingen

maar de visie op het leven in al zijn aspecten door de bril van de interpretatie van de Bijbel verandert maar heeel erg traag toch?


signature


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 09-06-2010 14:41 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 9 juni 2010 14:29 schreef Hypnos het volgende:
geen reactie?


ik wacht trouwens nog steeds op de eerste Jehova metal band


Misschien iets voor de serie bands van Mr.N: DoorBashers


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:37 schreef ProgTon het volgende:
Als ik niet verder kijk, zou ik geen eens internet hebben en metal luisteren, en mij aanluisten bij een monnikenhuis ofzo.

Ik luister genoeg seculiere muziek, ga gewoon uit, en drink heus wel pilsjes etc.
Maar ik ben mij er van bewust dat er van alles gaande is in de wereld die zich opzet tegen alles wat maar met Christendom/geloof te maken heeft.
In iets waar ik in vertrouw en het belangrijkste is van mijn leven, ga ik mij niet zomaar gewonnen geven.
Ik wil best met je verder kijken, maar als je mij niet open minded vindt waarom blijven we dan voortgaan?

Waar ik misschien wel schuldig aan ben is het keer op keer hameren op het geloof, en dat wekt argwaan op. Terwijl ik juist misschien wat zachtmoediger moet wezen. Mijn exuces daarvoor, toch hebben we hiet over een belangrijk punt.




dat is het verschil tussen een leidraad hebben of de richting inslaan.

ik ken ook Moslims die niet bidden. Die voelen zich Moslim, die drinken bvb geen bier maar die praktiseren niet.

en die geven tenminste toe dat ze geen goede moslim zijn, maar ze zijn wel moslim

jij bent echt geen goede Christen, maar wel een christelijk geïnspireerd mens. En waarschijnlijk wel een goed persoon ook


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 14:42 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:29 schreef Hypnos het volgende:
geen reactie?


ik wacht trouwens nog steeds op de eerste Jehova metal band


Het Christendom is een verzamel naam voor alle Christenen op deze aarde.
Alle mensen maken uit van de Gemeente van God, omdat ik geloof dat hij de Schepper is van alles wat hier maar is.
Een kerk is een plaats waar mensen bij elkaar komen om te leren/zingen,bidden en te loven. En is niet een essentieel iets om Christen te wezen.

En inderdaad, er zijn veel foute dingen gebeurd binnen het Christendom, er is heel veel niet goed te praten. Maar dat wil niet zeggen dat het geloof opzich fout is. Dat vind ik makkelijk praten.
Mensen met macht doen foute dingen, binnen de kerken waren machtige personenen vaak diegene die foute keuzes maakten en waardoor er opstand komt.
Binnen een instituuut mag eigenlijk geen sprake zijn van een machtsverhouding. Dat staat allemaal in de weg tussen een mens en God.
Eigen denken, eigen onderzoek, het leren van de Bijbel (in de kerk/thuis) lijdt tot het geloof, en niet een paus achtervolg in zijn ideeËn.
Amen



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 14:43 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 14:25 schreef ProgTon het volgende:
komt weer het woordje indoctrineren langs. Zo overdreven, is het zo bijzonder dat je gelovig wordt als je de bijbel leest en opzoek gaat naar Jezus lijkt mij niet. DAar gaat een hoop, troost hoop en verwachting met zich mee. En een boodschap die het beste voor heeft met de mens, naasten en toekomst. Wat wil je nog meer

Als je de Bijbel leest en ook helemaal leest, wil je ik nog wel eens weer horen later. Het is niet zo ouderwets als je denkt.

Vandaag kwam Timotheus langs, (onderstaande)

Wanneer je dit alles aan de broeders en zusters voorhoudt, zul je een goede dienaar van Christus Jezus zijn, gevoed door de woorden van het geloof en de juiste leer, waarvan je een trouw aanhanger bent. 7 Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels. Oefen jezelf in een vroom leven. 8 Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal. 9 Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming. 10 Hiervoor zwoegen en strijden wij, omdat wij onze hoop gevestigd hebben op de levende God, die de redder is van alle mensen, bovenal van de gelovigen.

Jammer genoeg is het alleen zo dat zoveel mensen in hun geloof groeien (ook al wordt dit minder). Het merendeel van de gelovigen is gelovig opgevoed en is zo in dat geloof terechtgekomen. Als ik kijk naar hoe ze in de katholieke kerk hier de kleine zoontjes en dochtertjes allerlei werkelijk verachtelijke kul-gebeden laten prevelen... Die kindjes weten niet eens waar het over gaat, er wordt ze niet eens een alternatief geboden. Volgens mij heet dat indoctrinatie.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-06-2010 14:44 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ahhhhhhhhhhhhhhhhh


zielug voor die kindurtjes.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 14:47 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Het idee dat dit soort dingen nog gebeuren in een maatschappij als de onze vind ik hoogst zorgwekkend. Die kindertjes als individuen kunnen me weinig schelen eerlijk gezegd.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:37 schreef Hypnos het volgende:
maar de visie op het leven in al zijn aspecten door de bril van de interpretatie van de Bijbel verandert maar heeel erg traag toch?

Ja dat wel, en trager dan andere culturele ontwikkelingen. Maar denk dat het verschil niet extreem groot is.
quote:
Op 9 juni 2010 14:37 schreef ProgTon het volgende:
Als ik niet verder kijk, zou ik geen eens internet hebben en metal luisteren, en mij aanluisten bij een monnikenhuis ofzo.

Ik luister genoeg seculiere muziek, ga gewoon uit, en drink heus wel pilsjes etc.
Maar ik ben mij er van bewust dat er van alles gaande is in de wereld die zich opzet tegen alles wat maar met Christendom/geloof te maken heeft.
In iets waar ik in vertrouw en het belangrijkste is van mijn leven, ga ik mij niet zomaar gewonnen geven.
Ik wil best met je verder kijken, maar als je mij niet open minded vindt waarom blijven we dan voortgaan?

Ja, niet snappen en nog steeds niet kunnen ingaan op wat gezegd wordt dus.

Jij sluit je af van dingen die tegen jouw ideeën zouden kunnen zijn, want is kans op indoctrinatie. Prima, maar dat betekent gewoonweg dat jij niet wil dat jouw ideeën in twijfel worden getrokken en dan ben je dus per definitie niet open-minded. Kom op zeg, ik confronteer me ook met allerlei dingen waar ik in de eerste plaats van denk dat het 'tegen' mij is. Soms verander je daardoor van mening, soms niet. Maar je blijft dan in ieder geval wel nadenken en blijft niet passief in je veilige holletje kwijlen.

Sta je echt zo zwak in je schoenen dat je denkt dat je meteen gewonnen moet geven als een of andere Noorse idioot in je oren krijst? Aanstellerij. Volgens mij ben je al 100% geïndoctrineerd wat betreft de vermeende directe invloed van 'anti-christelijke' muziek. Zelfde niveau als de KISS-vijanden in de VS

En dat je verder je wel met wat seculiere muziek confronteert en een biertje drinkt zal allemaal wel. Dat zijn toch dingen die op het gebied van jouw ideeën neutraal zijn, lekker makkelijk, zegt dus niets over de openheid van je geest.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 14:50 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Overigens wel respect voor ProgTon om hier als de grote pispaal te dienen. Niks persoonlijks van mijn kant


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 14:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 14:48 schreef ZelThoR het volgende:
En dat je verder je wel met wat seculiere muziek confronteert en een biertje drinkt zal allemaal wel. Dat zijn toch dingen die op het gebied van jouw ideeën neutraal zijn, lekker makkelijk, zegt dus niets over de openheid van je geest.


Hij vindt zelfs homo's ok!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 14:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:50 schreef Alterprince het volgende:
Overigens wel respect voor ProgTon om hier als de grote pispaal te dienen. Niks persoonlijks van mijn kant

Hij is geen pispaal, dat suggereert dat het niet terecht is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 14:52 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Schandpaalkandidaat dan?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-06-2010 14:54 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 9 juni 2010 14:47 schreef Alterprince het volgende:
Het idee dat dit soort dingen nog gebeuren in een maatschappij als de onze vind ik hoogst zorgwekkend. Die kindertjes als individuen kunnen me weinig schelen eerlijk gezegd.


ik kan mij er een beetje in vinden. het is alleen ook zo dat kinderen door de media een vorming krijgen die misschien niet helemaal op de waarheid gebaseerd is.

Waar trek je die grens en zegt men; HET NIET EERLIJK.

Ik denk dat christenen prima in de metalscene passen want die zijn ook vaak erg bekrompen en conservatief.

FF FORUM BIDDEN




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 14:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juni 2010 14:42 schreef ProgTon het volgende:
Het Christendom is een verzamel naam voor alle Christenen op deze aarde.
Alle mensen maken uit van de Gemeente van God, omdat ik geloof dat hij de Schepper is van alles wat hier maar is.
Een kerk is een plaats waar mensen bij elkaar komen om te leren/zingen,bidden en te loven. En is niet een essentieel iets om Christen te wezen.

En inderdaad, er zijn veel foute dingen gebeurd binnen het Christendom, er is heel veel niet goed te praten. Maar dat wil niet zeggen dat het geloof opzich fout is. Dat vind ik makkelijk praten.
Mensen met macht doen foute dingen, binnen de kerken waren machtige personenen vaak diegene die foute keuzes maakten en waardoor er opstand komt.
Binnen een instituuut mag eigenlijk geen sprake zijn van een machtsverhouding. Dat staat allemaal in de weg tussen een mens en God.
Eigen denken, eigen onderzoek, het leren van de Bijbel (in de kerk/thuis) lijdt tot het geloof, en niet een paus achtervolg in zijn ideeËn.
Amen





sterk van je dat je ondanks al die fouten toch nog wil behoren tot een groep met mensen die staan voor dingen waar jij niet mee akkoord gaat.

ik zag onlangs een reportage over Al-Quaida,
dat de meeste Moslims "niet akkoord gaan" met wat die terroristen doen, maar ze toch beschermen en helpen onderduiken. Omdat het Moslims zijn...

in mijn ogen doe jij dat ook, al is het dan "mentaal terrorisme"



je leeft in dezelfde groep, ok, je hebt soms kritiek, maar je bent er niet echt "tegen"

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 09-06-2010 14:56]


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 14:57 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 14:54 schreef Black Jew het volgende:
ik kan mij er een beetje in vinden. het is alleen ook zo dat kinderen door de media een vorming krijgen die misschien niet helemaal op de waarheid gebaseerd is.

Waar trek je die grens en zegt men; HET NIET EERLIJK.

Ik denk dat christenen prima in de metalscene passen want die zijn ook vaak erg bekrompen en conservatief.

FF FORUM BIDDEN




Wat mij betreft verboden ze dan ook het gros van alles wat er op tv te zien is. Werkt bijzonder slecht op een open denk- en fatsoenlijk wereldbeeld.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 14:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 14:55 schreef Hypnos het volgende:
sterk van je dat je ondanks al die fouten toch nog wil behoren tot een groep met mensen die staan voor dingen waar jij niet mee akkoord gaat.

ik zag onlangs een reportage over Al-Quaida,
dat de meeste Moslims "niet akkoord gaan" met wat die terroristen doen, maar ze toch beschermen en helpen onderduiken. Omdat het Moslims zijn...

in mijn ogen doe jij dat ook, al is het dan "mentaal terrorisme"



je leeft in dezelfde groep, ok, je hebt soms kritiek, maar je bent er niet echt "tegen"


Exactly!

Volgens mij is er weinig mis met de normen en waarden die Progton er op na houdt. Maar die eeuwige verbintenis met het Christendom is en blijft onbegrijpelijk.

Even afgezien van het feit dat God niet bestaat natuurlijk, maar dat is een discussie die verder niet relevant is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 15:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 14:57 schreef Alterprince het volgende:
Wat mij betreft verboden ze dan ook het gros van alles wat er op tv te zien is. Werkt bijzonder slecht op een open denk- en fatsoenlijk wereldbeeld.


Ik vind dat boeken ook verbrand moeten worden!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 15:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 14:52 schreef Alterprince het volgende:
Schandpaalkandidaat dan?

Oh sorry, trouwens, door sommigen wordt hij wel als pispaal gebruikt. Ik sprak alleen voor mezelf. Voor mij is hij ook geen schandpaalkandidaat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 15:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Schandknaapje dan? Om even ontopic te blijven zeg maar.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 15:04 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 15:01 schreef ZelThoR het volgende:
Oh sorry, trouwens, door sommigen wordt hij wel als pispaal gebruikt. Ik sprak alleen voor mezelf. Voor mij is hij ook geen schandpaalkandidaat.

Voor mij is 'ie geen van beiden. Maar mensen gaan hier zo wel met hem en anderen om. Maargoed, dat weet elke forumbezoeker hier wel (neem ik aan).


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2010 15:07 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 juni 2010 15:04 schreef Alterprince het volgende:
Voor mij is 'ie geen van beiden. Maar mensen gaan hier zo wel met hem en anderen om. Maargoed, dat weet elke forumbezoeker hier wel (neem ik aan).

Voor mij is hij ook geen van beiden, als dat niet duidelijk was


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 15:09 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 9 juni 2010 14:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Hij vindt zelfs homo's ok!


ja waarom niet die hebben net zoveel recht als een ieder ander op een fatsoenlijk leven zonder belemmeringen in de maatschappij en ook niet in haar zijn geloof (lesbische mensen ook even meegenomen xd)



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2010 15:10 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2010 15:09 schreef ProgTon het volgende:
ja waarom niet die hebben net zoveel recht als een ieder ander op een fatsoenlijk leven zonder belemmeringen in de maatschappij en ook niet in haar zijn geloof (lesbische mensen ook even meegenomen xd)


quote:
Lang geleden schreef god het volgende:
Gij zult geen onkuisheid doen.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-06-2010 15:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 juni 2010 15:09 schreef ProgTon het volgende:
ja waarom niet die hebben net zoveel recht als een ieder ander op een fatsoenlijk leven zonder belemmeringen in de maatschappij en ook niet in haar zijn geloof (lesbische mensen ook even meegenomen xd)


En toch sluit je je aan bij een geloof dat andersgeaarden niet dezelfde rechten wenst te geven als hetero's.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 09-06-2010 15:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

ik heb overigens niet het gevoel dat ik als pispaal fungeer, er was wel een post waar ik bijna besloot niet meer langs te komen op dit topic.
Maar eigenlijk wil ik niet weglopen voor iets waar ik in geloof en het belangrijkste van mn leven is.
Toch doet het soms pijn aan de ogen hoeveel haat er soms al in een post zit jegens christenen.

Verder denk ik dat we toch allemaal zo onze bedenkingen hebben, die heb ik ook wel binnen het geloof hoor zelfs binnen de stromingen.
In veel Gemeenten worden alleen de vrolijke kanten benadrukt terwijl er veel nare dingen worden weggeschoven als niet belangrijk, zoals de dood ofzo.
Terwijl dit onderwerp ongeveer één van de meest beladen onderwerpen ooit is.
Is het nu dood is dood of leven na de dood, wat een verschil in tegen het leven aankijken.

En verder hoop ik dat middeleeuwse ideeën toch nog wat meer aan de kant worden geschroven, regels in de kerk (geschreven door mensnen) zoals vrouwen die niet hun ding mogen doen in een kerk, of kledingsverplichtingen en ga zo nog maar door.
Dat heeft niks met de ziel van het geloof te maken, meer om gemeenten bij elkaar te laten blijven en een eigen identiteit aanbrengen.





Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen