IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christenen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 16:11 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 16:07 schreef Dentz het volgende:
Hé, een christen die het snapt.


ja daarom is het christendom ook een geloof, je gelooft dat er een God is die er voor je is en een Jezus die voor ons gestorven is. Omdat het je troost,hoop en veel voor terug krijgt.
Het heeft mij aangeraakt, en dan daarbij als God te zien was waren de afgelopen Bijbelse (4000) jaar nutteloos geweest, en hadden de wetenschappers niet zoveel werk gehad. God zorgt ook nog eens voor werk

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-06-2010 16:14]



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-06-2010 16:14 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 15 juni 2010 16:06 schreef ProgTon het volgende:
Want een beginpunt van de evolutietheorie is er niet en dan zeg ik God.
Oh ja een knal ofzo, of uit een bacterie, of weet ik voor wat voor gezwevel


En waarom zou dit minder aannemelijk zijn dan een bebaarde man op een wolk die met zijn toverstaf de wereld creëerde?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 15-06-2010 16:14 by Dentz Profiel van Dentz

Dat vind jij.
Maar er zijn er genoeg die koste wat kost willen bewijzen en beargumenteren dat god bestaat. Dar heb ik het niet zo op. Je kunt niet bewijzen dat hij bestaat of niet. Beredeneren wel, maar dat is wat anders.
Of je gelooft of niet hangt er vanaf of je afgaat op je geloof en vertrouwen of redeneert en het oude testament in twijfel gaat trekken.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-06-2010 16:14 by M. Profiel van M.

Ik ben toch nog niet helemaal tevreden met die uitleg over satanen en satanisten. Dankjewel hoor Burzum met je grote scheur, nu is dat punt helemaal ondergesneeuwd geraakt. Ik had het nu net van ProgTon willen horen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 15-06-2010 16:15 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 15 juni 2010 16:14 schreef Burzum het volgende:
En waarom zou dit minder aannemelijk zijn dan een bebaarde man op een wolk die met zijn toverstaf de wereld creëerde?

Nee man, het was het vliegende spaghettimonster die met zijn deeg tentakels de aarde schiep.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 15-06-2010 16:16 by bazzio Profiel van bazzio

En waar komt die god dan vandaan...poef hij staat er?


Bazzio Attacks!!!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 15-06-2010 16:16 by Dentz Profiel van Dentz

Ontstaan uit een grote knal.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 16:27 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 16:14 schreef Burzum het volgende:
En waarom zou dit minder aannemelijk zijn dan een bebaarde man op een wolk die met zijn toverstaf de wereld creëerde?


ik vind hoe de wereld eruit ziet te wonderlijk om het maar op een uit een bacterie of iets anders te laten doen ontstaan.

Een baby die zo gecreeërd is etc, de natuur die zo wonderbaarlijk is, en het is al apart dat dit de aarde is waar leven mogelijk is en waarschijnlijk de meeste andere planeten niet.

Ik snap best wel waarom mensen het niet willen/kunnen geloven, er is veel bewijsmateriaal dat waarschijnlijk ook niet te bewijzen valt. En je ziet er weinig van terecht komen, veel ellende hier en daar, natuurrampen, oorlogen in naam van religie al sinds mensenheugenis, machtmisbruik, en weet ik veel wat er allemaal gaande is. Maar is het niet zo dat de mens zelf hierr verantwoordelijk is? De natuurrampen is misschien nog een heikel punt omdat ik niet denk dat God wil dat hierbij zoveel mensen sterven, maar het is een onderdeel van de natuur, en er zal best een verklaring voor wezen waarom er natuurrampen zijn. Misschien toch uiteindeiljk de mens die veel schade aanricht met vervuiling en dergelijke.

Toch vind ik de intelligentie die achter de natuur etc schuilt een teken. En dat alles zo vanzelf gaat, regen heeft de mens nodig etc, ontstaan van eten,ontstaan van leven, al die verschillende mensen, waarom zou daar niet een intelligent wezen achter zitten als God en als God dat is dan was Hij er eeuwig en vond hij het 4000 geleden nodig deze koers in te slaan.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 16:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juni 2010 16:27 schreef ProgTon het volgende:

Ik snap best wel waarom mensen het niet willen/kunnen geloven, er is veel bewijsmateriaal dat waarschijnlijk ook niet te bewijzen valt. En je ziet er weinig van terecht komen, veel ellende hier en daar, natuurrampen, oorlogen in naam van religie al sinds mensenheugenis, machtmisbruik, en weet ik veel wat er allemaal gaande is. Maar is het niet zo dat de mens zelf hierr verantwoordelijk is? De natuurrampen is misschien nog een heikel punt omdat ik niet denk dat God wil dat hierbij zoveel mensen sterven, maar het is een onderdeel van de natuur, en er zal best een verklaring voor wezen waarom er natuurrampen zijn. Misschien toch uiteindeiljk de mens die veel schade aanricht met vervuiling en dergelijke.




Huh? God geeft zelf aan natuurrampen aan te wenden om de mens met geweld tot gehoorzaamheid te dwingen of om de afwezigheid van propere aanbidding af te straffen. Zie de plagen in Egypte en Zondevloed. Ken je Bijbel makker.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 16:34 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 16:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Huh? God geeft zelf aan natuurrampen aan te wenden om de mens met geweld tot gehoorzaamheid te dwingen of om de afwezigheid van propere aanbidding af te straffen. Zie de plagen in Egypte en Zondevloed. Ken je Bijbel makker.


Daar staat duidelijk bij dat Hij het heeft gedaan, maar met deze natuurrampen die nu gebeuren niet, maar ik vind deze kijk van jou hierop niet zo heel gek eigenlijk.
En best het onderzoeken waard, er worden nog wel wat meer natuurrampen in de bijbel aangewend namelijk zal de gedeelten opzoeken



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 16:36 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juni 2010 16:34 schreef ProgTon het volgende:
Daar staat duidelijk bij dat Hij het heeft gedaan, maar met deze natuurrampen die nu gebeuren niet


Omdat niemand meer de autoriteit kan verkrijgen door middel van een boek om natuurrampen te verkopen als God's wil op zo'n grote schaal als is gebeurd met de Bijbel. Er zijn wel degelijk zeer veel religieuze groepen die in hedendaagse natuurrampen God's hand zien om een zondige wereld te straffen; zij kunnen deze visie echter niet op papier zetten en verkopen als canonieke werken.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-06-2010 16:37]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 17:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 16:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Omdat niemand meer de autoriteit kan verkrijgen door middel van een boek om natuurrampen te verkopen als God's wil op zo'n grote schaal als is gebeurd met de Bijbel. Er zijn wel degelijk zeer veel religieuze groepen die in hedendaagse natuurrampen God's hand zien om een zondige wereld te straffen; zij kunnen deze visie echter niet op papier zetten en verkopen als canonieke werken.


Toch God heeft daar recht op te doen, als Hij zo is waar de Bijbel over schrijft.
En als je met zon oog naar de wereld kijkt kun je niet ontkennen dat de mens een ongelofelijk zondig karakter heeft met het anti en blasphemische nog niet te spreken.
Mensen die niet gehoorzaam zijn aan een Koning of leider of er keihard tegenin gaan hebben vaak ook niet lang te leven meer

Maar ja dat verklaard nog niet helemaal of Hij dit doet allemaal, vindt dit lastig hoor.
Mensen denken ook dat de duivel het doet om mensen bang te maken en weg te drijven van God



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-06-2010 17:09]



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 17:08 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juni 2010 17:03 schreef ProgTon het volgende:
Toch God heeft daar recht op te doen, als Hij zo is waar de Bijbel over schrijft.
En als je met zon oog naar de wereld kijkt kun je niet ontkennen dat de mens een ongelofelijk zondig karakter heeft met het anti en blasphemische nog niet te spreken.
Mensen die niet gehoorzaam zijn aan een Koning of leider of er keihard tegenin gaan hebben vaak ook niet lang te leven meer




:|

Vergelijk je jouw God nu met een autoritair leider die moord gebruikt om zijn heerschappij te behouden?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-06-2010 17:11]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 17:12 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

als je wilt wil ik wel een paar geleerden (theologen) zijn mening hieronder plaatsen via linken dan zie je dat daar de meningen ook over verdeeld zijn.
Alvast een


http://www.eo.nl/thema/geloofsvragen/waarom/rampen/page/Heer_van_water_en_winden/articles/article.esp?article=5733864



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 17:15 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 17:08 schreef Gemene Lepel het volgende:
:|

Vergelijk je jouw God nu met een autoritair leider die moord gebruikt om zijn heerschappij te behouden?


nee het is een speculatie, daarnaast denk ik echt niet dat God al die natuurrampen sticht, de natuur heeft ook aardig een vrije hand

http://www.eo.nl/thema/geloofsvragen/waarom/rampen/page/Is_de_ramp_een_oordeel_van_God_/articles/article.esp?article=5724646

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-06-2010 17:17]



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 17:17 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Maar wel naar believen te gebruiken om genocide te plegen als het je uitkomt. Dat is nu nog eens intelligent design!

EDIT: die links zijn gewoon goedpratertjes voor het OT. Daar wordt namelijk het tegenovergesteld beweerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-06-2010 17:19]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


R.
Usericon van R.
Posted 15-06-2010 17:20 by R. Profiel van R.

quote:
Op 15 juni 2010 16:27 schreef ProgTon het volgende:
ik vind hoe de wereld eruit ziet te wonderlijk om het maar op een uit een bacterie of iets anders te laten doen ontstaan.

Een baby die zo gecreeërd is etc, de natuur die zo wonderbaarlijk is, en het is al apart dat dit de aarde is waar leven mogelijk is en waarschijnlijk de meeste andere planeten niet.

Ik snap best wel waarom mensen het niet willen/kunnen geloven, er is veel bewijsmateriaal dat waarschijnlijk ook niet te bewijzen valt. En je ziet er weinig van terecht komen, veel ellende hier en daar, natuurrampen, oorlogen in naam van religie al sinds mensenheugenis, machtmisbruik, en weet ik veel wat er allemaal gaande is. Maar is het niet zo dat de mens zelf hierr verantwoordelijk is? De natuurrampen is misschien nog een heikel punt omdat ik niet denk dat God wil dat hierbij zoveel mensen sterven, maar het is een onderdeel van de natuur, en er zal best een verklaring voor wezen waarom er natuurrampen zijn. Misschien toch uiteindeiljk de mens die veel schade aanricht met vervuiling en dergelijke.

Toch vind ik de intelligentie die achter de natuur etc schuilt een teken. En dat alles zo vanzelf gaat, regen heeft de mens nodig etc, ontstaan van eten,ontstaan van leven, al die verschillende mensen, waarom zou daar niet een intelligent wezen achter zitten als God en als God dat is dan was Hij er eeuwig en vond hij het 4000 geleden nodig deze koers in te slaan.


You see, no one's going to help you Bubby, because there isn't anybody out there to do it. No one. We're all just complicated arrangements of atoms and subatomic particles - we don't live. But our atoms do move about in such a way as to give us identity and consciousness. We don't die; our atoms just rearrange themselves. There is no God. There can be no God; it's ridiculous to think in terms of a superior being. An inferior being, maybe, because we, we who don't even exist, we arrange our lives with more order and harmony than God ever arranged the earth. We measure; we plot; we create wonderful new things. We are the architects of our own existence. What a lunatic concept to bow down before a God who slaughters millions of innocent children, slowly and agonizingly starves them to death, beats them, tortures them, rejects them. What folly to even think that we should not insult such a God, damn him, think him out of existence. It is our duty to think God out of existence. It is our duty to insult him. Fuck you, God! Strike me down if you dare, you tyrant, you non-existent fraud! It is the duty of all human beings to think God out of existence. Then we have a future. Because then - and only then - do we take full responsibility for who we are. And that's what you must do, Bubby: think God out of existence; take responsibility for who you are.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-06-2010 17:32 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 15 juni 2010 16:27 schreef ProgTon het volgende:
(...) er is veel bewijsmateriaal dat waarschijnlijk ook niet te bewijzen valt.


Oke.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 17:35 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Denk daar maar eens over na als je weer eens God wil lasteren, Schaep.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-06-2010 17:36 by Schaep Profiel van Schaep

Dit gaat diep man.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-06-2010 17:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Het is een mindfuck ja... Bewijsmateriaal dat niet te bewijzen valt. Poehéééé.


Boeiender


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 17:46 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 17:37 schreef MR. N het volgende:
Het is een mindfuck ja... Bewijsmateriaal dat niet te bewijzen valt. Poehéééé.


of denk je soms dat alles te bewijzen valt...

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-06-2010 17:47]



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 17:49 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Als er bewijsmateriaal is wel. Dat is het leuke van bewijsmateriaal, het is materiaal dat bewijst!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-06-2010 17:52 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 juni 2010 17:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Als er bewijsmateriaal is wel. Dat is het leuke van bewijsmateriaal, het is materiaal dat bewijst!


maar het lijkt me wel iets waar je moe van wordt om alles te bewijzen,



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2010 17:53 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Als je lui bent kan je inderdaad de God-kaart spelen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen