|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
De rest van de wereld dankt hen! |
|
Grappig, dat is precies het tegenovergestelde van de reacties toen ik geboren werd. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Tja, eeuwenoude legende he, van zelfs voor het gristendom Eens in de 1500 jaar wordt er een pislelijk kind geboren en we noemen hem Mark. |
|
Pislink of oerlelijk, Jenje. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-06-2010 13:41] |
|
Dat maak ik zelf wel uit! |
|
Met je pimpelgroene avatar. Ik vind dat muziek en welke boodschap dan ook prima samen kunnen gaan, ongeacht het genre. Iemand nog tips op het gebied van atheïstische gospel? |
|
Nee, wel vette boedhistische gore grind. |
|
quote:Meindert Talma en the Negroes Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik vind de naam van dit forum veelt te vaag. Waar discusieren jullie eigenlijk over? Of Christendom en luisteren naar metal samen kunnen gaan? Lijk me meer iets voor een Christelijk forum. Of is de vraag of je gitaarmuziek met een evangelische boodschap metal kunt noemen? Volgens mij wordt er heel veel langs elkaar heen gecommuniceerd op dit forum, omdat iedereen zijn eigen definitie van metal kent. Wanneer is metal metal? Pas als daar je het daarover eens bent, kunt je volgens mij verder discusieren. In het begin van dit forum schreef iemand dat metal gaat over het schoppen tegen bestaande normen en waarden. Ik vind persoonlijk dat metal gedefinieerd moet worden aan de hand van de muziek, klank, intensiteit. Daarom vind ik dat Christelijke metal wel degelijk metal is. Is er eigenlijk iemand, naast Gaahl, die ooit echt heeft nagedacht over de essentie van metal. Is metal te definieren? En dan zo dat iedereen ongeacht zijn levensbeschouwing zich in de definitie kan vinden? Ik ga even Skillet op zetten en er over nadenken. |
|
Ga jij maar eens even lekker nadenken, knul. Dankjewel voor de tip, Bastianus, ik zoek het op! [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-06-2010 16:07] |
|
quote: Ik denk dat jij, naast Gaahl dan, de eerste bent. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
|
|
Welkom 3en80 Ik denk dat er evenveel definities van metal zijn als dat er definities van religie zijn. Het is voor iedereen anders. |
|
Zij was 3 en 80. |
|
quote: |
|
quote: Titel van het TOPIC is duidelijk genoeg. quote: Ook, ja. Fijn, zo'n breed onderwerp. quote: Tuurlijk niet. We hebben het over zo veel zaken die niet met metal an sich te maken hebben, dit heeft tenminste nog een snijvlak. quote: Ook, ja. Fijn, zo'n breed onderwerp. quote: Wanneer iets metal is, is dus (onder andere) de discussie. quote: In het begin van dit topic. Onverdedigbare stellingname, mijns inziens. quote: Eens. quote: Per definitie waar, natuurlijk De vraag die je je echter moet stellen is of Christelijke metal bestaat. (Mijns inziens wel, zoals uit bovenstaande blijkt vind ik dat metal gedefinieerd wordt door de muziek, niet de boodschap.) quote: Heeft Gaahl daarover nagedacht? Verder; ja. quote: Ja. quote: Nee. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: |
|
quote:De definitie van Gaahl was: SATAN. |
|
quote: hehehe Was alleen niet de definitie van metal en ik weet ook niet hoeveel nadenken daar bij kwam kijken Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ondanks dat het nogal een groot verhaal is snap ik je wel, metal heeft niks met Christelijke aspect te maken. Het is de songwriter of de band zelf die besluiten Christelijke teksten te schrijven, dan is het een christan metal band. Er zijn er overigens genoeg die er wat meer over zwijgen, omdat ze mainstream spelen. As i lay Dying, Killswitch Engage, All that Remains (iedereen in as i lay dying is christelijke) de zangers van KE en ATR zijn ook Christelijk. De leden van Dream Theater zijn ook religieus, evenals een aantal ex leden en leden van Helloween... Ik geef eerlijk toe ik heb gewoon in google getypt christian metalheads of christian metalbands of reborned christian metalheads etc.. en in de metal bijbel staan een paar voorbeelden van bekeerde metalheads xd. De definitie van metal is simpel, het is een muziekstijl, het wordt vaak gebruikt om ergens tegen aan te schoppen, iedere band heeft wel een bepaalde boodschap, bij sommigen is dat plezier maken de andere tegen politiek aanschoppen en bij de andere kwaad verspreiden, de ander Christendom verspreiden etc. Kortom nogal breed |
|
quote: lol met dat wijntje, vindt het maar een enge gast, die ergens afgelegen woont, en naar mijn inzien nogal eenzaam is etc. Komt ook nog eens bij dat hij homo is dat overigens niet echt wereldschokkend is maar wel heel verdacht dat hij nou juist zon sschurft heeft aan Christenen, wou wel eens in zijn hoofd kijken of dat er misschien iets mee van doen heeft |
|
Eerst heb je niks tegen homo's en nu vindt je het opeens verdacht dat iemand een homo is Mafkees |
|
quote: dat wijntje komt ook wel terug in iedere misviering... leve de nuchterheid Jezus was volgens mij wel bi, met z'n 12 mannelijke apostelen en zijn denegrerende houding naar vrouwen (en zijn liefde naar zijn mama) trouwens, Jezus was een masochist, hij hield van pijn. Dat wordt nergens tegengesproken door de Bijbel. Net als homo's [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-06-2010 17:22] signature |
|
quote: In de Katholieke kerk zijn ze anders ook niet vies van een schandknaap. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |