IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-09-2010 10:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 september 2010 10:15 schreef Rotzak het volgende:
Kijk, ik heb in presikhaaf gewoond en was dagelijks in Ondiep te Utrecht te vinden, nou noem mij blind maar ik heb nooit iets gemerkt van overlast door moslims of moslim extremisme.


*flauwmodus*Zij hadden wel overlast van jou? *einde flauwmodus*


Gaat er toch niet om hoe je het in je dagelijkse wereld beleefd, in de boeken is de waarheid te vinden.....



Boeiender


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-09-2010 10:41 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 14 september 2010 10:18 schreef MR. N het volgende:
*flauwmodus*Zij hadden wel overlast van jou? *einde flauwmodus*


Gaat er toch niet om hoe je het in je dagelijkse wereld beleefd, in de boeken is de waarheid te vinden.....




haha sterker nog, mijn Irakese buurman heeft nooit geklaagd, maar goed wat hij s'nachts met zijn vrouw uitvoerde was ook geen pretje.


Against God and Government


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2010 10:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2010 10:18 schreef MR. N het volgende:
*flauwmodus*Zij hadden wel overlast van jou? *einde in de boeken is de waarheid te vinden.....



voor een groot deel toch wel hoor! We gebruiken ze niet voor niets op school he.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2010 10:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 september 2010 10:42 schreef attila_de_hun het volgende:
voor een groot deel toch wel hoor! We gebruiken ze niet voor niets op school he.
Gebruik jij nog boeken op school?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2010 10:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2010 10:46 schreef bastianus het volgende:
Gebruik jij nog boeken op school?

toen ik zelf nog scholier was wel ja. en nu ik werk gebruik ik , inderdaad nog steeds boeken. (waarbij ik een artikel ook als "boek" reken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2010 10:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 september 2010 10:50 schreef attila_de_hun het volgende:
toen ik zelf nog scholier was wel ja. en nu ik werk gebruik ik , inderdaad nog steeds boeken. (waarbij ik een artikel ook als "boek" reken.

Op mijn opleiding gebruik ik ook nog boeken. Maar zelf doe ik alles met stencils, artikelen en voornamelijk het internet. Volgens mij weten mijn leerlingen amper nog wat een boek of schrijven (met pen) inhoudt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2010 10:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2010 10:46 schreef bastianus het volgende:
Gebruik jij nog boeken op school?


en je moet het begrip "boek" niet te letterlijk nemen. eerder als een medium waar kennis in is opgeslagen. en wat ze daarvoor tegenwoordig op schooldoen , dat weet ik idd niet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2010 10:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2010 10:54 schreef bastianus het volgende:
Op mijn opleiding gebruik ik ook nog boeken. Maar zelf doe ik alles met stencils, artikelen en voornamelijk het internet. Volgens mij weten mijn leerlingen amper nog wat een boek of schrijven (met pen) inhoudt.

Ikzelf, maar ik zal wel ouderwets zijn, lees liever van papier dan van een computerscherm.(wanneer het om serieuze materie gaat) ik zal nooit een leesboek digitaal aanschaffen in ieder geval.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2010 10:58 by bastianus Profiel van bastianus

Hmm. Ik heb om coaching bij het gebruik van werkvormen gevraagd. In mijn tijd kreeg en gaf je nog les uit een werkboek en een leerboek, schreef je op het bord en stonden de computers (vaste) in het ICT-lokaal. Nu vliegen de laptops en andere media je om de oren.
Of het vooruitgang is weet ik niet. Er is zoveel afleiding voor studenten en leerlingen. Maakt het er allemaal niet duidelijker op.
Ach ja, de tijd vliegt. Ik merk dat ik een ouwe lul aan het worden ben. Komt vast wel goed als ik er wat meer van snap.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-09-2010 11:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 september 2010 10:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Ikzelf, maar ik zal wel ouderwets zijn, lees liever van papier dan van een computerscherm.(wanneer het om serieuze materie gaat) ik zal nooit een leesboek digitaal aanschaffen in ieder geval.

Artikelen écht diepgaand lezen is ondoenlijk vanaf scherm.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2010 11:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik ben het geheel met mijnbeide voorgangers eens.

maar nu weer ontopic

Gaat het nu wel lukken over rechts? (en dan kan Verhagen het noemen zoals hij het wil maar het is en blijft rechts natuurlijk)


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-09-2010 12:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 september 2010 11:36 schreef attila_de_hun het volgende:


Gaat het nu wel lukken over rechts? (en dan kan Verhagen het noemen zoals hij het wil maar het is en blijft rechts natuurlijk)


Ja, gaat wel lukken denk ik. Alleen redden ze de 4 jaar niet natuurlijk.


Boeiender


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-09-2010 12:55 by Dentz Profiel van Dentz

Gemartel, dat is het.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2010 13:42 by bastianus Profiel van bastianus

Een rechts kabinet lijkt me wel goed om de staatshuishouding op orde te krijgen. Al lijkt me de manier waarop op de korte termijn wel ok, maar ik ben bang dat het op de lange termijn alleen problemen op zal leveren. Een nog groter verschil tussen arm en rijk, nog lomper beleid t.o.v. bepaalde minderheidsgroeperingen, nog meer marktwerking in sectoren waarvoor dat nu niet bepaald een zegen is. Uiteindelijk gaat dat natuurlijk verkeerd uitpakken.
Aan de andere kant kan het geen kwaad om de sociale hangmat weer in een vangnet te veranderen, bureaucratie en inefficiëntie aan te pakken in bepaalde sectoren en over het algemeen een wat zakelijker manier van denken in te voeren. Voor het bedrijfsleven lijkt het me ook wel goed als het weer nuttig wordt om te investeren.
Samengevat: Ik denk dat het voor de balans wel weer goed is om een slagvaardiger en zakelijker kabinet te hebben. Al had ik liever een D66 dan een PVV gezien, om een wat liberaler gezicht in het beleid terug te zien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2010 13:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2010 13:42 schreef bastianus het volgende:
Een rechts kabinet lijkt me wel goed om de staatshuishouding op orde te krijgen. Al lijkt me de manier waarop op de korte termijn wel ok, maar ik ben bang dat het op de lange termijn alleen problemen op zal leveren. Een nog groter verschil tussen arm en rijk, nog lomper beleid t.o.v. bepaalde minderheidsgroeperingen, nog meer marktwerking in sectoren waarvoor dat nu niet bepaald een zegen is. Uiteindelijk gaat dat natuurlijk verkeerd uitpakken.
Aan de andere kant kan het geen kwaad om de sociale hangmat weer in een vangnet te veranderen, bureaucratie en inefficiëntie aan te pakken in bepaalde sectoren en over het algemeen een wat zakelijker manier van denken in te voeren. Voor het bedrijfsleven lijkt het me ook wel goed als het weer nuttig wordt om te investeren.
Samengevat: Ik denk dat het voor de balans wel weer goed is om een slagvaardiger en zakelijker kabinet te hebben. Al had ik liever een D66 dan een PVV gezien, om een wat liberaler gezicht in het beleid terug te zien.



Ik ben het wel met je eens. Maar mijn grote zorg is het natuur- en milieubescherming en de ruimtelijke ordening. Ik vind economie erg belangrijk maar moet wel gebalanceerd worden met andere punten.De regering moet ook de leefbaarheid in de gaten houden Onder Rutte I zal dat niet het geval zijn (daarom was ik ook zo voor paars, die zijn wat meer gebalanceerd).
Overigens zal voor veel nederlanders deze regering een enorme tegenvaller worden. Die gaan juist de klappen voelen van dat regeerakkord waarbij "rechts de vingers aflikt". Die hebben gestemd om de "rottige buitenlanders" weg te krijgen, niet om makkelijker ontslagen te worden bijv. (iets wat ik denk dat zeker het gevalzal zijn).
(en nadat ze worden ontslagen krijgt een goedkopere pool/bulgaar/... die baan natuurlijk)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2010 14:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 september 2010 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben het wel met je eens. Maar mijn grote zorg is het natuur- en milieubescherming en de ruimtelijke ordening. Ik vind economie erg belangrijk maar moet wel gebalanceerd worden met andere punten.De regering moet ook de leefbaarheid in de gaten houden Onder Rutte I zal dat niet het geval zijn (daarom was ik ook zo voor paars, die zijn wat meer gebalanceerd).
Overigens zal voor veel nederlanders deze regering een enorme tegenvaller worden. Die gaan juist de klappen voelen van dat regeerakkord waarbij "rechts de vingers aflikt". Die hebben gestemd om de "rottige buitenlanders" weg te krijgen, niet om makkelijker ontslagen te worden bijv. (iets wat ik denk dat zeker het gevalzal zijn).
(en nadat ze worden ontslagen krijgt een goedkopere pool/bulgaar/... die baan natuurlijk)
Ik voorzie in het goedkope woonsegment flink wat problemen straks. Het duurdere segment koophuizen zal onaangetast blijven, maar de huurhuizen zullen w.s. wel een stuk duurder worden. Dat is niet voor iedereen even gemakkelijk op te brengen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-09-2010 9:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 september 2010 23:07 schreef bastianus het volgende:
Heb jij eigenlijk wel eens IRL met moslims of mensen met een moslim-achtergrond te maken?
En jij bent ook door je argumenten heen? :')

Persoonlijk vind ik de empirische ondervinding als argument in dergelijke discussies, zeker op een lekenforum, compleet irrelevant.
Net zoals ik niet zelf eerst de werking van een pacemaker hoef te ondervinden of dat van vuur of het wiel voordat ik mag oordelen over het nut van het gebruik ervan, net als dat ik niet eerst aangereden hoef te zijn door een trein op volle vaart voordat ik kan en mag oordelen dat zo’n ding dodelijk hard aankomt, hoef ik niet eerst de sharia aan de lijve ondervonden te hebben voordat ik weet en mag zeggen dat een dergelijk rechtssysteem onwenselijk is. En hoef ik ook niet eerst in Kanaleneiland gewoond te hebben voordat ik weet dat een dergelijke verpaupering en concentratie van een bepaalde cultuur een onwenselijke situatie is.

Natuurlijk spreek ik wel eens ‘moslims’. Ik heb op een middelbare school gezeten met ‘Internationaleschakelklassen’, ben wel eens in een moskee in Nederland geweest, ben wel eens in een moskee in Egypte geweest (‘kben sowieso meerdere malen in Egypte geweest).



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-09-2010 11:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Formatieonderhandelaars weer bijeen
De onderhandelaars van VVD, CDA en PVV gaan een lange vergaderdag tegemoet. Mark Rutte, Maxime Verhagen, Geert Wilders en hun secondanten zullen naar verwachting tot in de avond met elkaar spreken.

Welke onderwerpen precies op de agenda staan, is niet bekend. Alle betrokkenen houden zich strikt aan de maandag door Rutte afgekondigde radiostilte.

Ergernis

Wel is via De Volkskrant uitgelekt dat verschillende CDA- en VVD-prominenten zich ergeren aan de rol die koningin Beatrix, de Raad van State en de ministers van Staat in de formatie spelen. "Dit brengt een gekozen informateur wel héél snel dichterbij", zou een VVD'er tegen de krant hebben gezegd.

Politicoloog Jouke de Vries spreekt van een generatiekloof: "Het kraakt en knarst tussen de aloude instituties en een nieuwe generatie politici. Bij die ministers van Staat en binnen de hoge Colleges als de Raad van State heerst het gevoel: dat gaat toch allemaal zomaar niet, die PVV in de regering? Reken maar dat ze hun partijgenoten dat laten voelen. Maar Rutte, Verhagen en Wilders weten dat ze autonoom zijn, zolang ze een meerderheid in de Kamer hebben."




:') Ja, nu opeens wel, hè. Kan me niet heugen dat (in ieder geval) het CDA eerder heeft gezegd dat de rol van de koningin te groot is.

VVD: http://www.vvd.nl/standpunt/246/monarchie
CDA: http://www.cda.nl/Waar_staan_we_voor/Standpunten/Koninklijk_Huis.aspx

Mooi staaltje Taqiyya, dus

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-09-2010 11:16]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2010 12:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 september 2010 11:12 schreef ZelThoR het volgende:
Bij die ministers van Staat en binnen de hoge Colleges als de Raad van State heerst het gevoel: dat gaat toch allemaal zomaar niet, die PVV in de regering?


Strikt genomen zit de PVV ook niet in de regering, toch? Was het maar waar in plaats vanb deze laffe gedoogvariant.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2010 12:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 september 2010 9:47 schreef kwelgeest het volgende:
En jij bent ook door je argumenten heen? :')

Sterk..
Nee, maar ik merk dat, nu ik als docent ook met fundamentalistische moslims (jawel!) te maken heb toch weer van standpunt aan het veranderen ben. Zoals ik ook anders tegen gristenfundamentalisten aan ben gaan kijken doordat ik ze als collega's had. Het ziet er vaak enger uit dan het is.
quote:

Persoonlijk vind ik de empirische ondervinding als argument in dergelijke discussies, zeker op een lekenforum, compleet irrelevant.
Net zoals ik niet zelf eerst de werking van een pacemaker hoef te ondervinden of dat van vuur of het wiel voordat ik mag oordelen over het nut van het gebruik ervan, net als dat ik niet eerst aangereden hoef te zijn door een trein op volle vaart voordat ik kan en mag oordelen dat zo’n ding dodelijk hard aankomt, hoef ik niet eerst de sharia aan de lijve ondervonden te hebben voordat ik weet en mag zeggen dat een dergelijk rechtssysteem onwenselijk is. En hoef ik ook niet eerst in Kanaleneiland gewoond te hebben voordat ik weet dat een dergelijke verpaupering en concentratie van een bepaalde cultuur een onwenselijke situatie is.

Natuurlijk spreek ik wel eens ‘moslims’. Ik heb op een middelbare school gezeten met ‘Internationaleschakelklassen’, ben wel eens in een moskee in Nederland geweest, ben wel eens in een moskee in Egypte geweest (‘kben sowieso meerdere malen in Egypte geweest).


Nou, daar was ik dus benieuwd naar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-09-2010 12:53 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 september 2010 12:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Strikt genomen zit de PVV ook niet in de regering, toch? Was het maar waar in plaats vanb deze laffe gedoogvariant.

Ik ga er vanuit dat zij zelf het ook niet zo zeggen, maar dat het wat journalistieke vrijheid is


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 15-09-2010 21:25 by bokaj Profiel van bokaj

GL-parlementariër blundert op Twitter door Edwin Timmer
DEN HAAG - De kersverse parlementariër Linda Voortman van GroenLinks heeft vandaag een fikse verbale uitglijder gemaakt.

Terwijl de linkse milieupartij er normaal als de kippen bij is om andere partijen – zoals de PVV – de maat te nemen als het gaat om vergroving van het politieke taalgebruik, beoefende Voortman via twitter zelf een opmerkelijke woordkeuze.

„K*tprocedurevergaderingen”, stuurde ze via de populaire berichtenservice het wereldwijde web over. De onparlementaire uiting deed op het Binnenhof en daarbuiten menige wenkbrauw fronzen. „Deze mevrouw is sinds 9 juni Kamerlid. En het blijkbaar nu al beu”, reageerde een volger op internet.

„Ik ga natuurlijk niemand muilkorven”, stelt SP-Kamerlid Jan de Wit, sinds juni houder van de Hoffelijkheidsprijs in de Tweede Kamer desgevraagd. „Maar ik zou deze woorden nooit gebruiken, laat staan ze publiekelijk de hele wereld over sturen.”

Opmerkelijk genoeg klaagde juist GroenLinks-partijleider Femke Halsema eerder dat PVV-leider Geert Wilders in een debat premier Balkenende voor ’beroepslafaard’ had uitgemaakt. „Laat ik nou altijd gedacht hebben dat volksvertegenwoordigers een voorbeeld moeten stellen in wellevendheid en welsprekendheid”, reageerde Halsema scherp.

Voortman erkent achteraf dat ’vervelend’ of ’rot’ beter was geweest. „Ik was gewoon gefrustreerd dat een belangrijk debat ineens niet doorging”, verklaart de nieuwkomer. „Over lage inkomens die straks misschien geen goedkope huurwoning meer krijgen. Door politieke spelletjes van VVD, CDA en PVV! Ik was boos!”

De Wit: „Je moet als politicus ontzettend oppassen dat dergelijke uitspraken niet aan je blijven kleven. Zo is PvdA’er Rob Oudkerk nooit van zijn benaming van Marokkaanse jongeren afgekomen.”

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet vindt dat het gaat om de „eigen verantwoordelijkheid” van het GroenLinks-Kamerlid.





bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2010 23:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 september 2010 21:25 schreef bokaj het volgende:
GL-parlementariër blundert op Twitter door Edwin Timmer
DEN HAAG - De kersverse parlementariër Linda Voortman van GroenLinks heeft vandaag een fikse verbale uitglijder gemaakt.

Terwijl de linkse milieupartij er normaal als de kippen bij is om andere partijen – zoals de PVV – de maat te nemen als het gaat om vergroving van het politieke taalgebruik, beoefende Voortman via twitter zelf een opmerkelijke woordkeuze.

„K*tprocedurevergaderingen”, stuurde ze via de populaire berichtenservice het wereldwijde web over. De onparlementaire uiting deed op het Binnenhof en daarbuiten menige wenkbrauw fronzen. „Deze mevrouw is sinds 9 juni Kamerlid. En het blijkbaar nu al beu”, reageerde een volger op internet.

„Ik ga natuurlijk niemand muilkorven”, stelt SP-Kamerlid Jan de Wit, sinds juni houder van de Hoffelijkheidsprijs in de Tweede Kamer desgevraagd. „Maar ik zou deze woorden nooit gebruiken, laat staan ze publiekelijk de hele wereld over sturen.”

Opmerkelijk genoeg klaagde juist GroenLinks-partijleider Femke Halsema eerder dat PVV-leider Geert Wilders in een debat premier Balkenende voor ’beroepslafaard’ had uitgemaakt. „Laat ik nou altijd gedacht hebben dat volksvertegenwoordigers een voorbeeld moeten stellen in wellevendheid en welsprekendheid”, reageerde Halsema scherp.

Voortman erkent achteraf dat ’vervelend’ of ’rot’ beter was geweest. „Ik was gewoon gefrustreerd dat een belangrijk debat ineens niet doorging”, verklaart de nieuwkomer. „Over lage inkomens die straks misschien geen goedkope huurwoning meer krijgen. Door politieke spelletjes van VVD, CDA en PVV! Ik was boos!”

De Wit: „Je moet als politicus ontzettend oppassen dat dergelijke uitspraken niet aan je blijven kleven. Zo is PvdA’er Rob Oudkerk nooit van zijn benaming van Marokkaanse jongeren afgekomen.”

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet vindt dat het gaat om de „eigen verantwoordelijkheid” van het GroenLinks-Kamerlid.




Het lijkt wel een mens. Ik denk dat Oudkerk eerder populairder door zijn uitspraak over Marokkaanse jongeren is geworden. Jammer dat hij daarna weer teveel vertelde aan Heleen van Rooijen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 9:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Nou nou, beetje appels met peren vergelijken.

Blijft niet netjes, natuurlijk. Maar die storm mag wel het glas water uitgelaten worden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-09-2010 19:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

PVDA: stop claimcultuur door Dennis Naaktgeboren
AMSTERDAM - De claimcultuur in ons land moet een halt worden toegeroepen. Voor scholen en ziekenhuizen is de taak weggelegd te voorkomen dat steeds meer studenten en patiënten naar de rechter stappen.

Daarvoor pleit de PvdA morgen bij de Nationale ombudsman. De partij maakt zich grote zorgen over de teloorgang van de praat- en poldercultuur.

"Het is een soort Amerikaanse trend aan het worden, om bij een probleem je gelijk te halen bij de rechter", constateert PvdA-Kamerlid Heijnen.

Hij signaleert een explosieve toename bij met name scholen en ziekenhuizen. "Bij een hogeschool in Limburg was zelfs sprake van een verdubbeling. Studenten stappen naar de rechter omdat ze geweigerd worden voor een opleiding of omdat ze het niet eens zijn met de examinering en patiënten stappen naar de rechter omdat ze vinden dat een ziekenhuis of dokter het verkeerd heeft gedaan."

Heijnen wil dat ombudsman Alex Brenninckmeijer met de instellingen zelf aan de slag gaat om het probleem terug te dringen.

In de eerste plaats wil hij dat publieke organisaties de hand in eigen boezem steken. "Mensen moeten gewoon netjes behandeld worden en met hun klachten bij een instelling terechtkunnen, dan hoeven ze geen gang naar de rechter te maken", aldus de PvdA'er.

In het uiterste geval wil de PvdA de wettelijke mogelijkheid om naar de civiele rechter te stappen zelfs blokkeren. "Rechters moeten zich met strafrecht bezighouden en met zakelijke geschillen, die moeten hier niet mee belast worden. Ze hebben het al druk zat", aldus Heijnen.


[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 21-09-2010 19:51]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen