IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-08-2010 19:11 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 7 augustus 2010 10:11 schreef Greycloak het volgende:
Mooi hè, aannames?




Bij de PVV vinden ze iig van wel

quote:
Dat je ook kunt studeren als je vader geen GroenLinkser of D66’er is,
vinden wij een groot goed. De kinderen van Henk en Ingrid moeten gewoon kunnen doorleren,
ook als er van huis uit geen geld voor is.


:')

Goed om te weten dat het grote geld bij links zit, heb ik in ieder geval een goede keuze gemaakt.


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 10-08-2010 19:13]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-08-2010 19:31 by M. Profiel van M.

Hahaha, Umwertung aller Werte bij de PVV!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 10-08-2010 20:40 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Het geniep zit ´m in ´als je vader geen GroenLinkser of D66’er is.'

Financiële zaken moet men aan het mannelijk gezinshoofd overlaten!

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 10-08-2010 20:41]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-08-2010 20:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Dat is wel terecht natuurlijk.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-08-2010 17:55 by XXL Profiel van XXL

CDA en VVD: al 16 miljard binnen
Van onze verslaggevers Douwe Douwes, Jan Hoedeman op 10 augustus '10, 23:00, bijgewerkt 11 augustus '10, 11:55

DEN HAAG - VVD en CDA kunnen het snel eens worden over bijna 16 miljard euro aan bezuinigingen. Beide beoogde coalitiepartners willen veel dezelfde maatregelen treffen.

Dit blijkt uit een vertrouwelijk overzicht van het ministerie van Financiën, dat de financiële plannen van vijf politieke partijen naast elkaar heeft gelegd ten behoeve van de formatieonderhandelingen.

CDA-leider Maxime Verhagen en VVD-leider Mark Rutte onderhandelen sinds maandag over een regeerakkoord. Ook PVV-leider Geert Wilders is daarbij aanwezig. De drie partijen zijn het er al over eens dat zij in 2015 18 miljard euro willen bezuinigen. Dat is ongeveer 7 procent van de totale begroting.
Grote overeenstemming

De bulk van de bezuinigingen zal komen uit de zorg en de sociale zekerheid. Op het gebied van de sociale zekerheid bestaat grote overeenstemming tussen de partijen. De liberalen en de Christen-democraten zijn het op grote lijnen eens over een kortere WW, verhoging van de AOW-leeftijd, minder geld voor kinderopvang en ontkoppeling van de uitkeringen.
Peiling
Over bezuinigingen in de zorg zullen VVD,CDA en PVV nooit overeenstemming bereiken. De PVV kan zich als populistische partij geen forse achteruitgang in de zorg veroorloven.
Eens
Oneens
stem tussenstand
Bij de zorg zijn de verschillen groter. Met name in de AWBZ willen VVD en CDA op andere manieren de kosten beteugelen. Beide partijen willen wel het zorgpakket uitkleden, waarbij de VVD veel verder gaat dan het CDA. De liberalen willen onder meer maagzuurremmers uit het basispakket, het eigen risico bijna verdubbelen en ook de huisarts onder het eigen risico brengen. Het CDA houdt het op een verhoging van het eigen risico met 20 euro. Beide partijen denken wel geld te kunnen besparen door meer marktwerking, bezuinigingen op de huisartsenzorg, en goedkopere medicijnen te laten voorschrijven.
3 miljard

Voor de derde gesprekspartner PVV liggen deze maatregelen veel gevoeliger. De cijferreeksen die nu bij de onderhandelaars liggen, laten zien dat CDA en VVD drie tot vier keer meer bezuinigen in de sociale zekerheid en de gezondheidszorg dan de PVV wil. VVD en CDA zijn het grosso modo eens over ruim 3 miljard euro, de PVV wilde in zijn programma niet verder gaan dan 1,1 miljard.

In de sociale zekerheid calculeert de PVV niet meer dan 1,9 miljard euro krimp, waar VVD en CDA ongeveer 5,5 miljard euro willen bezuinigen. Daarentegen hakt Wilders bij Defensie 1,1 miljard euro weg. CDA en VVD willen Defensie ontzien, en bezuinigen op die post niet meer dan 0,1 miljard euro.

Grote overeenstemming is er over bezuinigingen op het openbaar bestuur. Zowel CDA en VVD als de PVV wil rond de 3 miljard euro bezuinigen op het Rijk, de gemeenten en de provincies. Op het gebied van ontwikkelingssamenwerking zal hard onderhandeld worden: het CDA heeft een bezuiniging van 600 miljoen euro ingeboekt. VVD wil miljarden weghalen bij deze post, en wordt gesteund door Wilders.

Volgens oud-minister van Volksgezondheid Els Borst (D66) zijn er in de zorg nog miljarden te vinden. ‘Alleen al het vergroten van de doelmatigheid levert miljarden op. Iedereen weet dat het kan, maar het vergt een cultuuromslag om de lucht er daadwerkelijk uit te persen. Tot mijn vreugde komt de rollator weer in beeld. Die moet je toch net als de driewieler van je kind zelf betalen?’



Geniale laatste zin.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-08-2010 23:08 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ongeacht eens of onees: slappe en kromme vergelijking.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-08-2010 23:19 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-08-2010 23:21]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-08-2010 23:29 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Dat geld dat we op rollators bezuinigen kan in ieder geval naar de FIFA.



Nederland betaalt FIFA belasting terug

Nederland zal de FIFA compenseren omdat de wereldvoetbalbond tijdens het WK in 2018 of 2022 belasting moet betalen. Dat heeft minister van Sport Ab Klink (CDA) woensdag gezegd.

De FIFA eist vrijstelling van alle belasting als Nederland het toernooi in 2018 of 2022 samen met België wil organiseren. De btw op bijvoorbeeld wedstrijdkaartjes tijdelijk afschaffen zou echter in strijd zijn met de wet.

Klink denkt daarom aan 'compensatie in de richting van de FIFA', zei hij. Dat betekent dat de FIFA alle btw die zij in Nederland moet betalen, achteraf krijgt teruggestort.

Volgens Klink hoeft Nederland geen wetten te veranderen om aan alle eisen van de wereldvoetbalbond te voldoen. "We denken dat alles binnen de nationale en internationale regels mogelijk is", zei Klink. "Ik maak me daar niet zo veel zorgen over."

Inspecteurs
Klink deed zijn uitspraken nadat hij samen met premier Jan Peter Balkenende (CDA) een delegatie inspecteurs van de FIFA had ontvangen. Ook Ruud Gullit, het gezicht van de lobby om het WK binnen te halen voor Nederland en België, en KNVB-bons Harry Been waren aanwezig. De inspecteurs zijn woensdag en donderdag in Nederland, onder meer om stadions te bekijken.

Volgens Klink was het gesprek met de FIFA-inspecteurs 'kort maar goed'. "We hebben het niet gehad over de juridische vragen, maar over de vraag waarom wij het WK willen organiseren." Volgens Klink zou een WK in Nederland onder meer 'goed zijn voor de sociale cohesie'.

Er zijn nog acht andere kandidaten die het WK in 2018 of 2022 willen organiseren. Klink wilde geen inschatting geven van de kans die Nederland en België maken. "Als je niet schiet, kun je niet scoren", citeerde hij voetballegende Johan Cruijff.

Begin december maakt de FIFA bekend wie het WK in 2018 en 2022 mogen organiseren.

© Trouw 2010, op dit artikel rust copyright.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-08-2010 23:38 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Onacceptabel in tijden van rigoreuze bezuinigen (behalve op defensie).


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2010 9:48 by XXL Profiel van XXL

Manifest CDA'ers tegen regering met Wilders
Uitgegeven: 12 augustus 2010 06:51
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2010 07:43
RIJSWIJK - Een groep ongeruste CDA'ers heeft een petitie ondertekend tegen regeringssamenwerking met de PVV van Geert Wilders.


De ondertekenaars vinden ook de samenwerking door middel van gedoogsteun waar momenteel over wordt onderhandeld onverkropbaar. In hun ogen tornt de PVV aan de grondrechten.

Lokale christendemocratische politici, bestuursleden en de twee oud-Kamerleden Sytze Faber en Ton de Kok zetten hun naam onder het manifest.

De tekst verschijnt donderdag in dagblad Trouw en staat ook op de website www.wijstaanvooronzegrondrechten.org.

Met name Wilders' voorstellen die het recht op gelijke behandeling en de godsdienstvrijheid zouden inperken, zijn de groep een doorn in het oog.

''De PVV stigmatiseert een aanzienlijke minderheid van onze bevolking, maakt deze tot zondebok voor vrijwel alle problemen van onze samenleving. Zo bedreigt de PVV niet alleen de vrijheden van moslims, maar ook de beginselen van onze rechtsstaat en daarmee de vrijheid van ons allen'', aldus de tekst.

Bedreiging

''Regeringssamenwerking, ook in deze vorm, met de PVV draagt bij aan de acceptatie van een gedachtegoed dat een bedreiging vormt voor onze democratische samenleving.''

Fractievoorzitter Maxime Verhagen onderhandelt momenteel met de VVD over de vorming van een nieuw kabinet, dat met gedoogsteun van de PVV een meerderheid in de Tweede Kamer achter zich zou hebben.

Mochten de onderhandelaars er onder leiding van VVD'er Ivo Opstelten uikomen, dan zal op een extra partijcongres van het CDA duidelijk moeten worden hoe de verhoudingen liggen. De leden hebben namelijk het laatste woord over regeringsdeelname van de christendemocraten.

Chronologisch overzicht van de kabinetsformatie
© ANP



Hoewel ik geen fan van Wilders ben toch even dit:

Ga niet eerst toch aanschuiven bij de onderhandelingen om vervolgens Wilders een mes in de rug te steken.
Doe dan, net als voorheen, gewoon niet mee aan de onderhandelingen, stelletje achterbakse gristenhonden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2010 9:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Niet helemaal correct. Dit komt vanuit de achterban van CDA niet vanuit de onderhandelaren.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2010 9:56 by XXL Profiel van XXL

Ik ging er, vermoedelijk onterecht, vanuit dat ze een beetje op één lijn zitten met hun achterban.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-08-2010 11:08 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik las net op Geenstijl dat de eventuele ministers van Justitie, Donner, Ernesto Balin of Teeven zullen worden, nou kiezers bedankt!


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-08-2010 11:20 by bastianus Profiel van bastianus

Teeven lijkt me best een goede, ook iemand met kennis van zaken en die moeilijke beslissingen niet uit de weg gaat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-08-2010 11:33 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik heb er een hard hoofd in, maar ik zie de bui al hangen als Balin deze functie krijgt, de internet dictator dat hij is, heel jammer dit


Against God and Government


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-08-2010 11:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2010 23:08 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ongeacht eens of onees: slappe en kromme vergelijking.

Idd de meeste rollators hebben vier wielen!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-08-2010 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 augustus 2010 11:20 schreef bastianus het volgende:
Teeven lijkt me best een goede, ook iemand met kennis van zaken en die moeilijke beslissingen niet uit de weg gaat.


Alleen behoorlijk kut op het gebied van privacy en truqz.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-08-2010 11:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 augustus 2010 11:37 schreef ElitE het volgende:
Alleen behoorlijk kut op het gebied van privacy en truqz.
Ja. Maar ik heb het idee dat ze toch allang alles van ons weten. Naar mij is een keer een antecedenten-onderzoek gedaan, ik stond er versteld van waar ze allemaal achter kwamen.
Edit: M.n. waar het activiteiten van familieleden en zogenaamde verdwenen deliciten betrof. Wat nou aanklacht ingetrokken?

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-08-2010 12:09]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2010 12:27 by XXL Profiel van XXL

‘VVD wil Prius-rijder weer belasten’
Novum op 13 augustus '10, 08:31, bijgewerkt 13 augustus '10, 10:38

AMSTERDAM - De VVD wil weer wegenbelasting heffen voor auto’s als de Toyota Prius en de Fiat 500. De schone auto’s rijden nu belastingvrij, maar door de populariteit van de zuinige wagens is een gat van tientallen miljoenen euro’s in de begroting ontstaan. Tweede Kamerlid Anne Mulder noemt de belastingvrije auto’s een groot probleem.

‘Dit lek moet worden gedicht, ook al is het een teleurstelling voor veel mensen die nu net zo’n auto hebben gekocht’, zegt Mulder in het AD. Hij weet niet of er over herinvoering van de wegenbelasting voor alle auto’s wordt gesproken tijdens de formatie. ‘Wat ik wel weet is dat dit een ondoordachte maatregel is die ons heel veel geld kost.’

Als er over de kwestie wordt gesproken tijdens de onderhandelingen, kan Mulder op bijval van de PVV rekenen. Die partij stemde eerder tegen de invoering van de milieumaatregel die Priussen belastingvrij maakte.
Levensgevaarlijk

Mulder is sowieso tegen belastingen die goed gedrag, zoals rijden in een schonere auto, moeten belonen. ‘Levensgevaarlijk’ noemt hij dat in de krant. ‘Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen.’

Uit cijfers van Bovag blijkt dat een op de vijf nieuwe auto’s nu belastingvrij is. De superzuinige diesels kunnen tot duizend euro per maand schelen.



Zou de auto dan echt een melkkoe zijn?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-08-2010 12:34 by Forever After Profiel van Forever After

Het is natuurlijk ook van de zotte dat een auto volledig wegenbelasting vrij is 'alleen' omdat de CO2 uitstoot een beetje lager is.

Valt een auto qua CO2 boven de 'norm' dan betaal je wegenbelasting voor zowel de hoge CO2 uitstoot als het gewicht van de auto.

En verder was het natuurlijk gewoon de zoveelste miscalculatie van de overheid.
Alsof ze deze populariteit niet hadden kunnen zien aankomen...


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2010 12:43 by XXL Profiel van XXL

Njah, ik kan me voorstellen dat je zo'n auto voor een deel koopt juist vanwege het belastingvoordeel.

Voer het dan in voor auto's die vanaf nu op kenteken of op naam worden gezet en niet met terugwerkende kracht voor alle bestuurders van zo'n auto.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-08-2010 12:54 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 augustus 2010 12:43 schreef XXL het volgende:
Njah, ik kan me voorstellen dat je zo'n auto voor een deel koopt juist vanwege het belastingvoordeel.

Voer het dan in voor auto's die vanaf nu op kenteken of op naam worden gezet en niet met terugwerkende kracht voor alle bestuurders van zo'n auto.


Dat zal wel niet gebeuren *denk terug aan het grijs kenteken*


Boeiender


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2010 12:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Nou van de VVD hadden eerder mogen verwachten dat de belastigen bij alle andere auoto's zouden worden verlaagd. Nou Geert, kom eens op voor Henk en Ingrid....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-08-2010 13:00 by XXL Profiel van XXL

Ik vraag me af of ze dan de vrijstelling van BPM ook terug willen draaien. Zou grappig zijn als je dan ook daarvan nog eens een naheffing krijgt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-08-2010 19:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 6 augustus 2010 11:58 schreef M. het volgende:


Daarnaast zou je nog een betoog kunnen houden over "niveau van beschaving", "verantwoordelijkheid nemen na eeuwen uitbuiting" en dergelijke maar dat laten we dan maar even achterwege. 1,17% van alle uitgaven. Linksom of rechtsom, daarmee gaan we de bezuinigingsdoeleinden absoluut niet halen.
"eeuwen uitbuiting", en inmiddels alweer decennia miljarden gratis geld. Als je de waarde van die ‘gestolen’ delfstoffen en manuren gaat omrekenen naar wat dat tegenwoordig waard is houd je denk ik ook niet veel over. Zo groot was de inhoud van zo’n koopvaardijschip niet en het is ook niet dat ze met duizenden tegelijk vertrokken. Sowieso ging er ook kennis van ‘onze’ kant die kant op. Iets waar de koloniën van geprofiteerd hebben. Niet dat ik nu hier het oude Europese koloniale stelsel geheel wil gaan verdedigen, maar zulk simpel eenrichtingsverkeer is en was het nou ook weer niet.

En links- of rechtsom werkt het huidige systeem van hulpverlening niet. Het is een erg visie en interpretatie gevoelige discussie, maar er zijn stemmen te horen die beweren dat ontwikkelingshulp de derde wereld meer heeft geschaad dan opgebracht. ‘De prijs van een slecht geweten’ van Boekestijn is een aardig boek over deze materie.

En twee miljard bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking (minder dan de helft vh budget voor 2010) is toch al weer meer dan 10% van de 18 miljard die het wellicht aanstaande kabinet wil bezuinigen. Ok, je bent er nog niet, maar zulke bedragen helpen wel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen