IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 01-10-2010 18:49 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik hoop niet dat vlamingen bij een eventuele anschluß de nederlandse mentaliteit overnemen.

"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-10-2010 18:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

nee hoor, we blijven alleen verdedigers en keepers klaarstomen, defensief spelen, kindjes misbruiken en ons excuseren omdat we leven. EN werken, veel werken (behalve ik dan).

signature

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-10-2010 18:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 oktober 2010 18:47 schreef Hypnos het volgende:
Hoe staat Wildrs eigenlijk ten opzichte van Anschuß der Vlamingen? Of is Vlaanderen te Islamitisch?
De Vlamingen worden de Morlocks om ons Nederlanders, het herrenvolk, te dienen.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-10-2010 19:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 oktober 2010 17:49 schreef kwelgeest het volgende:
Als ze kunnen aantonen dat het na een paar dagen nog steeds je rijvaardigheid beinvloed zie ik het probleem niet. Gewoon net als een alcohol controle. Of niet gebruiken of niet rijden.

Het beinvloed je rijvaardigheid niet meer na enkele uren. Zelfde geld voor het lijstje andere drugs.

Ik hou het er maar op dat ik wat dextromorfan heb gekregen van een vriend.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-10-2010 19:19 by XXL Profiel van XXL

Wat ik me afvraag is hoe je de toegestane hoeveelheid opgerookte wiet bepaalt. Ten eerste is wegen van de hoeveelheid gebruikte wiet amper te doen en bovendien bevat de ene wiet veel meer thc dan de andere.

Bij drank is dat aan de hand van het alcoholpercentage en het gebruikte glas nog redelijk in te schatten.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-10-2010 19:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja bloedwaarden zijn belangrijkere indicator voor rijvaardigheid zowel bij alcohol als bij wiet.

Probleem is inderdaad dat het niet goed in te schatten is.
Een algemene cognitieve vaardigheden test lijkt me eigenlijk de beste methode. Want nu kun je op drugs gaan testen maar moeheid als allergrootste probleem laat je buiten beschouwing, omdat het niet goed meetbaar is is het opeens geen probleem...

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 02-10-2010 8:36 by intothevoid Profiel van intothevoid

Nog even over de voorgenomen bezuinigingen in het onderwijs: naast studiefinanciering beperken tot drie jaar gaat het collegegeld omhoog tot bijna 5000E en heb je geen OV-recht meer als je langer dan een jaar vertraging hebt.

Dus omdat ik actieve bestuursfuncties deed bij een jongerenvereniging en langere tijd in het buitenland ben (geweest) (voor mijn studie!) ga ik er nog meer op achteruit? Niet alleen ontmoedigen om een master te doen dus, maar ook ontmoedigen om de moeilijke weg te bewandelen. Beetje sprakeloos, eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 02-10-2010 8:37]

You have time. You are doing fine.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-10-2010 8:48 by XXL Profiel van XXL

Da's uiteraard ook deels om te voorkomen dat echt elke jandoedel over een paar jaar een titel voor zijn naam heeft staan waardoor een dreigend tekort ontstaat aan lager geschoold personeel voor de eenvoudige banen.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2010 8:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 oktober 2010 8:36 schreef intothevoid het volgende:
Nog even over de voorgenomen bezuinigingen in het onderwijs: naast studiefinanciering beperken tot drie jaar gaat het collegegeld omhoog tot bijna 5000E en heb je geen OV-recht meer als je langer dan een jaar vertraging hebt.

Dus omdat ik actieve bestuursfuncties deed bij een jongerenvereniging en langere tijd in het buitenland ben (geweest) (voor mijn studie!) ga ik er nog meer op achteruit? Niet alleen ontmoedigen om een master te doen dus, maar ook ontmoedigen om de moeilijke weg te bewandelen. Beetje sprakeloos, eigenlijk.
Waar heb je dit gelezen? Staat nmlk niet in het regeerakkoord.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 02-10-2010 9:05 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 2 oktober 2010 8:49 schreef kwelgeest het volgende:
Waar heb je dit gelezen? Staat nmlk niet in het regeerakkoord.

Heb geen tijd gehad om het regeerakkoord zelf door te nemen, maar kreeg een mail met daarin de info. Even googlen leert me dat op http://www.lsvb.nl/ wel iets dergelijks wordt gesuggereerd, maar dat collegegeld alleen omhoog gaat bij studievertraging.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-10-2010 9:11 by XXL Profiel van XXL

Wat dan zou inhouden dat je stevig door moet leren ipv het typische studentenleven in te duiken?

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 02-10-2010 9:20 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 2 oktober 2010 9:11 schreef XXL het volgende:
Wat dan zou inhouden dat je stevig door moet leren ipv het typische studentenleven in te duiken?

Stevig doorleren is goed, en ontmoedigen dat studenten zich op iedere doordeweeks dag klem zuipen ipv studeren is daarom zinnig.
Echter, ontmoedigen om zinvolle maar tijdrovende dingen naast je studie te doen, ontmoedigen om je stage/afstudeervak in het buitenland te doen (wat toegevoegde waarde heeft, maar -altijd- meer tijd kost) en ontmoedigen om extra vakken of zelfs een extra afstudeervak in je studiepakket op te nemen, is denk ik niet de juiste weg om een kenniseconomie voor elkaar te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 02-10-2010 9:23]

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2010 9:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 oktober 2010 9:05 schreef intothevoid het volgende:
Heb geen tijd gehad om het regeerakkoord zelf door te nemen, maar kreeg een mail met daarin de info. Even googlen leert me dat op http://www.lsvb.nl/ wel iets dergelijks wordt gesuggereerd, maar dat collegegeld alleen omhoog gaat bij studievertraging.

Apart. Net even de paragraaf 'onderwijs' gescand en ik zie het er niet instaan.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2010 9:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 oktober 2010 9:20 schreef intothevoid het volgende:
Stevig doorleren is goed, en ontmoedigen dat studenten zich op iedere doordeweeks dag klem te zuipen ipv te studeren is daarom zinnig.
Echter, ontmoedigen om zinvolle maar tijdrovende dingen naast je studie te doen, ontmoedigen om je stage/afstudeervak in het buitenland te doen (wat toegevoegde waarde heeft, maar -altijd- meer tijd kost) en ontmoedigen om extra vakken of zelfs een extra afstudeervak in je studiepakket op te nemen, is denk ik niet de juiste weg om een kenniseconomie voor elkaar te krijgen.
Sowieso ontmoedig je zo 'laatbloeiers', tweede studies of mensen die na twee jaar een BNS krijgen om alsnog een andere studie op te pakken of om naast werk een tweede (hobby)studie of master te doen; maar dat was met maatregelen van BalkenenIV ook al zo.
Zo kom je er echt niet als 'kenniseconomie' en met je internationale concurentiepositie.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-10-2010 17:00 by bokaj Profiel van bokaj

Heerlijke chaos bij het CDA.

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 02-10-2010 17:17 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 2 oktober 2010 17:00 schreef bokaj het volgende:

Dat zat ik me net ook te bedenken: is zo'n partij überhaupt wel regeringsvaardig als ze zo verdeeld en chaotisch zijn denk ik dan... Ik vrees voor de continuïteit van een regering, en dan heb ik het niet eens over de PVV waar iedereen alleen maar naar kijkt.

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-10-2010 17:18 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 2 oktober 2010 17:00 schreef bokaj het volgende:

Ja, best mooi om naar te kijken.

Moest wel even lachen toen Gerd Leers, als allerlaatste spreker zijnde, zichzelf introduceerde als "ambteloos burger uit Maastricht".

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 02-10-2010 17:19]

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-10-2010 17:21 by bokaj Profiel van bokaj

Voorzitter is ook nog kleurenblind en dat met al die kleurtjes.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2010 13:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

toch nog een redelijk deel tegen (eenderde) en Camiel Eurlings heef de slijmbal award van het jaar verdiend, wat een beschamende vertoning was dat zeg met zijn pim fortuynsaluutje

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-10-2010 13:49]

Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-10-2010 16:44 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 2 oktober 2010 9:24 schreef kwelgeest het volgende:
Sowieso ontmoedig je zo 'laatbloeiers', tweede studies of mensen die na twee jaar een BNS krijgen om alsnog een andere studie op te pakken of om naast werk een tweede (hobby)studie of master te doen; maar dat was met maatregelen van BalkenenIV ook al zo.
Zo kom je er echt niet als 'kenniseconomie' en met je internationale concurentiepositie.

Ook met het oog op activisme onder studenten redelijk zorgwekkend. Dat schijnt al terug te lopen, vooral door de druk dat vertraging veel geld gaat kosten.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-10-2010 16:52 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 3 oktober 2010 16:44 schreef Nimbus het volgende:
Ook met het oog op activisme onder studenten redelijk zorgwekkend. Dat schijnt al terug te lopen, vooral door de druk dat vertraging veel geld gaat kosten.
Activisme is ook een linkse hobby natuurlijk. Net als lidmaatschap van politieke partijen, dat kan ook niet bij de PVV.

Maar dit is al een paar kabinetten aan de gang.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 03-10-2010 17:10]

Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-10-2010 17:23 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

En al die lui die dit beslissen hebben gemiddeld zo'n 8 jaar (of meer) op staatskosten gestudeerd. Terwijl ze natuurlijk hun studie vertraagden om buiten het studeren om in de partij actief te zijn.

Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-10-2010 21:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nu het regeer- en gedoogakkoord een beetje begint te bezinken ben ik tot de conclusie gekomen dat het akkoord echt compleet pet is.
Dit is qua inhoud gewoon BalkenendeIV; slechts de toon is veranderd. Een burkaverbod was er met BalkenendeIV ook wel gekomen. Een lichte indamming van kansloze immigratie ook wel. En het de-naturaliuseren van immigranten die een misdrijf plegen waar twaalf jaar op staat is nou ook niet echt iets waar D’66 en/of Groen-Links niet mee kunnen instemmen.

Verder veel zachte bezuinigingen, vrijheid voor de kamer qua Europa, geen ombuigingen echte, harde ombuigingen qua sociale zekerheid of staatsfinanciën en geen zinnige investeringen in kennis, duurzaamheid, energie of defensie; slechts wat asfalt.

Echt, slechts punten die er met PvdA, D’66, G-L en/of CU ook wel door waren gekomen. Eigenlijk lood om oud-ijzer als je BalkenendeIV bekijkt.

AOW-verhoging, WW en ontslagrecht hadden waarschijnlijk meer kans op, ‘rechtse(re)’, hervormingen met Paars+ dan bij dit kabinet.
Complete aanfluiting!

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 03-10-2010 21:29 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 2 oktober 2010 9:11 schreef XXL het volgende:
Wat zijn dan precies de activiteiten die bij het typische studentenleven horen? Uitslapen tot laat in de middag, de rest van je middag besteden aan kinderachtige vetes met andere studenten, pizza's bestellen omdat je ``geen tijd hebt'' om te koken en de hele avond met je slecht passende pak en bijzonder gekleurde stropdas in de hoop een one-night-stand te scoren, maar je uiteindelijk de volgende ochtend niet meer kunnen herinneren hoe je ooit thuis bent gekomen om vervolgens te besluiten maar uit te slapen tot diep in de middag waarna het geheel zich herhaalt?
Je zult je er echt over verbazen hoe ontzettend veel extracurriculaire activiteiten juist ontzettend gepusht worden vanuit de universiteiten (en waarschijnlijk ook hogescholen) in het kader van verbreding, en ook dit kan studievertraging opleveren.

Daarnaast, een maatregel als "Daarom wordt voor de masterfase een sociaal leenstelsel ingevoerd." heeft helemaal niets met wat voor extra activiteiten ook te maken, maar is gewoon een fantastische manier om minder mensen aan een masteropleiding te laten beginnen.

Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 03-10-2010 21:58 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 3 oktober 2010 21:10 schreef kwelgeest het volgende:
Nu het regeer- en gedoogakkoord een beetje begint te bezinken ben ik tot de conclusie gekomen dat het akkoord echt compleet pet is.
Dit is qua inhoud gewoon BalkenendeIV; slechts de toon is veranderd. Een burkaverbod was er met BalkenendeIV ook wel gekomen. Een lichte indamming van kansloze immigratie ook wel. En het de-naturaliuseren van immigranten die een misdrijf plegen waar twaalf jaar op staat is nou ook niet echt iets waar D’66 en/of Groen-Links niet mee kunnen instemmen.

Verder veel zachte bezuinigingen, vrijheid voor de kamer qua Europa, geen ombuigingen echte, harde ombuigingen qua sociale zekerheid of staatsfinanciën en geen zinnige investeringen in kennis, duurzaamheid, energie of defensie; slechts wat asfalt.

Echt, slechts punten die er met PvdA, D’66, G-L en/of CU ook wel door waren gekomen. Eigenlijk lood om oud-ijzer als je BalkenendeIV bekijkt.

AOW-verhoging, WW en ontslagrecht hadden waarschijnlijk meer kans op, ‘rechtse(re)’, hervormingen met Paars+ dan bij dit kabinet.
Complete aanfluiting!

Ik ben het helemaal met je eens, ik had gehoopt op fikse economsiche hervormingen waarvan ik zeker wist dat die er met VVD als grootste partij zouden komen.
Helaas, ik ben zwaar teleurgesteld.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com