IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechts lullen, links vullen [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-08-2012 16:35 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 26 augustus 2012 16:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Wel op een hervormend kabinet wat zelfs met de VVD kan, maar dat wordt nu denk ik moeilijk.
Hopelijk haalt 'Kunduz' een meerderheid, maar ik den het niet. VVD/PvdA/CDA/D'66 is denk ik het minst slechte waar we op kunnen en mogen hopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 26-08-2012 16:35]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2012 16:35 by XXL Profiel van XXL

Laat de SGP eerst maar eens wat aan gelijke behandeling van vrouwen doen.

Zolang dat nog niet lukt zijn ze in mijn ogen geen enkele stem waard.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-08-2012 16:36 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 26 augustus 2012 16:35 schreef XXL het volgende:
Laat de SGP eerst maar eens wat aan gelijke behandeling van vrouwen doen.

Zolang dat nog niet lukt zijn ze in mijn ogen geen enkele stem waard.


Waarom zou dat moeten? Vrouwen en mannen zijn toch niet gelijk? Daarom heten ze immers man en vrouw en niet man en man of vrouw en vrouw.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2012 16:39 by XXL Profiel van XXL

Ze heten allemaal 'mens'.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-08-2012 20:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 augustus 2012 16:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
+1 PvdD en PvdA zouden sowieso m'n stem niet krijgen. En het sprak met bij GL juist heel aan dat ze (bewust) naar het centrum waren getrokken omdat de PvdA daar wegtrok vanwege druk vd SP. Ik beschouw mezelf wel als links maar zit helemaal niet te wachten op een "links herverdelend" kabinet. Wel op een hervormend kabinet wat zelfs met de VVD kan, maar dat wordt nu denk ik moeilijk.
Ik zit te twijfelen tussen GL en D'66.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-08-2012 20:36 by bastianus Profiel van bastianus

Qua vrouwenrechten stem ik dan weer liever op een moslimpartij. Als die vrouw van me zich niet laat onderdrukken, dan moet de politiek dat maar doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-08-2012 20:36 by Forever After Profiel van Forever After

Jouw vrouw heeft maar 1 recht?


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-08-2012 20:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 augustus 2012 20:36 schreef Forever After het volgende:
Jouw vrouw heeft maar 1 recht?
Nee, dat recht heb ik thuis dan weer wel verworven.
Mijn vrouw is kostwinner enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2012 10:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Koopkracht bij CDA onderuit, tekort nergens weggewerkt
DEN HAAG - De koopkracht gaat bij het CDA het meest achteruit: tot 3,25 procent in 2017. De SP zorgt voor een stijging van 3 procent. Geen van de partijen krijgt het begrotingstekort weggewerkt.
Dat blijkt uit de doorrekeningen van de verkiezingsprogramma's die het Centraal Planbureau maandag presenteert, waarin de consequenties van de programma's ten opzichte van het huidige beleid zijn berekend.

Bij ongewijzigd beleid komt het tekort in 2017 uit op 2,6 procent. Alle partijen dringen dat terug, de VVD het meest met 1,4 procent: een daling van 16 miljard euro. Ook andere partijen dringen het tekort met rond één procent terug.


Economische groei

Wat betreft economische groei scoort de PVV goed met een toename tot 0,7 procent in 2017, waar bij andere partijen een daling is te zien. Bij de PvdA is die het grootst met 2,3 procent.

De PVV doet het met name goed door forse bezuinigingen op overheidsuitgaven, zoals defensie, veiligheid, onderwijs en ontwikkelingssamenwerking en door dat geld in te zetten voor lastenverlichting.


Koopkracht

De koopkracht is het meest gebaat bij de plannen van GroenLinks, PVV en SP met een verbetering van respectievelijk 2,5 procent, 2 procent en 3 procent. Bij het CDA heeft de koopkracht het meest te lijden, met een afname van 3,25 procent.

Zoals verwacht neemt de SP daarmee de meeste inkomensverschillen weg, waar die bij de VVD toenemen.


Werkgelegenheid

Op de langere termijn (tot 2040) is de werkgelegenheid het beste af bij VVD, CDA en GroenLinks, met een toename van 3,75 procent (VVD) en 2,25 procent (CDA en GroenLinks).

SP en PvdA moeten daar achteruitgang noteren met respectievelijk 3,75 procent en één procent. Lees ook het bericht: Werkloosheid neemt toe bij bijna alle partijen.


Consequenties

Het CPB heeft op verzoek van tien van de politieke partijen de plannen uit hun verkiezingsprogramma's laten doorrekenen en presenteert dat maandag in het rapport Keuzes in Kaart.

Uit de doorrekeningen worden onder meer de consequenties van de programma's duidelijk voor het begrotingssaldo, de koopkracht en de werkgelegenheid, ten opzichte van het huidige beleid.

Dat beleid is nu nog het Kunduz-akkoord, het begrotingsakkoord dat de partijen VVD, CDA, ChristenUnie, GroenLinks en D66 in het voorjaar sloten. Daarmee zou het begrotingstekort volgens de laatste berekeningen van het planbureau volgend jaar op 2,7 procent uitkomen.

Eerder lieten echter al verschillende Kunduz-partijen weten na de verkiezingen nieuwe afspraken te willen maken, die afwijken van het akkoord.
Wordt er nu ook doorberekend welke partijen de rekening het meest naar de toekomst doorschuiven? Ik denk dat ik het antwoord al weet...



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-08-2012 10:51 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Dan doet dce PVV verbazingwekkend goed. Serieus niet verwacht dat zij ergens op zouden scoren. Waarschijnlijk geluk want moet je zien tenkoste van wat.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-08-2012 10:52 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 27 augustus 2012 10:47 schreef bastianus het volgende:
Wordt er nu ook doorberekend welke partijen de rekening het meest naar de toekomst doorschuiven? Ik denk dat ik het antwoord al weet...


Dan kan je een beetje zien aan wie het tekort het meeste of minste laat dalen. Tekort op laten lopen = meer doorschuiven.
CDA heeft wel knudde gescoord, zeg.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-08-2012 10:55 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

CDA en PvdA hebben slechts werk geleverd en dan zometeen weer huilen, verbazing en mieren dat de kiezers bij hun weglopen.
:')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2012 11:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 augustus 2012 10:51 schreef Kvelgeest het volgende:
Dan doet dce PVV verbazingwekkend goed. Serieus niet verwacht dat zij ergens op zouden scoren. Waarschijnlijk geluk want moet je zien tenkoste van wat.
Dat dacht ik. Onderwijs, defensie, ontwikkelingssamenwerking. Als ze Nederland al zelfstandig zonder Europa willen voortzetten, dan gaat het ze op deze manier alvast niet lukken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2012 11:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 augustus 2012 10:52 schreef Kvelgeest het volgende:
Dan kan je een beetje zien aan wie het tekort het meeste of minste laat dalen. Tekort op laten lopen = meer doorschuiven.
CDA heeft wel knudde gescoord, zeg.
Volgens mij wist Buma het al. Hij was zich al behoorlijk aan het indekken vanmorgen bij de kritische vragen van Radio 1. Hij probeerde ook heel erg om het over andere zaken te hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-08-2012 11:13 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 27 augustus 2012 11:10 schreef bastianus het volgende:
Dat dacht ik. Onderwijs, defensie, ontwikkelingssamenwerking. Als ze Nederland al zelfstandig zonder Europa willen voortzetten, dan gaat het ze op deze manier alvast niet lukken.
Ontwikkelingssamenwerking mag van mij serieus wel afgeschaft worden, hoor. Gedeelte van het geld naar defensie. Ander gedeelte naar een nieuwe post op de balans van defensie die dan 'Ontwikkelingssamenwerking' heet en waar je kosten voor NAVO- en VN-missies op boekt. En de rest gebruiken voor structurele lastenverlichting en/of terugdringen begrotingstekort/staatsschuld.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2012 11:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 augustus 2012 11:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Ontwikkelingssamenwerking mag van mij serieus wel afgeschaft worden, hoor. Gedeelte van het geld naar defensie. Ander gedeelte naar een nieuwe post op de balans van defensie die dan 'Ontwikkelingssamenwerking' heet en waar je kosten voor NAVO- en VN-missies op boekt. En de rest gebruiken voor structurele lastenverlichting en/of terugdringen begrotingstekort/staatsschuld.
Ze zouden wel kunnen bezuinigen op efficiëntie, en het niet over de balk smijten van. Bovendien verdenk ik een groot deel van politici ervan dat ze graag een commissariaatje of bestuursfunctie in deze tak willen. Dan nog, door er echt 'samenwerking' van te maken kan het m.i. best nuttig zijn. Ook voor handelsbetrekkingen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 27-08-2012 11:21 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 27 augustus 2012 11:17 schreef bastianus het volgende:
Ze zouden wel kunnen bezuinigen op efficiëntie, en het niet over de balk smijten van. Bovendien verdenk ik een groot deel van politici ervan dat ze graag een commissariaatje of bestuursfunctie in deze tak willen. Dan nog, door er echt 'samenwerking' van te maken kan het m.i. best nuttig zijn. Ook voor handelsbetrekkingen.
Dat boek van Boekestijn hierover is best aardig. Schetst een goed beeld van hoe Afrikaanse regeringen (bewust en/of onbewust) verdommen een gezond economischklimaat te scheppen waardoor hulp momenteel in een bodemloze put belandt. Houd er dan maar mee op. Via defensie noodhulp bij calamiteiten. En ontwikkelingsmissies zoals Kunduz nu staan bij hun op de resultatenrekening. Waarom niet bij OWS?

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 27-08-2012 11:29]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2012 12:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 augustus 2012 11:21 schreef Kvelgeest het volgende:
Dat boek van Boekestijn hierover is best aardig. Schetst een goed beeld van hoe Afrikaanse regeringen (bewust en/of onbewust) verdommen een gezond economischklimaat te scheppen waardoor hulp momenteel in een bodemloze put belandt. Houd er dan maar mee op. Via defensie noodhulp bij calamiteiten. En ontwikkelingsmissies zoals Kunduz nu staan bij hun op de resultatenrekening. Waarom niet bij OWS?
Zal hem eens kopen. Vind zijn columns vaak ook wel interessant.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 27-08-2012 12:21 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Gisteren premiers debat gezien, als je de politiek op de voet volgt is het eerder ergerlijk dan informatief. Elkaar lekker bestoken met halve waarheden en vooral goedkoop scoren. Ook opvallend dat er nu niet eens over integratie gesproken werd, dat was de laatste jaren nog wel zo'n groot issue



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-08-2012 11:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Wilders: wie weet met VVD en SP


Geert Wilders ANP



"Wie weet is een coalitie mogelijk van VVD, SP en PVV, misschien ook niet." Dat heeft PVV-leider Wilders gezegd bij de NOS. Wilders voegde eraan toe dat hij geen enkele partij uitsluit, al ziet hij zichzelf niet snel in een kabinet stappen met GroenLinks en D66.

Wilders wil geen breekpunten formuleren. Wel zei hij dat hij in "geen 100.000 jaar" aan een coalitie zal meedoen, die niet minder Europa wil. De PVV ziet het liefst dat Nederland de EU helemaal verlaat.

'Gedogen is optie'


Veel partijen hebben gezegd dat ze niet met de PVV willen regeren. Wilders verwacht dat dat in de praktijk wel zal meevallen. Ook gedogen vindt hij een optie.

Wilders verwacht dat de PVV meer zetels krijgt dan nu door peilers wordt voorzien. Hij spreekt van een "gordijnbonus". Dat zijn volgens Wilders kiezers die er niet voor uitkomen dat ze op de PVV willen stemmen, maar dat toch doen.

Ik denk dat Geert gelijk heeft w.b. de 'gordijnbonus'. Het zou me ook niks verbazen als een dergelijke populistische coalitie doorgang vindt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 28-08-2012 11:15]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-08-2012 11:26 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Moeten ze doen, ku' j lach'n



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-08-2012 11:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 augustus 2012 11:14 schreef bastianus het volgende:
Het zou me ook niks verbazen als een dergelijke populistische coalitie doorgang vindt.


mij wel. iedereen weet toch dat de levensvatbaarheid nul-komma-nul is van zo een gedrocht?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-08-2012 15:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

wat een pipo is het toch ook....

SGP noemt kans zwangerschap na verkrachting 'heel klein'

DEN HAAG - SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij beschouwt het als ''een feit'' dat de kans ''heel klein'' is dat vrouwen na een verkrachting zwanger worden.

Hij zei dat dinsdag in het programma Wat kiest Nederland op RTLZ.
De SGP'er noemt verkrachting vreselijk en erkent de grote gevolgen voor de slachtoffers, maar zijn partij blijft tegen abortus.
''Wij blijven onder alle omstandigheden voor het ongeboren leven staan'', aldus Van der Staaij. Volgens hem moet niet het beeld ontstaan dat abortussen in Nederland met name het gevolg zijn van verkrachtingen.
PvdA
De PvdA vindt dat SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij alle vrouwen in Nederland excuses moet aanbieden vanwege zijn uitspraak dat de kans op een zwangerschap na verkrachting heel klein is.
''Ik ben geschokt'', reageert PvdA-Tweede Kamerlid Jetta Klijnsma. ''Uit deze uitspraak blijkt dat de SGP vrouwen totaal niet serieus neemt. De PvdA zal het recht op abortus altijd verdedigen.''
GroenLinks spreekt van een schandalige en walgelijke uitspraak van Van der Staaij.
Republikein
Van der Staaij reageerde op een vraag over de Republikeinse kandidaat Todd Akin, die in de Verenigde Staten onder vuur ligt nadat hij had gezegd dat slachtoffers van een verkrachting zelden zwanger worden.
Akin kreeg veel kritiek, ook van partijgenoten als presidentskandidaat Mitt Romney. Akin zei later dat hij zich had versproken.
Mechanisme
''Ten eerste, ik heb begrepen van artsen dat zwangerschap door verkrachting echt zeldzaam is. Als het echt om verkrachting gaat, heeft het vrouwenlichaam manieren om dat hele ding uit te schakelen", zei hij in een televisie-interview.
RTL-verslaggever Frits Wester vroeg Van der Staaij of hij ook gelooft in zo'n mechanisme, waardoor vrouwen na verkrachting niet zwanger kunnen worden. Daarop antwoordde de SGP-leider: "Het is een feit dat dat (zwanger worden, red.) niet vaak gebeurt, maar dat neemt niet weg dat het wel kán gebeuren."
Uit een onderzoek van Rutgers WPF uit 2009 bleek dat van het totaal aantal verkrachte vrouwen 7 procent als gevolg daarvan zwanger is geraakt. Van de totale populatie van 15 tot en met 70 jaar van destijds is 1 procent zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld.
De helft van deze vrouwen koos voor abortus, een vijfde kreeg een miskraam en een derde bracht een kind ter wereld. Daarvan deed aantal vrouwen na de geboorte afstand door middel van adoptie.
CBS
Uit voorlopige cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) uit 2011, blijkt dat 1580 vrouwen zijn verkracht, 111 van hen raakten vermoedelijk zwanger. Ieder jaar ondergaan gemiddeld 28.000 vrouwen een abortus in een kliniek of ziekenhuis. Dat cijfer is volgens het CBS de laatste jaren redelijk stabiel.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-08-2012 15:34 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

van der Staaij kan zich beter zelf laten aborteren.
Of de proef op de som nemen: zelf eens goed laten verkrachten, en dan natuurlijk concluderen dat hij niet zwanger is!


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-08-2012 16:01 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 28 augustus 2012 15:34 schreef PandroidJack het volgende:
Of de proef op de som nemen: zelf eens goed laten verkrachten, en dan natuurlijk concluderen dat hij niet zwanger is!
Ik begrijp dit soort opmerkingen nooit zo.

En typisch weer dat ze in de politiek moeilijk doen over uitspraken als 'heel klein', 'erg groot', 'zeer veel' of iets dergelijks. Zo lastig is het niet om cijfers erbij te halen en laat iedereen dan voor zich bepalen wat hij veel of weinig vindt. Mag je (volgens cijfers uit het artikel) 7% dan niet een kleine kans vinden?
quote:
Op 28 augustus 2012 15:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Uit voorlopige cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) uit 2011, blijkt dat 1580 vrouwen zijn verkracht
Ik kan me niet voorstellen dat je die conclusie kan trekken uit de statistieken. NU.nl zeker?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 28-08-2012 16:05]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen