IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechts lullen, links vullen [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 03-06-2012 12:18 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 3 juni 2012 9:39 schreef Forever After het volgende:
Afschaffen van de helm- en gordelplicht. :')

Als je daar de verkiezingen mee wilt winnen...

Een standpunt dat net zo serieus genomen moet worden als bijvoorbeeld de kopvoddentax van de PVV, totaal niet dus.




Pssst, kluns. Denk voor jezelf is de boodschap. Wij hebben geen man met een pistool nodig om ons te vertellen dat wij een gordel om moeten hebben. Denk voor jezelf en doe hetgeen wat voor jou goed is zonder dat je andere mensen daarmee lastig valt.

Denk eens wat meer out of the box, er is meer buiten een maatschappij om, namelijk een hele wereld vol mogelijkheden. Schrob die aangekoekte tunnelvisie van jouw denkwijze er eens af en pak al die externe problemen eens echt bij hun bron aan, zoals deze partij preekt.



[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 03-06-2012 13:39]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-06-2012 13:57 by Forever After Profiel van Forever After

:')


 


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 03-06-2012 14:14 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

Hmhm, zoiets als dit had ik als antwoord verwacht ja


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-06-2012 14:16 by Forever After Profiel van Forever After

Mooi, dan begrijp je vast ook wel dat ze die strekking met een heel fout voorbeeld proberen uit te dragen.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2012 14:41 by XXL Profiel van XXL

Zomaar wat random puntjes:

Als je er voor bent dat alle overheidsdiensten de vrije markt op gaan, het minimumloon wordt afgeschaft omdat het goed is voor de werkgelegenheid en belastingen worden afgeschaft om diensten vervolgens te financieren uit vrijwillige bijdagen is dit in elk geval de partij om op te stemmen.

Ik denk persoonlijk dat dit in de huidige graaicultuur niet heel erg goed gaat werken.






[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2012 14:42]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2012 14:46 by bastianus Profiel van bastianus

Natuurlijk. Ik vind het wel sterk om de persoonlijke vrijheid, die inderdaad flink beknot is, weer wat meer te liberaliseren. Maar een overheid die zich nog verder terugtrekt uit het onderwijs lijkt me niet best. Juist door zogenaamde marktwerking (die eigenlijk geen echte marktwerking is) is de financiering zo uitgehold.
Het vreemde is, dat liberalen oorspronkelijk juist heel veel deden aan het bieden van gelijke kansen aan 'achtergestelden'. (Liberté, égalité, fraternité). Echter, nu lijkt liberalisme haast wel een excuus voor de 'bovenlaag' om zichzelf nog meer te verrijken. Past ook wel bij het dédain waarmee vriend Okkultuz zich richt tot mensen die een andere mening zijn toegedaan bijvoorbeeld.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-06-2012 14:53]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2012 14:47 by bastianus Profiel van bastianus

Kun jij gedachten lezen, XXL?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2012 14:50 by XXL Profiel van XXL

Eigenlijk had ik mijn post willen eindigen met: "Kom er maar in, Bastianus" maar dat heb ik weer weggehaald.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2012 14:51 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2012 14:53 by XXL Profiel van XXL

Nog even een mooi voorbeeld van hoe het zal gaan als we het allemaal zelf wel even zullen doen:

http://www.thedailyshow.com/watch/wed-november-16-2011/occupy-wall-street-divided



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-06-2012 15:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 3 juni 2012 12:16 schreef Okkultuz het volgende:
Goh, overtuigend relaas hierboven oleeyes:

Ik heb wat onderzoek gedaan naar de personen en ideologie van deze partij en moet zeggen dat het een enorm frisse wind is met heel veel realistische standpunten.

Deze partij zet het huidige kabinet zelfs een beetje voor schut. Daarnaast klinken deze partij hun idealen ver weg, maar vergeet niet dat elke verwisseling van gedachte een realiteit is en deze nooit echt ver weg kan zijn.

Dit biedt tenminste perspectief waar alle andere partijen alleen maar argwaan opwekken.


Flikker toch op joh, kutkneus. Jij zegt in bovenstaand stuk net zo weinig relevants als ik in mijn antwoord.

Libertarisme is voor fundamentalistisch religieuze Texanen met een cowboyhoed en een verzameling shotguns in hun farm.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2012 15:08 by XXL Profiel van XXL

Moderne anarchie.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-06-2012 17:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 juni 2012 14:46 schreef bastianus het volgende:
Natuurlijk. Ik vind het wel sterk om de persoonlijke vrijheid, die inderdaad flink beknot is,


Ja, we leven hier echt in een dictatur. Echt joh, ik snap niet hoe iemand zo iets kan typen, in een van de meest vrije landen ter wereld.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-06-2012 17:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 juni 2012 14:36 schreef Okkultuz het volgende:
Klinkt niet verkeerd! Zeker niet verkeerd..



De ideeën over de economie en de oorzaken van de crises klinken in ieder geval interessant!


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2012 17:30 by XXL Profiel van XXL

Denk je dat het veel resultaat zal hebben als je die ideeën niet mondiaal weet in te voeren?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 03-06-2012 17:34 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

www.libertarischepartij.nl/veel-gestelde-vragen/

ps.


Wat een held


[Dit bericht is gewijzigd door Okkultuz op 03-06-2012 17:49]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-06-2012 18:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 juni 2012 17:30 schreef XXL het volgende:
Denk je dat het veel resultaat zal hebben als je die ideeën niet mondiaal weet in te voeren?

Nee.


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 03-06-2012 18:32 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 3 juni 2012 17:34 schreef Okkultuz het volgende:
Wat een held

Nee, hij wil alleen maar aandacht trekken door zo ongenuanceerd te doen. Iedere keer de nadruk weer op dwang en geweld leggen, belasting gelijkstellen aan diefstal en de overheid vergelijken met de maffia, terwijl hij best begrijpt dat hij hier ontzettend in overdrijft.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-06-2012 18:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 3 juni 2012 17:34 schreef Okkultuz het volgende:
Wat een held



"Ik maakt niet vrijwillig deel uit van de democratie"

Nou dan tief je toch lekker op!?

Jezus Christus wat een mongool zeg.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-06-2012 18:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 juni 2012 18:37 schreef Onweerwolf het volgende:
"Ik maakt niet vrijwillig deel uit van de democratie"

Nou dan tief je toch lekker op!?

Jezus Christus wat een mongool zeg.

Hij heeft wel gelijk, echter. De vraag is alleen of het al met al niet een veel te utopisch beeld is om een volledig libertarische samenleving te willen. Als uitgangspunt voor hoe de overheid zich gedraagt ten opzichte van het individu vind ik het echter wel een mooi iets. Maar ja, tegelijkertijd ben ik iets teveel van sociale hulp, en dat mag dan ook niet meer

Overigens, voor een libertariër is een democratie dan nog steeds te verkiezen boven een dictatuur.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-06-2012 19:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Het is precies tegenovergesteld aan het communisme. Beide ideologieën die puur en alleen theoretisch leuk zijn maar in de praktijk niet werken. Je zou toch verwachten dat een hoog opgeleide figuur als deze aap daar even over heeft nagedacht.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Okkultuz
Usericon van Okkultuz
Posted 04-06-2012 9:21 by Okkultuz Profiel van Okkultuz

quote:
Op 3 juni 2012 18:37 schreef Onweerwolf het volgende:
"Ik maakt niet vrijwillig deel uit van de democratie"

Nou dan tief je toch lekker op!?

Jezus Christus wat een mongool zeg.




Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2012 9:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 juni 2012 19:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Het is precies tegenovergesteld aan het communisme. Beide ideologieën die puur en alleen theoretisch leuk zijn maar in de praktijk niet werken. Je zou toch verwachten dat een hoog opgeleide figuur als deze aap daar even over heeft nagedacht.

Ik denk dat hij dat ook gedaan heeft.

En, om nog te benadrukken, nadenken over wat de ideale samenleving is (voor jou) en dat uitdragen is helemaal niet zo slecht. Als je daarna maar kan onderkennen dat het niet of moeilijk te realiseren is, en dat je er dus verder maar het beste van moet maken

Ik denk niet dat deze man daar zat om ter plekke een werkbare coalitie voor te stellen ofzo, maar om de beginselen van het libertarisme (sp?) uit te dragen. Omdat het, voor Nederland, tamelijk uniek is snap ik volledig dat hij het deed zoals hij het deed.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2012 9:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2012 19:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Het is precies tegenovergesteld aan het communisme. Beide ideologieën die puur en alleen theoretisch leuk zijn maar in de praktijk niet werken. Je zou toch verwachten dat een hoog opgeleide figuur als deze aap daar even over heeft nagedacht.
Mee eens. Mensen hebben zowel behoefte aan competitie als aan gelijke kansen. Als je alle zorg voor 'zwakkeren' weghaalt en alles aan de markt overlaat, zul je gauw de vroegere 'klassenmaatschappij' terugkrijgen. Dit zal voor maatschappelijke onrust en instabiliteit zorgen, omdat mensen ook rechtvaardigheidsgevoel hebben. Niet slim dus.
Iedereen hetzelfde geven, zonder competitie, appelleert ook niet aan het rechtvaardigheidsgevoel. Mensen willen toch het gevoel hebben dat ze voor hun prestaties beloond worden.
Je zult dus competitie moeten behouden, met bijbehorende salarisverschillen, maar ook een vangnet voor de mensen aan de onderkant van het spectrum. Beide uitersten (communisme en libertarisme) werken dus niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2012 9:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 4 juni 2012 9:54 schreef bastianus het volgende:
Mee eens. Mensen hebben zowel behoefte aan competitie als aan gelijke kansen. Als je alle zorg voor 'zwakkeren' weghaalt en alles aan de markt overlaat, zul je gauw de vroegere 'klassenmaatschappij' terugkrijgen. Dit zal voor maatschappelijke onrust en instabiliteit zorgen, omdat mensen ook rechtvaardigheidsgevoel hebben. Niet slim dus.
Iedereen hetzelfde geven, zonder competitie, appelleert ook niet aan het rechtvaardigheidsgevoel. Mensen willen toch het gevoel hebben dat ze voor hun prestaties beloond worden.
Je zult dus competitie moeten behouden, met bijbehorende salarisverschillen, maar ook een vangnet voor de mensen aan de onderkant van het spectrum. Beide uitersten (communisme en libertarisme) werken dus niet.

Nou, dat over libertarisme heb je hier echt niet mee bewezen. Lang voor we overheidsvormen hadden, hadden we ook geen sociaal vangnet en zijn we ook keihard vooruit gegaan.

Je moet ook niet doen alsof je nu plots het sociale vangnet weghaalt, dan gaat het mis ja, maar of je zomaar plots een nieuwe perfecte samenleving neer zet. In het geval van communisme denk ik dat het inderdaad sowieso mis gaat, maar bij libertarisme weet ik dat niet zomaar. Jouw punt, sociaal vangnet, kúnnen mensen best regelen zónder overheid.

edit: daarnaast is 'gelijke kansen' níet hetzelfde als 'sociaal vangnet'.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-06-2012 10:01]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen