IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The Zone wants to be respected. Otherwise it will punish. [Filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 12:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 11:54 schreef Retardo het volgende:
Iemand John Dies at the End al gezien?

Gatver wat een vette film:



Staat wel op de lijst, nu zeker
quote:
Op 7 januari 2013 11:55 schreef spectre het volgende:
Ok, nu ga ik hem dus echt kijken! @Cloud Atlas

Terecht! Niks aantrekken van de haterij die vanuit niet-snappende critici komt

Ergens hetzelfde idee als The Fountain die ik dankzij jou gekeken heb, maar deze vind ik veel beter (terwijl The Fountain al erg goed was). De sfeer blijft veel sterker intact over de lijnen heen et cetera.


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2013 12:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 januari 2013 11:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
+1

Sowieso prachtig! Heb me er prima mee vermaakt, 7.5.

Verder gezien:
Cloudy with a Chance of Meatballs: wel leuke computeranimatie, lekker bizar etc. 7.

Cloud Atlas: fan-tas-tisch! Achteraf gezien dé film van 2012, wat een meesterwerk! De 6 verhaallijnen zijn allen mooi, en verschillen geweldig qua settings enzovoorts. De thematische verwevingen zijn erg sterk, en ik was hoewel het superlang duurt van begin tot eind aan het beeld gekluisterd. De wisselingen tussen de lijnen zijn nooit vervelend, nooit het idee dat je naar iets wisselt wat stom is of dat je per se liever bij de vorige gebleven was: de flow van het geheel is echt te gek, en dat vind ik ontzettend knap met zoveel lijnen door elkaar en ook al die vaagheid.

Zo ongeveer elke grote acteur doet 4-6 rollen en dat werkt ook prima. Sowieso prima prestaties, ook van acteurs waar je dat niet zo 1-2-3 van verwacht wegens eerdere misstappen (Hugh Grant, Hale Berry). De beste acteur in deze is een strijd tussen Hugo Weaving en Tom Hanks.

En het ziet er natuurlijk allemaal geweldig uit, pfoe...

Al met al écht te gek. 9.


ow, nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar cloud atlas aan het worden. Alleen jammer dat hij in mijn regio nergens draait (Zelfs in het nabijgelegen grote Antwerpen niet). de film schijnt internationaal als een "flop" te worden beschouwt, wellicht dat het daar aan ligt).

(de hobbit krijgt er van mij nog een puntje bij overigens; een goede film die vooral een geslaagde opzet is naar het "vuurwerk" dat gaat komen in de volgende delen. Verder wordt de "middle earth"sfeer weer perfect opgeroepen; wat was die dwergenhal mooi gemaakt zeg!)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-01-2013 12:09]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 12:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
ow, nu ben ik toch wel enthousiast over cloud atlas aan het worden. echt raar alleen is dat hij in mijn regio nergens draait (Zelfs in het nabijgelegen grote Antwerpen niet). de film schijnt als een "flop" te worden beschouwt, wellicht dat het daar aan ligt).

Ergens flopt hij wel wat, ja. Niet zo gek, ontzettend ambitieuze en lastige film dus hoe dan ook gaat een bult mensen het kut vinden. Via wiki:

Film critic Roger Ebert praised the film for being "one of the most ambitious films ever made", awarding the film four out of four stars. He wrote "Even as I was watching Cloud Atlas the first time, I knew I would need to see it again. Now that I've seen it the second time, I know I'd like to see it a third time ... I think you will want to see this daring and visionary film ... I was never, ever bored by Cloud Atlas. On my second viewing, I gave up any attempt to work out the logical connections between the segments, stories and characters."[55]

Variety described it as "an intense three-hour mental workout rewarded with a big emotional payoff. ... One's attention must be engaged at all times as the mosaic triggers an infinite range of potentially profound personal responses."[3] James Rocchi of MSN Movies stated "It is so full of passion and heart and empathy that it feels completely unlike any other modern film in its range either measured through scope of budget or sweep of action."[56] The Daily Beast called Cloud Atlas "one of the year’s most important movies".[43] Michael Cieply of The New York Times commented on the film "You will have to decide for yourself whether it works. It’s that kind of picture. ... Is this the stuff of Oscars? Who knows? Is it a force to be reckoned with in the coming months? Absolutely."[57]


versus

Slant Magazine's Calum Marsh called Cloud Atlas a "unique and totally unparalleled disaster" and commented "[its] badness is fundamental, an essential aspect of the concept and its execution that I suspect is impossible to remedy or rectify".[58] The Guardian stated "At 163 minutes, Cloud Atlas carries all the marks of a giant folly, and those unfamiliar with the book will be baffled" and awarded the film 2 out of 5 stars.[59] Nick Pickerton, who reviewed the film for The Village Voice said "There is a great deal of humbug about art and love in Cloud Atlas, but it is decidedly unlovable, and if you want to learn something about feeling, you're at the wrong movie."[60] Village Voice and Time Magazine both named Cloud Atlas the worst film of 2012.[61]


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-01-2013 12:10 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 7 januari 2013 12:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Staat wel op de lijst, nu zeker

Terecht! Niks aantrekken van de haterij die vanuit niet-snappende critici komt

Ergens hetzelfde idee als The Fountain die ik dankzij jou gekeken heb, maar deze vind ik veel beter (terwijl The Fountain al erg goed was). De sfeer blijft veel sterker intact over de lijnen heen et cetera.


Beter dan The Fountain? Nee, onmogelijk. Nu ja, ik zal het zien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 12:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 12:10 schreef spectre het volgende:
Beter dan The Fountain? Nee, onmogelijk. Nu ja, ik zal het zien

Vind ik. Jij mag het natuurlijk anders vinden straks


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-01-2013 12:14 by spectre Profiel van spectre

Je moet weten dat ik haast slaap met die film onder het kussen. Vandaar. Alleen de soundtrack al, kippevel

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-01-2013 12:14]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 12:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 12:14 schreef spectre het volgende:
Je moet weten dat ik haast slaap met die film onder het kussen. Vandaar. Alleen de soundtrack al, kippevel

Ja, weet ik Soundtrack van Cloud Atlas is overigens ook fantastisch!



I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2013 12:32 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 januari 2013 12:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ergens flopt hij wel wat, ja. Niet zo gek, ontzettend ambitieuze en lastige film dus hoe dan ook gaat een bult mensen het kut vinden. Via wiki:


In financiële zin zal de film zeker wel geflopt zijn. Het was immers geen goedkope film om te maken. Zou het nu gedaan zijn met de Wachowskies??


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-01-2013 12:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 januari 2013 12:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ergens flopt hij wel wat, ja. Niet zo gek, ontzettend ambitieuze en lastige film dus hoe dan ook gaat een bult mensen het kut vinden.




Jammer dat hij bijna nergens draait.


Boeiender


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 07-01-2013 12:36 by Bleh? Profiel van Bleh?

quote:
Op 7 januari 2013 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Alleen jammer dat hij in mijn regio nergens draait (Zelfs in het nabijgelegen grote Antwerpen niet). de film schijnt internationaal als een "flop" te worden beschouwt, wellicht dat het daar aan ligt).


Misschien draait hij *nog* niet?
Hier in Gent pas vanaf 13/03.
Ik ben nu ook wel van plan hem te zien, dankzij AG's enthousiasme.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2013 12:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 januari 2013 12:36 schreef Bleh? het volgende:
Misschien draait hij *nog* niet?
Hier in Gent pas vanaf 13/03.
Ik ben nu ook wel van plan hem te zien, dankzij AG's enthousiasme.

hopelijk komt die dan nog in Antwerpen. Ik zie het wel. Overigens is het een raar en achterlijk beleid om een film zo op verschillende datums in première te laten gaan. Vooral met het huidige internet moet dat gewoon universeel gelijk lopen (zo goed als kan).


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 12:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 12:32 schreef attila_de_hun het volgende:
In financiële zin zal de film zeker wel geflopt zijn. Het was immers geen goedkope film om te maken. Zou het nu gedaan zijn met de Wachowskies??

Tot nu 65 miljoen binnen gehaald tov 100+ miljoen kosten. Uit sinds eind oktober. Wel een slag om de arm wat betreft dat soort cijfers, maar toch, erg hard gaat het niet.
quote:
Op 7 januari 2013 12:35 schreef MR. N het volgende:
Jammer dat hij bijna nergens draait.

Yup. En dat terwijl ik zaterdag wel in een uitverkochte zaal zat. Hopelijk gaat de bal nog wat meer rollen, verdient wel een wijder verspreide release.
quote:
Op 7 januari 2013 12:43 schreef attila_de_hun het volgende:
hopelijk komt die dan nog in Antwerpen. Ik zie het wel. Overigens is het een raar en achterlijk beleid om een film zo op verschillende datums in première te laten gaan. Vooral met het huidige internet moet dat gewoon universeel gelijk lopen (zo goed als kan).

Bizar uitgesmeerd, ja. Zie net dat hij in veel meer landen überhaupt nog moet uitkomen... Tot en met 15 maart, en dat terwijl in februari al een fysieke release uitkomt

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-01-2013 12:47]


I wish I was a butterfly


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-01-2013 13:49 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 7 januari 2013 11:54 schreef Retardo het volgende:
Iemand John Dies at the End al gezien?





Was dit dan een straight to dvd-prent? Ziet er erg leuk uit, beetje Naked Lunch-achtig. Ga ik zeker eens uitchecken, merci voor de tip.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 07-01-2013 14:24 by Bleh? Profiel van Bleh?

quote:
Op 7 januari 2013 13:49 schreef PandroidJack het volgende:
beetje Naked Lunch-achtig



Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 07-01-2013 14:27 by Retardo Profiel van Retardohttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Ja, William Burroughs achtige weirdness zit er zeker weten in!



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-01-2013 19:17 by MetalJan Profiel van MetalJan

Gisteren LOTR: The Fellowship of the Ring maar weer eens een keertje.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 07-01-2013 19:25 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 7 januari 2013 11:54 schreef Retardo het volgende:
Iemand John Dies at the End al gezien?

Gatver wat een vette film:



Uiteraard! De beste van Coscarelli (imo) die toch al veel vette films op zijn CV had staan. Mocht je Bubba-Ho-Tep nog niet gezien hebben van hem... do it!

John Dies At The End is samen met Django Unchained het beste wat ik tot nu toe heb gezien dit jaar. Het jaar begint zeer goed wat films betreft.



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 19:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 19:25 schreef Mortis Rex het volgende:
Uiteraard! De beste van Coscarelli (imo) die toch al veel vette films op zijn CV had staan. Mocht je Bubba-Ho-Tep nog niet gezien hebben van hem... do it!

John Dies At The End is samen met Django Unchained het beste wat ik tot nu toe heb gezien dit jaar. Het jaar begint zeer goed wat films betreft.

Ah, wist niet dat Bubba Ho-Tep ook van hem was! Die is erg leuk in ieder geval, werkte ook veel beter dan ik vanuit de premisse verwachtte Des te benieuwd naar John Dies at the End dan


I wish I was a butterfly


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 07-01-2013 19:29 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 7 januari 2013 13:49 schreef PandroidJack het volgende:
Was dit dan een straight to dvd-prent? Ziet er erg leuk uit, beetje Naked Lunch-achtig. Ga ik zeker eens uitchecken, merci voor de tip.


Nee. Hij is nu op Video On Demand in Amerika en draait vanaf Februari in de bios daar. Veel films gaan daar op die manier in premiere; Super, Hobo With A Shotgun en God Bless America bijvoorbeeld. Prima voor ons hier aangezien wij ze een dag later ook meteen kunnen zien.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2013 21:42 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 januari 2013 19:17 schreef MetalJan het volgende:
Gisteren LOTR: The Fellowship of the Ring maar weer eens een keertje.

zo, die heb ik nog nooit gezien (geintje natuurlijk)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2013 21:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hehehe... De twee dagen voor Oud en Nieuw alle Extended Editions gekeken, had ik nog niet eerder gezien (de normale al wel).


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2013 21:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 januari 2013 21:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hehehe... De twee dagen voor Oud en Nieuw alle Extended Editions gekeken, had ik nog niet eerder gezien (de normale al wel).


leuk is dat. (extended versions zijn veel beter overigens)
ps: kijk ook eens naar de "making of". echt heel mooi gedaan (ben je weer een flink aantal uren bezig)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-01-2013 21:49]


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-01-2013 23:19 by spectre Profiel van spectre

Wat je zegt, dan valt meteen op dat er minder CGI is gebruikt dan je zou denken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-01-2013 23:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Cloud Atlas bekeken, erg gaaf gedaan, dik de moeite waard.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2013 9:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 januari 2013 21:47 schreef attila_de_hun het volgende:
leuk is dat. (extended versions zijn veel beter overigens)
ps: kijk ook eens naar de "making of". echt heel mooi gedaan (ben je weer een flink aantal uren bezig)

Zijn inderdaad veel beter. Loopt allemaal net wat vloeiender, etc.

De making of komt ook nog wel een keer, ja.
quote:
Op 7 januari 2013 23:19 schreef spectre het volgende:
Wat je zegt, dan valt meteen op dat er minder CGI is gebruikt dan je zou denken.

Jaoh, veel 'bigatures'


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen