IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek kliniek (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 10:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 8:41 schreef powertieke het volgende:
Quote even terug waar ik dat zeg.

quote:
Op 23 november 2023 9:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Lees je eigen post nog een keer. Die laat genoeg suggestie over.

Laf maar weer


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 10:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 7:30 schreef Natural Disaster het volgende:
Maar GL/PvdA en D66 staan wel weer zonder enige zelfreflectie het hardst te schreeuwen over mensen uitsluiten.

Ze sluiten zelf al jaren ruim een miljoen Nederlanders uit.

Aperte nonsens. Dat je niet met een politieke partij wil samenwerken betekent niet dat je hun stemmers of wie dan ook wil uitsluiten van de maatschappij. Iets wat Wilders duidelijk wel wil.
quote:
Dan stond dat scharminkel van de VVD er nog schijnbaar realistisch in met d'r "We hebben onvoldoende naar de burger geluisterd."

Maar ja, dat is ook een vorm van werelvreemdheid want dat is ze (de coalitie/het kabinet) vanuit de oppositie de afgelopen jaren in misschien wel elk debat verteld.

Er is/wordt inderdaad niet voldoende geluisterd naar de burger, daarom zoveel sluimerende onvrede en de bereidheid om op partijen te stemmen die het goed op de onderbuik doen maar eveneens geen werkbare oplossingen hebben en daarnaast gewoon racistisch en/of fascistisch zijn.

Deze verkiezingen laten andermaal zien dat NL qua politiek, media en volk oppervlakkig, naïef en navelstaarderig is.


I wish I was a butterfly


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 23-11-2023 11:27 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Achja, dat is democratie in een notendop. Het wordt toch weer polderen dus dat loopt wel los.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 11:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 11:27 schreef Dypfrys het volgende:
Achja, dat is democratie in een notendop. Het wordt toch weer polderen dus dat loopt wel los.

Hey, ik breng er ook niets tegenin dat deze uitslag de wil van het volk is. We hebben het er mee te doen, we zien wel welke coalitie er uitkomt.

Hoe de wil van het volk tot stand komt maak ik me toch wel flinke zorgen over. Ongeacht de uitslag; politici praten in oneliners, ontkennen waarheden, zijn alleen maar bezig met vliegen afvangen en elkaar in een kwaad daglicht stellen. De media lopen van ophef naar ophef. De burgers laten zich graag opjutten, willen bij het grootste groepje, lekker schreeuwen.

Buh.

edit: voor de duidelijkheid, dit gebeurt van links tot rechts, iedereen is kut, alleen ik weet hoe het zit

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2023 11:41]


I wish I was a butterfly


Rachel_Windsor
Usericon van Rachel_Windsor
Posted 23-11-2023 12:39 by Rachel_Windsor Profiel van Rachel_Windsor

Volgend jaar waarschijnlijk weer naar de stembussen. Geen hond die met Wilders in zee wil. Zal ook wat doen met je reputatie als je bereid bent om vriendjes te zijn met zo'n extreem rechtse roeptoeter.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 23-11-2023 13:30 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Vroeger stemde men gewoon zoals men behoorde in die zuil. Nu stemt men op een mening waar men het mee eens is. Ik zie een verbetering qua democratische ontwikkeling. Volgende stap is dat men gaat stemmen op haalbaarheid van de mening. Maar ik zie het positief in.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 23-11-2023 13:39]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 23-11-2023 13:51 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 23 november 2023 10:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Aperte nonsens. Dat je niet met een politieke partij wil samenwerken betekent niet dat je hun stemmers of wie dan ook wil uitsluiten van de maatschappij. Iets wat Wilders duidelijk wel wil.

Er is/wordt inderdaad niet voldoende geluisterd naar de burger, daarom zoveel sluimerende onvrede en de bereidheid om op partijen te stemmen die het goed op de onderbuik doen maar eveneens geen werkbare oplossingen hebben en daarnaast gewoon racistisch en/of fascistisch zijn.

Deze verkiezingen laten andermaal zien dat NL qua politiek, media en volk oppervlakkig, naïef en navelstaarderig is.


Kijk, het is niet 100% en dan schiet er bij de bangwitte AG een keutel dwars.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 23-11-2023 13:55 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

https://www.nu.nl/tweede-kamerverkiezingen-2023/6290919/buitenlandse-media-over-winst-wilders-schokgolven-door-heel-europa.html

Wat een onzin ook weer. Andere landen zijn ons al voorgegaan richting rechts en nu het Nederland is is het opeens een schokgolf.


https://www.parool.nl/verkiezingen/live-verkiezingen-tweede-kamer-2023-98-procent-van-de-stemmen-geteld-pvv-37-zetels-groenlinks-pvda-25~bc486cfc/

Gaan de sneeuwvlokjes hier vanavond ook nog demonstreren tegen de verkiezingsuitslag?

[Dit bericht is gewijzigd door ANaturallyDisaster op 23-11-2023 13:58]


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 23-11-2023 14:18 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

https://www.ad.nl/politiek/van-der-burg-is-hersteld-van-zware-voedselvergiftiging-hervat-werk-als-staatssecretaris-voor-asiel~adf921f5/

Een 'voedselvergiftiging' van 4 weken en de dag na de verkiezingen is ie plots weer helemaal de oude.

Yeah right.

Niemand gelooft je! /Fjoesion


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 14:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 13:30 schreef Dypfrys het volgende:
Vroeger stemde men gewoon zoals men behoorde in die zuil. Nu stemt men op een mening waar men het mee eens is. Ik zie een verbetering qua democratische ontwikkeling. Volgende stap is dat men gaat stemmen op haalbaarheid van de mening. Maar ik zie het positief in.

Oh, op dat soort tijdschalen gaat het denk ik ook democratischer/beter. Alleen de afgelopen (weet ik veel) 10 jaar heb ik zo m'n twijfels over.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2023 15:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2023 11:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hey, ik breng er ook niets tegenin dat deze uitslag de wil van het volk is. We hebben het er mee te doen, we zien wel welke coalitie er uitkomt.

Hoe de wil van het volk tot stand komt maak ik me toch wel flinke zorgen over. Ongeacht de uitslag; politici praten in oneliners, ontkennen waarheden, zijn alleen maar bezig met vliegen afvangen en elkaar in een kwaad daglicht stellen. De media lopen van ophef naar ophef. De burgers laten zich graag opjutten, willen bij het grootste groepje, lekker schreeuwen.

Buh.

edit: voor de duidelijkheid, dit gebeurt van links tot rechts, iedereen is kut, alleen ik weet hoe het zit


Dit


leve deze uitslag trouwens. Heerlijk dat de onderkant weer eens laat zien hoe dun het laagje beschaving is.

Liever kwaadaardig worden dan hypocrisie blijven aankaarten. Loving it, voel me meteen weer zoveel beter (in alle mogelijke betekenissen van het woord).



signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-11-2023 16:01 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Tweets van de dag:

https://twitter.com/tonfvandijk/status/1727661555766960207

"Voor iedereen die vandaag boos is op Wilders: het juiste loket is Rutte, Kaag en Hoekstra, die het zover hebben laten komen."


https://twitter.com/tonfvandijk/status/1727661236098060425

"Interessant om te weten: zouden Rutte, Hoekstra en Kaag (allen bezig met nieuwe internationale baan, of er net een gekregen) zich nu druk maken over hun aandeel in de winst van Wilders? Zij vormde tenslotte het landsbestuur en definieerden de politiekecultuur in ons land."



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 16:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 15:36 schreef Hypnos het volgende:
Dit


leve deze uitslag trouwens. Heerlijk dat de onderkant weer eens laat zien hoe dun het laagje beschaving is.

Liever kwaadaardig worden dan hypocrisie blijven aankaarten. Loving it, voel me meteen weer zoveel beter (in alle mogelijke betekenissen van het woord).



Hoe bedoel je die laatste (smiley uitgesloten ) alinea? Denk niet dat je iets verkeerds zegt, hoor, maar snap het gewoon niet


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-11-2023 16:05 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-geert-wilders-6/



Vooruit, ik quote deze ook nog.

quote:
Beste Geert,

Allereerst gefeliciteerd met je 35 36 37 zetels!

Zullen we samen even snel rekenen?

Pieter Omtzigt van NSC wil, net als jij, dat de “oude bestuurscultuur” die de Nederlanders zoveel ellende bezorgde op de schop gaat.

Dat kan hij nu gaan regelen.

37 plus 20 is 57.

Dilan Yesilgöz van de VVD is, net als jij, de “waterige compromissen” over bijvoorbeeld de migratiestromen die onze verzorgingsstaat teisteren zat en wil het VVD-verkiezingsprogramma ‘Orde op Zaken’ uit 2010 op dat gebied eindelijk eens gaan uitvoeren.

Dat kan zij nu gaan regelen.

57 plus 24 is 81.

Klaar.

Alle drie over de schaduwen die de zon bij jullie weghouden heen stappen.

Alles anders doen.

Coalitieakkoord op hoofdlijnen samenstellen waarbij jullie elkaar je successen gunnen.

Mensen erbij zoeken die in de verdienmaatschappij met hun poten in de modder hebben gestaan voor het kabinet regelen.

En donderdag 29 februari 2024 op het bordes.

Waarom donderdag 29 februari?

Ach, particulier dingetje van mij. Ik heb dan toch al een feestje, omdat mijn jongste zoon een schrikkelkind is. En misschien zelfs twee, omdat zijn vriendin rond die datum is uitgerekend van mijn eerste kleinkind.

Natuurlijk hebben jullie geen drie maanden nodig.

Kijk maar hoe snel Pieter Omtzigt met geen partij, met nul zetels, met nul kandidaten en met nul pagina’s verkiezingsprogramma in no time een partij uit de grond stampte die gisteren bijna net zoveel zetels won als jij (jij 20, hij 19).

Maar het moet wel een béétje ingewikkeld en tijdrovend líjken, anders hebben de kiezers te goed door dat ze al decennia in de maling worden genomen met informatie- en formatieprocessen die maar duurden en duurden en duurden.

Overigens: jij en Pieter Omtzigt zijn van nature geen verbinders en van Dilan Yesilgöz is dat ook geen kernkwaliteit (tenzij je knipmessen voor Kaag ‘verbinden’ noemt).

Dus er is nog iemand nodig.

Een soort Juffrouw Jannie.

Caroline van der Plas van BBB.

Ook iemand die níets moet hebben van de oude bestuurscultuur en ervan walgt dat spreadsheets van Haagse en Brusselse ambtenaren het Nederlandse beleid bepalen.

Toevallig ook nog goed voor zestien zetels in de Eerste Kamer, zodat jullie kabinet met wat wisselende steun van andere partijen ook daar voor de meeste wetten een ruime meerderheid gaan halen.

Nou, aan de slag!

En als je vermoedt dat ze echt állemaal gaan samenspannen om de grote winnaar toch uit het kabinet te houden, dan moet je ze mijn laatste boekje, over de Barendrechtste partij EVB, maar even geven.

Daar, in het geboortedorp van mijn moeder, leverde de rattenstreek die alle andere partijen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 uithaalden EVB bij de verkiezingen van 2022 een absolute meerderheid van 59,6 procent van de stemmen op, waardoor die partij nu alle macht in handen heeft.

Want uiteindelijk komt de kiezer toch in opstand.

Ik hoop oprecht dat dat niet nodig is en dat gisteren al het herstel van Nederland is ingezet.

We hebben er lang genoeg op moeten wachten!

Groet,

JanD




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 16:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 16:01 schreef Natural Disaster het volgende:
Tweets van de dag:

https://twitter.com/tonfvandijk/status/1727661555766960207

"Voor iedereen die vandaag boos is op Wilders: het juiste loket is Rutte, Kaag en Hoekstra, die het zover hebben laten komen."


https://twitter.com/tonfvandijk/status/1727661236098060425

"Interessant om te weten: zouden Rutte, Hoekstra en Kaag (allen bezig met nieuwe internationale baan, of er net een gekregen) zich nu druk maken over hun aandeel in de winst van Wilders? Zij vormde tenslotte het landsbestuur en definieerden de politiekecultuur in ons land."

Ja, het is inderdaad de schuld van drie mensen en dan precies die drie mensen.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 16:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 16:05 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-geert-wilders-6/



Vooruit, ik quote deze ook nog.

Ja, als je het over precies één ding op zeer abstracte hoofdlijnen eens bent kun je onvoorwaardelijk samenwerken.

edit: nou vooruit, de briefschrijver suggereert dat het welgeteld twee onderwerpen zijn.

edit2: niet dat het uitmaakt, maar ik sneak er nog wat nuance in.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2023 16:42]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2023 16:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2023 16:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hoe bedoel je die laatste (smiley uitgesloten ) alinea? Denk niet dat je iets verkeerds zegt, hoor, maar snap het gewoon niet


Dat vee(l) mensen moe en lui zijn. Ze zijn niet akkoord met bepaalde toestanden, maar ipv zelf actief/actiever te worden in de politiek en maatschappelijke aanverwanten, ipv bij te dragen aan de democratie omdat ze niet akkoord gaan met bepaalde toestanden, kiezen ze voor nóg destructievere en ondemocratische partijen. Lekker laten escaleren. Heerlijk. Zeker als je weet dat ze zelf de eerste slachtoffers zullen worden van het nieuwe beleid.


Schattig.




signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2023 17:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2023 16:53 schreef Hypnos het volgende:
Dat vee(l) mensen moe en lui zijn. Ze zijn niet akkoord met bepaalde toestanden, maar ipv zelf actief/actiever te worden in de politiek en maatschappelijke aanverwanten, ipv bij te dragen aan de democratie omdat ze niet akkoord gaan met bepaalde toestanden, kiezen ze voor nóg destructievere en ondemocratische partijen. Lekker laten escaleren. Heerlijk. Zeker als je weet dat ze zelf de eerste slachtoffers zullen worden van het nieuwe beleid.


Schattig.

Dank

Niet oneens, al ligt de schuld niet alleen bij "demense" zelf.


I wish I was a butterfly


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 23-11-2023 17:24 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 23 november 2023 16:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, als je het over precies één ding op zeer abstracte hoofdlijnen eens bent kun je onvoorwaardelijk samenwerken.

edit: nou vooruit, de briefschrijver suggereert dat het welgeteld twee onderwerpen zijn.

edit2: niet dat het uitmaakt, maar ik sneak er nog wat nuance in.


Je bedoelt te zeggen dat het briefje te kort is en dat je het daarom niet snapt.

Je sneakt er in geen enkele post nuance in. Je laat precies nog zo'n reden zien waarom links de rekening heeft moeten betalen, door het dedain.

Maar veel plezier op je linkse wolk.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 23-11-2023 17:29 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 23 november 2023 16:53 schreef Hypnos het volgende:
kiezen ze voor nóg destructievere en ondemocratische partijen.


Zoals D66, VVD, CDA, CU en ook GL en PvdA bedoel je?

Check de verkiezingsuitslag nog een keer.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 23-11-2023 19:21 by ArsedNaturalist Profiel van ArsedNaturalist

Soit, laat hetGeert maar eens doen. Het kan zo maar goed gaan, met die anderen weet je het zo langzamerhand wel.

Of het ontploft recht in zijn gezicht, kan ook


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-11-2023 19:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl







Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-11-2023 21:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 22 november 2023 22:31 schreef XXL het volgende:
Mooie uitslag. TimmerFrans lijkt iig een gepasseerd station.


Hij stond gisteren na de uitslag nog net niet stampvoetend in zijn broek te pissen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-11-2023 22:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Fascisme ten top.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 23-11-2023 22:16 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Die heeft ook een beste rups op d'r voorhoofd


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen