IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-12-2007 15:48 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Niet zo heel erg maar ik heb wel een broer die verslaafd is aan het uitzoeken van computer apparatuur. Ik heb zelf geen verstand van minimum eisen enzo.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-12-2007 15:51 by jbassist Profiel van jbassist

Snelle compu met mooi wat RAM kom je al ver mee.
Als je dat hebt kun je gewoon een simpele interface als een Mbox of een firepod kopen.
Paar mics en stands/xlrs kopen en je bent klaar.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-12-2007 15:56 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

het is wel de bedoeling dat ik het op heeeel veeeeel sporen op kan nemen.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-12-2007 15:58 by Jällö Profiel van Jällö

Wat is je budget ongeveer?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-12-2007 15:59 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 december 2007 15:56 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
het is wel de bedoeling dat ik het op heeeel veeeeel sporen op kan nemen.


Euh, JB, verbeter me als ik het fout heb, maar het makkelijkst is volgens mij met mics een mixer in en dan de computer in (cubase ofzo).



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-12-2007 16:00 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik ben nog niet zover om aan budget te denken, ik ben meer aan het kijken wat je minimaal nodig hebt om kwalitatief goede opnames te gaan maken.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-12-2007 16:05 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 13 december 2007 15:59 schreef blonde rockgod het volgende:
Euh, JB, verbeter me als ik het fout heb, maar het makkelijkst is volgens mij met mics een mixer in en dan de computer in (cubase ofzo).


Dan heb je een stereo spoor met drums..
Daar kun je in een complete opname niet veel mee.

ik zou:

http://www.thomann.de/gb/presonus_firepod.htm
+
een goedkoop drumkit opname micsetje + benodigde kabels en stands kopen.

voor die stands+ kabels en mics ben je dan denk ik zo'n 400 e ook voor kwijt.

Maar dan heb je alle sop individuele sporen en kun je nog doen met de opname wat je wil en kun je zodoende erg chille demo's maken als je wat kennis van zaken hebt.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-12-2007 16:11 by Daops Profiel van Daops

Toevallig al de hele week bezig met drums opnemen, leuk man.. al die mics



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-12-2007 16:12 by jbassist Profiel van jbassist

Zeker!
Alleen.. wat doe die condenser daar in het midden? net boven de toms?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-12-2007 16:15 by Daops Profiel van Daops

Je bedoelt die wat hoger hangt met blauwe kabel? Die hebben we er extra bijgezet als een soort overhead.. klinkt plima.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 13-12-2007 16:15]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-12-2007 16:25 by jbassist Profiel van jbassist

ok laip...
word niet phasey met die er bij?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-12-2007 16:35 by Daops Profiel van Daops

Neuh, valt mee. Of we het spoor uiteindelijk ook gaan gebruiken in de drummix bekijken we later.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 13-12-2007 20:32 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

quote:
Op 13 december 2007 16:11 schreef Daops het volgende:
Toevallig al de hele week bezig met drums opnemen, leuk man.. al die mics




Wat is dat voor mooie groenblauwe mic boven je ride?



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2007 12:25 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 13 december 2007 15:56 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
het is wel de bedoeling dat ik het op heeeel veeeeel sporen op kan nemen.


Wij hebben in onze studio nou een Focusrite Saffire 10/10 staan, geniaal ding! 8 Focusrite pre-amps of 8 lijningangen tegelijk (of een combi hiervan), veel routing-mogelijkheden, handige software erbij, en retestabiel via firewire! 400 pleuro.. En die Focusrite voorversterkers klinken helemaal te gek! Even het verschil getest met een ander kaartje (creative audigy, wel het andere uiterste) maar jezus wat een verschil zeg.. Headroooooooom!! Zitten ook nog eens 2 DI's in zodat je gitaar en bas rechtstreeks in kunt prikken.. En, handig, je kunt meerdere units koppelen, dus wil je uitbreiden, koop je dr gewoon nog 1 bij!

Momenteel in de aanbieding bij Muziekhuis Vriese!






Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 14-12-2007 15:41 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 14 december 2007 12:25 schreef Ethereal het volgende:
Wij hebben in onze studio nou een Focusrite Saffire 10/10 staan, geniaal ding! 8 Focusrite pre-amps of 8 lijningangen tegelijk (of een combi hiervan), veel routing-mogelijkheden, handige software erbij, en retestabiel via firewire! 400 pleuro..







ziet er interesant uit, heb hier nu een Lexicon Lambda staan (2 mic in's) en wou daar nog een mixer voor hangen, maar dit is wel interesanter dan


kwaliteit > kwantiteit


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-12-2007 15:55 by jbassist Profiel van jbassist

Ik heb het persoonlijk alleen niet zo op focusrite platinum series preamps.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2007 17:44 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 december 2007 15:55 schreef jbassist het volgende:
Ik heb het persoonlijk alleen niet zo op focusrite platinum series preamps.


Hoezo niet? Ik vind ze juist superzuiver en helder klinken, top!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-12-2007 17:45 by jbassist Profiel van jbassist

Ik heb ze vergeleken met de SPL goldmike en Audient ASP008 preamps binnen een mix en de focusrites klonken dan erg plat, schellig en onmixbaar ivm de audient.
Niet dat je geen goed resultaat kunt halen uit de focusrites though!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-12-2007 18:25 by Lampje Profiel van Lampje

Ik ben het met JB eens.

Het is ook wel een beetje een kwestie van smaak en toepassing. Ik weet trouwens ook niet welke beter zou zijn voor die prijs. Ik heb zelf een tonefactory van de platinum serie, en die heb ik erg veel gebruikt, met veel plezier.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2007 20:43 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Mjah, het kan natuurlijk altijd beter, haha.. Wij zijn van Behringer preamps naar Focusrite gegaan, en god-allemachtig wat een enorm verschil! Is ook wel het andere uiterste.. Moet ook eerlijk zeggen dat ik die Audient enzo niet gehoord heb, dus ik geloof je absoluut, maargoed, het was ook een kwestie van budget, en ik denk dat je voor 439 voor 8 Focusrite preamps plus audio interface, DI's en een bult software geen miskoop kan doen!

Moet wel zeggen dat ik ze juist heerlijk in de mix vind vallen! Tot nog toe alleen gitaar en zangopnames gedaan maar dat gaat als een speer.. Nieuw album produceren heerscht


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-12-2007 3:25 by Snaack Profiel van Snaack

.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-12-2007 3:25]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-12-2007 17:46 by jbassist Profiel van jbassist

Hhahaha, wat wou je vertellen dude?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Daops
Usericon van Daops
Posted 16-12-2007 12:26 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 13 december 2007 20:32 schreef Grindrapekill het volgende:
Wat is dat voor mooie groenblauwe mic boven je ride?
Hmm, zou ik even niet weten uit het hoofd. Hij heeft wel een mooie gouden kop waar Lee Towers jaloers van zou worden.

Het is trouwens de studio van onze drummer, ik ben slechts de gitarist en engineer


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-12-2007 10:24 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Net een Littlelabs Redeye besteld, beneiuwd wanneer ie binnenkomt


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Bloeddrinker
Usericon van Bloeddrinker
Posted 27-12-2007 15:40 by Bloeddrinker Profiel van Bloeddrinker

Onlangs ben ik m'n Shure M-57 microfoon kwijtgeraakt en ben dus op zoek naar een nieuwe microfoon voor vnl. wat serieuzere klassiek gitaar thuis-opnamens, maar ook voor proef-opnamens met elektrisch gitaar.

De shure M-57 vond ik voor klassiek gitaar wat matig, dus neig nu naar een grootmembraam condensator microfoon.
Mijn budget is zo'n 75-150 euro (doch ik heb het 'wisselgeld' ook voor andere dingen nodig), nieuw kan ik daar bij Feedback oa voor krijgen:
- AKG Perception 100 of 200 (99,-/149,-)
- Audio Technica AT 2020 (109,-)
- Behringer B1 (99,-) B2 (155,-) en budget C-1 (49,-)
- MXL 008 USB (169,-), 770 (79,-), 2006 (89,-), 990+991 (99,-)
- Rode NT 1A (175,-)
- Samson C 03 U (99,-), GM 1 U GL (149,-)

heeft iemand wat ervaring met deze microfoons: Welke zijn prut, welke zijn ok en welke zijn best goed?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen