IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 28-12-2007 2:31 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Rode NT 1A zou ik doen, maar ga niet alleen van mijn mening uit!

Een vraag over re-ampen:

is het idee van re ampen op z'n makkelijkst: Clean signaal via je Out van je interface in de input van een versterker naar je keuze en via de out van deze versterker weer de in de input van je interface en dat op een nieuw spoor opnemen?





Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-12-2007 10:34 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 27 december 2007 15:40 schreef Bloeddrinker het volgende:heeft iemand wat ervaring met deze microfoons: Welke zijn prut, welke zijn ok en welke zijn best goed?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb onlangs veel informatie opgezocht mbt overhead mics en het viel mij op dat veel pros --in deze prijsklasse!-- voor AT2020 (zouden) gaan. Ik weet niet of dit ook voor klassieke gitaar geldt, maar toch, over de andere mics las ik veel meer wisselende geluiden. Het viel me ook op dat wannabe-pros altijd de duurste aanraden.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Bloeddrinker
Usericon van Bloeddrinker
Posted 28-12-2007 13:17 by Bloeddrinker Profiel van Bloeddrinker

De Rode NT1-A lijkt mij inderdaad een degelijke microfoon, maar zoals Jällö al zegt vraag ik me af of er ook goedkopere alternatieven zijn.
Rode is nl. een vooraanstaand merk op studiomicrofoon gebied en is om die reden waarschijnlijk al duurder dan gelijkwaardige onbekende concurrenten.

Mijns inziens kan het dus best zijn dat er goedkopere merken zijn die dezelfde kwaliteit bieden.
een Miele wasmachine van 600 euro is bijv. ook niet beter dan een Edy wasmachine van 250 euro (zie consumenten gids): Dit kan denk ik ook gelden voor microfoons enz.

De AT2020 ziet er dan wel interessant uit.

De microfoon wil ik overigens ook gebruiken voor het opnemen van tin-whistles, blokfluiten en viool. (akoestisch folk-project)


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-12-2007 14:55 by spectre Profiel van spectre

De T.Bone serie van gigant Thomann is goed te doen, ik heb er een condensator van en jb een ribbon (dacht ik). Topspul voor heeeel weinig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-12-2007 18:48 by Snaack Profiel van Snaack

Net was mixen van me beluisterd over een set echte mons, ik pleur mijn mons weg en begin opnieuw

Ergo -> sparen voor een set goede mons... Godverdomme hahaha!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 31-12-2007 1:33 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk


gas!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 31-12-2007 1:35 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 30 december 2007 18:48 schreef Snaack het volgende:
Net was mixen van me beluisterd over een set echte mons, ik pleur mijn mons weg en begin opnieuw

Ergo -> sparen voor een set goede mons... Godverdomme hahaha!


Told you dude, bearringer schiet niet op hehe..
Maargoed.. ik heb zelf alesis
Volgende aankoop zijn Ns10's!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-12-2007 1:38 by Snaack Profiel van Snaack



Ik ga ook maar sparen voor iets beters, maar ik weet nog niet wat..


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 31-12-2007 1:39 by jbassist Profiel van jbassist

hier een band opgenomen vandaag trouwens... zal nog wel kut klinken.. is een premix.
http://www.box.net/shared/d02kfcfk8s


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-12-2007 1:41 by Snaack Profiel van Snaack

Klinkt toch al verdomd lekker, LUL


Daops
Usericon van Daops
Posted 31-12-2007 12:46 by Daops Profiel van Daops

@JB: Voor een premix.. wederom complimenten!

@Snaack: ik heb nu een paar maanden m'n Sublime monitoren, en nog steeds erg happy ermee. Ben bij Rockpalace gaan kijken toen en veel vergeleken. Onder de budgetmonitoren de beste keus vond ik.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-12-2007 13:09 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb al budget mons, dus ik ga maar sparen/ klussen voor een high end set.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-01-2008 11:34 by Lampje Profiel van Lampje

Is het niet juist het belangrijkst dat je je monitors gewoon goed kent ? ik heb nu Genelecs die aardig wat kostten, en ik kan er nog steeds niet echt aan wennen. Maar dat zal eigenlijk wel gewoon aan mij liggen. Na mijn verhuizing zal ik de mixruimte maar eens acoustisch gaan aanpassen, misschien dat dat nog wel het belangrijkst is....


lampje


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-01-2008 11:42 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ik denk dat het wel belangerijk is.. of niet daaaan?



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-01-2008 15:39 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 januari 2008 11:34 schreef Lampje het volgende:
Is het niet juist het belangrijkst dat je je monitors gewoon goed kent ? ik heb nu Genelecs die aardig wat kostten, en ik kan er nog steeds niet echt aan wennen. Maar dat zal eigenlijk wel gewoon aan mij liggen. Na mijn verhuizing zal ik de mixruimte maar eens acoustisch gaan aanpassen, misschien dat dat nog wel het belangrijkst is....
+1


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-01-2008 16:06 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 januari 2008 11:34 schreef Lampje het volgende:
Is het niet juist het belangrijkst dat je je monitors gewoon goed kent ?


Tuurlijk. En ik a/b ook heel veel, beluister tussenmixen op allerlei sets (in de auto, cheapo stereo tot high-end stereo) en het vreemde is dat ik altijd erg tevreden was over mijn mixen.

Op de mons van mijn broer klonken mijn mixen echter echt KUT. Misschien komt het door de set die hij heeft, hij houdt zich alleen bezig met elektronische muziek (nu-jazz, IDM etc..)


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 02-01-2008 13:15 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

http://myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=25161740

Een cover van Come Clarity (In Flames) met el-cheapo apparatuur. Ik vond het eind resultaat best wel goed geworden dus heb er een filmpje bij gemaakt van de apparatuur die we hebben gebruikt.

Het is jammer dat myspace de kwaliteit zo om zeep heeft geholpen (15 fps... aargh), maja het geeft een redelijk idee.

Vragen en opmerking zijn altijd welkom uiteraard (en ja, we zouden het eens met een metronoom moeten gaan spelen )



kwaliteit > kwantiteit


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-01-2008 13:18 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

De Zoom H2 bevalt vooralsnog uitstekend om in de oefenruimte dingen mee op te nemen! Ik had bij de eerste opnames het ding op High Gain staan, niet zo slim als er een deathmetalband vol aan het blazen is

Maar na afgelopen weekend wel goede opnames gemaakt te hebben ben ik zeer tevreden over het apparaat



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-01-2008 16:41 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 1 januari 2008 16:06 schreef Snaack het volgende:
Tuurlijk. En ik a/b ook heel veel, beluister tussenmixen op allerlei sets (in de auto, cheapo stereo tot high-end stereo) en het vreemde is dat ik altijd erg tevreden was over mijn mixen.

Op de mons van mijn broer klonken mijn mixen echter echt KUT.


Dat probleem blijf je denk ik wel houden, ook al heb je een super high end set om op af te mixen, er zal altijd wel ergens een set zijn waar je mix kut op klinkt... Of in ieder geval een stuk minder tof dan dat je wilt.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-01-2008 18:38 by jbassist Profiel van jbassist

Dat is het coole aan ns10's


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2008 15:25 by jbassist Profiel van jbassist

Ik moet voor school een jaren 60 en een jaren 80 nr namaken.
Wat is alleen een nummer met een typische jaren 60 style productie en wat is een nummer met een typisch jaren 80 style productie/mix?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-01-2008 15:26 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 januari 2008 15:25 schreef jbassist het volgende:
Ik moet voor school een jaren 60 en een jaren 80 nr namaken.
Wat is alleen een nummer met een typische jaren 60 style productie en wat is een nummer met een typisch jaren 80 style productie/mix?


Hmmmmmm, jaren 60.... denk ik aan hippie shit, mamma's en de pappa's enzo......

Jaren 80 kan je óf glamrock óf disco shit maken!



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2008 15:27 by jbassist Profiel van jbassist

yeah precies, jaren 80 dan maar disco shit.
Kun je eens een paar nummer noemen? dan maak ik ze gewoon na, daar ben ik zo klaar mee


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-01-2008 15:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com




jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2008 15:32 by jbassist Profiel van jbassist

goed tedoen!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen