IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2008 17:09 by spectre Profiel van spectre

Raar joh, vorige week liep het lekker namelijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-05-2008 17:12 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

nou 's avonds laat moest die buffer ook een stuk omhoog toen daan bezig was (toen hadden we em op 1024). dat kraken met het afspelen via reason gebeurde daar toen ook. terwijl de pc het qua specs makkelijk moet trekken. maarja, pc he
het gebeurt gewoon hoe vaker ik het prog gebruik, lijkt wel. ik knal ff reaper opnieuw dr op, misschien helpt het
[edit]of meer joints roken, hmm

[edit1]reaper uninstalled, nieuwe versie geinstalleerd, zelfde gekut. Ik denk dat ie anders met de asio omgaat ofzo, kan niet meer bedenken. Tijd voor google.

[edit2]buffer in de asio op 128 samples gezet (want ik zag dat dat ergens in reaper in het veld 'max buffer' stond), en de los opgenomen tracks kraken niet meer mixdown nog wel tho. ik kan beter die max buffer omhoog gooien hehe. Ik hoop dat dit zo opgelost is.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 13-05-2008 18:31]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-05-2008 17:33 by jbassist Profiel van jbassist

Ik ga het proberen.
Reaper dan.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 13-05-2008 18:02 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb al een helehoop positieve reacties gehoord over reaper, en dan met name van mensen die Nuendo (en dan dus ook Cubase) en ProTools ook kennen.

Niet verkeerd dus.

Ikzelf overweeg ook om over te stappen, maar eerst moet ik het maar eens uitproberen, en daar houd ik niet van, haha. Maar dan zou ik cubase kunnen verkopen, en dan heb ik weer geld voor ander tof spul.

Oja, mijn DAW controller is bijna klaar. Ik hoop volgende week een previewfotootje te kunnen posten. Het wordt wel errug tof, al zeg ik het zelf.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-05-2008 18:03 by Snaack Profiel van Snaack

Wat ben je aan het bouwen Paul??


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 13-05-2008 21:58 by robinprins Profiel van robinprins

Ik zit nog wat rond te zoeken naar drumagog samples. Wil binnenkort bij de demo van mn band in ieder geval de kick met drumagog gaan doen, misschien snare en toms ook wel. Maar heb alleen nog maar een vette kick van Andy Sneap.
Steven Slate drums lijken me ook te gek, of misschien Drumkit from hell (of werkt die niet in drumagog?)
Heeft iemand vette samples die ie mij wil sturen, of een idee waar je ze kunt downloaden?

tnx!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-05-2008 23:51 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

magesy.ws staan wel wat coole kits


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2008 0:16 by jbassist Profiel van jbassist

Steven Slate is cool ja hehehe

En reaper is cool! net even mee omgekut!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 14-05-2008 0:16]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-05-2008 2:18 by Snaack Profiel van Snaack

Yes, nieuwe remix (en beperkt heropname klus) binnen. Band was niet blij met de eindmix (van een ander, haha ), kan gebeuren.

Net de audiotracks geimporteerd en ff zitten pielen, superchill opgenomen dus goed te doen


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 9:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 13 mei 2008 17:00 schreef spectre het volgende:
Ach ik plug dat programma alleen voor mensen die problemen hebben met hun DAW of een DAW hebben die ze illegaal hebben. Als je een aangekochte versie hebt en nergens problemen mee hebt, goed toch.


Toch ben ik wel benieuwd. Nuendo en Cubase zijn niet de goedkoopste pakketten, en de ingebouwde plugs vind ik in alle eerlijkheid niet geweldig.
Een simpel DAW-pakket dat stukken goedkoper is en net zo goed werkt.. hell, why not ? Je moet altijd openstaan voor nieuwe suggesties, nietwaar ?
Nuendo kan erg veel resources vreten, dus als Reaper daar ook efficiƫnter in is..

Ik ga het checken, thanks voor de tip!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 9:36 by spectre Profiel van spectre

Ik kan je nu al vertellen dat dat zo is.
Aan de installer kun je het al merken, die is slechts 3.1 mb groot.

Reaper heeft trouwens ook meegeleverde effecten, maar ik gebruik er alleen maar de EQ van en dan voornamelijk voor hipass en notch activiteiten. De compressor is vrij aardig om te gebruiken voor sidechainen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 9:42 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Het ziet er inderdaad erg goed uit! Klein, compact.. ben benieuwd hoe snel ik aan de interface wen, nu ik Nuendo zo lang gebruikt heb.
Maar, dit biedt zeker mogelijkheden; breakout-box, externe audio-kaart, laptop met reaper.. ik zie opties!

Ach, voor de standaard-FX gebruik ik toch het liefst Waves en co. De interne FX van Nuendo gebruik ik nooit.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 9:44 by spectre Profiel van spectre

Die van ProTools gebruikte ik ook nooit, behalve dan de EQ.. maar de EQ van Reaper is in vergelijking al weer een stuk beter om mee te werken.

Logic schijnt wel erg goede interne effecten aan boord te hebben, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

BTW, al wat meer mensen de URS Console Strip gebruikt? Een erg goed klinkende strip die wonderen verricht op veel dingen.

Tot nu toe erg werkbaar voor mij op kick, snare, gitaren, basgitaren. Binnenkort tests op zang, erg benieuwd.
Het is wel een enorme aderlating, 600 dollar

Emulaties van Api, Neve, SSL, Pultec


[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-05-2008 9:49]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 10:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik heb de volledige Waves-bundle, daar kan ik goed mee uit de voeten; zeker ook omdat veel VSTs intern al aardig wat mogelijkheden qua levelling, etc met zich meebrengen.

Die URS moet ik ook eens proberen.. maar eerst eens mijn VST-collectie volledig legaal aanvullen.. (sommige van die dingen zijn zooooo duurrr.. )


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 10:17 by spectre Profiel van spectre

Heb je Mercury? Die SSL strip is ook erg lekker en redelijk vergelijkbaar wat betreft de werkbaarheid, het geluid is uiteraard net wat anders.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 10:39 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Mercury heb ik niet, maar zal ik ook eens checken. Heb me niet zoveel gerichten op mix- en masterplugins de laatste tijd.

Nog gespeeld met Symphonic Choirs ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 10:40 by spectre Profiel van spectre

Nope, komt omdat ik op dit moment met muziek bezig ben waar ik dat niet in kan passen, maar wie weet. Ik hou het in gedachten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 10:43 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik gebruik SC erg veel tegenwoordig, in combinatie met Symphonic Orchestra, Edirol Orchestra en de Absynth en Korg, voor de film waar ik nu mee bezig ben.
Vooral de eerste twee leveren authentiek klinkende geluiden op, de andere VSTs zijn meer voor de opvulling.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 10:51 by spectre Profiel van spectre

Ik doe veel met modulaire synths op ons nieuwe CHD album dus daar blijf ik nu vooral aan vast houden. Maar dat je dat koor kan zingen wat je wilt, is erg interessant


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 10:53 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Is ook een erg hippe insert, speciaal voor SC. Zitten ook solo-stemmen bij, maar die kun je dan weer niet iets laten zingen helaas.

Maar daarvoor zou ik dan ook graag weer Voices Of Passion hebben..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-05-2008 16:41 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 mei 2008 10:53 schreef Illusione het volgende:
Is ook een erg hippe insert, speciaal voor SC. Zitten ook solo-stemmen bij, maar die kun je dan weer niet iets laten zingen helaas.

Maar daarvoor zou ik dan ook graag weer Voices Of Passion hebben..


Zou die plugins ook wel graag hebben (Symphonic choirs en Orchestra).. Mogelijkheid tot branden van een kopietje? Of ben je helemaal 'legit'? Wil zelf langzaamaan alles origineel gaan aanschaffen, maargoed, tot die tijd maar eens kijken wat er allemaal te krijgen is


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2008 17:44 by jbassist Profiel van jbassist

Reaper..
Ik ben fan!
vooral die laipe comp/eq, leuk voor overdubs.
Nu nog uitzoeken hoe ik meerdere inputs asign.
Groups maken is al dubieus genoeg.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-05-2008 18:00 by Snaack Profiel van Snaack

Nieuwe truc uitgeprobeerd.

Kreeg de snare niet lekker in de mix. Naast de parallelle compressie op de drumbus ook een sent naar een groupchannel gemaakt met daarop een $#%^%% harde limiter, dit kanaal naar smaak blenden, whieh00!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2008 18:23 by jbassist Profiel van jbassist

Jup.. Ik doe het al een tijdje met de Abbeyroad 2005


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 14-05-2008 18:29 by robinprins Profiel van robinprins

quote:
Op 14 mei 2008 0:16 schreef jbassist het volgende:
Steven Slate is cool ja hehehe




waar ga ik die vinden, JB?

is volgens mij niet te downloaden, net al ff naar zitten zoeken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen