IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-02-2008 0:09 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

http://www.arcoserver.com/arcthrone.mp3

hmm na een poosje sleutelen heb ik een behoorlijk raspig geluidje gekregen uit mn piano, mar er mag wel een puntje van die knars af.. ik ben hier echt geen grote held in dus iemand een duwtje in mn rug?



btw.. dit is dus geen gitaar!...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-02-2008 12:39 by spectre Profiel van spectre

Hiep hoi, de Duende is er nu ook in de mini uitvoering.
De mini is de helft goedkoper en je krijgt de buscomproessor plug er niet bij, maar die is aan te schaffen voor 260,-. Ook kun je nu geen 32 sporen gebruiken maar 16, ook dat is te upgraden voor 260,-

Hmm. Die buscompressor is wel vrij handig en 32 sporen ook


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-02-2008 13:55 by jbassist Profiel van jbassist

Ik ging gewoon duende..
Ik moet eerst een 8x10 maar dan ga ik er ook voor


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-02-2008 14:26 by spectre Profiel van spectre

Check, maar toch


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 21-02-2008 12:43 by Daops Profiel van Daops

Vanavond in de studio eens experimenteren met de Waves GTR Amp. Iemand ervaring mee?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 21-02-2008 13:01 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 18 februari 2008 16:56 schreef Lampje het volgende:
Yep, daarom 4 sporen. je hebt immers een synctrack nodig.


hmmm ja maar als je nu één spoor gebruikt voor de tijdcode een het andere voor de opname? Ik neem een gitaar altijd mono op.

Je moet het hooguit een paar keer herhalen... Maar ja, goedkoop.


Only sick music makes money today - Nietsche.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-02-2008 15:49 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 21 februari 2008 12:43 schreef Daops het volgende:
Vanavond in de studio eens experimenteren met de Waves GTR Amp. Iemand ervaring mee?


Jup.
Is kut.
En niet zuinig ook, je heelt betere resultaten uit amplitube of RevalverII.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-02-2008 16:51 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 21 februari 2008 13:01 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
hmmm ja maar als je nu één spoor gebruikt voor de tijdcode een het andere voor de opname? Ik neem een gitaar altijd mono op.

Je moet het hooguit een paar keer herhalen... Maar ja, goedkoop.


Ja, daar heb je gelijk in.

Ikzelf wil toch nog wat verder gaan, namelijk de analoge tracks pas met mixdown weer naar het digitale werken. Dus dan kom ik automatisch op 8 sporen minimaal, als ik de slaggitaar op 4 sporen zet. Eigenlijk wil ik dus een 16 sporen machine gaan kopen..... Maar eerst maar eens mijn spaargeld aan mijn aankomende verhuizing spenderen.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-02-2008 19:04 by spectre Profiel van spectre

Ik zou het (en wil het) eigenlijk alleen voor het opnemen gebruiken. Dat spectrum wat je met analoog hebt inladen voor de verdere gemakken van digitaal.

Dick: 2 sporen kan dus ook? Scheelt in ieder geval in de prijs, kwaliteitsverschil is er niet neem ik aan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-02-2008 19:17 by jbassist Profiel van jbassist

Ik weet het niet zo...

ALS ik tape zou gaan zou ik het liefst mijn bas en drums er mee opnemen, de rest gewoon digitaal.
Met een distressor in je chain maak je het zelfde soort effect als met tape wel heb ik het idee


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 21-02-2008 20:16 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

En misschien krijg je met een oude buizencompressor ook wel een moooi effect? Ergens eentje lenen...


Only sick music makes money today - Nietsche.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-02-2008 22:05 by Lampje Profiel van Lampje

Als het je puur om het effect gaat, dan zou ik ook niet voor tape kiezen. Ikzelf kies er gewoon voor omdat ik het beter vind klinken. Geen quantiseringsruis, veel mooier en rijker hoog wat je met digital shite gewoon niet zo natuurlijk en mooi kan krijgen (het verschil is zoiets als Schel vs Sprankelend).

Die bandcompressie is een heel ander soort compressie dan wat een compressor doet. Ik denk dat je met een audiotransformator misschien wel ongeveer hetzelfde effect kan krijgen, maar dat krijg je met een compressor niet voor elkaar. Het effect van bandcompressie is daar te subtiel voor.

Buizen..... dat is weer heel andere koek. Een goede buizen-whatever levert aangename harmonische distortion op, wat het menselijk oor als warm en sprankelend ervaren. Dit is dus een erg goed oplapmiddel voor digitale geluidsbronnen. Maar, het is wel iets heel anders dan volledig analoge opnamen. Trouwens, er zijn ook genoeg solidstate apparaten die dit erg goed kunnen (Siemens W295, mijn favo equaliser !)

Neemt niet weg dat compressors en buizenapparaten hardstikke gaaf zijn

okay, nu heb ik even kunnen zeggen wat ik weet, wat betreft produceren, plugs, en frequentiespectra enzo laat ik het mooi aan jullie over, daarin ben ik weer een noknow.

Edit : Er iz nog wel een manier bedenk ik me net : Noise reduction voor en na je DAW. Je hebt dan alleen niet meer de vrijheid van plugins enzo, en je zal alsnog analoog moeten summen, dus dan kom je weer terecht op een mengtafel met de nodige randapparatuur.

Ook nog even dit : Heel veel mensen vinden het digitale randje in het hoog juist tof klinken ! Het is dus ook een kwestie van smaak.....



[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 21-02-2008 22:19]


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2008 22:13 by Snaack Profiel van Snaack

Iemand enig idee of er voor Cubase een ProTools Beat Detective achtig tooltje is?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-02-2008 22:19 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 21-02-2008 22:26]


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-02-2008 22:25 by spectre Profiel van spectre

Precies, het gaat niet om het effect, maar om de sound.
Bijvoorbeeld, de laatste 'The Darkness' plaat (geniale productie trouwens) is helemaal op tape opgenomen puur om de bron analoog te hebben. Dat is allemaal later digitaal Protools in gestopt.. immers, dan kun je veel lekkerder mixen.

Je hebt zo het beste van 2 werelden. Maargoed.. ik wil het verschil wel eens horen.. en omdat tape vrij duur is kun je dit ideaal doen in combinatie met re-amp omdat je gewoon de recordknop kan aanslingeren.. immers het is al correct opgenomen en klaargezet in 1 lange take.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-02-2008 22:30 by Snaack Profiel van Snaack

@FRNK,

Thnx, maar eens proberen.

De quantize functie in Cubase vinnik niet lekker werken iig. Als het moet edit ik alles handmatig, maar als het met een tool kan, saves time

Ik vind dit nog: de Zero-X Beat Quantizer maar de officiele site is down dus ze zullen wel gekapt zijn..

Edit: ik heb je post gelezen hehehehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-02-2008 22:31]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 21-02-2008 22:30 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

>> MSN, vleg0l.



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-02-2008 22:34 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 21 februari 2008 22:30 schreef Snaack het volgende:
@FRNK,

Thnx, maar eens proberen.

De quantize functie in Cubase vinnik niet lekker werken iig. Als het moet edit ik alles handmatig, maar als het met een tool kan, saves time

Ik vind dit nog: de Zero-X Beat Quantizer maar de officiele site is down dus ze zullen wel gekapt zijn..

Edit: ik heb je post gelezen hehehehe.


en reason regroove?...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-02-2008 0:56 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 21 februari 2008 22:30 schreef Snaack het volgende:
@FRNK,

Thnx, maar eens proberen.

De quantize functie in Cubase vinnik niet lekker werken iig. Als het moet edit ik alles handmatig, maar als het met een tool kan, saves time

Ik vind dit nog: de Zero-X Beat Quantizer maar de officiele site is down dus ze zullen wel gekapt zijn..

Edit: ik heb je post gelezen hehehehe.
haha die beatquantizer kwam ik ook op uit (nouja, kwam er dus ook niet op uit, met die site die er niet meer was). En later de beatcalculator in sx3, maar da's gewoon een taptempodingetje. Moet je zelf dus meetappen met de spatie in de maat, en hij geeft je het tempo.

maar khad de post maar weggehaald, want het stond te ver van die beat detective eigenlijk hehe

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 23-02-2008 0:57]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-02-2008 15:40 by Snaack Profiel van Snaack

Instrumentaal mixje van de EP van Traktor staat op MySpace.

http://www.myspace.com/traktormetal

Ben zelf aardig tevreden met de productie, meningen?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-02-2008 16:02 by jbassist Profiel van jbassist

Ik luister nu op sennheiser px100's maar vind het basgeluid wel vet! Geheel is altijd wat moeilijk tezeggen op koptelefoon, maar op de kleine dingetjes in het mid na (wat ik ook teringvaak heb) klinkt het volgensmij dik ok.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-02-2008 16:06 by Snaack Profiel van Snaack

5 snarige Fender Jazzbass () in een Hartke Bassattack, daarover een dun laagje distortion door een mid bandpass. Knort wel lekker zo


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-02-2008 16:15 by jbassist Profiel van jbassist

Ja dat scheelt!
Ben altijd wel benieuwd geweest naar de bassattack, maar ben nooit echt fan van hartke geweest hehehe


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-02-2008 16:54 by Snaack Profiel van Snaack

Sja, hij komt niet in de buurt van een Sansamp hoor hehehe.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-02-2008 18:51 by spectre Profiel van spectre

Klinkt niet onaardig, maar persoonlijk vind ik die kicks echt te té als je begrijpt wat ik bedoel. Een natuurlijk en voller geluid zou ik hier wel eens op willen horen.

maargoed, smaak

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-02-2008 18:51]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen