IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 16-05-2008 13:00 by spectre Profiel van spectre

Ja, dan kun je dat nooit splitsen natuurlijk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 16-05-2008 13:08 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 16 mei 2008 13:00 schreef spectre het volgende:
Ja, dan kun je dat nooit splitsen natuurlijk.


Oh...

Maarre, wat kan ik dan met die SPDIF/in out doen. Is daar dan niet iets mee mogelijk?


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-05-2008 13:21 by spectre Profiel van spectre

Dat is een digitaal out, moet je een digitale in op je kaart hebben. Maar daar kun je geen multiple out op gooien.

http://en.wikipedia.org/wiki/SPDIF


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 16-05-2008 13:32 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 16 mei 2008 13:21 schreef spectre het volgende:
Dat is een digitaal out, moet je een digitale in op je kaart hebben. Maar daar kun je geen multiple out op gooien.

http://en.wikipedia.org/wiki/SPDIF


Ik zal er naar kijken. Bedankt.


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 16-05-2008 17:40 by robinprins Profiel van robinprins

quote:
Op 16 mei 2008 9:42 schreef Aaaarco het volgende:
als je hierboven leest kom je hoop ik tot de conclusie dat je als software reaper moet gebruiken..

voor inputs naar je computer, tis is dat ikal een digi002 heb, anders zou ik waarschijnlijk een presonus oplossing zoeken..

http://www.presonus.com/products/productListing.aspx?ListingType=1



m audio heeft ook van dat spul

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=recording


als je toch zat geld hebt:
protools
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=124&langid=141&itemid=24692





hoe zit het qua latency met die dingen eigenlijk?
Heb niet echt een supergeluidskaart dus megaveel last van latency.
Zit er aan te denken die Presonus Inspire 1394 aan te schaffen. Er staat bij 'zero latency'. nou zal het nooit helemaal zero zijn lijkt me, maar met zo'n boxje heb je daar dus niet echt meer last van?

[Dit bericht is gewijzigd door robinprins op 16-05-2008 17:41]


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-05-2008 17:51 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 16 mei 2008 9:55 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Jazeker. Heb nog niet ge-A-B'd. Cubase erop was om te testen of LiquidMix het deed. Nou die werkte prima, gelukkig. En na een boel gepuzzel draait LiquidMix nu ook onder ProTools. Helemaal fijn, want ik ben erg gewend aan PT.
O cool @ LuiqidMix! Met die euhm fx-bla-omzet-dinges in PT dus?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 16-05-2008 17:55 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 16 mei 2008 12:02 schreef Embodiment of Fire het volgende:
Thanks!

Alleen snap ik niet hoe je dan die meerdere outputs op je comp aansluit. Andere geluidskaart ofzo?

EDIT: Mijn huidige geluidskaart (Philips 706) heeft al van die SPDIF In/out dingetjes, al zou ik niet weten wat ik daar dan mee kan...



nix met die geluidskaart te maken, ik geef je met bijv presonus toch een optie daarvoor!

voor de ouderwetse pc een firewirekaartje erin en hop...






In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-05-2008 15:21 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Voor een prettig prijsje kun je met de M-Audio kaarten ook uitstekend uit de voeten. Heb zelf de 1010LT, en die voldoet uitstekend.
Een simpele USB-device van M-Audio kan ook al een oplossing bieden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-05-2008 16:34 by spectre Profiel van spectre

Maar als ik het goed begrijp heeft hij een kaart nodig met meerdere inputs. Ik zou eerst wel eens willen weten hoeveel hij er minimaal wil hebben. Daarna kun je gaan uitkiezen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-05-2008 16:41 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 mei 2008 9:10 schreef Embodiment of Fire het volgende:
Een vraagje, ben nog niet zo gevorderd.

Ik heb meerdere mic's op een mengpaneeltje en die komen nu samen in 1 spoor op de computer. Wat voor hardware/software heb ik nodig zodat ze gescheiden (dus 2 of 3 losse sporen) op mijn computer verschijnen?



Hieruit concludeer ik dat het gaat om ca. 3 ingangen.. maar wellicht is dat de verkeerde conclusie.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-05-2008 17:12 by spectre Profiel van spectre

Je hebt gelijk!

Ik ga vandaag maar weer terugschakelen naar Mac, Reaper is is daarvoor nu vrijwel klaar, de laatste beta 0.95 is vrijwel bugvrij en heeft alle functies aanboord

Werd tijd ook want mijn PC instal wordt met de dag instabieler


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-05-2008 17:14 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik heb er even mee zitten spelen, maar kwam er niet zo snel uit zonder de documentatie te moeten gaan raadplegen.. moet zeggen dat ik nog niet overtuigd ben van Reaper t.o.v. Nuendo.

Het scheelt wellicht dat ik Nuendo van binnen en buiten ken en er al jaren mee werk, terwijl Reaper volledig nieuw voor me is. Als ik nou eens kon vinden hoe ik VSTs koppelde aan een MIDI-kanaal.. of hoe ik überhaupt een MIDI-kanaal toevoeg i.p.v. een audio-kanaal..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-05-2008 17:17 by spectre Profiel van spectre

Kijk, dat is typisch denken vanuit die ingewikkelde DAW's zoals Nuendo etc.. Had ik in het begin ook. Het zit zo: elk kanaal in Reaper is wat je nodig hebt, er is geen verschil, niet in midi, audio, mono of stereo.

Gewoon midi op een kanaal proppen, dat blauwe fx knoppie indrukken (classic skin) en dan je vst erop.

Klaar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-05-2008 17:18 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 mei 2008 17:40 schreef robinprins het volgende:
hoe zit het qua latency met die dingen eigenlijk?
Heb niet echt een supergeluidskaart dus megaveel last van latency.
Zit er aan te denken die Presonus Inspire 1394 aan te schaffen. Er staat bij 'zero latency'. nou zal het nooit helemaal zero zijn lijkt me, maar met zo'n boxje heb je daar dus niet echt meer last van?


Niet alleen de geluidskaart is belangrijk, maar ook je systeem. Als dat bagger is, gaat zelfs de beste geluidskaart weinig verbeteren aan performance. Dual procs, voldoende RAM, snelle harde schijven en voldoende vrije ruimte maken het werken al een stuk prettiger.
Dat, en geen overbodige troep op je machine zetten.
Mijn systeem draait alleen XP, zonder virusscanner of wat dan ook. Daarop draait Nuendo met een hele lading VSTs, een brandprogramma, wat codecs voor filmproductie, en that's it.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-05-2008 17:19 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 17 mei 2008 17:17 schreef spectre het volgende:
Kijk, dat is typisch denken vanuit die ingewikkelde DAW's zoals Nuendo etc.. Had ik in het begin ook. Het zit zo: elk kanaal in Reaper is wat je nodig hebt, er is geen verschil, niet in midi, audio, mono of stereo.

Gewoon midi op een kanaal proppen, dat blauwe fx knoppie indrukken (classic skin) en dan je vst erop.

Klaar


Hehe, ja, wellicht denk ik te ingewikkeld.

Ik zal het dit weekend nog eens proberen. Thanks for the tip.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-05-2008 17:22 by spectre Profiel van spectre

As je midi partijen wil schrijven insert je gewoon een midiblokje. Vind je onder insert.

Dat blokje is eerst klein en uitrekken zorgt er alleen voor dat hij dupliceert, zorg daarom dat je in de midi-editor (dubbelklik op blokje) die groene balk naar rechts verschuift, nu maak je hem langer.

Daarna in de mixer het blokje uitrekken



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-05-2008 17:25 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmm.. moet ik eerst een event toevoegen ? Da's onpraktisch, lijkt me.. ben eraan gewend meteen op te nemen zonder eerst zaken in te voegen..

Zal het eens proberen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-05-2008 17:27 by spectre Profiel van spectre

Als je het kanaal instelt als midi input hoeft het niet denk ik, en dan nog.. die ene seconde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 18-05-2008 9:22 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 17 mei 2008 16:41 schreef Illusione het volgende:
Hieruit concludeer ik dat het gaat om ca. 3 ingangen.. maar wellicht is dat de verkeerde conclusie.


Goed geconcludeerd.

2x SM 57
1x CL7 condenser mic

M-audio heeft idd zeer interessante dingen in het assortiment, maar ik weet nou niet precies welke nou echt handig voor mij is.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-05-2008 9:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Zijn er hier (Linux-)nerds aanwezig die met Ardour werken? Ik zit er sterk aan te denken om dat op mijn toekomstige opnamebak te gaan gebruiken namelijk.

Nu alleen nog een beetje leuke geluidskaart en audio-in spul



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-05-2008 14:20 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

moet je EvilPete ff mailen, die gebruikt dat (peter[at]wingsofeath[dot]nu)


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2008 14:36 by spectre Profiel van spectre

Ik heb er ook al eens aan de macversie geroken, maar die liep erg slecht dus ik had het al snel gezien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2008 15:55 by spectre Profiel van spectre

Vandaag mijn ministudio maar eens opnieuw ingericht incl. mijn enige vintage synth die ik onder het stof vandaan heb getrokken.







Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-05-2008 16:03 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

mooi nieuw skermpje!


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2008 16:04 by spectre Profiel van spectre

Tis een computer zelfs
Prettig trouwens, 24 inch om te mixen. Scrollen is nagenoeg voorbij

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-05-2008 16:04]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen