IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 03-01-2008 15:46 by Daops Profiel van Daops

Ander verschil is dat men in de 60s nogal anders omging met het (toen relatief nieuwe) begrip stereo. Extreem pannen (ene instrument helemaal links, andere rechts) is een voorbeeld. Zet voor de gein maar eens een oude jazzplaat op. "Pannen, gewoon.. omdat het kan"

Misschien dat je daar iets mee kunt doen.

De jaren 80 denk ik in het algemeen aan meer gelikte produkties, synths, drumcomputers.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-01-2008 17:56 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 januari 2008 15:25 schreef jbassist het volgende:
Ik moet voor school een jaren 60 en een jaren 80 nr namaken.
Wat is alleen een nummer met een typische jaren 60 style productie en wat is een nummer met een typisch jaren 80 style productie/mix?
Check Sgt. Pepper van de Beatles voor jaren 60! Beter wordt het niet.

Voor jaren 80 zou ik iets kiezen van Depeche Mode (track? bv: People are People)

Edit:
Wat Daops daar zegt komt in deze voorbeelden namelijk goed naar voren

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 03-01-2008 18:00]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2008 18:08 by jbassist Profiel van jbassist

Beter!
Thanks dudes!
Ik ga weer aan de slag dan.. al heb ik het moeilijk met concentreren omdat ik net met ik multimedia's Samplemoog bezig ben, holy shit wat een tegekke vsti


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 03-01-2008 18:49 by Nimmer nuchter Profiel van Nimmer nuchter

@jb, ik heb je gemailed op het adres in je profiel, laat maar even horen!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2008 19:23 by jbassist Profiel van jbassist

Je hebt al mail terug


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-01-2008 23:52 by Snaack Profiel van Snaack

Vandaag een 2e 19" aan mijn compu gehangen. God, wat werkt dat heerlijk zeg! Overzicht, overzicht en nog eens overzicht.

Had net in een project de mixer over de volle breedte open (alle relevante kanalen in beeld), de waveforms over de volle breedte, en tig plugs open.

Dat had ik verdomme eerder moeten doen


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 04-01-2008 0:03 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Da's ook heerlijk! Had eerst twee 21" eraan hangen, ben nu toch overgestapt op een 20" breedbeeld; nog ruimte genoeg op het scherm EN weer alle ruimte op m'n bureau.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 04-01-2008 11:54 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 januari 2008 23:52 schreef Snaack het volgende:
Vandaag een 2e 19" aan mijn compu gehangen. God, wat werkt dat heerlijk zeg! Overzicht, overzicht en nog eens overzicht.

Had net in een project de mixer over de volle breedte open (alle relevante kanalen in beeld), de waveforms over de volle breedte, en tig plugs open.

Dat had ik verdomme eerder moeten doen


Lekker is dat hè! Heb het ook sinds een tijdje.. Arrange window links, mixer en eventuele relevante plugs rechts.. Geniaal!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-01-2008 15:49 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 3 januari 2008 23:52 schreef Snaack het volgende:
Vandaag een 2e 19" aan mijn compu gehangen. God, wat werkt dat heerlijk zeg! Overzicht, overzicht en nog eens overzicht.

Had net in een project de mixer over de volle breedte open (alle relevante kanalen in beeld), de waveforms over de volle breedte, en tig plugs open.

Dat had ik verdomme eerder moeten doen


Dat had ik ook, maar dat vond ik toch niet fijn werken, dus heb ik de 2e tft maar aan mijn internet computer geschonken. Ik koop over een tijdje wel een breedbeeld 22 inch ofzo om aan mijn muziekcomputer te hangen, dat lijkt me wel fijn.


lampje


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-01-2008 16:50 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 3 januari 2008 23:52 schreef Snaack het volgende:
Vandaag een 2e 19" aan mijn compu gehangen. God, wat werkt dat heerlijk zeg! Overzicht, overzicht en nog eens overzicht.

Had net in een project de mixer over de volle breedte open (alle relevante kanalen in beeld), de waveforms over de volle breedte, en tig plugs open.

Dat had ik verdomme eerder moeten doen


had ik je op ideeen gebracht?




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 04-01-2008 17:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Laatst de Littlelabs redeye binnengekregen, wat een mega relaxed apparaatje is dat.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2008 19:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 januari 2008 16:50 schreef Aaaarco het volgende:
had ik je op ideeen gebracht?





Ja, maar ik kon geen 6 30" Apple Cinema displays betalen, dus het is nog een beetje behelpen


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-01-2008 16:41 by spectre Profiel van spectre

Wat betreft de monitor discussie op gang gebracht door Snaack.. ik SoS stond hier een mooi stukje over:

quote:
Listen Up!

It never ceases to amaze me that studio monitors sound very different to each other, even though their specifications claim similar performance. Our monitors are the only means we have of judging mixes, so how are we supposed to do a good job when no two models sound the same and, to further compound the situation, no two identical models sound the same in different rooms?
Paul White 2006.s

The reason we manage as well as we do is that the human hearing system is very adaptable, so if you get used to the sound of your room/speaker combination playing back commercial recordings that are deemed to be of a high quality, you soon develop a feel for the sound, and that becomes your new 'normal'. However, it is still very important to minimise the effect of the room on the sound, as our ears are less good at compensating for an uneven bass response, which is what we tend to end up with when using speakers in small, acoustically untreated rooms. Even moving the monitors by a few inches can change the situation. These are factors we covered in detail with our studio acoustics feature last month, but it really pays dividends to attend to them before even thinking about mixing in the room, so I make no apology for returning to the subject here.

One way of checking the way bass behaves in a room (which is often referred to in our Studio SOS series and was also mentioned in the acoustics feature) involves playing a chromatic scale of bass sine-tones, spanning a range of about three octaves. This soon shows up whether some notes are extraordinarily loud or quiet compared to the average, so we made an MP3 of this scale and put it on the SOS web site for you to try for yourself (www.soundonsound.com/sos/jan08/audio/sinesweep.mp3).

Where you sit in relation to the monitors can affect low-end performance, so perhaps you should evaluate your studio layout before using the tones in earnest. Experience has shown that in domestic-sized rectangular rooms it is invariably better to have the speakers firing down the length of the room, rather than across it. Small, square or cube-like spaces are generally the worst, as the listener usually ends up sitting close to the centre of the room, where the bass response will fluctuate the most.

So what do you do if, after trying your best to acoustically treat your room and optimise your speaker position, the result is still less than acceptable?

One approach is to not apply any EQ at all below the frequency at which your room starts to sound uneven, which may be as high as 150 to 200Hz in smaller rooms. That way you can get the music mastered somewhere that has decent monitoring and let them EQ the low end for you. Another tactic is to check your mixes on as many different sound systems, in as many different locations, as possible and keep adjusting the mix until it sounds acceptable on all of them. Back in the days of tape, this often meant making a cassette copy and playing it in the car, but now you are more likely to make an MP3 to play back on your iPod, or a CD to play on a standard hi-fi system.

Personally, I use one of those cheap radio transmitters that have now been legalised for use in the UK, which are designed to allow you to play your MP3 player through the car radio (where no physical input jack is available). These have a range that covers a typical house, so if you plug one into the headphones output of your audio interface or mixing desk you can tune into your mix on any FM radio in the immediate vicinity. There's still no substitute for accurate monitoring, but by making your mixes sound good on a number of audio systems, you can at least minimise the problems.

Paul White Editor In Chief


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 06-01-2008 18:19 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

hoe is deze mix ? http://www.box.net/shared/lfptbzx4wc

drums heb ik gewoon met drumkit from hell 2 gedaan, alle midi tracks apart mixdown, en weer inladen en over kick, snare, toms drumagog met chille samples, Bekkens etc zijn alleen maar ge Eq'ed.
Gaat alleen even om de sound in het geheel.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-01-2008 18:42 by jbassist Profiel van jbassist

En gitaren enzo?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 06-01-2008 19:49 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Sm57 gericht op het midden van de conus op mn Line6 spiderII,
verder alleen ge Eq'ed, onder de 100Hz eraf, rond de 500 Hz mid naar beneden en rond de 45Khz iets omhoog.2 kanalen extreem L&R gepanned.
Bass is gewoon gedaan met de Ampegsvx plugin.
maar wat vinden we ervan?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-01-2008 23:43 by Snaack Profiel van Snaack

Tijdje geleden een knul die een opleiding aan het SAE doet "uit de brand geholpen", 1 complete track ingespeeld met de band in ruil voor 4 complete nummers drumopnames, waar ik zelf mee aan de slag kan in mijn Pit of Torment.

Nu had ik er al een hard hoofd in dat zijn werk wat zou worden (hij wist bijvoorbeeld niet eens met welke mics hij de drums moest miken dus dat heb ik maar gedaan...).

Ik krijg net een "mix" binnen: :')!!

Echt helemaal niets gedaan, alleen een basic balans gemaakt en that's it. Niets schoongeknipt, in de gitaarsolo staan beide takes nog aan (dat hoorde hij kennelijk niet.. het lijkt wel een fucking pandemonium!!), nog geen galmpje of compressor op de zang.. Wat verschrikkelijk zeg.

Ik zal blij zijn als ik er hier mee aan de slag kan!!!

En het ergste is: dit is zijn afsluitende prutswerk, euhm, praktijkopdracht. Als die knul een diploma krijgt.. Damn.. :')


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-01-2008 15:43 by jbassist Profiel van jbassist

Daarom ga ik zeker ook niet een vervolg opleiding hier in doen.. heb wel redelijk wat kunnen bijleren in die tijd maar of je nou HBO of MBO hier in doet, men zal je toch op je mixen afrekenen!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 14-01-2008 18:50 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Wat gaaf dat er een opleiding voor is.. nooit bij nagedacht eigenlijk



robinprins
Usericon van robinprins
Posted 14-01-2008 22:03 by robinprins Profiel van robinprins

zat er idd ook aan te denken hierna nog hbo te doen. zoiets als dat in Rotterdam. Maar als ik dit zo hoor heeft het weinig zin


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-01-2008 22:07 by jbassist Profiel van jbassist

Nah.. gewoon jezelf aanleren en zorgen dat je wat in contact komt met lui die er al aardig wat kennis van hebben en die dan gewoon uithoren op de punten waar je zelf op vastloopt.
Heb je geen school voor nodig imo.
Maar mischien vergis ik me ook wel in hoeveel ik nou eigenlijk dankzij school heb geleerd hoor.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 14-01-2008 22:25 by robinprins Profiel van robinprins

ja idd.
Ik heb ook weinig op school geleerd.
Studiowerk heb ik mezelf aangeleerd en livegebeuren leer je vooral van andere geluidsmensen.
Ben trouwens momenteel met een demotje bezig voor Rivinion.
Alvast een drummixje gemaakt:
http://www.box.net/shared/eo8al7wo4w

opmerkingen zijn welkom



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-01-2008 22:37 by jbassist Profiel van jbassist

Hihat apart gemiced? zoja, flikker weg doe gewoon je overheads luider en/of compress ze meer hehehe
Kick mischien met een coole sample drumagoggen, al was het alleen al voor een constantere kick.
Toms klinken cool!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 14-01-2008 22:40 by robinprins Profiel van robinprins

ok tnx

Hij had 2 hihats. 1 open, 1 dicht. Zijn allebei apart gemiced.
Maar jij miced de hihat nooit? Gaan de bekkens dan niet teveel overstemmen als je de overheads harder zet?
zal dr eens mee bezig gaan.
heb het gister opgenomen dus heb er nog niet heel veel aan gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door robinprins op 14-01-2008 22:44]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-01-2008 22:42 by jbassist Profiel van jbassist

Dan komt het dikke prima!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen