IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2008 8:26 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Even een kleine vraag over reampen:

Het opnemen is geen probleem, maar hoe moet ik het nu precies aansluiten bij het reampen zelf?

Computer -->pre-amp -->Redeye -->Versterker of
Computer -->redeye -->preamp --> versterker

Misschien een hele sippe vraag, maar weet niet of het kwaad kan voor mn versterker als ik het verkeerd doe, en dat zou ik ook weerr zonde vinden van mn versterker.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 13-02-2008 12:50 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

Ik reamp op deze manier:

opgenomen DI signaal uit computer naar radial Xamp (reamper) die er een gitaarsignaal van maakt;

van Xamp in de gitaarversterker, microfoon ervoor en dat weer in de computer voeren. Press record en presto.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2008 12:59 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Normaal zou dat zo werken, maar ik heb een Littlelabs redeye, en die heeft dus een externe preamp nodig, vandaar de vraag.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-02-2008 13:01 by spectre Profiel van spectre

RTFM? Die zit er toch wel bij


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2008 13:04 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Eh, nee, die zit er dus niet bij, en van de littlelabs redeye site wordt ik dus ook niet echt wijzer, de handleiding vertelet evenveel als de site.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-02-2008 13:05 by spectre Profiel van spectre

Weird


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2008 13:07 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, dat vond ik dus ook, en omdat ik hier al ergens gelezen had dat JB er ook vrij lang over gedaan heeft dacht ik van ik vraag het hier maar even.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-02-2008 13:51 by jbassist Profiel van jbassist

Dudes! haha

D.i opnemen=

Gitaar>redeye>Micleveloutput>Preamp>geluidskaartin/computer.
>Split/Instrument thru naar amp/podxt.

Reampen=

Computer/Geluidskaart uit>Redeye linelevel in en Reamp out> into amp.

Simpel!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2008 14:02 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Kijk, daar zat dus het probleem voor me, hehe, ik dacht dat bij het reampen ook nog een micpreamp nodig was.

Thnks dude, kan ik vanavond weer mooi aan de slag.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-02-2008 16:16 by jbassist Profiel van jbassist

Aight!

Wie heeft hier drumagog 3 voor me?
Neeeergens meer tekrijgen!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 14-02-2008 17:28 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

hoezo nummer 3?:O kheb alleen 4.02,als je daar interesse in hebt..

[Dit bericht is gewijzigd door Grindrapekill op 14-02-2008 17:29]



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-02-2008 17:47 by jbassist Profiel van jbassist

3 downtuned veel beter en sommige samples klinken er anders/beter in
Heel bizar eigenlijk.....


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 14-02-2008 18:23 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Ok,gemaild JB

[Dit bericht is gewijzigd door Grindrapekill op 14-02-2008 18:32]



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-02-2008 18:30 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Edit je post even en stuur die link naar Jb, torrents mag je hier niet aanbieden


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2008 14:26 by spectre Profiel van spectre

Re-ampen geeft trouwens ook de mogelijkheid om analoog te gaan, zat ik me isteren te bedenken. Omdat je nu in één keer je goede signaal kunt opnemen kun je dat net zo goed op tape opnemen en dat later terug je DAW inproppen Het gaat vast sync problemen opleveren maar met een goede taperecorder moet dat wel redelijk goed gaan denk ik.. en je hebt dat warme analoge geluid


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-02-2008 15:54 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, dat had ik me een maand of 6 geleden ook al bedacht ! Ik heb er ook een analoog recordertje (Fostex shitding) voor gekocht, alleen werkt die niet goed (natuuuuurlijk....., heb ik weer).

Ik heb vroeger ook al met tapedecks gewerkt. (Tascam 8 sporendecks) Synchronisatie tussen tapedeck en PC werkt trouwens prima, alleen dat spoelen kost nogal wat tijd. Zorg dus wel voor een goed deck, met een goede ruisonderdrukking. Midklasse en lowbudget decks klinken namelijk wel "warm", maar niet beter dan een pc met goede geluidskaart.

(oja, tape gaat niet om "warm", maar gaat om de tapesaturatie !!! Een soort van natuurlijke bandcompressie)

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 17-02-2008 15:56]


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2008 17:52 by spectre Profiel van spectre

Heb je die 2dehands gekocht? Is Fostex een merk waar je van op aan kunt? Wat was destijds het beste spul eigenlijk?

Je kunt trouwens dat tape nog steeds nieuw kopen voor 100 per rol


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-02-2008 21:32 by Lampje Profiel van Lampje

Tapedecks kopen is een beetje riskant. Professionele decks klinken beter, maar die hebben ook vrijwel altijd heel erg veel gelopen, en daardoor is de kans groot dat ze versleten zijn. De rubber rollers (tegen de pinchrollers), koppen, en interne verbindingen moeten vaak opgelapt worden, en dat kan heel erg duur uitvallen. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn eerste tapemachine (Otari MX5050 MkIII 8 sporen) eens een nieuwe banddrukrol moeten bestellen, en dat kostte me bijna 200 gulden. Terwijl het gewoon een rubberen wieltje is. Koppen is al helemaal problematisch. Je komt ze wel eens tegen op ebay, maar als je er echt eentje nodig hebt, dan kan je er heel lang naar blijven zoeken.

de merken die goed zijn.... Tja. Fostex is echt een B merk, maar die hebben toch wel een aantal decks gemaakt die echt niet verkeerd zijn (G type). Alles hangt echter af van de mate dat zo'n machine gebruikt is. Goede merken zijn Otari, Studer (niet te betalen), bepaalde typen Telefunken (niet de magnetophones, maar wel de M- series zoals de M-15, M20), Aces (van soundcraft magnetics), Tascam, Ampex. Als 4 sporen genoeg is voor je, dan kan je ook kijken naar Akai, Revox (consumententak van Studer), Teac (consumententak van Tascam).

Het beste is om een machine te kopen met Direct Drive Tables. Dat geeft de snelste spoelmogelijkheden, en de machine werkt dan veel preciezer. Qua ruisonderdrukking zou ik gaan voor losse units. DBX heeft zichzelf daarin het meest bewezen, hoewel een dolby A ruisonderdrukking ook bepaalde voordelen heeft.

Enne, nou niet gaan bieden op de recorders waar ik op bied, okay ?!?

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 17-02-2008 23:00]


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 7:34 by spectre Profiel van spectre

Haha! Het gaat me er puur om om er een mix of in dit geval een reamp doorheen te gooien, buiten dat zijn het gewoon gave dingen. 4 sporen zou echt al teveel zijn dus 8-sporen gaan aan me voorbij Ik zou best wel eens het verschil willen horen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 18-02-2008 9:51 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

Volgens mij werkt het ook prima met een oude AKAI stereo bandrecorder. Vind je overal nog voor weinig.



voor goede tapesaturatie flink in het rood opnemen. Denk ook aan de optie om dit te mixen met de originele opname.



[Dit bericht is gewijzigd door Dick Wolkendeck op 18-02-2008 9:54]


Only sick music makes money today - Nietsche.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-02-2008 16:56 by Lampje Profiel van Lampje

Yep, daarom 4 sporen. je hebt immers een synctrack nodig.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 17:18 by spectre Profiel van spectre

Vet, ja die Akai's zie je overal voor een prikkie.. Of ze dan in goede staat zijn is maar de vraag natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-02-2008 17:18]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2008 17:27 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 februari 2008 16:56 schreef Lampje het volgende:
Yep, daarom 4 sporen. je hebt immers een synctrack nodig.
Hoe gaat dat in zijn werk, dat syncen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-02-2008 18:21 by Lampje Profiel van Lampje

Synchronisatie kan met meerdere formats, maar de meest gebruikte is de zogenaamde SMPTE. Dit is ontworpen voor het synchroniseren van videoapparatuur. Het signaal is een audiosignaal, wat verdeeld is pulsen die overeenkomen met het aantal beeldjes per seconden. Voor PAL systeem is dat 25 beelden per seconden (Frames Per Second). Dit zit ook in Midi geïmplementeerd. (als je by sync opties kijkt, dan zie je vaak
24. nogwat frames per second(Secam)
25 fps (Pal)
29.nogwat (NTSC)
30 fps
en vaak nog dropframes en nondropframes, heeft weer te maken met de ongelijke frameformats als NTSC. Wat je kiest maakt niet veel uit, zolang het maar overeenkomt tussen de twee te synchroniseren machines.

Wat je eigenlijk doet, is op een audiospoor (van de bandrecorder) deze smptepulsen opnemen. Als je dit vervolgens weer afspeelt, en door een smpte-midiconverter stuurt, dan kan je dus via midi je computer in, en dan zal je je pc automatisch mee gaan lopen als je hem in midisync-slave mode hebt staan. De bandrecorder is dan dus sync-master.

Sommige recorders kunnen ook slaven aan andere recorders (of dus een DAW). Daar heb je dan wel weer specifieke synchronisers voor nodig, omdat die dus de pinchroller snelheid van de (slave)bandrecorder moeten kunnen sturen. Harstikke gaaf systeem, maar als het niet goed werkt dan wordt je erg gefrustreerd ! Maar dit is helemaal niet interessant voor de mensen die vanuit DAW perspectief werken, dusseh, lekker belangrijk !

Je hebt nog wel meer syncsystemen zoals FTK, maar dat zuigt enorm, dus gewoon gaan voor de SMPTE.

Iets opnemen om daarna af te spelen en weer in je computer opnemen, en dan hopen dat alles gelijk loopt met overige sporen, dat lukt dus echt nooit. Je zal dan echt een synchronisatiesysteem moeten hebben. Sommige Midi interfaces hebben dit al ingebouwd (ik geloof dat de inmiddels verouderde MOTU midi-interface dat ook heeft, en aangezien die alleen maar MAC drivers heeft, kost die 2e hands vrij weinig !)


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-02-2008 6:45 by Lampje Profiel van Lampje

oja...

http://search.ebay.nl/_W0QQsassZdrumjudgepaul

voordat ik het vergeet.


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen