IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 22-11-2007 19:16 by spectre Profiel van spectre

Ik ga altijd af op de reviews van SoS, zeer goed verslag van de voors en tegens.

Duende

Powercore

Ik denk dat ik uiteindelijk besluit ze allebei te halen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-11-2007 19:27]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 23-11-2007 16:41 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, haal dan meteen even die liquidmix erbij, dan kom ik een keer bij je langs om het allemaal even te vergelijken !



lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2007 18:18 by spectre Profiel van spectre

Lol, nee die Liquidmix lijkt me geen toevoeging.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-11-2007 0:19 by Lampje Profiel van Lampje

jaja, haha, ik snap het wel hoor. Ik heb zelf alleen nog al een zwak voor high end vintage compressors en eq's, vandaar. Maar ja, eigenlijk gaat mijn voorkeur dan ook wel uit naar de hardware units, niet de plug ins. Degene die in de UAD zitten klinken zeker tof, maar het haalt het gewoon niet bij analoog spul, ook al is het middenklasse of in sommige gevallen zelfs lowbudget. Maar dat is een kwestie van smaak, en misschien ook een beetje GAS....
En trouwens, aangezien ik niet zo goed ben in balancen tijdens mixen, kan ik maar beter duur spul hebben, dan klinkt het tenminste nog een beetje. Je hebt mensen die met Behringer enzo een heel goed geluid neer kunnen zetten, maar ik behoor dus niet tot die categorie, helaas....

Spectre en JB : Ik ben een week of 3 geleden maar eens begonnen met al mijn onafgemaakte projecten af te maken. In het geval van mijn mixing console ben ik zelfs helemaal opnieuw begonnen. Maar als alles af is (of werkbaar in ieder geval), dan nodig ik jullie een keertje uit om mijn zooitje te komen checken, en onder het genot van een biertje of dergelijken een eind weg te zwetsen en te filosoferen over geluidopname, mixage, apparatuur, etc. Maar het zal nog wel even duren, aangezien mijn mixer nog wel wat tijd gaat kosten. Ik heb een paar erg toffe units, een Siemens mastering EQ, SSL 5000 serie modulen (542 eq's, 522 eq, 570 eq, 520 compressor),Urei 530 EQ, Neumann V475 summingbox, en die Bellari buizencompressor is straks ook aanwezig. Verder nog bezig met het verzamelen van onderdelen voor een Urei 1176 stereoclone en een ssl 4000 busscompressorclone, racking onderdelen voor mijn twee ssl brownknob eq's. En ik heb ook nog een tweetal ssl 524 summingamps die nog gerackt moeten worden, is niet veel moeite, kost alleen weer wat tijd.

Daarnaast ben ik ook aan het brainstormen om een eigen lijn audio equipment / controllers in het productieproces op mijn werk te gaan opstarten. Ik werk bij een electronica productiebedrijf waar we besturingen, controllers, intercoms, en allerlei spul fabriceren, in relatief kleine oplagen. Zou leuk zijn om ook wat audiogerelateerd spul zouden maken. Er ligt momenteel wel een offerte aanvraag voor de productie van professionele mengtafel channelstrips.... Zou ook cool zijn.

Zo zie je maar, ik heb helemaal geen tijd om nog in een band te spelen, hahaha.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2007 13:13 by spectre Profiel van spectre

Hehe tof, komt wel goed!

Ik heb er nog eens goed over geslapen en ik kwam tot de conclusie dat een SSL Channelstrip op 32 sporen eigenlijk alles is wat een mens nodig heeft! Ik denk dan ook dat ik alleen die Duende ga halen met voldoende studiobudget, lijkt me te gek. Eens zien of het ergens te checken is van te voren.. alhoewel je ook 30 dagen proef hebt van Thomann.de dus dan kan ik het zelf testen



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-11-2007 12:25 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, inderdaad. Een galm en een delay kan je wel op je pc(eeeh, Mac)z'n CPU draaien als je al zoveel bespaart aan EQ en compressie plugs.

SSL in je daw..... Het idee alleen al, helemaal te gek !

Nevada X2 van Universal Audio is dan dus de Neve in je DAW, ook tof, ook net zo prijzig. Ik denk alleen dat je niet zoveel channels kan processen daarmee.



lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-11-2007 12:45 by spectre Profiel van spectre

Ja man, die leek me ook erg tof! Maar wat je zegt, minder sporen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 28-11-2007 9:32 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Live mix/opnames van Marduk, wat vinden jullie hiervan?, http://www.box.net/shared/u1pu9qqgof



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-11-2007 10:11 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 november 2007 9:32 schreef Grindrapekill het volgende:
Live mix/opnames van Marduk, wat vinden jullie hiervan?, http://www.box.net/shared/u1pu9qqgof


Voor een live mix lang niet slecht! Goed zelfs.. Gitaargeluid mist nog een beetje ballen (klinkt klein beetje iel), en in de blasts verzuipt de snare totaal, maar moet er dan ook meteen even bij zeggen dat ik luister op laptopspeakertjes! Al met al niks mis mee!

Het is overigens Beyond the Grace of GOD En ik mis de laatste paar minuten van het nummer, kan dat kloppen?



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-11-2007 11:54 by Snaack Profiel van Snaack

Een vriend is met zijn laatste praktijkopdracht van SAE bezig. Oftewel: gister met mijn nieuwe band gratis opnames gemaakt op een SSL AWS900 tafel

4 drumtracks en 1 compleet nummer.. Ik krijg binnenkort alle sporen los aangeleverd en dan gaan we in studio Snaack aan de slag.

De opnames klonken al erg chill dus ik kan niet wachten ermee aan de slag te gaan!

Wat is die SSL tafel #$%^$% duur trouwens, zie ik net. 80 fucking ruggen voor een 24 kanaals tafel.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 12:06 by spectre Profiel van spectre

Ja, dat is echt een klein fortuin he


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-11-2007 15:02 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ik ben op zoek naar iets waarmee ik in een oefenruimte een band (digitaal)kan opnemen. Dus om ideën die in de oefenruimte op komen te registreren. Dit hoeft niet in een perfecte kwaliteit, maar het moet ook geen brij worden.

Nu had ik deze al gevonden:
http://www.feedback.nl/?b=DP01


Maar die is mischien wel te uitgebreid....

Deze is mischien ook wel wat:
http://www.feedback.nl/?b=ZH2


Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze 2 apparaten, of nog goede tips heeft (niet al te duur, rond de 200 / 250 euro ofzo..)



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-11-2007 15:04 by Snaack Profiel van Snaack

2 hands Minidisc kopen, paar mics op de zanginstallatie aansluiten, rec out naar je MD, klaar.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-11-2007 15:05 by Jällö Profiel van Jällö

Een andere optie is om een (evt 2e hands) draagbare Minidisc te nemen en hier een Stereomic op aan te sluiten. Kan nog verdacht goed klinken voor een oefenruimte opname!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 15:07 by spectre Profiel van spectre

Buurman: Die eerste heb ik. Ik gebruik hem om live sporen af te spelen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-11-2007 15:10 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 november 2007 15:04 schreef Snaack het volgende:
2 hands Minidisc kopen, paar mics op de zanginstallatie aansluiten, rec out naar je MD, klaar.


Heb ik ook aan zitten denken, ook een goede optie, maar zoals die Zoom klinkt ook verrassend goed... en is nog makkelijker in gebruik. Hmmmmmmm, maar eens kijken.

@ Spectre, wat ik me afvraag, heb je op het beeldschermpje genoeg info om in de oefenruimte wat te klooien?



spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 15:42 by spectre Profiel van spectre

Ach jawel hoor. Die Zoom is ook zeker te doen alleen heb je met die Tascam wat meer mogelijheden om een pak beter geluid te krijgen. Tis maar net hoeveel waarde je hecht aan een beter geluid van oefenruimte sessies


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-11-2007 15:50 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 november 2007 15:42 schreef spectre het volgende:
Ach jawel hoor. Die Zoom is ook zeker te doen alleen heb je met die Tascam wat meer mogelijheden om een pak beter geluid te krijgen. Tis maar net hoeveel waarde je hecht aan een beter geluid van oefenruimte sessies


Bedankt, ik zal het in de groep gooien!



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-11-2007 19:01 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 november 2007 15:50 schreef blonde rockgod het volgende:
Bedankt, ik zal het in de groep gooien!


Weet niet of je al een fatsoenlijke pc hebt, anders kun je voor dat geld ook een leuke audio-interface aanschaffen waarmee je 6 of 8 sporen via firewire in je PC opneemt en naderhand ook nog een beetje af kunt mixen! Plus het grote voordeel dat je een fatsoenlijk beeldscherm hebt waar je alles fatsoenlijk op kunt zien itt die lullige LCD-tjes... Werken ook hoor, daar gaat het niet om, maar als je wil nabewerken dan is een beetje overzichtelijkheid ook wel lekker!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 19:05 by jbassist Profiel van jbassist

Eindelijk eens de kick goed de kick in geduwt, stond nog maar pakweg 5/7 centimeter van de beter af..
Klonk 10 keer vetter en met betere "frissere" tik dan halverwege de drum of bij het voorvel.
Waarom niet meer lui dit doen (live o.a) is mij een misterie.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 28-11-2007 19:05]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 19:23 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 28 november 2007 19:01 schreef Ethereal het volgende:
Weet niet of je al een fatsoenlijke pc hebt, anders kun je voor dat geld ook een leuke audio-interface aanschaffen waarmee je 6 of 8 sporen via firewire in je PC opneemt en naderhand ook nog een beetje af kunt mixen! Plus het grote voordeel dat je een fatsoenlijk beeldscherm hebt waar je alles fatsoenlijk op kunt zien itt die lullige LCD-tjes... Werken ook hoor, daar gaat het niet om, maar als je wil nabewerken dan is een beetje overzichtelijkheid ook wel lekker!
Ik zie niet zo snel iemand z'n PC meeslepen naar een oefenhok.. Jij wel? Tenzij het een laptop is natuurlijk. De Tascam beschikt trouwens over een usb poort zodat je achteraf alles naar de pc kunt verhuizen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-11-2007 19:29 by Jällö Profiel van Jällö

Kan best, in ons hok staat standaard een fatsoenlijke PC. In de loop van december gaan we mics e.d. aanschaffen om tijdens repetities fatsoenlijk op te kunnen nemen.
Het kost een paar pleuri meer maar dan heb je wel wat. Hoop ik...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:11 by jbassist Profiel van jbassist

Zeker!
Gewoon de tijd er ook voor nemen..
met relatief weinig kun je al mega veel doen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 20:15 by spectre Profiel van spectre

Zeg Jables.. Jij hebt een Re-amp setje of niet? Heb jij dat setje van Radial met die 2 units?

Kameraad FRNK zegt dat het ook wel met een mixertje kan doen (Re ampen) hoeveel daarvan is waar en werkt re-ampen voor jou?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:27 by jbassist Profiel van jbassist

Ik heb het met omgekeerde d.i's, boss pedaaltjes etc geprobeert.. werkt wel... maar klinkt niet precies hetzelfde als de zelfde gitaar door de amp waar je door reamped.
Mijn Littlelabs redeye wel

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 28-11-2007 20:28]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen