IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 04-06-2008 19:24 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 4 juni 2008 18:51 schreef blonde rockgod het volgende:
Kan het zo zijn dat ik in Cubase mischien drums heb gebruikt die niet herkent worden of niet geladen zijn????

Als ik via de POD terugluister krijg ik een snare en een bassdrum niet te horen, terwijl deze naar hetzelfde stuur als de cowbell, die ik wel hoor.... Via de laptop krijg ik wel al het bovenstaande te horen. Ook met exporteren pakt hij alleen de cowbell mee....
definieer "naar hetzelfde stuur".. wat stel je in dan? En hoe?
Cowbell zeker uit cubase en drums uit je plugin (welke?).
Check je asiodriverinstellingen zoals ik eerder postte, volgens mij gebruik je gewoon verschillende drivers voor cubase en de plug.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 04-06-2008 19:26]


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-06-2008 19:42 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 juni 2008 19:24 schreef FRNK het volgende:
definieer "naar hetzelfde stuur".. wat stel je in dan? En hoe?
Cowbell zeker uit cubase en drums uit je plugin (welke?).
Check je asiodriverinstellingen zoals ik eerder postte, volgens mij gebruik je gewoon verschillende drivers voor cubase en de plug.


Hehehe, sorry voor de n00b vragen .... Ik stuur alles naar de line6. Het zit hem volgens mij in het toewijzen van een geluid oid. Ros cubase er weer even af en installeer het opnieuw, mischien helpt dat....



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-06-2008 19:46 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 4 juni 2008 19:42 schreef blonde rockgod het volgende:
Hehehe, sorry voor de n00b vragen .... Ik stuur alles naar de line6. Het zit hem volgens mij in het toewijzen van een geluid oid. Ros cubase er weer even af en installeer het opnieuw, mischien helpt dat....


doe t nou in reaperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-06-2008 19:47 by spectre Profiel van spectre

eigenwies


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-06-2008 19:52 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 juni 2008 19:46 schreef Aaaarco het volgende:
doe t nou in reaperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr


Hehehe, I tried!!!!!! Maar die pakt mijn pod XT niet.... ben nogal een n00b, maar met eigenwijsheid heeft het (deze keer) niets te maken, hahaha...



spectre
Usericon van spectre
Posted 04-06-2008 20:06 by spectre Profiel van spectre

Pod eraan, ASIO kiezen en Pod als kaart.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-06-2008 20:10 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 juni 2008 20:06 schreef spectre het volgende:
Pod eraan, ASIO kiezen en Pod als kaart.


Ah, zelfde als in Cubase dus... zal eens kijken, ben eerst nog aan het stoeien met cubase...

Dank Herrrrrrrrrrrrr Spectorrrrrr



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-06-2008 20:14 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

vorige maand bij iemand geinstalleerd met een pod en no preblomohomo..


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-06-2008 8:54 by spectre Profiel van spectre

Zo, de Red Eye is binnen. Hij is een stuk kleiner dan ik had verwacht! (zei zij gister ook al). Zaterdag meenemen naar Frnk en dan eens wat proberen

De Metric Halo plug heerst echt alles eruit. Hij is qua toepassingen een stuk flexibeler dan die URS Channelstrip en klinkt bovenal een pak moderner. Lekker licht ook! Vanochtend in de trein heb ik hem voor het eerst flink laten zweten op een nieuwe track

Het enige nadeel is dat ik nu moet gaan bedenken op welke computer ik hem ga registreren, mijn desktop of mijn laptop.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 12-06-2008 8:57]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-06-2008 11:00 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 12 juni 2008 8:54 schreef spectre het volgende:

Het enige nadeel is dat ik nu moet gaan bedenken op welke computer ik hem ga registreren, mijn desktop of mijn laptop.



ik neem aan dat je desktop en je laptop min of meer vol staan met dezelfde bestanden, je kan dan toch de plugin registreren op de een en dan de hele zooi migreren naar de ander...

zo heb ik t ook met andere software gedaan en werkt prima



(pc gebruikers houden nu even hun mond)


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-06-2008 11:37 by spectre Profiel van spectre

Denk je dat dat gaat werken?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-06-2008 11:45 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

als alle adobe rommel zo over te zetten is lijkt me dat dit ook wel kan

hulpprogramma's - migratie assistent
firewire kabel tussen je appels, de computer waar vanaf moet worden gekopieerd opstarten met cmd-T

je doelcomputer ziet nu de andere als externe hd en kan daarvan dingen overzetten...

je kan dan voor programma's kopieren kiezen




ik ga ervan uit dat je voor den zekerheid een schijfkopie/backup maakt...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-06-2008 12:34 by spectre Profiel van spectre

Hmm, dat gaak proberen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 12-06-2008 17:36 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 12 juni 2008 8:54 schreef spectre het volgende:
Zo, de Red Eye is binnen. Hij is een stuk kleiner dan ik had verwacht! (zei zij gister ook al). Zaterdag meenemen naar Frnk en dan eens wat proberen

Ah, zaterdag hier dus, handig om te weten haha Jij, Daan en Rien?

'k Heb ook nog wel wat opnamelogistiektechnische vraagjes voor je dan, voor het LF-project. Hoe je het het liefst hebt (zei zij gister ook al).

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-06-2008 17:37]


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-06-2008 20:16 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 juni 2008 17:36 schreef FRNK het volgende:
Ah, zaterdag hier dus, handig om te weten haha Jij, Daan en Rien?

'k Heb ook nog wel wat opnamelogistiektechnische vraagjes voor je dan, voor het LF-project. Hoe je het het liefst hebt (zei zij gister ook al).


Jep en jep.
Ok @ logistiek

Trouwens, vandaag heb ik in de trein met goede headphones gemixt. Het terugluisterresultaat op de speakers nu is echt chill, dus ik ga dat vaker doen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-06-2008 0:24 by Snaack Profiel van Snaack

Vraagje.. Ik heb het idee dat de analoge inputs van mijn MOTU 2408mkII unbalanced werken, ook als ik ze met balanced jacks aansluit. Dat idee heb ik in verband met het oversturen van de inputs als ik mijn ISA428 niet eens op -10DB uitstuur..

Iemand enig idee hoe ik dat kan testen??? Aan de kabels kan het niet liggen, dat er 1 kapot is gaat er wel in maar allemaal...

Nu heb ik alleen inputs 1-4 aangesloten gehad dus misschien zijn die kapot.. Dat kan ik zelf testen.

Enne, ik overweeg de A/D kaart voor de ISA428 aan te schaffen, omdat
a) ik denk dat de A/D conversie van die kaart beter is dan die van de MOTU
b) ik hoop digitaal meer headroom te hebben

Tips, trucs, meningen? Upgraden naar een 2408mk3 is ook een optie.. (ipv die A/D kaart)

Thnx


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 13-06-2008 17:54 by Lampje Profiel van Lampje

Hey snaack,

Het signaallevel van de motu schakel je softwarematig om. Als je in je programmalijstje van je pc kijkt, dan zie je daar het een en ander van Motu tussen staan. Met één van die 3 kan je het signaal omschakelen. (Ik weet het niet uit mijn hoofd hoe dat heet, ik heb het ook maar één keertje hoeven instellen, hahaha).

AD conversie beter op die ISA kaart.... Ik betwijfel het of het veel verschil uit zal maken. Motu staat namelijk hoog aangeschreven door zijn converters ! Maar als je de in en uitgaande signalen op het zelfde level hebt gezet, dan zal je waarschijnlijk het probleem van weinig headroom wel opgelost hebben.

Ik hoop dat je probleem hiermee opgelost is.

mzl.
Paul


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2008 21:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 juni 2008 17:54 schreef Lampje het volgende:
Het signaallevel van de motu schakel je softwarematig om. Als je in je programmalijstje van je pc kijkt, dan zie je daar het een en ander van Motu tussen staan. Met één van die 3 kan je het signaal omschakelen. (Ik weet het niet uit mijn hoofd hoe dat heet, ik heb het ook maar één keertje hoeven instellen, hahaha).


Hmmm, ik heb al gezocht in die programma's (cuemix & audio setup) en heb die optie nog niet gevonden.. Beter kijken dus

Maar de interface detecteert dus niet zelf of hij balanced/ unbalanced aangesloten is, daar ging het me ff om. Bedankt voor de tip

quote:

AD conversie beter op die ISA kaart.... Ik betwijfel het of het veel verschil uit zal maken. Motu staat namelijk hoog aangeschreven door zijn converters ! Maar als je de in en uitgaande signalen op het zelfde level hebt gezet, dan zal je waarschijnlijk het probleem van weinig headroom wel opgelost hebben.


Allright.

Ik ga als ik morgen thuis ben knutselen, die optie moet ik toch verdomme ergens tegenkomen!! Moet je zeker per kanaal instellen?? Nogmaals bedankt!

Edit: en nu vind ik ineens dit:
http://www.motu.com/techsupport/technotes/document.2000-06-02.6765074861/view?searchterm=2408

Kwestie van jumpers omzetten dus.

Ik kan iig checken hoe de inputs ingesteld staan als ik hem open maak. Fabriek-af dus op +4dB, maar wie weet heeft de vorige eigenaar ze op -10dB gezet.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 14-06-2008 21:19]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-06-2008 22:03 by Lampje Profiel van Lampje

hmm, aha, ja. Ik heb een andere Motu dan jij, volgens mij ook een andere pci kaart......? (ik heb een 424).

Maar goed, je hebt dus al iets er over kunnen vinden !


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-06-2008 23:49 by jbassist Profiel van jbassist

Holyshit!
Net drum opnames e.d gedaan met mijn nieuwe mics en gear.

D6 + Subkick op een crappy kick = Goddelijk!
i5 op snare = Ook tegek!
Cheapo T-Bone meetmics op stereo rooms =

Nicest drumgeluid die ik neergezet heb, ik begin zowaar een stijgende lijn in mijn opnames tezien


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-06-2008 14:42 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Nou, laat horen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-06-2008 22:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 juni 2008 22:03 schreef Lampje het volgende:
hmm, aha, ja. Ik heb een andere Motu dan jij, volgens mij ook een andere pci kaart......? (ik heb een 424).

Maar goed, je hebt dus al iets er over kunnen vinden !


Ik heb ook een 424 PCI kaart, alleen een 2408mkII interface.

Edit:

quote:
Op 14 juni 2008 21:11 schreef Snaack het volgende:
Edit: en nu vind ik ineens dit:
http://www.motu.com/techsupport/technotes/document.2000-06-02.6765074861/view?searchterm=2408

Kwestie van jumpers omzetten dus.

Ik kan iig checken hoe de inputs ingesteld staan als ik hem open maak. Fabriek-af dus op +4dB, maar wie weet heeft de vorige eigenaar ze op -10dB gezet.


Nou, die stonden dus idd fabriek af op +4dB ingesteld. Kut kut kut. Ga 1 kanaal ff omzetten om te testen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-06-2008 0:41]


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-06-2008 11:03 by spectre Profiel van spectre

Even een vraag:

De Red Eye reamp-functie vraagt om een XLR-input vanuit mijn DAW.
JB en Munk, hoe doen jullie dat?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2008 12:32 by Snaack Profiel van Snaack

Weet niet wat voor interface je hebt. (ik heb 8 analoge balanced outputs)

-> 1 analoge output het reampen signaal naar sturen vanuit je DAW en aansluiten op die box, me dunkt.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 16-06-2008 12:32 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen