IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-01-2008 22:24 by jbassist Profiel van jbassist

Formaat gymzaal en hout
Al vind ik houten ondergrond en plijster of steenwanden ook erg cool!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-01-2008 23:00 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 24 januari 2008 22:13 schreef jbassist het volgende:
True!
Deed soundgarden ook.
Maarja.. die hadden een P.a en een dikke vette zaal tot hun beschikking
Altiverb fixt MEGA veel maar ook ik heb liever roommics dude! Net een paar omni meetmics gekocht hiervoor, eens kijken hoe de Albini manier roommicin me bevalt
Een P.A lijkt me niet noodzakelijk, gewoon goede speakers die even luid zijn als een drummer.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 24-01-2008 23:43 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-01-2008 0:05 by jbassist Profiel van jbassist

Godver, die urei is teringnice, maar ik moet mijn geld deze maand uitgeven aan meer Micstand + accesoires en nieuwe kabels


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2008 0:05 by Snaack Profiel van Snaack

Ik wil die Redbox.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-01-2008 0:51 by jbassist Profiel van jbassist

Nico, enig idee hoe je video exporteerd uit cubase sx?
Of een video converter ofzoiets?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2008 2:03 by Snaack Profiel van Snaack

Nog nooit gedaan. Ik moest voor een productie samples uit een DVD rippen. Dat was mijn eerste ervaring met "video" op de PC en een fucking drama.

Sorry dude!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-01-2008 2:06 by jbassist Profiel van jbassist

No prob.
Ik heb net de film kwaliteit echt MEGA naar beneden gehaalt met een gratis converter maar whatever.. zolang ik hem maar in nuendo kan laden
Ga nu proberen!

Audio van film naar nuendo/cubase halen is mega makkelijk trouwens dude!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2008 2:42 by Snaack Profiel van Snaack

Succes.

En leg mij dat eens uit, ik heb namelijk enorm zitten kutten met het importeren van de DVD en kreeg het niet voor elkaar hem in Cubase te importeren.

Heb uiteindelijk 1 of ander gratis koekie-woekie tooltje gevonden waarmee ik de audio per chapter naar WAV kon rippen.

Die rips heb ik in Cubase geimporteerd, de film erbij gepakt en toen kon ik op tijd de juiste stukjes audio opzoeken en knippen.

Wat een werk was dat. Maar het is wel vet geworden hehehe

Als dat een volgende keer makkelijker kan: graag.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-01-2008 10:07 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Hehehe, samples maak ik meestal door op de ene laptop een dvd af te draaien, en het middels een kabeltje in de andere laptop op te nemen met Cubase........ sja, ik ben een n00b.



spectre
Usericon van spectre
Posted 25-01-2008 16:49 by spectre Profiel van spectre

Voor OSX bestaat er een tooltje genaamd AudioHijack.

Kun je alles rippen wat en waarvan je op dat moment audio van afspeelt. Dik handig! Werkt subliem en erg simpel.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 25-01-2008 19:09 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Ik wil dus gitaar opnemen met cubase. Ik had een verloopstekkertje gekocht, zodat ik de gitaar rechtstreeks kon aansluiten op de geluidskaart, maar dat werkt op de één of andere manier niet en als het al wel zou werken, dan zou je een slecht geluid krijgen, heb ik vernomen. Dus dat wordt toch iets usb-achtigs aanschaffen. Liefst voor zo min mogelijk geld, dat spreekt voor zich. Nou kwam ik dit tegen:

http://nl.gizmodo.com/2007/11/24/gitaar_op_usb-poort.html

Is dat wat? Of wat kan men mij hier aanraden? Let wel, de prijs die op die site staat vind ik erg fijn, liefst niet veel duurder dus. Sterker nog, liefst goedkoper, hehe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-01-2008 19:16 by spectre Profiel van spectre

Ik zei het al eerder, koop wat van Line6. Dat kan ook in die prijsklasse en klinkt gewoon beter. punt

www.line6.com


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 25-01-2008 19:19 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Ja, ik had het al eerder gevraagd, maar kon dat gesprek nergens meer op zm vinden, kwas vergeten in welk topic dat was.


[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 25-01-2008 19:22]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 25-01-2008 19:25 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

http://www.feedback.nl/?b=99GPORT&a=

Dan zou het dus zoiets moeten zijn. Maar dat is me nogal een prijsverschil, zeg. 60 of 180 euro...


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-01-2008 9:18 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Wim, ik heb zo'n ding hier nog wel staan. Wat mij betreft kun je die voor een klein prijsje overnemen.

Als ik weer iets met gitaar ga opnemen (wat nog een hele tijd zal duren), schaf ik tegen die tijd wel de Guitar Rig aan.

Ik weet niet precies meer wat dat ding destijds nieuw kostte, maar ik zou zeggen, doe een bod!

Edit: Ding werkt trouwens uitstekend hoor, maar ik heb niet eens een gitaar op het moment.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 26-01-2008 9:21]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-01-2008 9:26 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 25 januari 2008 2:42 schreef Snaack het volgende:
Succes.

En leg mij dat eens uit, ik heb namelijk enorm zitten kutten met het importeren van de DVD en kreeg het niet voor elkaar hem in Cubase te importeren.

Heb uiteindelijk 1 of ander gratis koekie-woekie tooltje gevonden waarmee ik de audio per chapter naar WAV kon rippen.

Die rips heb ik in Cubase geimporteerd, de film erbij gepakt en toen kon ik op tijd de juiste stukjes audio opzoeken en knippen.

Wat een werk was dat. Maar het is wel vet geworden hehehe

Als dat een volgende keer makkelijker kan: graag.


Volgens mij kan dat met Cubase net als met Nuendo, en zit er gewoon een Extract Audio from Video optie in.. desnoods even kijken bij de Video Import functie, daar hoort sowieso een 'Extract Audio' knoppie bij te zitten.
Doe het zelf regelmatig, en het werkt als een trein!

Ik kan trouwens wel aanraden om de Generate Thumbnail optie uit te zetten bij grote video-bestanden, dat kan aardig resources vreten.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-01-2008 9:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Oh! By the way, voor diegenen hier die ook voor koren (bijvoorbeeld achtergrond) schrijven; Symphonic Choirs is echt DA SHIZZLE!

Erg resource-intensief, dat zeker, maar zeker met de wordgenerator is het te fokking awesome voor woorden.
Binnenkort ook uitgebreid hoorbaar op de CD met het instrumentale werk die ik aan het schrijven ben.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-01-2008 10:05 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 25 januari 2008 19:25 schreef Wansmaak het volgende:
http://www.feedback.nl/?b=99GPORT&a=

Dan zou het dus zoiets moeten zijn. Maar dat is me nogal een prijsverschil, zeg. 60 of 180 euro...


Gewoon even zoeken op ebay, guitarport heet dat ding. Bas had er eentje voor zo'n 50 euro gekocht. Of je bied op die van illusione


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-01-2008 10:10 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 24 januari 2008 23:43 schreef Lampje het volgende:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-overige/143618854-hughes-kettner-redbox-pro-d-i-box.html%3Fxref%3D1

Voor als er hier toevallig nog iemand interesse heeft in één dezer apparaten.


Ik had die redbox iets te duur aangeboden, bedacht ik me. Nu dus een iets lagere prijs. Die composer is trouwens al zo goed als verkocht, dat ging errug snel !


lampje


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 26-01-2008 12:17 by robinprins Profiel van robinprins

quote:
Op 26 januari 2008 9:30 schreef Illusione het volgende:
Oh! By the way, voor diegenen hier die ook voor koren (bijvoorbeeld achtergrond) schrijven; Symphonic Choirs is echt DA SHIZZLE!

Erg resource-intensief, dat zeker, maar zeker met de wordgenerator is het te fokking awesome voor woorden.
Binnenkort ook uitgebreid hoorbaar op de CD met het instrumentale werk die ik aan het schrijven ben.


Ik heb Magnus Choir daarvoor. Klinkt ook erg goed, al gebruik ik het weinig.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 26-01-2008 13:02 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 26 januari 2008 9:18 schreef Illusione het volgende:
Wim, ik heb zo'n ding hier nog wel staan. Wat mij betreft kun je die voor een klein prijsje overnemen.

Als ik weer iets met gitaar ga opnemen (wat nog een hele tijd zal duren), schaf ik tegen die tijd wel de Guitar Rig aan.

Ik weet niet precies meer wat dat ding destijds nieuw kostte, maar ik zou zeggen, doe een bod!

Edit: Ding werkt trouwens uitstekend hoor, maar ik heb niet eens een gitaar op het moment.


Vet! Ik meel je vanmiddag even.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-01-2008 13:38 by spectre Profiel van spectre

Vettig, wel een vuige bm-solo plaat mee maken he Wim! 2de jeugd FTW!1


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 26-01-2008 15:26 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 26 januari 2008 13:38 schreef spectre het volgende:
2de jeugd FTW!1




“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-01-2008 23:19 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 26 januari 2008 12:17 schreef robinprins het volgende:
Ik heb Magnus Choir daarvoor. Klinkt ook erg goed, al gebruik ik het weinig.


Magnus Choir is aardig, maar niets vergeleken met SC. Voor puur achtergrondwerk is het inderdaad echter best goed.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen