IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 19:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 mei 2008 17:44 schreef jbassist het volgende:
Reaper..
Ik ben fan!
vooral die laipe comp/eq, leuk voor overdubs.
Nu nog uitzoeken hoe ik meerdere inputs asign.
Groups maken is al dubieus genoeg.
routen in Reaper is hemels, echt ales kan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-05-2008 20:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 14 mei 2008 16:41 schreef Ethereal het volgende:
Zou die plugins ook wel graag hebben (Symphonic choirs en Orchestra).. Mogelijkheid tot branden van een kopietje? Of ben je helemaal 'legit'? Wil zelf langzaamaan alles origineel gaan aanschaffen, maargoed, tot die tijd maar eens kijken wat er allemaal te krijgen is


Onder het motto 'Try before you buy' kan ik je wellicht wel van dienst zijn.. stuur maar effe een mailtje.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 20:43 by spectre Profiel van spectre

~Ze staan vast ook wel op audionews


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2008 21:38 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 14 mei 2008 18:29 schreef robinprins het volgende:
waar ga ik die vinden, JB?

is volgens mij niet te downloaden, net al ff naar zitten zoeken.


Semi Gekocht.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2008 0:07 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 mei 2008 18:23 schreef jbassist het volgende:
Jup.. Ik doe het al een tijdje met de Abbeyroad 2005


Ik heb vandaag weer een berg plugs gedo.. Euhm.. Gekocht.. O.a. van Kjaerhus, WaveArts, Sony-Oxford maar die Abbeyroad plugs heb ik nog niet. Ff zoeken.

Anyway, iemand enig idee wat er gebeurt in Cubase als ik mijn plugin folder reorganiseer (meer submappen enz)?

Krijg ik een pop-up "Heej n00b, die plug kan ik niet meer vinden!" o.i.d.? Of is Cubase zo slim dat hij bij het initialiseren al weet waar welke plug staat?

Dat weerhoudt me er momenteel van de boel te reorganiseren..


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-05-2008 0:14 by spectre Profiel van spectre

Volgens mij kan dat wel.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-05-2008 0:30 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

joa hij scant die plugin folder gewoon en dan vindt ie die submapjes ook wa


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-05-2008 8:42 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 mei 2008 20:30 schreef Illusione het volgende:
Onder het motto 'Try before you buy' kan ik je wellicht wel van dienst zijn.. stuur maar effe een mailtje.


Mail!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-05-2008 8:44 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 mei 2008 0:07 schreef Snaack het volgende:
Ik heb vandaag weer een berg plugs gedo.. Euhm.. Gekocht.. O.a. van Kjaerhus, WaveArts, Sony-Oxford maar die Abbeyroad plugs heb ik nog niet. Ff zoeken.

Anyway, iemand enig idee wat er gebeurt in Cubase als ik mijn plugin folder reorganiseer (meer submappen enz)?

Krijg ik een pop-up "Heej n00b, die plug kan ik niet meer vinden!" o.i.d.? Of is Cubase zo slim dat hij bij het initialiseren al weet waar welke plug staat?

Dat weerhoudt me er momenteel van de boel te reorganiseren..


Jup, kan absoluut! (Heb het zelf in Logic gedaan) Alleen laat niet elke plugin zich makkelijk indelen, sommige plugs blijven omhoog komen in de "root" map zegmaar, al heb je alles gekopieerd naar een andere submap! Werkt wel een stuk handiger, de FX bij de FX, synths bij de synths, drumcomputers bij de... Mjah, you'll get my grip


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2008 13:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 mei 2008 8:44 schreef Ethereal het volgende:
Jup, kan absoluut! (Heb het zelf in Logic gedaan) Alleen laat niet elke plugin zich makkelijk indelen, sommige plugs blijven omhoog komen in de "root" map zegmaar, al heb je alles gekopieerd naar een andere submap! Werkt wel een stuk handiger, de FX bij de FX, synths bij de synths, drumcomputers bij de... Mjah, you'll get my grip


Thnx voor de feedback. Kwestie van proberen dus


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 15-05-2008 13:25 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

Hoi luitjes,

Is er nu een wezenlijk verschil in geluidskwaliteit tussen reaper en zeg ProTools LE of Cubase? Volgens de muziekwinkel in Eindhoven (I4 muzique) was cubase wel het beste, samen met nuendo. Iets over 32 bits en floating point blabla. Ik kan me wel voorstellen dat de programmatuur iets doet met de wijze waarop het geluid wordt gedigitaliseerd en behandeld. Volgens FRNK klonk Reaper helderder dan Cubase. Hij had ge-A-B 'd en hoorde verschil. Reaper helderder of klinkt Cubase vetter? Misschien ligt het aan de outputlevels? Nou ja, dit lijkt mij wel een leuke en zinnige discussie.


[edit/typo]

[Dit bericht is gewijzigd door Dick Wolkendeck op 15-05-2008 13:26]


Only sick music makes money today - Nietsche.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2008 13:36 by Snaack Profiel van Snaack

Ik neem aan dat elke DAW intern op 32bit werkt..

Elke DAW heeft wel zijn eigen algoritme voor de digitale summing, en daardoor zal er ongetwijfeld wat klankverschil zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-05-2008 13:37]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-05-2008 13:46 by jbassist Profiel van jbassist

Ik vind om heel eerlijk tezijn... Reaper beter klinken als nuendo..

Kan best zijn dat ik overstap

Alleen editting ben ik nog niet helemaal uit met reaper, beetje vaag.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-05-2008 18:28 by spectre Profiel van spectre

Hoe bedoel je?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-05-2008 18:34 by jbassist Profiel van jbassist

Dat het beter klinkt of de editting bedoel je?

Editting ben ik al wat achter, al blijft het een beetje zoeken, maar ik kan doen wat ik wil.
Nu automation nog uitzoeken


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-05-2008 18:43 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

ja dick, wa'k zei, reaper klinkt helderder dan cubase. en nuendo blijkbaar (heel logisch dan) dus ook. En CoolEdit 'van vroegah' klonk ook helderder dan mn oude cubase-versies. Dus die cubase/nuendo-fam klinkt wat minder sprankelend dan andere shizzle, eigenlijk.[edit]niet da'k em minder vind klinken, maar een beetje anders, zeg maar natuurlijk worden er hele vette producties mee gemaakt.[/edit] Ben wel benieuwd om dat es naast protools te horen. Had je cubase dr al op gepleurd, Chris?

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 15-05-2008 18:49]


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-05-2008 19:01 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 mei 2008 18:34 schreef jbassist het volgende:
Dat het beter klinkt of de editting bedoel je?

Editting ben ik al wat achter, al blijft het een beetje zoeken, maar ik kan doen wat ik wil.
Nu automation nog uitzoeken
check dat zwarte krinkeltje bij elke track eens (in de classic view), dat is de envelope.. kun je alles automaten incl. al je plugs.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-05-2008 19:59 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 16-05-2008 9:10 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

Een vraagje, ben nog niet zo gevorderd.

Ik heb meerdere mic's op een mengpaneeltje en die komen nu samen in 1 spoor op de computer. Wat voor hardware/software heb ik nodig zodat ze gescheiden (dus 2 of 3 losse sporen) op mijn computer verschijnen?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 16-05-2008 9:42 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

als je hierboven leest kom je hoop ik tot de conclusie dat je als software reaper moet gebruiken..

voor inputs naar je computer, tis is dat ikal een digi002 heb, anders zou ik waarschijnlijk een presonus oplossing zoeken..

http://www.presonus.com/products/productListing.aspx?ListingType=1



m audio heeft ook van dat spul

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=recording


als je toch zat geld hebt:
protools
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=124&langid=141&itemid=24692




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 16-05-2008 9:55 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 15 mei 2008 18:43 schreef FRNK het volgende:
ja dick, wa'k zei, reaper klinkt helderder dan cubase. en nuendo blijkbaar (heel logisch dan) dus ook. En CoolEdit 'van vroegah' klonk ook helderder dan mn oude cubase-versies. Dus die cubase/nuendo-fam klinkt wat minder sprankelend dan andere shizzle, eigenlijk.[edit]niet da'k em minder vind klinken, maar een beetje anders, zeg maar natuurlijk worden er hele vette producties mee gemaakt.[/edit] Ben wel benieuwd om dat es naast protools te horen. Had je cubase dr al op gepleurd, Chris?


Jazeker. Heb nog niet ge-A-B'd. Cubase erop was om te testen of LiquidMix het deed. Nou die werkte prima, gelukkig. En na een boel gepuzzel draait LiquidMix nu ook onder ProTools. Helemaal fijn, want ik ben erg gewend aan PT.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 16-05-2008 12:02 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 16 mei 2008 9:42 schreef Aaaarco het volgende:
als je hierboven leest kom je hoop ik tot de conclusie dat je als software reaper moet gebruiken..

voor inputs naar je computer, tis is dat ikal een digi002 heb, anders zou ik waarschijnlijk een presonus oplossing zoeken..

http://www.presonus.com/products/productListing.aspx?ListingType=1



m audio heeft ook van dat spul

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.family&ID=recording


als je toch zat geld hebt:
protools
http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=124&langid=141&itemid=24692





Thanks!

Alleen snap ik niet hoe je dan die meerdere outputs op je comp aansluit. Andere geluidskaart ofzo?

EDIT: Mijn huidige geluidskaart (Philips 706) heeft al van die SPDIF In/out dingetjes, al zou ik niet weten wat ik daar dan mee kan...

[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 16-05-2008 12:07]


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-05-2008 12:27 by spectre Profiel van spectre

Als je mixer die je naar je geluidskaart stuurt geen multiple outs heeft wordt het lastig, of heb je dat wel?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2008 12:35 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb talloze GOG's van snares maar een mega massieve snare a la, zeg Meshuggah mis ik.. En die heb ik nou net nodig in mijn mix..

Heeft er iemand toevallig een paar hele vette snare samples/ GOG's voor mij? Steven Slate geen bezwaar..

*puppy eyes*


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 16-05-2008 12:58 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 16 mei 2008 12:27 schreef spectre het volgende:
Als je mixer die je naar je geluidskaart stuurt geen multiple outs heeft wordt het lastig, of heb je dat wel?


Ik denk dat dat het probleem is... Hier kan ik namelijk niks op vinden. Gooi normaal een stereo jack in de phones aansluiting (die is stereo) en dat in de PC input.

Er zit nog wel een Main out op (L en R) en CTRL room out (L en R) en een Tape out (L en R) op.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen