IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-11-2007 20:29 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hmm, het staat er wat vaag, bedoel je nu dat het hetzelfde klijnkt als door je re-amp set, of n iet?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 20:30 by spectre Profiel van spectre

Hoe doe je dat dan? Je neemt het gewoon clean op in je DAW en daarna door je unit de amp in?

Edit, ah gevonden. Ziet er al een stuk overzichtelijker uit dan die Radial set. Staat genoteerd op het boodschappenlijstje

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-11-2007 20:35]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:36 by jbassist Profiel van jbassist

Hahaha, weinig slaap gehad, en mijn zinsopbouw is vaak al niet mega hhaha

Boss pedaaltjes/omgekeerde d.i's/mengtafels: klinkt niet hetzelfde als je gitaar de amp in.
Littlelabs redeye: wel.

En het gaat zo met de redeye:

Gitaar> word gesplit naar een amp/monitoring iets, en andere signaal versterk je en gaat naar je daw.

Dat kun je dan terugsturen uit je geluidskaart naar de littlelabs wat dat een hoge impedantie gitaarsignaal van je line level signaal wat uit je computer maakt.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:37 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 28 november 2007 20:30 schreef spectre het volgende:
Edit, ah gevonden. Ziet er al een stuk overzichtelijker uit dan die Radial set. Staat genoteerd op het boodschappenlijstje


Dikke aanrader ook, een plezier om mee tewerken.
Hij is dus alleen wel passief, dus je moet wel een preamp hebben om het signaal mee teversterken.
Maar als je een goeie preamp hebt vind ik het uiteindelijk beter klinken als meeste actieve d.i´s.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-11-2007 20:40 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Is een microfoon preamp voldoende om zon ding op aan te sluiten?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:43 by jbassist Profiel van jbassist

Jup, preamp en een chille geluidskaart moet je hebben dus.

Je krijgt sowiso IETWAT latency, verwaarloosbaar als je een goede kaart heb, minder handig als je al dikke latency hebt dankzij de kaart zelf.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-11-2007 20:46 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hmm, ik heb een m-audio kaart, dus verwacht dat dat het probleem niet moet zijn.

Zat al een tijdje na te dneken om zoiets te kopen, lijkt me wel handig werken eigenlijk.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:49 by jbassist Profiel van jbassist

Zeker,
Ik heb het zelf alleen beperkt tot bas, en als reddingsmiddel voor gitaar als het ECHT niet meer wil met het originele signaal.

Ik mis persoonlijk iets als ik reamp (de interactie tussen amp/gitarist waarschijnlijk), maar dat is in VEEL minder mate zo bij de meeste metalsoorten.

Maar als je originele opname echt kut is, is het toch wel een mega chill gevoel als je dan ineens de zelfde tracks in vette kwali wel hebt

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 28-11-2007 20:50]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-11-2007 20:51 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 28 november 2007 20:49 schreef jbassist het volgende:
Zeker,
Ik heb het zelf alleen beperkt tot bas, en als reddingsmiddel voor gitaar als het ECHT niet meer wil met het originele signaal.

Ik mis persoonlijk iets (de interactie tussen amp/gitarist waarschijnlijk), maar dat is in VEEL minder mate zo bij de meeste metalsoorten.

Mij lijkt het juist weer erg ideaal om gewoon thuis op te nemen, en dan in een studio ruimte op te nemen, lijkt me erg veel tijd en geld schelen.

Hoe kun je de interactie missen trouwens? Het opgenomen signaal wat uit je DAW komt en gereamp wordt is toch precies hetzelfde signaal als wat die gitarist ingespeeld heeft?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:52 by jbassist Profiel van jbassist

Je speelt anders met andere geluiden imo.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 20:54 by jbassist Profiel van jbassist

Voorbeeld zou zijn:

Stel voor je neemt met een amp met veel laag tijdens palmutes op, zoals een triple recto.
En gaat dan reampen met een amp waar je normaal een beetje moet werken voor de chug.
Klinkt vaak zeker niet minder, maar je mist gewoon wat.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-11-2007 20:54 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, ok dat wel ja.

Dat was overogens eigenlijk niet mijn plan daarachter, meer om gewoon mn vaste amp zo op te nemen.

Hier thuis kan ik die amp niet hard genoeg zetten oom een mooi geluid op te nemen, en verbouwen om zo'n ruimte te maken in dit huis is ivm ruimte de moeite niet eens. Vervolgens naar een studio gaan, en daar het signaal opnemen over mn amp, lijkt me dat ik dan weinig verschil ga krijgen met mn vaste geluid.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 21:01 by spectre Profiel van spectre

Pre amp er nog bij? Damn


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 21:02 by jbassist Profiel van jbassist

Naja, moet je toch hebben.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 21:07 by spectre Profiel van spectre

En dat kan niet floepfloep zo met mijn Mbox?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 21:08 by jbassist Profiel van jbassist

Ja tuurlijk, zit ook een preamp op toch?
Ik ben dan weer zo'n miereneuker die dan ook weer een goeie preamp er tussen wil hebben


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-11-2007 21:09 by spectre Profiel van spectre

Ik wou al zeggen. Ja die Goldmike staat ook al op de lijst


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 21:11 by jbassist Profiel van jbassist

Goldmike is ved.
Alleen stacked hij niet zo goed, als in, meerdere tracks met alleen die preamp opnemen mixt niet erg fijn.
Ouder joemeek spul schijnt ook aan teraden zijn en best cheap ook.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-11-2007 21:52 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 28 november 2007 20:15 schreef spectre het volgende:
Zeg Jables.. Jij hebt een Re-amp setje of niet? Heb jij dat setje van Radial met die 2 units?

Kameraad FRNK zegt dat het ook wel met een mixertje kan doen (Re ampen) hoeveel daarvan is waar en werkt re-ampen voor jou?


Ik heb deze week die J48 van Radial binnen gekregen, alleen heb ik hem nog niet uitgeprobeerd. De X amper koop ik dan later wel, of ik gebruik de reamper die ik totnu toe gebruikt heb. Ik kan nu in ieder geval mijn oude DI weg doen, doe klonk eigenlijk nergens naar, haha

JB, ik heb deze radial gekocht omdat jij het er over had... Is die littlelabs beter ?


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-11-2007 22:21 by jbassist Profiel van jbassist

Ligt aan de gitaar schijnt, EMG's + radial schijnt beter tewerken als een passieve d.i iig, check het sneap forum, men heeft het daar grondig getest
Zal wel evenredig klinken, ben uiteindelijk voor de littlelabs gegaan omdat ik die sneller en cheaper kon krijgen als de radial reamp set.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 29-11-2007 0:16 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

quote:
Op 28 november 2007 10:11 schreef Ethereal het volgende:
Voor een live mix lang niet slecht! Goed zelfs.. Gitaargeluid mist nog een beetje ballen (klinkt klein beetje iel), en in de blasts verzuipt de snare totaal, maar moet er dan ook meteen even bij zeggen dat ik luister op laptopspeakertjes! Al met al niks mis mee!

Het is overigens Beyond the Grace of GOD En ik mis de laatste paar minuten van het nummer, kan dat kloppen?




thnx voor je commentaar, snare verzuipt inderdaad erg, kick id (duidelijk) ge-triggered en niet echt laag afgesteld, ik denk dat de trigger de snare ook wat weg drukt.
En zo speelde ze het nummer, ik ben niet superbekend met Marduk maar ik heb niks geknipt/geplakt



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-11-2007 9:31 by jbassist Profiel van jbassist

Bassist speelt nog best veel vage shit volgens mij! wel cool.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-11-2007 16:25 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 28 november 2007 22:21 schreef jbassist het volgende:
Ligt aan de gitaar schijnt, EMG's + radial schijnt beter tewerken als een passieve d.i iig, check het sneap forum, men heeft het daar grondig getest
Zal wel evenredig klinken, ben uiteindelijk voor de littlelabs gegaan omdat ik die sneller en cheaper kon krijgen als de radial reamp set.


Okay dan, gelukkig heb ik een EMG in mijn gitaar zitten...


lampje


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 13-12-2007 15:29 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik zit er aan te denken om wat aan te schaffen zodat ik goede opnames kan maken van m'n drums.
Het gaat me dan om de "pure" tracks het produceerwerk mag dan gedaan worden door iemand anders.
Maar waar te beginnen met apparatuur??????



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-12-2007 15:46 by jbassist Profiel van jbassist

Heb je een chille computer?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen