IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2007 10:59 by spectre Profiel van spectre

Ik ben afgestapt van ProTools doordat mijn Mbox noise maakte die vreselijk irritant was bij het mixen. Ik werd er gek van. Nu surf ik toevallig naar de Digidesign site en warempel! Er is een fix voor, het lag dus niet aan mijn setup. Kijken of dit werkt, dan kan ik terug naar PT

What's Fixed With Mbox Firmware v22?


Mbox Firmware v22 includes the following fix:

Fixed: Random White Noise Bursts When Using Mbox (Item #74553)

* This issue has been reported on PowerPC and Intel-based Macs when using Pro Tools LE or Digidesign CoreAudio with the original Mbox.
* While Digidesign has not seen this issue on Windows systems, a Windows version of the firmware updater is also provided.
* Mbox with firmware version 22 can be used on either Mac OS X or Windows XP systems.

Who Should Use This Update?

* Mbox Firmware v22 is provided as an interim release to address the issue described above. Only Mbox users that experience this issue should use Mbox Firmware Updater v22. While our testing has not shown these changes to introduce other problems, this version has not been fully qualified by Digidesign.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 31-10-2007 12:16 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 28 oktober 2007 19:31 schreef Grindrapekill het volgende:
wat vinden jullie van deze gitaarsound:

http://www.box.net/shared/mt2n7781o9

nog niks mee gedaan verder
Het klinkt alsof je gitaar niet goed gestemd staat, of niet geintoneerd is? Vind het scheurgeluid verder wel ok klinken.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 31-10-2007 15:46 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 26 oktober 2007 22:55 schreef jbassist het volgende:
Cool! ga eens checken als ik ze tegen kom.

Mixje:

http://www.box.net/shared/tlpaxb2ef4

ist wat?

Custommade hardwarde compressor hier op gebruikt.. tal van keren chiller als een software matige

EDit: lamma, kutmix


Klinkt best goed allemaal, alleen die trigger is mij wat te heftig. Iets meer bas er in en wellicht iets zachter.


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 02-11-2007 22:47 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

als ik in drumagog een wav file wil laden als sample geeft ie aan dat het een ongeldig bestand is, terwijl ik dit bestand wel gewoon af kan spelen, daar ligt het niet aan, kan drumagog wel met wavjes of hebben jullie dit wel eens gehad?, en wat is nog meer een goede sound/audio replacer?bij voorbaat dank!



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 05-11-2007 9:12 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Vraagje, want de handleiding kom ik niet helemaal uit:

Ik heb een DM5 en een midikeyboard. Kan ik op het midi keyboard drumpartijen inspelen, en de geluiden van de DM5 als midi sounds naar mn pc sturen? Dus als ik in bv. Cubase een miditrack aanzet, op dat keyboard inspeel en dat ik dan al meteen de geluiden van de DM% opneem, zonder een DFH te gebruiken?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-11-2007 11:58 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 november 2007 9:12 schreef Murdering Monk het volgende:
Vraagje, want de handleiding kom ik niet helemaal uit:

Ik heb een DM5 en een midikeyboard. Kan ik op het midi keyboard drumpartijen inspelen, en de geluiden van de DM5 als midi sounds naar mn pc sturen? Dus als ik in bv. Cubase een miditrack aanzet, op dat keyboard inspeel en dat ik dan al meteen de geluiden van de DM% opneem, zonder een DFH te gebruiken?


Eeuhm... Ik begrijp het geloof ik niet helemaal! Je weet dat audio en midi niet hetzelfde zijn? Midi is alleen stuursignaal en geeft de module aan wanneer, hoe hard en hoe hoog hij een noot aan moet slaan. (Even kort door de bocht gezegd.) De module zelf maakt het geluid..

Wat jij wil kun je vrij makkelijk bereiken denkik. Zorg ervoor dat je midi-keyboard aan de midi-in van de pc hangt, en hang de midi-in van de DM5 aan de midi-out van de PC. Maak een midi-kanaal aan, zorg ervoor dat de midi-output en midi-kanalen overeen komen, en je kunt via Cubase de DM5 besturen! Zelfde als bij een VST-plugin, klik op je midi-track en rammen maar...

Als je hem ook wil opnemen zul je de outputs van de DM5 moeten verbinden met de inputs op je geluidskaart.. Als het goed is zie je dan je signaal binnen cubase binnenkomen! Ik maak altijd zelf eerst de track gewoon in midi, en pas als ik hem af vind neem ik het geheel op als audio! Midi blijft flexibeler...

Succes!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 05-11-2007 12:05 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 5 november 2007 11:58 schreef Ethereal het volgende:
Eeuhm... Ik begrijp het geloof ik niet helemaal! Je weet dat audio en midi niet hetzelfde zijn? Midi is alleen stuursignaal en geeft de module aan wanneer, hoe hard en hoe hoog hij een noot aan moet slaan. (Even kort door de bocht gezegd.) De module zelf maakt het geluid..

Dat is me duidelijk.


quote:
Wat jij wil kun je vrij makkelijk bereiken denkik. Zorg ervoor dat je midi-keyboard aan de midi-in van de pc hangt, en hang de midi-in van de DM5 aan de midi-out van de PC. Maak een midi-kanaal aan, zorg ervoor dat de midi-output en midi-kanalen overeen komen, en je kunt via Cubase de DM5 besturen! Zelfde als bij een VST-plugin, klik op je midi-track en rammen maar...

Ok, dit was dus de vraag, en dat kan dus, hehe. Dit neemt ook gewoon op als bv. DFH welke ik wel gewoon meteen met mn keyboard op kan nemen?

quote:
Als je hem ook wil opnemen zul je de outputs van de DM5 moeten verbinden met de inputs op je geluidskaart.. Als het goed is zie je dan je signaal binnen cubase binnenkomen! Ik maak altijd zelf eerst de track gewoon in midi, en pas als ik hem af vind neem ik het geheel op als audio! Midi blijft flexibeler...

Dit volg ik dan misschien niet helemaal, houdt dit in dat ik zowel de midi moet aansluiten als hierboven en de audio outputs moet verbinden met de pc? En dan neemt ie alletwee de signalen op? Of alleen het audio signaal?



True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 18-11-2007 19:44 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

http://www.box.net/shared/30dtfeqvct

live mix van afgelopen vrijdag, wat vinden we hiervan?
Commentaar is zeer welkom!



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-11-2007 19:48 by jbassist Profiel van jbassist

Klinkt prima! alleen bas is wat vaag.. welke band is dit?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 18-11-2007 19:49 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

haha dat was snel, tony macalpine @bolwerk, Billy Sheen op bas, en die heeft zo'n knorrige sound, en thnx!



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-11-2007 20:32 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 november 2007 12:05 schreef Murdering Monk het volgende:
Dit volg ik dan misschien niet helemaal, houdt dit in dat ik zowel de midi moet aansluiten als hierboven en de audio outputs moet verbinden met de pc? En dan neemt ie alletwee de signalen op? Of alleen het audio signaal?




Woei, lekker late reactie van mijn kant
Maar ik heb inderdaad beide verbonden, zowel audio als midi! Dit omdat ik mijn binnenkomend signaal vaak nog wil bewerken met VST plugins... Ik stuur dus MIDI naar de module, die stuurt weer audio naar de geluidskaart dat ik in mijn sequencer dan weer kan bewerken!

Ik kan zo dus heel gemakkelijk nog mijn sequence bewerken (extra noten toevoegen, noten weghalen, andere velocities, noem maar op) zonder met audio te moeten kloten, gewoon makkelijk met MIDI! Pas als mijn track helemaal af is neem ik de MIDI-sporen als audio op...
Als het eenmaal audio is ligt het voor een groot deel vast en is het lastiger bewerken, met MIDI is dat een eitje!

Ik heb dus voor elke module zowel een MIDI als een audio-spoor aangemaakt in Cubase.. Noten, velocities, etcetera bewerk ik op het MIDI-spoor, klankkleur en plugins op het audio-spoor! Werkt perfect... Hoop dat het zo iets duidelijker is!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-11-2007 8:47 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Jep, na een aantal uren puzzelen had ik het ook al zo aangesloten. Werkt inderdaad ideaal. Kloten tot je een ons weegt met midi, en als dat helemaal goed is opnemen met audio, werkt idd als een trein.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-11-2007 12:00 by Jällö Profiel van Jällö

Zo, de andere band is uit de oefenruimte gekickt, nu gaan we het ombouwen tot pre-demo studio.

Wat raden jullie aan als snaremic: SN57 of een Sennheiser e606, of is het om het even?
Voor de kick neem ik een D112, en voor overheads had ik de AudioTechnica in gedachten; AT2020.

Tom-mics wil ik het graag zonder proberen. Ivm kosten, maar ook omdat ik een voorkeur voor ambient micing denk te hebben. Moet lukken toch?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-11-2007 12:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 november 2007 12:00 schreef Jällö het volgende:
Zo, de andere band is uit de oefenruimte gekickt, nu gaan we het ombouwen tot pre-demo studio.

Wat raden jullie aan als snaremic: SN57 of een Sennheiser e606, of is het om het even?


Zal niet veel uitmaken, alhoewel de SM57 wel "de standaard" is.

quote:

Voor de kick neem ik een D112


Weet niet wat voor sound je zoekt, maar ik vind zelf een Beta52 lekkerder, net een wat vettere "tik".

Je kan hem ook dubbel miken, SM57 bij je slagvel plaatsen voor de tik en een mic in je kick voor de body.

On the other hand.. Bij mixen gebruik ik, als ik geen trigger spoor heb, meestal toch drumagog op de kicktrack om een sample op de kick te zetten.

quote:
en voor overheads had ik de AudioTechnica in gedachten; AT2020.


Die heb ik hier liggen, vind ik een tamelijk wollige mic..

Lijkt me dat je voor je OH's meer helderheid/ frisheid wilt.

Aan de andere kant heb ik nog nooit AT2020's als OH's geprobeerd, misschien werkt het wel erg chill..

quote:

Tom-mics wil ik het graag zonder proberen. Ivm kosten, maar ook omdat ik een voorkeur voor ambient micing denk te hebben. Moet lukken toch?


Phew.. Ligt helemaal aan de sound die je wilt natuurlijk.

Tis wel moeilijk om met alleen ambients heel je kit chill op te pikken. Ik ben een groot fan van alles close-miken, zelfs alle bekkens neem ik soms nog los op. Controle hè

Ben wel benieuwd naar opnames als je het zo gaat doen!

Maar is het alleen voor pre-demo of ga je die setup ook voor de productie gebruiken?


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-11-2007 12:58 by spectre Profiel van spectre

Nog belangrijker is misschien.. wat van muziek maak je?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-11-2007 13:07 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 19 november 2007 12:45 schreef Snaack het volgende:
Je kan hem ook dubbel miken, SM57 bij je slagvel plaatsen voor de tik en een mic in je kick voor de body.
Over niet al te lange tijd heb ik een kick met sidehole... Dan schijnt dit niet meer nodig te zijn. We zullen zien... ik heb iig geen zin in meer mics te kopen. Mss ooit, als het virus echt aanslaat.
quote:
Tis wel moeilijk om met alleen ambients heel je kit chill op te pikken. Ik ben een groot fan van alles close-miken, zelfs alle bekkens neem ik soms nog los op. Controle hè
Het zal mij benieuwen, een aantal tommic's derbij halen kan altijd nog natuurlijk.
Wel denk ik dat jij meer voor een moderne sound gaat, terwijl ik het liever iets meer 'retro' houd.
quote:
Maar is het alleen voor pre-demo of ga je die setup ook voor de productie gebruiken?
In eerste instantie alleen pre-demo's en om het oefenen/nummers schrijven te bevorderen etc.
Thx voor de feedback iig, volgens enkele pro's, die ik erg waardeer, is de AT2020 het meest geschikt als overhead in deze prijsklasse... snaremic pieker ik nog lekker even over door.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-11-2007 13:15 by Snaack Profiel van Snaack

Jällö, check deze link: http://www.hometracked.com/2007/05/12/recorderman-overhead-drum-mic-technique/

Vind je wel interessant denk ik zo


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-11-2007 13:33 by Jällö Profiel van Jällö

Dat is zeker interessant. Maar nou houd ik even op met lezen; elk uur dat ik er aan besteed wordt m'n smaak 1,5 x zo duur.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-11-2007 14:09 by spectre Profiel van spectre

Is er iemand hier die een mening heeft over DSP hardware? Ik heb intresse om iets aan te gaan schaffen. Mijn oog viel op de Focusrite Liquid Mix en de APA van Waves. De laatste is iets goedkoper máár komt zonder Waves plugin-bundle, dus dat komt er bovenop. Op zich is Waves gewoon het beste wat er is, maar die Focusrite is vrij aantrekkelijk door de hardware knopjes en een compleet pluginpakket erbij.

Meningen? Of nog andere goede DSP-hardware?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 19-11-2007 14:51 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 19 november 2007 13:15 schreef Snaack het volgende:
Jällö, check deze link: http://www.hometracked.com/2007/05/12/recorderman-overhead-drum-mic-technique/

Vind je wel interessant denk ik zo


Lijkt op wat ik heb alleen dan met condensator mics (wat een stuk beter is dan dynamic mics )


kwaliteit > kwantiteit


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-11-2007 17:13 by jbassist Profiel van jbassist

Klein membraam condensators op overhead zijn aan te raden Jelle, beter hoog (voor overheads dan) dan grootmembraam condensators (de at2020).

Probeer op de Audix D6 als je er 1 om handen hebt of kunt krijgt, die poept op de d112

Sm57 op de snare is prima, zou die sennheiser achterwege laten.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 20-11-2007 14:03 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 19 november 2007 17:13 schreef jbassist het volgende:
Klein membraam condensators op overhead zijn aan te raden Jelle, beter hoog (voor overheads dan) dan grootmembraam condensators (de at2020).

Audix D6 gaat me boven de pet. Het zou kunnen dat ik voor de AKG C1000 ga, daar heb ik veel positieve verhalen over gelezen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-11-2007 14:10 by jbassist Profiel van jbassist

Meh.. schelle kutmics imo.. al werkte het na veel processing wel op de the blackest grey opnamens die ik heb gedaan...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2007 14:20 by spectre Profiel van spectre

Tering wat een prijzen hanteert Waves zeg


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2007 14:58 by spectre Profiel van spectre

Ik heb nog optie gevonden voor DSP power"
http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=11865



Hier krijg je tenminste fatsoenlijk wat plugins bij die wat toevoegen in theorie.

Iemand ervaringen met TC electronics plugins JB, Snaack of Lampje of iemand anders?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen