IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-03-2008 22:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 maart 2008 16:19 schreef jbassist het volgende:
Hij's fijn!
http://www.sendspace.com/file/kfzb47
DrDoom Oefenruimte demootje


Goddamn man. De muren hebben scheuren gekregen, happy now?



#$%# vette shit!!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-03-2008 8:55 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 maart 2008 17:48 schreef FRNK het volgende:
Zozo, respek yo! Heel netjes gedaan. Coole nrs ook, vooral die 2e Gaaf gitaargeluid ook. Ik hoor de speakerkast En @ Kemper; gaaf. Die gast levert altijd vet spul


Thanks! Enneuh... Bogner aaaight


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 28-03-2008 12:08 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 26 maart 2008 16:19 schreef jbassist het volgende:
Hij's fijn!
http://www.sendspace.com/file/kfzb47
DrDoom Oefenruimte demootje


howly..... vette sound


kwaliteit > kwantiteit


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2008 0:42 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Nog een nummer van de NE1 demo.. Feedback is MEER dan welkom!!
(Dit keer ook een iets meer ZM-verantwoorde track, hehe, iets heftiger als de voorgaande!)

NE1 - Future

Check it out!

**Edit: MP3 vervangen door betere versie.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 02-04-2008 8:04]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 02-04-2008 0:52 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 2 april 2008 0:42 schreef Ethereal het volgende:
Nog een nummer van de NE1 demo, ditmaal even door een master-preset getrokken.. Feedback is MEER dan welkom!!
(Dit keer ook een iets meer ZM-verantwoorde track, hehe, iets heftiger als de voorgaande!)

NE1 - Future

Check it out!

Nou, ik vind de mix in de heftige stukken niet echt passen. Schelle gitaren, bas mag vetter, bassdrums te losse sound, enzo. In de cleane stukken daarentegen vind ik alles wel weer gaaf klinken, daar past het ook qua sound (gitaren nog wel een tikkie schel naar mijn smaak). En die masterpreset maakt het volgens mij ook een beetje onnatuurlijk ofzo. Zang + toetsen zijn gaaf. Maar mierenneuken he Cool nummer iig weer!

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 02-04-2008 0:56]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2008 8:02 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2008 0:52 schreef FRNK het volgende:
Nou, ik vind de mix in de heftige stukken niet echt passen. Schelle gitaren, bas mag vetter, bassdrums te losse sound, enzo. In de cleane stukken daarentegen vind ik alles wel weer gaaf klinken, daar past het ook qua sound (gitaren nog wel een tikkie schel naar mijn smaak). En die masterpreset maakt het volgens mij ook een beetje onnatuurlijk ofzo. Zang + toetsen zijn gaaf. Maar mierenneuken he Cool nummer iig weer!


Thanks! Hm, de mix klinkt hier wel aardig ok, ben er wel achter dat die master-preset idd het geheel niet beter maakt.. Heb de mp3 ook even vervangen door de ongemasterde versie, maakt sowieso de gitaren al wat minder schel! Check it out nog een keer

Bas-sound moet ik idd nog een beetje mee prutsen


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2008 8:03 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Dubbel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 02-04-2008 8:04]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2008 11:56 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmmz, moet ik ff over mijn mons checken, kan het op mijn ini mini PC speakertjes niet goed horen


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-04-2008 15:01 by spectre Profiel van spectre

Heeft iemand al de URS Console Strip Pro plug getest? Ik wel en mijn eerste ervaring is zeer positief.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-04-2008 15:08 by jbassist Profiel van jbassist

Wel leuk, maar het werkte mij niet snel genoeg ofzo..
Ik ben wel echt onder de indruk van de Abbey road compressors.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-04-2008 15:15 by spectre Profiel van spectre

Je hebt ook nog de uitgeklede vorm ervan, komt mee in de bundle.. die is wat sneller.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-04-2008 15:21 by spectre Profiel van spectre

Bedankt voor de tip, ik heb hem gevonden.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-04-2008 15:25 by jbassist Profiel van jbassist

Die tip van compressie type op 1 en input cranken (staat wel in de begeleidende pdf) werkt echt tegek op de master.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 02-04-2008 15:45 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 26 maart 2008 16:19 schreef jbassist het volgende:
Hij's fijn!
http://www.sendspace.com/file/kfzb47
DrDoom Oefenruimte demootje


Lekker verrot ingespeeld, ik dan he



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2008 17:20 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2008 11:56 schreef Snaack het volgende:
Hmmmz, moet ik ff over mijn mons checken, kan het op mijn ini mini PC speakertjes niet goed horen


Ben benieuwd!

**Edit: Check dan even de link uit mijn post, in de quote van FRNK staat nog de foutief gemasterde versie! (Snel door presetje heen getrokken zonder te luisteren)

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 02-04-2008 18:58]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 03-04-2008 19:17 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 2 april 2008 0:42 schreef Ethereal het volgende:
Nog een nummer van de NE1 demo.. Feedback is MEER dan welkom!!
(Dit keer ook een iets meer ZM-verantwoorde track, hehe, iets heftiger als de voorgaande!)

NE1 - Future

Check it out!

**Edit: MP3 vervangen door betere versie.


Geluids niveau lijkt nogal laag vergeleken met me mp3 verzameling

Dat terzijde vond ik toch dat de hoge tonen wel redelijk overheersen, mag wel iets meer midden/laag in (200 / 80 range op een 30band eq) naar mijn idee. Voor de rest klinkt het erg netjes, vet nummer ook


kwaliteit > kwantiteit


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-04-2008 19:32 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Thanks!! Dat niveauverschil komt waarschijnlijk door het nog-niet gemasterd zijn... Ik hoop ook dat de hoge tonen dan iets meer worden getemperd, gezien de vorige nummers na het masteren wat misten in het hoog!

Maar neem het zeker mee (van FRNK ook btw), misschien mix nog ietsje aanpassen!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-04-2008 12:43 by spectre Profiel van spectre

Ik ben toch echt goed te spreken over die URS, en met een beetje pielen snap je het snel.

Die Abbey Road snap ik dan weer niet, ik krijg er niks fatsoenlijks uit eerlijk gezegd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-04-2008 15:01 by jbassist Profiel van jbassist

Gewoon even mee kutten is ook niet de soort compressie die we gewend zijn denk ik! die mastersetting geprobeert?

http://blag.proaudioeurope.com/index.php?id=47&entryId=68

Handige info! wist merendeel alwel maar dan staat er nog steeds erg veel handigs in.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 06-04-2008 15:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Gebruik de Classic Suite erg veel.. en ik moet zeggen dat de Waves bundle nog steeds enorm de pan uit heerscht.

Zeker de X-noise, X-crackle, etc. verrichten wonderen voor audio-opnames!

En ik heb eindelijk mijn VST-collectie compleet; van ethnische instrumenten, koren, orkesten, piano, etc.. nu eens gaan uitrekenen wat dat allemaal kost en aanschaffen wat ik nog niet legaal heb..

Edit: En de PSP-bundel is een meesterwerkje! Weet even niet of die van Spectre of JB afkwam, maar in ieder geval: BEDANKT!

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 06-04-2008 15:08]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-04-2008 18:30 by spectre Profiel van spectre

Check ook eens die URS Console Strip Pro


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-04-2008 23:45 by jbassist Profiel van jbassist

Had even een ontdekking in het mixen van mijn bass, had het al op het sneapforum geplempt om tekijken wat men er daar van vond maar dacht plemp het hier ook evne neer, maak er van wat je wil hehe

I'm probably not the first to think of this, but.....

I had to tell you guys about something i ran into this week, this basicly enables me to have bass as low as i want without comprimising kick lowend and makes your bass lowend tighter.

Take a distorted basstrack and a D.I track.
Highpass the distorted track to about 200, and lowpass/eq the rest to taste.
Lowpass the D.I to 200 hz aswell.
Now balance the two and maybe eq/compress them individually.
Buss them together if it needs more overall compression

1st good point for me is that your lowend is tighter when its not distorted to pieces, the d.i now keeps it nice and tight

Anyway..

Now if you have your lowend around 60 to around a 100/120 hz like me the lowend from the d.i/bass will conflict!

Filtering is perfectly doable but i allways crave more lowend personally..
And side chaining isn't possible normally (if you have your basstrack on one track) if you want to be heard if you also want to be heard during fast blast/double bass parts.

But now you have you mids/highs on one track and your lows on the other!
So when you now sidechain the d.i track your mids will still be heard perfectly when your drummer is going crazy on his kicks!

Try it, i'm friggin lovin it at the moment, bass on the 2 projects i'm working on sound glorious at the moment, and i wasn't discontent with my basstones in the first place actually

Mvg,

JB!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-04-2008 23:51 by Snaack Profiel van Snaack

*krab krab*

Laag = DI
Mid/ hoog = distorted

Dat snap ik.

maar, wat doe je met sidechaining dan? De DI (harder) compressen met de kick als trigger ofzo, zodat het pompend laag van de kicks de bas niet wegdrukt


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-04-2008 23:54 by jbassist Profiel van jbassist

Exact!

Het laag van de D.i is vanaf pakweg 50 tot 200 hz en de sidechain/compressor trigger je dus van de kick zodat elke keer dat de kick van zichlaat horen die de bass gedurende die split second onderdrukt


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2008 0:27 by Snaack Profiel van Snaack

Nice, eens proberen. Tot nu toe gebruikte ik min of meer dezelfde truc als jij (di voor het laag en distorted track voor het "snijden") maar ik filterde het laag altijd af in het gebied van de kicks.. (lang leve de PAZ analyzer)

Sidechaining, dat zouden meer mensen moeten doen! Wat ben ik af en toe toch een luie engineer LOL

PS: psycho-acoustics FTW! De bas lijkt er wel, maar is er niet!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-04-2008 0:28]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen