IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 09-04-2008 1:03 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Ah nice!, heb het net geprobeerd, en indd bas klinkt weer lekkerder dan voorheen!


[Dit bericht is gewijzigd door Grindrapekill op 09-04-2008 1:04]



spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2008 13:42 by spectre Profiel van spectre

Interessante theorie Jables.
Ik gebruik sindskort sidechain en dat bevalt me goed, maar deze kronkel van je kan goed werken op die snellere kickstukken en dan is het voor snelle metal ook goed bruikbaar

Als je maar 1 baslijn hebt kun je het ook gewoon dubbelen of routen naar een andere track en dan alleen hoog overhouden natuurlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-04-2008 14:42 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 9 april 2008 0:27 schreef Snaack het volgende:
Nice, eens proberen. Tot nu toe gebruikte ik min of meer dezelfde truc als jij (di voor het laag en distorted track voor het "snijden") maar ik filterde het laag altijd af in het gebied van de kicks.. (lang leve de PAZ analyzer)

Sidechaining, dat zouden meer mensen moeten doen! Wat ben ik af en toe toch een luie engineer LOL

PS: psycho-acoustics FTW! De bas lijkt er wel, maar is er niet!


Yeah, dat scheiden van je laag is niet eens mega origineel, beter nog, zat lui doen het.
Maar dat sidechainen van het laag deed het hem voor mij, zoals spectre dus zegt, scheelt erg als je verder erg drukke kick stukken hebt!

quote:
Op 9 april 2008 13:42 schreef spectre het volgende:
Als je maar 1 baslijn hebt kun je het ook gewoon dubbelen of routen naar een andere track en dan alleen hoog overhouden natuurlijk


Idd!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 09-04-2008 14:43]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 09-04-2008 20:23 by robinprins Profiel van robinprins

lijkt me idd ook wel cool.

maar zijn er plugins voor die sidechains? Of moet je dan hardware gaan gebruiken?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-04-2008 21:37 by jbassist Profiel van jbassist

Ik gebruik de Tc Native bundle hiervoor.
Ben wel benieuwd wat de rest doet voor hun side chains eigenlijk.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 09-04-2008 22:55 by robinprins Profiel van robinprins

ben nu een beetje aan het klooien met die side chains van db audioware en van die tc bundle.
maar wil nog niet echt lukken.
De bass klinkt al wel stukken beter met die van db audioware, maar volgens mij is ie dan helemaal nog niet gesidechained. Alleen normaal gecompressed.

Maar je moet toch het kanaal dat hij als trigger gebruikt in kunnen stellen? Bij die van DB kun je dat niet doen, en bij die van TC staat wel een '1tje' maar is niet te veranderen

iemand een idee?


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2008 23:17 by spectre Profiel van spectre

Ik doe het met Reacomp van Reaper Jables, standaard functie van die compressor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2008 14:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Lieve mensen, 2 vragen:

1) hebben mensen hier ervaring met de Electri-Q Posihfopit Edition equalizer? Heb er opzich positieve reviews over gelezen, maar ik ben de laatste tijd erg voorzichtig met iedere VST installeren. Hou mn pc graag n beetje schoon.

2) als ik Ozone iZotope 3 gebruik, zelfs met alleen maar 1 effect ingeschakeld, dan kraakt ie redelijk. Hebben meer mensen hier last van? Is te verwachten dat dat alleen bij t afspelen is, dus niet bij t exporteren naar audio?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2008 14:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 april 2008 14:17 schreef Fusion het volgende:
2) als ik Ozone iZotope 3 gebruik, zelfs met alleen maar 1 effect ingeschakeld, dan kraakt ie redelijk. Hebben meer mensen hier last van? Is te verwachten dat dat alleen bij t afspelen is, dus niet bij t exporteren naar audio?


Kraken?

Check je processorload. Ik heb het 1 keer gehad dat audio tijdens afspelen ging kraken, toen was ik met 34534 plugs mijn proc aan het overloaden.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2008 14:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 april 2008 14:22 schreef Snaack het volgende:
Kraken?

Check je processorload. Ik heb het 1 keer gehad dat audio tijdens afspelen ging kraken, toen was ik met 34534 plugs mijn proc aan het overloaden.
Processorload stond rond de 55%, verder slechts een audio track of 6, een 4-tal instrument tracks met wat reverb en compressie, that's it.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-04-2008 14:41 by spectre Profiel van spectre

Is het gheel niet gewoon ouderwets aan het clippen? Je kunt een plug als Ozone beter wat headroom geven.

@Snaack: Wat zijn nou echt de freq wat de elec gitaar in een mix nodig heeft en welke absoluut niet (sowieso niet onder 100h)?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2008 15:07 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 april 2008 14:41 schreef spectre het volgende:
Is het gheel niet gewoon ouderwets aan het clippen? Je kunt een plug als Ozone beter wat headroom geven.


Dat is ook goed mogelijk ja.

quote:

@Snaack: Wat zijn nou echt de freq wat de elec gitaar in een mix nodig heeft en welke absoluut niet (sowieso niet onder 100h)?


High-pass vanaf 100Hz ja, zo ongeveer. Ligt ook een beetje aan de stemming, een 7 snarig gitaar in lage A gaat wat lager dan een gitaar in "normale" E natuurlijk.

Rond de 3khz is de "snij-frequentie", daar kan je meestal wel een (smalle) boost gebruiken.

In datzelfde gebied zit soms echter ook een irritante "korrel" van de distortion, die kan je met een hele smalle band ff opzoeken en eruit notchen.

Soms kan een boost op een hogere freq ook chill zijn, kwestie van experimenteren. Ligt maar net aan de sound die je zoekt.

Het "zompige" gebied varieert, zit wel in de lage banden natuurlijk. Verschilt van gitaar en vooral amp.. Kwestie van opzoeken.

Ik doe eerst een EQ insert en daarna een multiband compressor waarbij ik het laag verrot compress. Mochten er daarna nog irritante freqs inzitten knal ik er nog een EQ op om die freqs eruit te plukken.

Dus EQ -> multiband compressor -> EQ.

Als het signaal erg dynamisch is (palm mutes komen er op sommige amps/ met bepaalde gitaren wel erg hard uit) als laatste een milde limiter.

Nieuwste truc die ik erg chill vind: parallelle compressie op de gitaarbus!

Je gitaarbus dus een send geven naar een FX channel met een compressor (en evt milde limiter) die alles zo plat als een dubbeltje maakt. Werkt als een soort loudness-knop in je mix. Erg makkelijk om dan met automatisering bepaalde stukken meer "body" te geven.

Hope this helps.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2008 15:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Het stond niet te clippen volgens mij... Ik kijk er nog een keer naar.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-04-2008 15:12 by spectre Profiel van spectre

Bedankt Snaack.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-04-2008 17:07 by jbassist Profiel van jbassist

lowpass vanaf 11 khz, highpass vanaf 100 of hoger, bump in de 150 hz voor je laag en 3 khz voor je bite met een Urs api plug begin ik altijd mee.

Werkt eigenlijk altijd chill.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-04-2008 17:13 by spectre Profiel van spectre



Waar ik tegenaan loop is dat ik in een recente mix te weinig midden heb, er zit een gat zeg maar. Wat moet dat eigenlijk opvullen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-04-2008 17:50 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 10 april 2008 15:09 schreef Fusion het volgende:
Het stond niet te clippen volgens mij... Ik kijk er nog een keer naar.
je buffer wat groter zetten misschien? (asio)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2008 17:51 by Snaack Profiel van Snaack

Met legale software werken kan ook helpen overigens.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-04-2008 17:52 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Hehe da's die ozone die jij me stuurde

O EN KUT ik heb die mail niet beantwoord. Maar thanks nog man!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-04-2008 17:57 by spectre Profiel van spectre

Die Ozone vind ik niet prettig werken, maar dat kan aan mij liggen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-04-2008 18:01 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

welke gebruik jij eigenlijk dan? alleen die vintage warmer?

ozone heb ik wel redelijk onder de knie qua werking. gewenning i guess


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-04-2008 18:20 by spectre Profiel van spectre

Ik gebruikte dat spul van Waves, maar daar ben ik vanaf gestapt. Ja VW ook, maar sinds ik de URS Console Strip heb, hoef ik voorlopig niets anders meer.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-04-2008 18:22 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ja die's wel relakst idd! Gister ff mee geklooid, maar dan gewoon op een gitaartrackje.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-04-2008 18:24 by spectre Profiel van spectre

Ja, daar issie ook voor. Die Ozone is meer voor mastering toch? Allemaal knopjes en instellingen.. pfffff. Ik moet gewoon een paar knoppen hebben die doen wat ze zeggen, dat werkt voor mij het beste


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-04-2008 18:25 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Haha ja zit wat in.
Ja ik had het over masteren, dus dacht ff dat je die strip daarvoor gebruikte.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 10-04-2008 18:25]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen