IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-05-2008 16:04 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

haha ik dacht eraan na het posten ja. mooi skermpje heeft die computer

[edit]24 inch, huhuh



[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 18-05-2008 16:05]


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2008 18:18 by spectre Profiel van spectre

Zo, even wat geknoeid met de Metric Halo Channel plug. Klinkt lekker al vind ik de interface erg lastig, maar het lukt. Volgens mij is deze plug erg populair bij Andy Sneap


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-05-2008 18:55 by jbassist Profiel van jbassist

Jup!

Gebruikt hem erg veel op drums


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2008 20:32 by spectre Profiel van spectre

Heb ik ook gedaan, de snare wordt erg lekker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-05-2008 13:23 by jbassist Profiel van jbassist

Heb mijn snare compressie in het algemeen iets aangepast btw, met een iets langere attack klinkt ie nu veel natuurlijker met nog steeds dezelfde PATS! die ik met een supersnelle attack had


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-05-2008 18:07 by Snaack Profiel van Snaack

Ik moet die plug ook hebben.. Op Magesy staat alleen de Mac versie. Ff een torrent zien te vinden I guess.

Ik gebruik sinds kort op drums de Kjaerhus Golden Channel. Erg fijne plug moet ik zeggen!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 19-05-2008 18:42 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-05-2008 18:44 by Snaack Profiel van Snaack



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 19-05-2008 18:45 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk


nou, mac scoren dan maar hehe


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-05-2008 21:16 by jbassist Profiel van jbassist

Ach, met de URS 1975 comp en de SSL waves channel kun je ook genoeg


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2008 9:30 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 mei 2008 18:44 schreef Snaack het volgende:

naanaa naanaa naa


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-05-2008 0:50 by jbassist Profiel van jbassist

Zo, weer shitloads aan mics bestelt
En als het een beetje meezit volgende maand + de maand daarna ga ik voor een API A2D
Ik wil zeeekerweten API preamps, altijd supergoed op bijna alles (kick/snare,bas,gitaren,vocals) en je kunt ze ook gebruiken zonder dat het opstapelt.
En die kan ik ooknog op de spdif van mijn RME knallen
Nu nog volhouden qua sparen hehe, toch 1300 eypo als ik hem van Mercenary bestel...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 22-05-2008 0:56 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-05-2008 11:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ehm ik hoop over een maand of 3 aan het mixen en (pre-)masteren van mn demo te beginnen. Ik kom zelf een eind qua mixen, maar ben niet goed genoeg denk ik om het resultaat te behalen wat ik wil. Heeft er hier iemand tips qua goede en betaalbare studio's/personen die goed zouden zijn voor mijn gewenste sound (denk "Paralles" van Fates Warning maar dan net iets zwaarder en met op sommige stukken -via synths geprogrammeerde- andere instrumenten als blazers etc.)?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-05-2008 12:19 by spectre Profiel van spectre

Jables (jbassist) hierboven kan alles


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


The Jester
Usericon van The Jester
Posted 23-05-2008 12:56 by The Jester Profiel van The Jester

Inderdaad, mail JB, hoewel ik denk dat Spectre het ook wel ok zou kunnen, als ik de CHD cd beluister


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-05-2008 18:59 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

mcoenen(at home punt nl) kan dr ook wat van, doet wel es andere bands ook, wel wat meer in de richting van wat je zoekt denk ik. JB is van de wat heavyere metal mixen, wat ik tot nu toe heb gehoord. Megavet, dat zeker.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-05-2008 19:58 by jbassist Profiel van jbassist

Bij mixen maak ik tegenwoordig voordat we verdergaan met wat dan ook, altijd eerst even een premixje, zodat ik en de band beide kunnen beslissen of de samenwerking vruchtvol word

Werkt perfect in dit soort situaties!

Soms is het gewoon ook tegek om eens wat anders tedoen, postrock band (Captain.. your ship is sinking) die ik laatst gedaan heb, heb ik zelfs erg veel van geleerd, die jongens hadden al een erg goed idee van hoe de muziek moest klinken, maar die was wel enigsinds anders als die van mijn haha, uiteindelijk is het geworden zoals zij wilden, en heb ik met veel plezier die opnames/mix/master gedaan

Wat vinden we hier van de Fulltone OCD trouwens? iemand bekend ermee?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 23-05-2008 20:01]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 25-05-2008 14:38 by robinprins Profiel van robinprins

Wil binnenkort een simpele audio interface gaan aanschaffen voor het opnemen van gitaren, zang etc.
Heb geen firewire dus zat te kijken of er goeie usb dingen zijn.

kwam terecht bij een van Alesis:

http://www.feedback.nl/?b=ALESIO2&a=178


en een bakje van Line6:

http://www.feedback.nl/?b=TPUX2&a=178


nu zitten daar dus beide 2 mic ingangen op en 2 line ingangen. Nou zou ik dan dus 2 mics er zo op aan willen sluiten en 2 mics via een mixer op line signaal naar die andere 2 inputs zodat je 4 kanaals multitrack kunt opnemen..

Iemand een idee of dat kan met deze dingen?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2008 15:05 by jbassist Profiel van jbassist

Emu 1212m met een preampje anders?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 25-05-2008 15:15 by robinprins Profiel van robinprins

quote:
Op 25 mei 2008 15:05 schreef jbassist het volgende:
Emu 1212m met een preampje anders?


die heeft toch ook maar 2 ingangen?

maargoed, die Alesis en Line6 dingen kun je dus niet 4 kanaals mulitrack opnemen? Moet je keuze maken tussen xlr en jack?

edit: je bedoelt dus via een preamp via glasvezel ofzo naar die geluidskaart zeker? kan kan opzich wel ja...maar ik zoek iets onder de 200 euro en dat gaat dan niet lukken lijkt me

[Dit bericht is gewijzigd door robinprins op 25-05-2008 15:17]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2008 15:49 by jbassist Profiel van jbassist

Hmmm.. Ik zou wachten en het budget wat omhoog schroeven en dan weer eens kijken om eerlijk tezijn


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 25-05-2008 16:05 by robinprins Profiel van robinprins

hehe... tja net een tyfusdure gitaartop gekocht die ik nog moet afbetalen dus ik heb niet veel te besteden op het moment, helaas..
ga denk ik toch maar zo'n goedkoop dingetje aanschaffen tijdelijk, al is het alleen maar om van de latency af te zijn.
als ik dan wat verder ben word het waarschijnlijk zo'n mackie 16 kanaals tafeltje met firewire.

maar nogmaals, kun je nu eigenlijk met die dingen wel 4 kanaals opnemen? of alleen stereo? of weet je dat ook niet zo...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2008 16:46 by jbassist Profiel van jbassist

Denk alleen stereo.
Zou alsnog voor een emu 1212m gaan denk ik hehe, + preamp en sm57 erbij ofzo.
Daar kun je een prima geluid mee neerzetten als alles goed neerzet.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 25-05-2008 16:53 by robinprins Profiel van robinprins

jep,
nouja mics enzo heb ik wel.
ook wel een adat 24 track, maar ik wil voor thuis voor gitaren enzo ff iets simpels hebben.
Maargoed, ik zal dr eens over nadenken om misschien toch die emu aan te gaan schaffen...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen