IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-11-2007 15:04 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb een paar TC plugs maar ik gebruik ze nooit.. De reverb van TC schijnt erg chill te zijn, maar ik gebruik eigenlijk alleen Altiverb. Dus, sorry, geen mening..

Verder, ik heb mijn systeem nog niet op de knieën weten te krijgen (Core2Duo, 2GB RAM) en ik gebruik echt mega veel plugs..

Heb jij wel last van stalls of hick-ups dan, aangezien je je plugs door een DSP wilt laten berekenen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2007 15:13 by spectre Profiel van spectre

Bij onze plaat heb ik het plafond wel bereikt wat CPU betreft. Ik heb nu wel een nieuwe computer ervoor maar die is niet veel sterker. Plugins moeten nu maar eens gekocht worden en dat kan middels dit misschien. Anders wordt het plugins kopen + dikkere cpu.

Ik zit ook nog te denken aan het koppelen van 2 computers middels de s/pdif uitgang van mijn Mbox + een midiclock. Maar dan moet er een Mbox bij komen en je hebt kabelsshit die ik niet wil.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-11-2007 18:28 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 november 2007 15:13 schreef spectre het volgende:
Bij onze plaat heb ik het plafond wel bereikt wat CPU betreft. Ik heb nu wel een nieuwe computer ervoor maar die is niet veel sterker. Plugins moeten nu maar eens gekocht worden en dat kan middels dit misschien. Anders wordt het plugins kopen + dikkere cpu.

Ik zit ook nog te denken aan het koppelen van 2 computers middels de s/pdif uitgang van mijn Mbox + een midiclock. Maar dan moet er een Mbox bij komen en je hebt kabelsshit die ik niet wil.


Ik had je al eens FX Teleport gestuurd toch dacht ik? Zelfde principe, alleen dan audio/midi over het netwerk, dus maar 1 geluidskaart nodig! Kunt zo een hele farm bouwen met computers die alleen maar plugins hosten en 1 'master' PC, schijnt geniaal te werken! Én zonder latency, mits goeie netwerkkaartjes.. En die kosten nog geen 2 tientjes geloof ik, dus dat mag het probleem niet zijn!

Mocht je het niet meer hebben kan ik het je zo weer toesturen, geef maar een gil..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-11-2007 22:38 by Lampje Profiel van Lampje

Ikzelf ben nog altijd wel geïnteresseerd in die liquidmix van Focusrite. Maar die heeft geen galm. Ik vind de TC galm (als VST bedoel ik dan) best wel goed, eerlijk gezegd. Ik gebruik hem nog wel eens.

Maar heb je al eens gekeken naar de Universal Audio plugin kaarten ? Ik heb er zelf eentje, en ben er erg tevreden mee. Met name de Pultec Pro equalizer, de 1176 compressor, en de realverb van die kaarten gebruik ik erg veel. Ik heb trouwens onlangs een Fairchild compressor plugin erbij gekocht, maar mijn muziekcomputer staat momenteel losgekoppeld. Ik kan daar dus nog niet veel over zeggen, maar ik heb al heel vaak gehoord dat die helemaal te gek zou zijn.

Oja, de meeste professionals zeggen dat je de compressors en eq's van de UAD kaart moet hebben, en de galmen van de TC. Maar nu zijn er veel meer concurrenten dan destijds, dus....

Oja, er is ook nog de SSL Duende, maar die is wel erg aan de prijs. In de liquidmix zitten ook clonen van de SSL 4000, dus....

Jelle : Hard meppen op die toms met opnemen !!!


lampje


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 21-11-2007 9:28 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 20 november 2007 22:38 schreef Lampje het volgende:Jelle : Hard meppen op die toms met opnemen !!!
Jaja, maak je maar geen zorgen.
Zit jij nog steeds in hetzelfde pand/studio trouwens?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 12:37 by spectre Profiel van spectre

Lampje, bedankt voor je tip!

UAD heeft gelukkig ook een Xpander versie! Ik kan namelijk door het gebruik van een laptop geen kaarten kwijt, er is aan mij gedacht . De prijs komt redelijk overeen met die TC Electronics, ik ga eens onderzoeken welke plugins erbij zitten zoal. UAD heeft sowieso een betere RTAS ondersteuning van wat ik zo zie, dus bedankt Paul!

Trouwens, praten de echte professionals niet over Waves ipv UAD?
Edit: Ik zie net dat het niet werkt met een simpele Firewire of USB connenctie maar doormiddel van een Exprescard.. dat maakt het lastig, want die heb ik dus niet

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-11-2007 12:53]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 12:38 by jbassist Profiel van jbassist

iedereen klaagt alleen al steen en been dat UAD nog steeds niet hun kaarten krachtiger heeft gemaakt.

Is al lang niet meer gelijk aan andere DSP kaarten.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 12:47 by spectre Profiel van spectre

Heb jij nog DSP tips JB?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 13:01 by jbassist Profiel van jbassist

Mijn eerste keuze zou uitgaan naar Duende denk ik


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 13:19 by spectre Profiel van spectre

Puur om het geluid neem ik aan?
De prijs ervan ligt iets hoger en er zitten maar 3 plugs bij. EQ, Dynamics en Buscompressor. Nou heb je niet veel meer nodig in principe, maar is het ook geschikt om in een master te gebruiken?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 13:34 by jbassist Profiel van jbassist

Als je met die plugs niet tot een goed resultaat kunt komen samen met wat delays/reverbs, ligt het aan jou wat gewoon wel een mooie gedachte is hahaha, channelstrip heb je genoeg aan qua eq/compressie en de buscompressor is ook erg cool.

Je wou hem dan ook voor mastering gebruiken?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 13:39 by spectre Profiel van spectre

Ik wil een DSP unit hebben waar ik mee kan mixen en masteren. Reverb en Delay zou mooi meegenomen zijn zo ook een De-esser, maar dat kan ik wel elders pakken.

Master mogelijkheid is belangrijk, anders moet ik weer wat aanschaffen. De reviews zijn zeer te spreken over de plugs, dat zit wel goed.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 13:46 by jbassist Profiel van jbassist

Yeah daarom, ik heb altijd mijn twijfels over de meeste waves plug ins en UAD moet eerst maar eens met een betere kaart komen imo.. waardoor ik dan bij Duende uitkom.

Anders een UAD project pak kaart samen met duende?
dan heb je naast duende ook UAD :

Channel Strip CS-1 (5band EQ,Comp,Delay,etc), DM-1 Delay Modulator, RS-1 Reflexion Engine, EX-1 EQ/Compressor, Nigel Guitar Amp, RealVerb Pro, Pultec EQ, 1176SE, Preflex, Gate/Comp, Phasor, Mod Filter, Trem/Fade, Mod Delay, Echo

wat wel weer mooi aanvult op wat duende niet heeft.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 13:53 by spectre Profiel van spectre

Ik ga liever voor 1 unit, het zo fijn zijn als die Duende kon uitbreiden wat plugs betreft, wat de andere dus wel kunnen

Die TC schijnt toch ook echt super te klinken maargoed.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 13:54 by jbassist Profiel van jbassist

Oh dat kan trouwens.. ze zijn er nu allemaal andere plug ins voor aan het maken.. is o.a al een drumstrip voor.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 14:02 by spectre Profiel van spectre

Ah


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 16:17 by spectre Profiel van spectre

De UAD kaarten waar Lampje het over heeft zijn over het algemeen het meest gebruikt en gewaardeerd als je de fora er op na leest. Maar blijven die dan zo achter op snelheid JB? Ook de nieuwere kaarten?

Ik vind het plugin pakket van ze erg aansprekend + bijkomende voucher korting

De compressor en EQ van UAD schijnen die van TC te verbleken..
Zijn er trouwens USB-cardreaders die zo'n expresscard pakken? Of cerlies je dan snelheid? Anders valt UAD sowieso af. Ik heb niet zo'n poort. Godver maken ze zo'n expander zonder firewire

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-11-2007 16:34]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-11-2007 22:13 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb twee uad's gehad, heb er eentje weer verkocht omdat het qua hoeveelheid plugs tegelijkertijd draaien er eigenlijk weinig vooruitgang was. Ik hoop dat de PCIx beter zal zijn, maar blijkbaar is dat dus niet echt het geval. Ik ben er echter nog steeds erg over te spreken, hoewel die standaard effecten als tremolo enzo nauwelijks beter te noemen zijn dan de gangbare standaard plugs. Die optionele daarentegen zijn erg okay, en de standaard compressors en eq's ook.

Wat betreft die Duende, je koopt eigenlijk een SSL mengtafel voor in je DAW. In theorie erg tof, maar ik vraag me af hoe goed de emulaties nou eigenlijk zijn. Toch.... Ik zou hem ook wel willen hebben. Zoals ik trouwens al zei, er zitten ook emulaties van de 4000 serie in de liquidmix, samen met een hoop andere emulaties. Een hoop komen overeen met die van de UAD, ik wil ze dus nog een keertje kunnen vergelijken.

Waves..... Tja, een hele hoop superplugs. Jammer dat je die los moet kopen, maar ik denk zelf dat de Q eq's, REQ's, Multiband compressors, L2, en nog een lading de aanschaf zeker waard zijn.

Tja, ik denk inderdaad wel dat JB gelijk heeft wat betreft de processorkracht van de UAD tov modernere concurrenten. De processor van de UAD draait trouwens zo rond de 1 gHz, misschien een beetje ondermaats, maar ik heb er eigenlijk nooit tekort aan. (1 gHz dsp power is trouwens niet echt te vergelijken met 1 gHz cpukracht van je PC, aangezien deze processor alleen maar DSP's hoeft te draaien.)

@ Jelle : Nee, ik heb geen opnameruimte meer. Ik neem trouwens de komende maanden/jaar/jaren toch geen bands meer op, haha.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-11-2007 22:25 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 22:39 by jbassist Profiel van jbassist

Stond laatst ook op markrplaats
Vet ding?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 22:52 by spectre Profiel van spectre

Lampje:

Die Duende schijnt een perfecte emulatie te zijn van de digitale SSL wat nog verder is getweakt zodat ze zelfs heel dicht in de buurt komen van de analoge. Ik heb vandaag eens rondgesnuffeld en de reviews die ik las beamen dat. Je hebt echt SSL in je DAW zitten.

Opzicht tof, alleen vind ik het vrij duur. Enkel 2 plugs en geen uitbreidingsplugs.

Die UAD blijft voor mij ook achter omdat het alleen werkt met een Expresscard die ik niet heb.
Waves APA is gaaf, want dat zijn de Waves plugs ook, maar veel te duur en zonder plugs. En ik heb reviews gelezen waarin bleek dat het ding heel veel kabaal maakt!

De TC X8 met $500 voucher is heel aanlokkelijk.
Dik veel DSP-Kracht, een heleboel bruikbare plugs en veel 3th party plugs aanschafbaar, waaronder Sonnox waar je er al 1 van kan aanschaffen met die voucher

Nou weet ik de kwaliteit niet van die geleverde plugs, maar de reviews zijn positief.

Eigenlijk zou je alles een keer moeten kunnen testen he?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 22:55 by jbassist Profiel van jbassist

De Duende is geen emulatie.. het zijn de zelfde algoritmes als in 1 van hun digitale tafels..

En dit is 1 van die nieuwe plugs trouwens, rest heb ik niet gechecked.
http://www.gearslutz.com/board/new-product-alert/104568-ssl-announced-new-plugin-duende.html


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-11-2007 22:56 by jbassist Profiel van jbassist

"Based on the digital technology behind SSL’s C-Series consoles"

Dat was het dus!

http://www.solid-state-logic.com/music/duende_home.html


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2007 22:57 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 november 2007 22:55 schreef jbassist het volgende:
De Duende is geen emulatie.. het zijn de zelfde algoritmes als in 1 van hun digitale tafels..

En dit is 1 van die nieuwe plugs trouwens, rest heb ik niet gechecked.
http://www.gearslutz.com/board/new-product-alert/104568-ssl-announced-new-plugin-duende.html


Haha, ja dat bedoel ik @ algoritmes

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-11-2007 22:58]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-11-2007 17:00 by Lampje Profiel van Lampje

okay, algoritmes... Dan vraag ik me echter nog steeds af of het enigszins in de buurt komt van de geroemde 4K, 5K, of 9K tafels komt, waar SSL zijn faam aan behaalt heeft. De eerste digitale SSL tafels (zoals de Axiom) klinken namelijk verschrikkelijk vergeleken met de genoemde series. Die C is echter een moderne tafel, dus het zou wel eens erg vet kunnen zijn. Neemt niet weg dat die Duende wel erg prijzig is. Dat zal wel komen doordat er SSL op staat.....

Een vergelijkingstest.... That would be cool.....



lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen