IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-09-2007 23:15 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 18 september 2007 18:32 schreef spectre het volgende:
Pareidolia - 4 update

Stukken beter na de aanwijzingen.

Heb je ze dr af gehaald? Of zal er momenteel wat mis zijn?

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op www.lab-design.nl doet er te lang over om te antwoorden.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 18-09-2007 23:15]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 18-09-2007 23:20 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

de hele wereld zit de nieuwe sensatie uit nederland te downloaden, rokende servers in huize spekkie...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-09-2007 23:21 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

oja natuurlijk


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2007 0:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 september 2007 18:32 schreef spectre het volgende:
Pareidolia - 4 update

Stukken beter na de aanwijzingen.


Hoe heb je het opgenomen? Vooral de gitaren kan ik niet echt horen wat je gedaan hebt (mic en plaatsing).. Lijkt wel een zangmic die tussen on- en off axis in staat o.i.d.?

Ik vind de mix nog erg ongedefinieerd. Mis echt ontzettend "punch" en "snijdend vermogen" bij de gitaren. Klinkt nu zo wollig dat het bijna mono lijkt en ik mis definitie en een "3-d gevoel".

Er zit iig een forse bult van 80-120Hz in je totaalmix, die maakt het erg wollig. Zit zo te horen vooral in de gitaren die daardoor de drums naar de achtergrond drukken.

Zou er iig een high-pass op gooien vanaf 100hz en een flinke compressor in het laag. Als dat niet genoeg is nog wat cutten in dat gebied.

Ook missen de gitaren "wat" in het 2,5k-3,5k gebied, precies waar ze snijden. Dat mag wel een aardige boost hebben, gepinpoint (dus geen massive boost over het hele gebied) maar net op een paar smalle banden waar het lekker werkt.

De kick is een kwestie van smaak, ik vind het zwaar irritant van de EZ kicks dat ze niet echt constant zijn. Altijd een beetje plopperig zeg maar. Is drumagog er ook voor Mac? Zo ja zou ik die er zeker op pleuren hehe.

Ik heb een extreem grof voorbeeld ff op mijn server gepleurd. Het klinkt nergens naar, is alleen ter illustratie van... Heb ff snel met een mastering EQ de gitaren gecut en een beetje geboost en het totaal wat gecut van 80-120. En ik heb een limiter op het zooitje gezet om het meer plat te stampen, daardoor zijn de gitaren al een stuk meer naar voren gekomen.

Hiero

En los van al dit gezeik moet ik zeggen dat ik de muziek erg cool vind, haha! Keep us posted!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-09-2007 0:11 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 18 september 2007 16:50 schreef spectre het volgende:
bas hoor je niet goed op ieniemieniespeakers


Neu, sowiso niet maar als je vanaf 100/60 cut om de kic ruimte tegeven, dan 180 voor het lkaag boost en 400/800 voor de definitie komt hij ook makkelijk door op kleine speakers


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2007 8:29 by spectre Profiel van spectre

Ik ga die aanwijzingen eens ter harte nemen, want het is nog steeds huilen met den pet op. Ik kom er op terug.. NIco bedankt voor je moeite! Ik ga er eens naar luisteren.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:06 by jbassist Profiel van jbassist

vandaag een Sunn Beta Lead amp gehaalt


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-09-2007 0:07 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 20 september 2007 0:06 schreef jbassist het volgende:
vandaag een Sunn Beta Lead amp gehaalt
Yo, Aanwezig?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:09 by jbassist Profiel van jbassist

aanwezig?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-09-2007 0:09 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 20 september 2007 0:09 schreef jbassist het volgende:
aanwezig?
Had wat vraagjes over opnemen enzo


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:11 by jbassist Profiel van jbassist

Oh ok, ja ik ben aanwezig haha fire away dude!
Niet heel lang though! sleeeeeppp


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-09-2007 0:15 by waterfiets Profiel van waterfiets

Nou, jij deed toch opnemen voor bands?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:21 by jbassist Profiel van jbassist

Jahoor! als het over opnemen met mij gaat, stuur anders maar naar myspace of mail ofzo, staat in profiel hier.. anders myspace, www.myspace.com/beingjbrules

Anders is het een beetje suf om er hier over telullen haha

Gewoon vragen of whateverkan hier wel, fire awaaaay


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-09-2007 0:23 by waterfiets Profiel van waterfiets

Ja vond het wat beleefder om het gewoon hier te vragen, ivp je mail zomaar toe te voegen, wist niet dat je er een myspace voor had


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:24 by jbassist Profiel van jbassist

Oh maakt niet uit, add maar gewoon..
Myspace is een beetje zo gelopen omdat de meeste bands me totnu toch via myspace hebben gevraagd.
Mooi medium!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-09-2007 0:30 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 20 september 2007 0:24 schreef jbassist het volgende:
Oh maakt niet uit, add maar gewoon..
Myspace is een beetje zo gelopen omdat de meeste bands me totnu toch via myspace hebben gevraagd.
Mooi medium!

Hehe!

Ja willen over een tijdje opnemen en vroeg me af of je een vaste tarieven lijst hebt?

Misschien dat je die even kan mailen?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:33 by jbassist Profiel van jbassist

Als je even een mailtjes stuurt dat ik dat moet doen (anders vergeet ik het gegarandeert) maak ik morgen even een lijstje voor je
Nu slapen.. hele dag treinreizen sloopt je vreemd genoeg


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 20-09-2007 0:34 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 20 september 2007 0:33 schreef jbassist het volgende:
Als je even een mailtjes stuurt dat ik dat moet doen (anders vergeet ik het gegarandeert) maak ik morgen even een lijstje voor je
Nu slapen.. hele dag treinreizen sloopt je vreemd genoeg
@ ramcore?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-09-2007 0:35 by jbassist Profiel van jbassist

Jup!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-09-2007 11:55 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Kan iemand hier me wat meer info geven over drumagog?

Ik heb al begrepen dat het een soft trigger programma is, maar als ik dit "vind" op het inet, zitten er dan al sounds bij, of moet ik die ergens anders zoeken, en heeft er iemand anders een enorme sound library die die met mij wil delen op de een of andere manier?

EN een hele basis uitleg van het programma, als in, wat doet het? Ik open een drumtrack en voeg dan op de insert drumagog toe, en kan dan een andere sound kiezen?

edit: ik moet betalen voor de sounds, dus kan iemand me "helpen"? (via de mail?)

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 22-09-2007 12:00]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-09-2007 20:54 by Lampje Profiel van Lampje

zo, ik heb nu al een paar weken een paar prutspeakers aan mijn mix set er bij hangen, maar ik blijf hetzelfde probleem houden : mijn mixen klinken niet constant. Nog steeds wel logisch, maar niet in de mate waar ik nu mee te kampen heb. Ik ga de betreffende band even vragen of ik hier een stukje mag posten, en dan ben ik erg benieuwd naar jullie adviezen. Het is met name de gitaar waar ik problemen mee heb, maar het zou best kunnen zijn dat de oorzaak in een ander instrument zit....

Oja, ik heb eindelijk een geschikte voeding voor mijn SSL rack. De equalisers en de line amps werken goed, alleen is de busscompressor volgens mij niet goed meer.... Hij compressed wel, maar het klinkt niet jofel !

Als er hier nog mensen op zoek zijn naar dit spul :

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=140157875752&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=004

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140158155553&ssPageName=MERC_VI_RCRX_Pr4_PcY_BID_IT&refitem=140157875752&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=180161095025&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=008

Die eerste twee zijn echter wel wat aan de erg prijzige kant..... 350 pond voor een monocompressor...?!? En dan zelfs als startbedrag ?!? Ik ben benieuwd waar het eindigt.


lampje


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 25-09-2007 14:13 by skarmoon Profiel van skarmoonhttp://www.myspace.com/skarmoon

Nieuwe aanwinst in 't theater: Klark Teknik square 1 dynamics ofwel 8-voudige compressor/limiter/gate

Iemand ervaring mee?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-09-2007 16:50 by jbassist Profiel van jbassist

Jup..
Zijn wel cool! ik trek de presonus variant ook goed


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 25-09-2007 18:28 by Hollie! Profiel van Hollie!

quote:
Op 25 september 2007 14:13 schreef skarmoon het volgende:
Nieuwe aanwinst in 't theater: Klark Teknik square 1 dynamics ofwel 8-voudige compressor/limiter/gate

Iemand ervaring mee?


Nice, waar ga je hem voor gebruiken? Drums of zo?


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 26-09-2007 13:50 by skarmoon Profiel van skarmoonhttp://www.myspace.com/skarmoon

Voor live-geluid, voornamelijk voor compressie op vocalen, basgitaar, evt bassdrummetje, ruisende gitaarversterkers beetje gaten, we zien wel.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen