IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 3] Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-02-2008 20:10 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 februari 2008 18:11 schreef FRNK het volgende:
thanks fur den tips.

de toms en snare gaan we denk ik ff flink dempen, worden toch getriggerd.


Hm, dan zou ik dr gaasvellen op schroeven, scheelt weer enorm in geluid via je overheads!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2008 20:27 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 2 februari 2008 13:51 schreef FRNK het volgende:
lol ruisblackie ;p

als je mics wilt lenen, zeg het maar


nou, eigenlijk wel hehe. maar zit er meer aan te denken zelf wat te kopen. enige tips voor een simpele mic geschikt voor gitaarherrie die wel een redelijk helder geluid heeft? ik heb er de ballen verstand van...

trouwens anders zaterdag maar eens bij big one loeren, die zullen vast ook wel genoeg weten hehe

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 05-02-2008 20:28]


Je moeder.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-02-2008 20:30 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 februari 2008 20:27 schreef karnivoor het volgende:
nou, eigenlijk wel hehe. maar zit er meer aan te denken zelf wat te kopen. enige tips voor een simpele mic geschikt voor gitaarherrie die wel een redelijk helder geluid heeft? ik heb er de ballen verstand van...

trouwens anders zaterdag maar eens bij big one loeren, die zullen vast ook wel genoeg weten hehe


Koop gewoon een toneport van Line6, of een Line6 pod!



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2008 20:31 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

hm, heb liever geen line in maar juist een mic. anders moet alles weer via mn stereotoren lopen, wat niet echt handig is met wat ik van plan ben


Je moeder.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-02-2008 20:33 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 februari 2008 20:31 schreef karnivoor het volgende:
hm, heb liever geen line in maar juist een mic. anders moet alles weer via mn stereotoren lopen, wat niet echt handig is met wat ik van plan ben


Hm, ik had me niet verdiept in hetgeen je van plan bent, maar ik speel hier thuis vaak over mijn receiver, dan ros ik mijn gitaargeluid door mijn Pod XT live, en kan ik het (met plugjes van jack naar tulp) zo de receiver inblazen.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2008 20:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

yeah dacht ik al idd. maar ik probeer juist veel effecten uit de feedback te pompen, daardoor speel ik liver over de amp zelf en wil dat weer opnemen. het kán wel via de stereo maar dat heb ik al vaker gedaan op een andere manier (sterker nog, zo is vrijwel al het vazal en ymesh werk opgenomen) maar dat werkt niet zo best voor wat ik nu doe, heb ik toendertijd al gemerkt... en tijd dat ik het ruiskraakpiep tijdperk eens afsluit


Je moeder.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-02-2008 20:40 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 februari 2008 20:36 schreef karnivoor het volgende:
yeah dacht ik al idd. maar ik probeer juist veel effecten uit de feedback te pompen, daardoor speel ik liver over de amp zelf en wil dat weer opnemen. het kán wel via de stereo maar dat heb ik al vaker gedaan op een andere manier (sterker nog, zo is vrijwel al het vazal en ymesh werk opgenomen) maar dat werkt niet zo best voor wat ik nu doe, heb ik toendertijd al gemerkt... en tijd dat ik het ruiskraakpiep tijdperk eens afsluit


Hehehe, zooooooooooooo dus! Ja, dan kan je beter je versterker opentrekken. Als ik een tip mag geven: de Zoom H2, kost rond de 200 euro, maar je kan er echt voor thuis en oefenruimte hele mooie opnames mee maken. (is dus een recorder met een sd kaart erin..) Kan je hier wat mee of snap ik je nu nog niet?



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-02-2008 23:25 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 5 februari 2008 20:27 schreef karnivoor het volgende:
nou, eigenlijk wel hehe. maar zit er meer aan te denken zelf wat te kopen. enige tips voor een simpele mic geschikt voor gitaarherrie die wel een redelijk helder geluid heeft? ik heb er de ballen verstand van...

trouwens anders zaterdag maar eens bij big one loeren, die zullen vast ook wel genoeg weten hehe

heb een audix i5 en een sm57. wil ik wel ff langsbrengen binnenkort, msn maar wanneer het uitkomt, kun je testen


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2008 23:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 februari 2008 20:40 schreef blonde rockgod het volgende:
Hehehe, zooooooooooooo dus! Ja, dan kan je beter je versterker opentrekken. Als ik een tip mag geven: de Zoom H2, kost rond de 200 euro, maar je kan er echt voor thuis en oefenruimte hele mooie opnames mee maken. (is dus een recorder met een sd kaart erin..) Kan je hier wat mee of snap ik je nu nog niet?


ja je komt in de buurt, neem het alleen dan wel graag op de pc op ivm makkelijk mixen dus met zo'n kaart weet ik niet of dat zo handig is

quote:
Op 5 februari 2008 23:25 schreef FRNK het volgende:
heb een audix i5 en een sm57. wil ik wel ff langsbrengen binnenkort, msn maar wanneer het uitkomt, kun je testen


!!!

nog steeds het telefoonnummer eindigend op 7404?


Je moeder.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-02-2008 23:38 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

huh?! klopt iig ja!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2008 23:39 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

nice! i will sms you! ik wacht dan trouwens wel even tot ik mn basversterker ook heb, eens kijken of dat nog verschil uitmaakt namelijk


Je moeder.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-02-2008 23:40 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

alrighty


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2008 22:33 by Snaack Profiel van Snaack

Iemand een ENGL kopen?

Net opnames gemaakt voor een metalband met een, geloof het of niet, Fender Blues Deville met nota bene de gitaar door een metalzone in het cleane kanaal.

Alleen met een SM57 al een mega vette sound. Teeeerrring!!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-02-2008 22:35]


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 06-02-2008 22:34 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

type?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2008 22:40 by Snaack Profiel van Snaack

Misschien doe ik mijn hele rack wel weg.. Heb een ENGL530 pre-amp.

Ik wijtte het niet tevreden zijn over de gitaarsound aan mijn mickeuze/ opstelling/ mic preamp maar het ligt dus aan de ENGL..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-02-2008 22:49 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 6 februari 2008 22:33 schreef Snaack het volgende:
Iemand een ENGL kopen?

Net opnames gemaakt voor een metalband met een, geloof het of niet, Fender Blues Deville met nota bene de gitaar door een metalzone in het cleane kanaal.

Alleen met een SM57 al een mega vette sound. Teeeerrring!!


Het verbaasd me niets. Ik speelde onlangs in een bandje over een Fender twinreverb met een metalzone, en ik heb nog nooit zo'n vet geluid gehad. Die Blues Deville heeft ook een behoorlijke reputatie, dus...

En nee, ik hoef je Engl niet, maar dan omdat ik er geen geld vooe heb, hahaha.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2008 23:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 februari 2008 22:49 schreef Lampje het volgende:
Het verbaasd me niets. Ik speelde onlangs in een bandje over een Fender twinreverb met een metalzone, en ik heb nog nooit zo'n vet geluid gehad. Die Blues Deville heeft ook een behoorlijke reputatie, dus...


Ik weet nu 1 ding zeker, die ENGL gaat weg hehehe

Wat er voor in de plaats komt, geen idee. Misschien doe ik alleen die preamp weg en ga ik voor een Mesa Quad..


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-02-2008 10:41 by jbassist Profiel van jbassist

Wat voor cabinet had je er onder hangen nico?
Laatst een vergelijking gedaan tussen een engl v60 kast en een marschall vintage v30 kast.
En het klonk alsof de toon in de engl v60 kast bleef en niet wegwou ofzo.. het geluid zat vast in de kast als je het vergeleek met de v30, die was veeeel openener.

Test was met een ENGL Savage SE btw, die opzich wel cool is maar ik ben er nog steeds absoluut geen fan van.

Mesa neemt goddelijk op iig

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 07-02-2008 10:42]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Daops
Usericon van Daops
Posted 07-02-2008 14:20 by Daops Profiel van Daops

Vraag over re-ampen. Vanaf volgende week ga ik m'n gitaren opnemen (protools).

Wat ik wil is dus bij het inspelen m'n gitaarsignaal splitten in een droog signaal (om later te re-ampen) en een vervormd signaal (bijv door een POD of Amplitube gehaald). Dit laatste vooral voor de feel bij het inspelen, en wellicht ook om te houden uiteindelijk. Maar vooral het droge signaal is dus belangrijk voor later.

Hoe voorkom ik impedantieproblemen bij dit splitten? Ik hoor hier verschillende verhalen over mbt line en instrument-levels. Wat zijn hier de adviezen?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-02-2008 15:08 by jbassist Profiel van jbassist

je krijgt impedantie problemen als je een line signaal terug stuurt naar een amp.

Gewoon een goeie d.i (actief of passief.. make your pick.. baseer je keuze op je soort pick ups zou ik zeggen..) er tussen die van je hoge impedantie instrument signaal een line signaal maakt.

Dit neem je dan op en dat zelfde signaal komt line weer uit je geluidskaart en moet dus een reamp tussen voordat het weer een hoge impedantie signaal is.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2008 19:28 by spectre Profiel van spectre

Ik zou gewoon een paar dollar uitgeven aan zo'n redeye geval wat Jables hierboven heeft. Ga ik ook doen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-02-2008 22:36]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-02-2008 19:37 by jbassist Profiel van jbassist



Voor mensen die beginnen en niet goeie preamps (of een interface met goeie preamps) voorhanden hebben is het mischien een idee om een radial set tekopen, of iig de radial actieve d.i.

O.a omdat je dan geen preamp nodig hebt, en omdat het makkelijker is, ik heb de fout ook gemaakt dat ik pas na 3 dagen omkutten er achter kwam dat ik nog een preamp achter de redeye moest hangen omdat je dat doet bij passieve d.i's :') Te suf.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-02-2008 23:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 februari 2008 10:41 schreef jbassist het volgende:
Wat voor cabinet had je er onder hangen nico?


Mijn ENGL? Een ENGL std cabinet.

Die Fender is een combo natuurlijk

quote:

Laatst een vergelijking gedaan tussen een engl v60 kast en een marschall vintage v30 kast.
En het klonk alsof de toon in de engl v60 kast bleef en niet wegwou ofzo.. het geluid zat vast in de kast als je het vergeleek met de v30, die was veeeel openener.


Exact dat viel me ook gelijk op aan die Fender tov mijn ENGL rack/ cabinet.

quote:
Mesa neemt goddelijk op iig


Als ik het geld had.. Voor "moderne" metal een Mark IV + half bag cab.


Daops
Usericon van Daops
Posted 08-02-2008 11:04 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 7 februari 2008 15:08 schreef jbassist het volgende:
je krijgt impedantie problemen als je een line signaal terug stuurt naar een amp.

Gewoon een goeie d.i (actief of passief.. make your pick.. baseer je keuze op je soort pick ups zou ik zeggen..) er tussen die van je hoge impedantie instrument signaal een line signaal maakt.

Dit neem je dan op en dat zelfde signaal komt line weer uit je geluidskaart en moet dus een reamp tussen voordat het weer een hoge impedantie signaal is.
Ok, zal dat eens proberen. Zolang ik maar een droog signaal kan opnemen en tegelijk bij het inspelen m'n POD hoor. We hebben overigens een uitstekende pre-amp, dus dat moet ook lukken.

Thanks


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


robinprins
Usericon van robinprins
Posted 09-02-2008 12:51 by robinprins Profiel van robinprins


Waar heb je die Savage getest, JB?

Ik heb net zo'n beetje 25 winkels afgebeld, maar niemand heeft hem staan.
Lijkt me wel een interessant ding.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen