IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Islam Volgende pagina
Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 04-11-2002 20:37 by Grimnir Profiel van Grimnirhttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Ik zag nog geen topic over de Islam, dus zal ik de eerste maar zijn.

Er wordt vaak gezwegen over dit onderwerp, terwijl het eigenlijk nu veel in de publiciteit staat. Laten we één ding voor op stellen: ik ben geen racist of nationalist, ik wil slecht mijn mening hierover weergeven naar de realiteit van dit onderwerp vandaag de dag.

De Islam is een geloof wat nog steeds sterk groeit en vooral in het oosten gepractiseerd wordt. Er heerst daar vanzelf sprekend een andere cultuur die afwijkt van de westerse cultuur. Maar ik neem aan dat mensen dit weten.

Vandaag de dag hoor je veel over het Moslim fundamentalisme (oa met aanslagen etc.) Natuurlijk is dit niet het enige deel van het geloof. Toch heeft dit geloof een apart deel wat mij zorgen baart, namelijk: de Jihad, een heilige oorlog teneinde een islamitische wereld te creeren. Ik heb zelf voor een tijd geleden de Koran (hun heilige boek) gekocht om te weten waar dit over ging aangezien ik niet bevooroordeelt tewerk wil gaan, wat moeilijk is door de hoeveelheid commotie dat het veroorzaakt heeft.

Ikzelf denk nog steeds wel dat mensen vrijheid van menings uiting moeten hebben. Maar darentegen moet men wel bedenken dat je met een geloof die het fenoneem heilige oorlog kent niet kunt spelen.

Wat denken jullie hierover?!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-11-2002 20:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik vind dat je in een discussie als deze je er zeer van bewust moet zijn van je westerse referentiekader.
Helaas is het een deel van ons en toch vrij moeilijk uit te schakelen.

Gevoelsmatig vind ik de onderdrukking van vrouwen walgelijk; de besnijding en de psychologische onderdrukking zoals dat nog gebeurt in de wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-11-2002 20:49]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-11-2002 20:47 by Dargull Profiel van Dargull

1,3 miljard moslims en 2 miljard christennen dus....

ach het maakt niks uit het is beide redelijk zielig gedoe...

[bron: KIJK]

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 04-11-2002 20:54]


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 04-11-2002 20:51 by gummibeer Profiel van gummibeer

Ik ben zelf niet bang voor de islam.

Het enige waar ik bang van ben zijn de fundamentalisten. Het probleem is gewoon dat het geloof twee eeuwen achter loopt.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 04-11-2002 21:00 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 november 2002 20:46 schreef Mutilator het volgende:
Gevoelsmatig vind ik de onderdrukking van vrouwen walgelijk; de besnijding en de psychologische onderdrukking zoals dat nog gebeurt in de wereld.

Er moet ook een onderscheid gemaakt worden tussen de inhoud van de Koran en een islamitische staat. Er staat ook nergens in de Bijbel dat ketters op de brandstapel moeten.

Wel is het zo dat in het 4de hoofdstuk van de Koran te lezen is dat de vrouw eigenlijk altijd onder de man staat, en dat een man zelfs fysiek geweld mag gebruiken tegen zijn vrouw.
Ook in de Bijbel is de vrouw (geschapen uit een rib godverdomme) minderwaardig.

Fascinerend vind ik dat de islam op dit moment 'in z'n middeleeuwen' is (Mohammed is geboren in 570). Als dat analoog is aan de christelijke middeleeuwen..

edit- Een Pakistaan vertelde me onlangs dat er 2 verschillende versies van de Koran bestaan..?

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 04-11-2002 21:59]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Severe_Torture
Usericon van Severe_Torture
Posted 04-11-2002 21:46 by Severe_Torture Profiel van Severe_Torture

Vin de Islam een bedreiging worden voor de wereld. Kijk naar Turkije, moslimfundamentalisten aan de macht... ik wordt er niet vrolijk van.

Vind moslimfundamentalisten belachelijk volk, niet in staat zelf na te denken. Zoals bijna iedereen trouwens. Maar die islam dudes zijn allemaal gestoord (de fundamentalisten dan). Erger nog dan fundi-christenen want die hebben geen jihad.

Nu zal iedereen me wel kortzichtig vinden maar ben t met Bush eens dat ie dat soort islamitische dictaturen omver wil blazen bent alleen niet eens met de manier waarop. Verder vinik t wel een lul trouwens. Maar eerst loopt iedereen te brullen over Irak, kill Irak, en nu dreigt het te gebeuren en krabbelt iedereen ineens terug.Uit angst... waarop moslimfundamentalistische terroristen hun grootste wapen halen.

Trouwens heb dit snel en inspiratieloos getyped dusse t is mogelik dat t nerges op slaat


Nee


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 04-11-2002 21:50 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Vandaar ook je Breezah-talk?

Ik las vandaag dat die "moslim-fundamentalistische" partij die in Turkije gewonnen heeft vooral toenadering tot het westen ging zoeken, en dat doe je dus echt niet door streng islamitische regels erop na te gaan houden. Integendeel. Dus ik ben benieuwd...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-11-2002 21:53 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Islam is zo'n ontzettend debiele godsdienst. Die mensen zijn hun hele leven bezig met hun lompe regeltjes en haten ook iedereen die geen moslim is. Geweld tegen die mensen is in hun ogen ook gerechtvaardigd omdat het heidenen zijn. In de naam van Allah maaien we ze neer. Net als die schurftige ouders van dat gassie in Venlo.

Kill them


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 04-11-2002 21:56 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

Lees: "In strijd met Allah".

Trouw dossier nr.17

Verschillen en interpretaties van en over de islam ten opzichte van de Westerse Cultuur.

De Islam is, in mijn ogen, verhoudingsgewijs behoorlijk bekrompen. Uitleg mag je geven maar ervoor opstaan doen ze, uiteindelijk, (bijna) niet...



joeri
Usericon van joeri
Posted 04-11-2002 21:57 by joeri Profiel van joeri

islam = GODsdienst = een ramp

islam, christendom en jodendom, ik vind die drie gewoon hetzelfde. (ok, ik weet dat ze verschillend zijn, maar ik vind ze even achterlijk)


Severe_Torture
Usericon van Severe_Torture
Posted 04-11-2002 22:00 by Severe_Torture Profiel van Severe_Torture

Agreed............

Zullen we een 2e SP oprichten? Satanistische partij!

Hoe noem je iemand die met zijn hoofdnaar t oosten staat te headbangen? -- Moshlim rhuhahahhaa


Nee


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 04-11-2002 22:15 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

ik ben voor de algehele afschaffing van de godsdienst,...

Iedereen mag van mij geloven wat die wil,als ze het maar niet in groep samen gaan belijden , want zo creer je weer dogma's en hierarchieen en al die zooi , en zo ontstaat oorlog,...

Was god maar nooit uitgevonden



true disco chick


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 04-11-2002 22:32 by Morbid Death Profiel van Morbid Death

Elk georganiseerd geloof is gevaarlijk, da's punt 1.

De Islam is een extra gevaarlijk georganiseerd geloof omdat een grote groep er nogal extreme denkbeelden op na houden. Waarschijnlijk omdat ze idd een paar honderd jaar achterlopen (qua beschaving tov de westerse wereld) in het (midden)oosten, en daar bevindt zich toch de kern van de islam.

Al met al denk ik dat de Islam, zoals het geïnterpreteerd wordt door veel (zeker NIET alle!!) islamieten een van de grootste bedreigingen van vandaag is. Van belang om hierbij op te merken is dat het Jodendom een ZEER GROTE bijdrage levert aan het aanwakkeren en instandhouden van extreme standpunten.

Het sleutelwoord is tolerantie, en datgene bestaat in beginsel sowieso niet in een geloof, en al zeker niet in het jodendom en de islam.


Drink met matuh............., nooit alleen.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 04-11-2002 22:39 by antimetal Profiel van antimetalhttp://www.anyplace.nl

Net zoals alle wereldsgodsdiensten zijn er zeer verdraagzame takken van de islam.
Ik denk helaas dat de verdraagzaamheid in het algemeen binnen de wereldsgodsdiensten totaal zoek is.
En dat terwijl het alleen maar verschillende uitwerkingen van hetzelffde idee zijn.
Fundamentalisme is zo kortzichtig dat het zielig is, ongeacht welke godsdienst.
Mijn interpretatie van wat er in de koraan staat is in ieder geval echt niet beter/slechter dan wat er in de bijbel wordt gezegd.


why would you listen to me?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-11-2002 22:42 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Monotheisme --> ovens.

Verder hoop ik dat Amerika eerst eens fiks z'n tanden stukbijt op Islamitische naties.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-11-2002 23:32 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Georganiseerde religie is spirituele chantage

Als je niet doet wat onze alles-liefhebbende God zegt dan zul je ondanks dat je als aardig mens op de aarde je tijd hebt rondgebracht branden in de hel voor alle eeuwigheid

Als er een God is hebben wij niets aan hem haar of het, en moeten we onze eigen boontjes doppen

Alle georganiseerde religie is in principe al verkeerd, het is voor mensen die bang zijn alleen te zijn, bang voor hun zieltjes, geindoctrineerd en blatend gaan zij en masse naar hun tempels en smeken ze daar aan een of andere god of hij hun alsjeblieft wil sparen...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 05-11-2002 7:06 by Grimnir Profiel van Grimnirhttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Om nu te gaan zeuren over dat godsdiensten slecht zijn vind ik een beetje kinderachtig. Een godsdienst is iets heel menselijk, het zoeken naar een hogere macht...vaak in tijden van nood is iets heel logisch voor een mens.

Waar het mij om gaat is in hoeverre kunnen we dit tollereren? Zit er geen gevaar in? De Islam in Europa groeit flink vandaag de dag. Ik zie het helemaal niet zitten om niets te doen terwijl er nog constant terroristische aanslagen gedaan worden door verschillende fundamentalistische bewegingen. Of dat mensen in de Moskee met haat vergiftigde woorden naar hun hoofd toekrijgen of kinderen op school. Want dit is wel de realiteit, nu kan je het nuanceren, en dat moet mischien ook wel maar mocht er ook maar een van deze dingen waar zijn dan vind ik het al erg genoeg.

Natuurlijk kan je een geloof niet controleren, maar als er ergens haatwortels zitten dienen deze aangepakt te worden. Ook de behandeling van vrouw en kinderen moet normaal en correct zijn, hoe vaak heb ik nu al niet van mensen van turkse afkomst gehoord dat ze mishandeld zijn door paps of dat mam altijd in elkaar geslagen werdt.

Aanpassen aan de cultuur en leven naar de normale leefregels met respect voor de mens!



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2002 9:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik ben niet zozeer tegen de islam. Als iemand daar veel steun uit ontleent dat moet hij/zij dat zelf weten. Het gaat vooral om de fundamentalistische tak ervan die andere mensen niet in hun waarden laat en dus het geloof van persoonlijk naar maatschappelijk tillen. Verder mag nooit de wet van een godsdienst boven de "normale" wet staan. Zo is het duidelijk dat een voorschrijft "geen hoofddeksel op tijdens het werk", dat dit ook geldt voor hoofddoeken. Wil je daar dan niet aan voldoen dan heb je pech gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-11-2002 9:22]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-11-2002 16:36 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Ik ben er niet tegen dat mernsen een hogere macht op gaan zoeken, dat is hun goed recht, ik snap niet waarom alles opeens moet wijken voor zo'n georganiseerde zooi regels en de stompzinnige intolerantie die het vaak kweekt.

Maar de opkomst van de islam is wel (een beetje?) beangstigend volgens mij


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 05-11-2002 18:35 by Nibiru Profiel van Nibiru

quote:
Op 5 november 2002 7:06 schreef Grimnir het volgende:
Om nu te gaan zeuren over dat godsdiensten slecht zijn vind ik een beetje kinderachtig. Een godsdienst is iets heel menselijk, het zoeken naar een hogere macht...vaak in tijden van nood is iets heel logisch voor een mens.



Juist en daarom hou je jezelf je hele leven aan achterlijke regeltjes en vermoord je anderen omdat ze zich niet aan jouw regeltjes houden.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-11-2002 12:39 by wladimir Profiel van wladimir

Onthoofden en besnijden

Tommy Rusin getuigde over een aanval van moslims op een ander dorp op het eiland Kesui. "Zij vroegen dat we ons tot de islam zouden bekeren. Als we dat niet deden, zou de Laskar Jihad komen, en we zouden gedood worden." Eén dorpeling, een leraar die David Balubum heette, weigerde zijn geloof af te zweren. De moslims hakten zijn hoofd af en droegen het in triomf doorheen het dorp als een waarschuwing aan de christenen. Twee andere christelijke dorpelingen werden eveneens onthoofd, en hun hoofden werden tentoongesteld op een tafel bij de dorpsmoskee. Ook voor en tijdens de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog was dat een geliefd islamitisch volksvermaak. Er bestaan heel romantische foto's van Arabische dorpelingen die in 1948 trots poseren rond het afgehakte hoofd van een jood dat mooi in het midden van de compositie als trofee omhooggehouden wordt. Vele moslims worden van dat soort foto's uit de goede oude tijd even sentimenteel als wij van een oude klasfoto of een vakantiefilmpje met een verloren jeugdliefde. Ja, dat waren nog dagen… Toen konden ze nog ongestraft joden stenigen, onthoofden, castreren of hun vrouwen de borsten afsnijden zonder dat ze het risico liepen doodgeschoten te worden door Israëlische bezettingstroepen. Zij worden natuurlijk verteerd door heimwee als zij aan die verloren vrijheid terugdenken, toen zij als ware Übermenschen over de onreine ongelovigen konden heersen.

bron: http://vbj.org/marc0020.html


[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 10-11-2002 12:42]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-11-2002 13:52 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

De islam is net zoals alle andere geloven verouderd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 10-11-2002 14:05 by Visor Profiel van Visor

Beetje achterhaald dus


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 10-11-2002 14:12 by Demogorgon Profiel van Demogorgonhttp://www.koelkast.net/

islam -> kut


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-11-2002 17:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 4 november 2002 20:47 schreef Dargull het volgende:
1,3 miljard moslims en 2 miljard christennen dus....

ach het maakt niks uit het is beide redelijk zielig gedoe...

[bron: KIJK]
2 miljard? Ja, als je landen waarvan het nationaal geloof "Christelijk" is, heb je met Nederland ook al 16 miljoen te pakken.

Het gaat om "practiserend", en ik denk dat de cijfers dan een béétje anders uitkomen. Then again, hier hakken we je hoofd er iig niet af als je wat anders geloofd. En ja, hier hang ik een waardeoordeel aan. Die Middeleeuwse toestanden zijn knap zielig.
quote:
Op 4 november 2002 21:00 schreef mislyd het volgende:
Ook in de Bijbel is de vrouw (geschapen uit een rib godverdomme) minderwaardig.

Yup, oude testament, dus vóór Christus, dus alleen bij Joden en bij mensen bij wie dat net beter uitkomt. Christenen leven vooral volgens de leer van Christus, en dus zijn daar mannen en vrouwen gelijk. Officieel dus, he.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 10-11-2002 18:00]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 10-11-2002 18:06 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 10 november 2002 17:58 schreef Greycloak het volgende:
2 miljard? Ja, als je landen waarvan het nationaal geloof "Christelijk" is, heb je met Nederland ook al 16 miljoen te pakken.

Het gaat om "practiserend", en ik denk dat de cijfers dan een béétje anders uitkomen. Then again, hier hakken we je hoofd er iig niet af als je wat anders geloofd. En ja, hier hang ik een waardeoordeel aan. Die Middeleeuwse toestanden zijn knap zielig.


nee, practiserend 2 miljard, 85% van 260 miljoen amerikanen, +80% van de canadezen, 95% van mexico + zuid-amerika 70% van de zuid-europeanen, ook bijna 70% van alle oost-europeese landen + rusland (binnen de othodoxe kerk) en nog 40 % van afrika is christelijk (zeker in het zuiden)

Noord West Europa is het enige stukkie "christelijke" wereld waar ontkerkelijking heeft plaats gevonden.

De Islam beperkt zich tot noord afrika, het arabasisch schiereiland en turkije+indeo-europa (technisch gezien azie) (tot aan pakistan)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen