IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote wat heb ik laatst gedroomd en wat betekent mijn droom-topic deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-06-2007 17:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Liever levend kennelijk .. tsja ..


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 18-06-2007 17:38 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 18 juni 2007 17:38 schreef Jenje het volgende:
Liever levend kennelijk .. tsja ..


shit nu heb ik mezelf verlult...


Het is de lichtinval ;')


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-06-2007 17:39 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

*tomtiedomtiedom... DW*



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-06-2007 17:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Geeft niet meid, leuke poging iig.

Maar goed ...


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 18-06-2007 17:40 by Kimmey Profiel van Kimmey

nu weet ik nog steeds niet wat mijn droom betekent..


Het is de lichtinval ;')


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 18-07-2007 10:22 by Julia Profiel van Julia

ik droomde dat mijn zoon bij het uithangen van de tent op het balkon, er 4 dikke adders in vond. 1 was oranje met zwart 1 rood met zwart.
mijn moeder kwam de kamer in en deed vrij nonchalant.

1. we hebben helemaal geen tent
2. mijn moeder is al bijna 10 jaar dood

wtf?


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 18-07-2007 10:23 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Weird Juul!

Ik heb gedroomd over iets met zombies en beren. Een soort national geographic horror of zo


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 18-07-2007 10:28 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ik woonde in een oude gymzaal en kwam er tijdens het douchen achter dat ik werd begluurd door turken
en mn zusje was in een of andere las vegas achtige hal op haar kop gestuiterd en ik wilde ijs zoeken, maar niemand wilde me dat geven


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 18-07-2007 10:38 by Julia Profiel van Julia



Zal wel iets met angsten te maken hebben bedenk ik me nu.

Ben niet bang voor slangen, maar ben nooit zo dol geweest op kamperen. Zeker niet na de "lollige" kampeerverhalen van Bas, zoals dat zijn oom wakker werd met een opgerolde adder op schoot.
Ik kan mijn lol op met Wacken!

Tweede is dat al die jaarlijkse onderzoeken me steeds meer op de feiten drukken dat de leeftijd dat mijn moeder ziek werd, gestaag nadert.


En wat die zombies en beren betreft: iets te jong begonnen met horror en thrillers te kijken?


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-07-2007 11:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik droomde dat ik een warenhuis werd beroofd door een bende zwarte jongetjes van 12 met geweren. En ik had 250 euro op zak :/. Toen kwam de politie maar die liet ze wegglippen ondanks het feit dat het hele gebouw omsingeld was.

Daarna werd ik wakker. Ging weer slapen, weer een droom:

Ik sta met m'n neef (die tegenover me woonde) bij de bushalte omdat ik naar school moet voor het eerste uur (ik zit al een jaar op de uni dus waarom weet ik niet)en omdat het regent neem ik maar de bus (wat ik nooit heb gedaan). En dat zou ik dan doen met mijn OV, die ik niet zou moeten hebben aangezien ik nog geen student ben eigenlijk dan. Vervolgens wordt m'n portemennee gerold door een vrouw van 40 ofzo, die tot mijn verbazing 3x zo hard als ik kan rennen. Vervolgens ben ik haar kwijt in het winkelcentrum en krijg ik een soort rondleiding door een omgebouwde Albert Heijn.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 18-07-2007 11:03 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

de leukste/gekste dromen heb je vaak als je al wakker bent geweest


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 18-07-2007 12:24 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Hehehe, ik werd vanmorgen grinnikend wakker: Ik was met mijn zusje en een vriendin in een groot subtropisch zwemparadijs. Er was ook een wedstrijdbad en daar wilden we kijken hoe hard we konden zwemmen. Maar telkens als ik op zo'n startblok wilde klimmen dan boog het om, want er zat een grote veer onder (zo'n wipkip-veer, je weet wel). Uiteindelijk dook in van de kant het bad in en zwom ik zo hard als ik kon naar de overkant. Op de terugweg zag ik een man met lang grijs haar en een smoezelig krijtstreeppak langs de kant van het zwembad staan. Het was... Horst Tappert. Toen ik vlakbij hem zwom draaide hij zich om en trok hij zijn broek naar beneden, zodat ik uitzicht had op zijn uitgezakte ouwe kont. Ik klom uit het zwembad en samen met mijn zusje en mijn vriendin zocht ik een badmeester op. Ik vertelde wat er was gebeurd en ik vroeg of ze Horst Tappert uit het zwembad wilden gooien. Maar de badmeester zei dat Tappert een vergunning had om te moonen bij het wedstrijdbad en dat we er maar aan moesten wennen...



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-07-2007 12:33 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl




Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-07-2007 13:55 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Ik droomde gisternacht dat ik een torenhoge stapel AWBZformulieren in moest vullen in het schoonmaakmiddelenmagazijn op mijn werk. Ik zou alleen het gebouw mogen verlaten als ik een collega zo ver kreeg om het volkslied van de USSR te zingen bij de glascontainer.

Ik ben toe aan vakantie..


Verrassend triviaal


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 21-07-2007 23:58 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Ik heb de meest bizarre droom ooit gehad!
Ik was al de hele tijd bezig om hem te herinneren en dat lukte me niet, tot nu. (het meeste)

Het begon ergens in een zwarte ruimte, hoe groot het was weet ik niet precies, maar ik kon er in rennen. Telkens als ik naar boven keek, zag ik (waarschijnlijk in een spiegel) mijzelf naar beneden kijken. Als ik naar links keek, zag ik mezelf naar boven kijken. Heel vreemd. Anywhoo, ik liep dus verder en hoorde achter me een heel lage toon. Dus ik draaide me om en toen leek het wéér van achter te komen. Alsof het altijd achter me aan zat. Ik kreeg kippenvel hiervan en ik kon me opeens niet meer bewegen, alleen maar in angst rondkijken wat er gebeurde.
Op een gegeven moment ging die lage toon opeens weg, en dat geluidsverschil was echt heel vreemd, ik kan me nu nog herinneren hoe dat voelde. Ik was inmiddels niet meer bang en ik liep heel langzaam vooruit maar het voelde alsof ik stappen maakte van 10 meter ofzo, terwijl ik niks kon zien. Die lage dreun kwam weer heel langzaam op, maar dan van alle kanten en er zat een ritme in dat leek op een 3/4 maat, met accenten op de eerste tel. Het tempo was niet regelmatig, de ene keer sneller dan de andere. Vooral tijdens de langzame periodes voelde ik me alsof de luchtdruk uit de "kamer" steeds even verdween.
Even later stopte ook dát, en werd ik heel langzaam wakker.

Toen ik wakker was, moest ik er wel een dikke 10 minuten over doen om aanwijzingen te vinden of ik nog steeds in die droom zat of niet. En cliché's zijn niet voor niks cliché's, dus ik deed de lamp aan. (Pas na die 10 minuten ongeveer, ook vreemd). Pf, toen moest ik wel ff wat water gaan drinken haha. Ik werd wakker rond 4:00 en ik sliep sindsdien niet echt meer, telkens kleine stukjes van een aantal minuten ofzo.

Vaaag

[Dit bericht is gewijzigd door Borthulaz op 21-07-2007 23:58]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-07-2007 0:03 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Bizarre droom inderdaad.

(Hitler bewoog precies op de maat van Pink Floyd, gaaf.)




Nu ik m'n verslag over psychoanalyse aan het overtypen en corrigeren ben kwam ik weer een stuk tegen over droomanalyse. Het gaat over een artikel van Marie-Louise von Franz (jungiaans psychoanalytica, overleden in 1998, een van Jungs belangrijkste volgelingen).

Later in m'n verslag komt er als het goed is nog meer over droomanalyse, maar hier is alvast het stuk waar ik vandaag aan toegekomen ben. De rest post ik later wel.


Zo zijn er ook dromen die door von Franz (of door Jung zelf, die met 80.000 geanalyseerde dromen als expert gezien mocht worden) dermate erg zijn uitgepluisd, dat het bijna 'zoeken naar complexen' lijkt. Gek genoeg klopt het wel altijd, de droomverklaringen die ik van von Franz heb gelezen, lijken allemaal erg logisch. Als je de achterliggende gedachte, waarmee ze dromen benadert, weet kun je haar conclusies relatief snel bevatten. Een erg ingewikkelde droomanalyse vond ik die van deze - door mij ingekorte - droom:


De dromer is een 48-jarige, hardwerkende, voor zichzelf levende man. Hij houdt zichzelf onder de duim en onderdrukt genot en spontaniteit in een mate die niet paste bij zijn ware aard. Hij droomde over een eigen huis, waarvan hij nog niet alle vertrekken kende. Hij doorliep het hele huis en ontdekte in, met name, de kelder verscheidene ruimtes waar hij het bestaan niet van wist, maar tevens doorgangen naar andere kelders of ondergrondse straten. Hij voelde zich niet op zijn gemak, omdat sommige uitgangen niet op slot zaten of zelfs niet op slot konden. Een nog onprettiger gevoel gaf hem de wetenschap waarin hij door door die gangen liep. Hij wist namelijk dat er arbeiders aan het werk waren, die zonder pardon zijn huis binnen zouden kunnen stappen. Toen hij terugkwam op de begane grond, liep hij langs een achterplaats waar hij een aantal andere uitgangen ontdekte. Die uitgangen leidden naar een straat of andere huizen. Bij het nauwkeuriger onderzoeken van dag wat hij constateerde in en rond zijn huis, kwam er een man op hem af rennen. Hij riep luid lachend dat hij een oude schoolkameraad was. Hij herkende hem ook, en terwijl ze naar de uitgang liepen vertelde de man over zijn leven. De lucht was vreemd, de sfeer onprettig. Ze liepen door een enorme, rondlopende straat en kwamen bij een groen grasveld. plotseling galoppeerde er drie berijderloze paarden richting hen. Het waren mooie sterke dieren. Wild, maar goed verzorgd. Zouden ze ontsnapt zijn uit de kazerne?

Hoe benadert von Franz dit? Zij ziet elk component als een aanwijzing. Zo citeer ik:
"Het doolhof van vreemde gangen, vertrekken en uitgangen die niet op slot zitten, doet denken aan de oude Egyptische voorstelling van de onderwereld, een overbekend symbool voor het onbewuste met zijn ongekende mogelijkheden. Er blijkt ook uit hoe 'open' iemand in zijn eigen onbewuste staat voor andere invloeden en hoe daar vreemde, griezelige elementen kunnen binnensluipen. De kelder is als het ware het fundament van de psyche van de dromer. Op de achterplaats van dit vreemde gebouw - dat deel van de persoonlijkheid van de dromer waarvan hij zich nog niet bewust is - duikt plotseling een oude schoolkameraad op. Hij verpersoonlijkt kennelijk een ander aspect van de dromer - dat een aspect dat deel uitmaakte van zijn leven toen hij nog een kind was, maar dat hij is vergeten en kwijtraakte. Het komt regelmatig voor dat iemands jeugdeigenschappen plotseling verdwijnen, je kunt met geen mogelijkheid zeggen hoe ze zijn verdwenen en waar ze zijn gebleven."
In de rest van het verhaal, dit betreffende, vertelt ze ons de rest. Zoals over de dromer reeds bekend is, onderdrukt hij genot en spontaniteit. In deze droom manifesteert dit zich, zoals von Franz het stelt, door de oude schoolkameraad die spontaan op hem af komt rennen. Uit haar analyse blijkt dat de reden waarom de dromer zich voor hij de schoolkameraad ontmoette niet op zijn gemak voelde, erna volgt. De berijderloze paarden, die naar eigen zeggen "wel eens losgebroken konden zijn uit de kazerne" symboliseren volgens haar de instinctieve driften die kunnen ontsnappen aan de bewuste controle. Het feit dat de dromer denkt dat de paarden uit de kazerne losgebroken zouden zijn, staat voor de bewuste discipline die de dromers leven sterk kenmerkte. Het ontsnappingsgedeelte spreekt dan ook voor zich.
Von Franz komt hierna terug op de gangen in het huis. Eerder zegt ze dat die gangen het "onbewuste met zijn ongekende mogelijkheden" voorstellen. Hier voegt ze aan toe dat die, voor hem onbekende, gangen er tevens op wijzen dat hij zijn eigen psyche nog niet kent, maar wél in staat is deze zelf in te vullen.
Na nog een droomanalyse sluit ze haar artikel af met een conclusie. Ze stelt iets heel belangrijks dat erg vaak over het hoofd wordt gezien, namelijk: de schaduw hoeft niet per definitie een tegenstander te zijn. Immers, hoe verklaar je anders de oude schookameraad die dolenthousiast de kop opstak?


Edit: even gezorgd dat streepjes, aanhalingstekens, etc. ook werken.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-07-2007 0:09]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 7:10 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Te vaag, voorheen droomde ik vrijwel nooit bewust, maar de laatste paar dagen alleen maar.

Ik droom steeds rare situaties met mensen die ik ken. Zo was ik vannacht bij, ik geloof, ER thuis, alwaar haar ouders sliepen en ik beneden een feest aan het geven was.
Dit was inclusief een vage jazzband, waardoor haar ouders boos iedereen wegstuurden.


Hm, nee, het was niet bij ER...damn, ik heb geen idee meer.


Váááág.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 30-07-2007 12:00 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

quote:
Op 30 juli 2007 7:10 schreef WhiteRider het volgende:
Te vaag, voorheen droomde ik vrijwel nooit bewust, maar de laatste paar dagen alleen maar.

Ik droom steeds rare situaties met mensen die ik ken. Zo was ik vannacht bij, ik geloof, ER thuis, alwaar haar ouders sliepen en ik beneden een feest aan het geven was.
Dit was inclusief een vage jazzband, waardoor haar ouders boos iedereen wegstuurden.


Hm, nee, het was niet bij ER...damn, ik heb geen idee meer.


Váááág.


Was je boxer nat na afloop?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-07-2007 12:00 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Dat niet.


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-07-2007 12:01 by spectre Profiel van spectre

:')


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 30-07-2007 15:51 by Kimmey Profiel van Kimmey

Apart gedroomd vanacht:

Ik zat met een paar mensen die ik niet ken bij de FBI of zo een organisatie en wisten dat een aantal mensen een terroristische actie wilde gaan doen bij een school ( ) en toen wij ondercover daarheen gedaan als een soort familie en hielden die mensen in de gaten.

Beetje contact maken maar niet te info loslaten enzo.

Maargoed toen kreeg ik ineens een smsje wat ik erg goed kon lezen van de 'hoofdterrorist' terwijl die voor me stond en toen werd ik wakker..

hehe zou eigenlijk wel willen weten hoe het afloopt


Het is de lichtinval ;')


Cees
Usericon van Cees
Posted 30-07-2007 16:06 by Cees Profiel van Cees

quote:
Op 30 juli 2007 15:51 schreef Kimmey het volgende:
Apart gedroomd vanacht:

Ik zat met een paar mensen die ik niet ken bij de FBI of zo een organisatie en wisten dat een aantal mensen een terroristische actie wilde gaan doen bij een school ( ) en toen wij ondercover daarheen gedaan als een soort familie en hielden die mensen in de gaten.

Beetje contact maken maar niet te info loslaten enzo.

Maargoed toen kreeg ik ineens een smsje wat ik erg goed kon lezen van de 'hoofdterrorist' terwijl die voor me stond en toen werd ik wakker..

hehe zou eigenlijk wel willen weten hoe het afloopt

haha... Hoofdterrorist


The trend is dead.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 30-07-2007 16:33 by Kimmey Profiel van Kimmey

Ja de leider dan..

Hoofdterrorist was het eerste woord dat in me opkwam haha


Het is de lichtinval ;')


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 01-08-2007 11:56 by stigma Profiel van stigma

Vannacht gedroomt dat ik op de Occultfest camping was wat heel ergens anders was dan in het echt. Ik lag met mijn slaapzak in een heel grote partytent en XXL lag iets verderop in zijn slaapzak en toen kregen we enorm de slappe lach.
Dat was het.
Ohja, en er was ook iets met kittens in een schuur.



Subtiel kamerolifantje


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-08-2007 12:04 by XXL Profiel van XXL

In mijn droom van afgelopen nacht kreeg je anders helemaal niet de slappe lach, Stiggie.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen