IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 18-11-2003 17:18 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 18 november 2003 15:14 schreef Valorian het volgende:
@Henk aka Havermout:

Het leerproces is inderdaad een stuk sneller bij digitaal.. Toch vind ik dat je eigenlijk eerst analoog zou moeten leren fotograferen, zodat je de (letterlijke) waarde van elk shot inziet en niet lukraak gaat zitten schieten om vervolgens 99% weer weg te gooien en niet eens meer te weten waarom die ene foto die wel mooi is zo goed gelukt is..

Weet niet waarom ik mezelf nu ga herhalen want ik had dit al in dit topic gezet maar ben het hier toch niet helemaal mee eens. Ik vind dat toch ook wel aan de persoon liggen hoor. De een leert sowieso sneller dan de ander en de een ligt analoog mischien beter en de ander digital, blijf het relatief vinden hoor. Fotografen (analoog en digitaal) gooien vaak wel tot 95% van hun fotos weg. Ik heb bijna al mijn digitale fotos nog (tenzij ze echt supermislukt waren door hele duidelijke reden), gewoon omdat ik wil weten wat ik de ene keer wel goed doe en de andere keer niet. Maar ook dat is persoonlijk denk ik, er zijn mensen die analoog leren en de mislukte fotos ook zo weggooien zonder er bij stil te staan. De een leert de (letterlijke) waarde nou eenmaal sneller dan de ander en sommige mensen leren die nooit.

quote:
En er blijft natuurlijk de magie als amateurfotograaf, het verassingseffect als je de foto's ophaalt, of ze echt zo geworden zijn als je in je hoofd had op het moment dat je ze nam. Bij digitaal zie het immers meteen, en als het resultaat tegenvalt doe je het nog een keer (of 20 keer) ..

nonsens, ik kan op mijn display niet goed zien of een foto gelukt is en ben altijd zeeeeer benieuwd als ik de fotos unload. zo'n kleine display laat echt niet zien of de fotos gelukt zijn of niet. En daar komt dan ook nog eens bij dat ik ze zelf wel uitprint en afhankelijk van het soort papier is de kleur dan ook weer anders of ik verstuur ze online en laat ze printen.

quote:
Ikzelf hoop toch ook op digitaal te kunnen overstappen binnen een jaartje ofzo.. Ik hoop dat de Canon 300D nog flink in prijs zakt met de komst van gelijkwaardige en geprijste camera's van Nikon en Minolta..

ja, zoals ik al zei; de prijzen zakken snel een met behoorlijke bedragen, dat is dan weer goed nieuws.

good intent and honesty do not redeem stupidity

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 18-11-2003 19:56 by Lytse Profiel van Lytse

Nee? niet interessant? ook goed hoor, ik blijf wel doorlullen tegen mezelf dan

Even een link naar een van mijn favoriete websites, al is het alleen maar omdat er een paar mensen zijn die met middelmatige digitale cameras toch supergoeie fotos maken en er zijn ook een paar meesters in photoshop:

http://reckage.net/

en via hun forum heb ik een website/fotograaf ontdekt die naar mijn mening professioneel moet gaan werken, hij gebruikt de: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf707/

http://www.re-feed.com/

vooral series, screaming infidelities is mooooooooooooooooooi!

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 18-11-2003 19:59 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

sorry voor de grootte van de foto's.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 20:00 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 november 2003 19:56 schreef Lytse het volgende:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf707/

die heeft mijn pa dus.

Die eerste site werkt niet bij mij, kom niet verder dan het startscherm omdat mijn pc steeds een foutmelding geeft als ik op het menu kom.

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 18-11-2003 20:03 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 18 november 2003 19:59 schreef Y Draig Goch het volgende:
sorry voor de grootte van de foto's.

smoooooi... ik heb een zwak voor mooi lucht/licht/wolk/zon fotos.

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 18-11-2003 20:06 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 18 november 2003 20:00 schreef ghoulliette het volgende:
die heeft mijn pa dus.

Die eerste site werkt niet bij mij, kom niet verder dan het startscherm omdat mijn pc steeds een foutmelding geeft als ik op het menu kom.

Nou ben ik wel flink jaloers op je pa, moet je maar es vaker lenen joh

jammer dat die eerste link niet voor je werkt, werken deze wel dan:

http://reckage.net/indexhi.htm
http://reckage.net/indexlofi.htm

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 20:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ja die tweede werkt! Gave batgirl zeg. Degene die dat heeft gemaakt kan idd een goed potje photoshoppen.

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 18-11-2003 21:20 by Lytse Profiel van Lytse

Ja, de meeste mensen daar kunnen mooie dingen maken met photoshop, kun je vrij gauw minderwaardigheidscomplex van oplopen
Sommige mensen maken ook gebruik van 3d programmas zoals Bryce. Lijkt zo makkelijk om iets te maken met die programmas maar dat valt nog vies tegen om echt iets moois te maken. Ik hou het maar wat bij fotografie geloof ik, heh

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:24 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ze zullen er wel een cursus of opleiding voor gedaan hebben denk ik.

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:28 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 18 november 2003 22:24 schreef ghoulliette het volgende:
Nee hoor, ken mensen die dat gewoon door zelf te hobby'en met dat soort programma's geweldige dingen kunnen maken. Zelf ben ik helaas niet zo creatief...

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:30 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

enige dat ik ooit met photoshop heb gedaan is een trucfoto maken, niet erg spectaculair. Dmtr is er erg goed in, dus hij gaat het mij leren

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:33 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

lang leve photoshop!

wat die eyeliner betreft... ik ben ook 15 geweest he

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:34 by anonymous Profiel van anonymous

Ook voor jou, shame on you!

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-11-2003 22:35 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ja ik ben gay, kan er niets aan doen. Ben wel een trendsetter geweest

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 18-11-2003 22:36 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 18 november 2003 22:35 schreef ghoulliette het volgende:
tuurlijk...

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 18-11-2003 23:11 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:

Miss Cooper.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 19-11-2003 11:51 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

Hmmmz ik zelf wil beginnen met fotografie, dus ben ik opzoek naar een goed toestel, daarbij wil ik ook een opleiding gaan volgen waarbij je er een nodig heb.
Kleinbeeldtoestel/statief/doka-klok/vergrotingsraam..
Iemand enig idee waar ik het beste kan kijken en wat ik het beste zou kunnen nemen.
In ieder geval thanks

dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 19-11-2003 12:12 by dzouwe Profiel van dzouwe

quote:
There youve got a point

changed to 'ouwe'

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 19-11-2003 14:21 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 18 november 2003 22:24 schreef ghoulliette het volgende:

nee hoor, ze steken gewoon veel tijd in het zelf-leren en ik denk dat talent ook wel meespeelt. Er zijn ook genoeg tutorials op het internet te vinden.

Dankzij hun heb ik dus geleerd hoe je fotos het beste kunt lagen e.d.
Of met duotone werken, is ook zeer mooi.

Ik heb zelf geleerd hoe ik oude ingescande fotos met de patch/heal tool weer wat op kan knappen.

Ik ben zelf niet een "cursustypje", heb ik geen geduld voor, de meeste dingen leer ik zelf of via vrienden die er wat vanaf weten.

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 19-11-2003 17:10 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 19 november 2003 11:51 schreef Voice_of_thunder het volgende:
Hmmmz ik zelf wil beginnen met fotografie, dus ben ik opzoek naar een goed toestel, daarbij wil ik ook een opleiding gaan volgen waarbij je er een nodig heb.
Kleinbeeldtoestel/statief/doka-klok/vergrotingsraam..
Iemand enig idee waar ik het beste kan kijken en wat ik het beste zou kunnen nemen.
In ieder geval thanks

ik wou dat ik je kon helpen, maar ik klooi ook maar wat aan...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 17:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

goedkope camera's heb je goed 2e hands. Bijvoorbeeld via e-bay of marktplaats. Veel goedkoper dan nieuw en net zo goed.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2003 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Er zijn ook tig camerazaken waar ze leuke 2e hands verkopen, dan heb je nog garantie e.d.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-11-2003 17:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik zou voor je camera zeker op marktplaats kijken en niet naar een 2e hands winkel.. Winkels vragen vaak 2 tot 3 keer zoveel voor een camera, en omdat er een enorm aanbod is op marktplaats kan je daar vaak goed scoren..

Garantie is natuurlijk leuk en aardig, maar 2ehands Nikon en Canon camera's zijn zo ontzettend degelijk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze het de komende 10 jaar nog doen. Het blijft altijd een beetje een risico, maar als iemand zegt dat hij een goede camera/lens verkoopt dan mag je dat wel een beetje aannemen.. Aan de gebruikssporen aan de buitenkant kan je ook wel een beetje zien wat je koopt.

Canon Eos 620 + 50 mm 1.8 en Eos 1000fn,

en een aantal lenzen (canon 50 mm 1.8, canon 70 - 210 4.0 , Sigma 70 - 210 4,5 - 6,4, canon 35 - 70 4,5 - 5,6) en alles werkte perfect. Totaal ben ik hiervoor kwijtgeweest:

385 euro . Bij kamera express ben je voor deze hele handel denk ik ongeveer kwijt (schatting):

- 250 - 300 euro voor de 2 body's
- 350 - 400 euro voor de 50 mm 1.8 en de 70-210 4.0
- 150 euro voor die andere twee lenzen
totaal dus tegen de 900 euro!

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 19-11-2003 17:53 by Morgil Profiel van Morgil

never mind :\

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 19-11-2003 17:53]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 18:01 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

jewel jewel

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com