IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-06-2002 1:07 by bazzio Profiel van bazzio

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 22-06-2002 1:08]

Bazzio Attacks!!!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-06-2002 2:49 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

[quote]Op 22 juni 2002 1:07 schreef bazzio het volgende:
[\quote]

All surrender to the pussy's!

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-06-2002 7:31 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 21 juni 2002 23:58 schreef Vampire_girl het volgende:
Heb je bovenstaande foto's zelf gemaakt ghoulliette?

nope helaas ik laat het vakwerk aan anderen over die het beter kunnen

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 22-06-2002 9:24 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 22 juni 2002 1:07 schreef bazzio het volgende:

Deze vind ik cool!

(Ghoulliette) het is wel de bedoeling om eigen werk te laten zien in dit topic, maar als je graag foto's wilt laten zien die je mooi vindt kun je daar natuurlijk een topic voor openen.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-06-2002 10:33 by Triple-Dan Profiel van Triple-Danhttp://www.danielclassen.nl

Mijn vriendin is fotografe en maakt ook hele mooie foto's moet ik zeggen...vooral van bands en dergelijke

Haar site vind je http://www.daluah.nl

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-06-2002 12:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Hey Bazzio, zijn die bovenstaande drie foto's door jouw zelf gemaakt??

Ik ben het met Elessar eens dat zo'n topic eigenlijk vooral voor eigen werk is, of eventueel werk van een vriend(in) ofzo.. anders kan ik hier ook wel gaan lopen smijten met foto's van Salgado , dus om het even af te sluiten:

Van Sebastiao Salgado dus.

..

Mochten mensen verder toch graag foto's plaatsen die niet door zichzelf genomen zijn, dan zou het wel handig zijn als ze dat erbij zetten..

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 22-06-2002 12:03 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Wat mij betreft kan daar een apart topic voor geopend worden, kan best leuk zijn.

Maar ik kan je foto niet zien omdat ik geen Yahoo cookies lust!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-06-2002 13:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-06-2002 16:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 22 juni 2002 13:39 schreef Slechtheid het volgende:
http://groups.yahoo.com/group/IFJ/files/salgado_covers.jpg

Val's foto dus. Erg mooi.

Hehehe.. 'Val's fotos'? dat klinkt wat teveel eer... meer mijn link naar foto's van Sebastiao Salgado .. een van de grotere namen op fotojournalistiek gebied. Zeer fraaie foto, dat wel

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 23-06-2002 2:53 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 22 juni 2002 12:01 schreef Valorian666 het volgende:
Hey Bazzio, zijn die bovenstaande drie foto's door jouw zelf gemaakt??

ja dat klopt. Zijn genoemen met mijn digitale speeltje (Fuji 6900zoom).

Bazzio Attacks!!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-06-2002 12:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juni 2002 2:53 schreef bazzio het volgende:
ja dat klopt. Zijn genoemen met mijn digitale speeltje (Fuji 6900zoom).

Ziet er goed uit.. en hoeveel mpix heeft dat speeltje?

linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 23-06-2002 13:44 by linknl Profiel van linknl

de fuji 6900 zoom erg tof ding, een maat van me heeft hem ook.
meer info
http://www.fuji.nl/prod/digicam/6900/index.htm

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-06-2002 18:43 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Hmm.. 2832 x 2128 pixels beeldformaat staat er.. +/- 6 megapixel dus.. dat moet een van de nieuwste digicams zijn... zal flink wat gekost hebben... aargh..

die dingen zijn gaaf..

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 24-06-2002 7:19 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 23 juni 2002 18:43 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm.. 2832 x 2128 pixels beeldformaat staat er.. +/- 6 megapixel dus.. dat moet een van de nieuwste digicams zijn... zal flink wat gekost hebben... aargh..

die dingen zijn gaaf..

Hehe, klopt. Hij kost ongeveer 1000 euro.

Bazzio Attacks!!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-06-2002 13:53 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 juni 2002 7:19 schreef bazzio het volgende:
Hehe, klopt. Hij kost ongeveer 1000 euro.

1000 Euro?? Valt me nog zeer mee.. ik bedoel, het is veel geld maar dan zijn die dingen wel zeer snel goedkoper geworden... Mijn ma heeft een half jaar geleden ofzo volgens mij nog hetzelfde bedrag neergelegd voor een Canon 4megapix camera..

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-07-2002 16:14 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Bron: de Volkskrant: Kunst, donderdag 11 juli

Van onze verslaggeefster Marie Louise Schipper

De eregast doet wat hij zelf wil. Het Zuid-Franse fotofestival Les Rencontres d'Arles, dat dit jaar zijn 33ste editie beleeft, mag een hommage brengen aan Josef Koudelka (64), dat betekent niet dat de Tsjechische fotograaf bij de opening, zaterdag, op de voorgrond aanwezig is. Pas op het feest na afloop wordt hij voor het voetlicht gehaald en laat hij zich het applaus welgevallen.

Maandagmiddag, op de persconferentie in de Jardin d'été, waar de nieuwe directeur François Hébel zijn plannen ontvouwt, is Koudelka, baardje, brilletje en gekleed in groene legerblouse en zwarte spijkerbroek, er onverwacht toch. Maar van in de belangstelling staan houdt hij niet - bij de eerste vraag duikt hij al weg achter curator en uitgever Robert Delpire, die namens hem uitlegt waarom de foto's niet van een toelichting zijn voorzien. 'We zijn niet bezig met educatie.'

Koudelka knikt. 'Ik houd niet van uitleg. Ik denk nooit na over wat ik doe. Tijdens de invasie van de Russen in Praag in 1968 heb ik foto's gemaakt zonder me af te vragen waarom. Achteraf ben ik er blij mee. Ik probeer mijn leven zo simpel mogelijk te houden. Gelukkig met het eindresultaat ben ik toch nooit'.

Arles wordt elk jaar in de maanden juli en augustus massaal - dit jaar wordt het record van 140 duizend bezoekers verwacht - bezocht door fotografieliefhebbers die hun weg zoeken naar een van de dertig tentoonstellingen in musea, kerken en winkels. Koudelka's werk hangt deze zomer op drie locaties. Foto's van zigeuners uit Oost-Slowakije uit de beginjaren zestig, van de invasie van de Russen in Praag in 1968, maar ook series van de afgelopen tien jaar. Koudelka, lid van fotobureau Magnum, werkt jaren achtereen zonder opdracht aan zijn series die uiteindelijk ontaarden in prachtige megaprojecten.

Na de Praagse opstand gaf Koudelka zijn filmrolletjes aan kunstcritica Anna Farova. Zij liet ze aan Magnumlid Elliott Erwitt zien die ervoor zorgde dat de foto's het land uit werden gesmokkeld. Erwitt maakte er een filmpje van voor televisiestation CBS en daaruit vloeide de publicatie voort van de foto's in internationale bladen. Om Koudelka's familie te beschermen werden de foto's gepubliceerd onder de naam PP, Prague Photographer. Uiteindelijk doken die westerse publicaties ook in Tsjechoslowakije op. Toen vrienden vragen gingen stellen werd het voor Koudelka tijd om zijn films na te reizen. Met achthonderd belichte filmrolletjes kwam hij in 1970 in Londen aan.

De fotograaf met zijn fascinatie voor het leven van de zigeuners in Oost-Europa ging zelf een zwervend bestaan leiden. Hij sliep maanden op de grond van het Londense kantoor van Magnum en werd door zijn collega's de Bob Dylan van de hedendaagse fotografie genoemd.

In de Espace van Gogh, het ziekenhuis waar de schilder Van Gogh ooit werd opgenomen en dat nu dienst doet als cultureel centrum, hangt Koudelka's eerste werk onder de titel: Beginnings. Naast theaterfoto's zijn ook de allereerste panorama's te zien. Koudelka kocht pas in 1986 zijn eerste panoramacamera, voor die tijd sneed hij zijn beelden uit de negatieven. Hij fotografeerde het theater als het dagelijks leven en daardoor leerde hij 'de wereld te zien als een theater'. Dat zigeuners hem intrigeerden was 'omdat zij van het leven ook theater maken'. Ooit vroeg een zigeuner Koudelka of diens reizen waren bedoeld om de beste plek op aarde te vinden. 'Nee', antwoordde de fotograaf, 'dat probeer ik angstvallig te vermijden'.

De levendige foto's van de zigeuners vormen een groot verschil met Koudelka's werk uit de jaren negentig. Grote, sombere panorama's uit Oost-Europa zijn tentoongesteld in de middeleeuwse kerk l'Eglise des Prêcheurs. In de verduisterde ruimte hangen gigantische foto's die louter de gevolgen tonen van oorlog en milieuvervuiling. Het sombere beeld wordt versterkt door rondvliegende duiven en de schrille stem van een Roemeense zangeres die in een zijflank van de kerk optreedt.

'Werken met Koudelka is verrukkelijk', zegt festivaldirecteur Hébel. 'Er zijn nog maar zo weinig fotografen van de statuur van Josef. Hij is eigenzinnig en lastig, maar alles wat hij zegt, heeft betekenis. Bovendien geeft hij het festival allure. Wat het filmfestival in Cannes is voor film, dat willen wij zijn voor de fotografie. Dat betekent dat we moeten uitbreiden. Ik wil iedereen bedienen, de een komt voor fotografie, de ander voor kunst. Ik wil van Arles een ontmoetingsplek maken waar gediscussieerd en gefeest gaat worden'.

Les Rencontres d'Arles, t/m 18 augustus. www.rencontres-arles.com. De tentoonstelling van Koudelka's werk duurt t/m 9 september.

FOL
Usericon van FOL
Posted 13-07-2002 20:25 by FOL Profiel van FOL

quote:
Op 7 november 2001 20:24 schreef Vampire_girl het volgende:
Nee, helaas. Ik heb deze net ingescant. De rest heb ik thuis in een album, en nog heel veel negatiefjes. Die moet ik nog steeds een keertje laten ontwikkelen.

als het een negatief is dan heb je het al laten ontwikkelen...je bedoelt dus afdrukken

(naja, vage shit, ik kan het zelfs mis hebben, maar als het goed is, is het goed :D)

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-07-2002 0:10 by Asherah Profiel van Asherah

Nee hoor, dat heb je juist
Negatieven worden eerst ontwikkeld en daarna worden de ontwikkelde negatiefjes afgedrukt.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-07-2002 16:56 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Hier nog wat foto's van de zonsondergang/schemering, ik heb ze al eerder gepost maar dat is dik een half jaar geleden dus:

Nog een paar andere op http://www.metalprovider.com/chaos/sky.html
(het kan zijn dat de thumbnails op deze site niet werken, maar als het goed is de foto's zelf wel.. gokken dus)

(voor de mensen die er interesse in hebben:
allemaal gefotografeerd met een Samsung Vega 140 S compactcamera, (carl zeiss lens) bulbfunctie (op ministatiefje) op ongeveer 3 tot 10 seconden belicht.)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 14-07-2002 16:59]

Nix
Usericon van Nix
Posted 14-07-2002 17:02 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 14 juli 2002 16:56 schreef Valorian666 het volgende:

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-07-2002 17:40 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik wil binnenkort nog een keer hetzelfde doen maar dan met mijn nieuwe camera (spiegelreflex).. Dan heb je zelf wat meer invloed op hoe de foto's eruit komen te zien.. Dit was puur een test, het was uberhaupt de eerste keer dat ik de bulb-functie van de camera uitprobeerde. Eigenlijk wil ik ook nog een goedkoop statief hebben, want zo'n ministatiefje (4 euro bij de fotozaak) is grappig en handig, maar niet erg stabiel (en moeilijk goed te plaatsten op een balkonrand van 5 cm breed) ..

Maar eerst wacken..

Nix
Usericon van Nix
Posted 14-07-2002 17:47 by Nix Profiel van Nix

Plaats je de foto's hier?

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-07-2002 18:34 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

van Wacken?? Ja uiteindelijk wel.. maar het zullen er wel weer veel worden dus dat duurt altijd even.. veel scannen enzo

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 21-07-2002 9:13 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Damn, al m'n vakantiefoto's zwaar overbelicht Sluiter blijft veel langer openstaan dan de camera aangeeft. Godverdomme zo'n 150 foto's uit fucking Moskou en St. Petersburg, allemaal lelijk! Hoewel het me eigenlijk nog meevalt hoe ze eruitkomen als je de negatieven zag. xal er zo nog ff een paar scannen, maar het is vrij triest.
edit:

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 21-07-2002 9:33]

linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 21-07-2002 10:45 by linknl Profiel van linknl

Stel je de camera zelf in of gebruik je de auto mode?

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com