IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-11-2003 20:10 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

@Ghoulliette: jewel jewel?

www.fotoapparatuur.nl is ook een goede site voor 2ehands spul, vooral omdat het een stuk makkelijker zoekt dan marktplaats (alles staat per merk en catagorie gesorteerd, marktplaats alleen per merk), verder kan je er je foto's uploaden in een gallery, waarbij anderen weer commentaar geven. Een vergelijkbaar systeem bestaat ook internationaal: www.photo.net .. verder staan op beide sites interessante stukken tekst voor de liefhebbers.. (bijv. over Astrofotografie, daar wil ik nog wel een keer wat tijd in steken.)

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 19-11-2003 20:47 by Lytse Profiel van Lytse

hey valorian, ben ik (mij posts dan) onzichtbaar of gewoon niet interessant genoeg vanwege mijn voorkeur voor digitaal?

en voordat iemand me weer verkeerd begrijpt, is gewoon een vraag hoor.

tweede foto is een kantoor van een lichtarchitectenbureau, de lichten veranderen steeds van kleur, best wel mooi om te zien want het is verder best wel een lelijk gebouw.

laatste is alleen zwart/wit gemaakt hoor, in photoshop dus

[Dit bericht is gewijzigd door Lytse op 19-11-2003 20:48]

good intent and honesty do not redeem stupidity

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-11-2003 21:19 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 november 2003 20:47 schreef Lytse het volgende:
hey valorian, ben ik (mij posts dan) onzichtbaar of gewoon niet interessant genoeg vanwege mijn voorkeur voor digitaal?

en voordat iemand me weer verkeerd begrijpt, is gewoon een vraag hoor.

Nope niet onzichtbaar . was alleen niet meer aan antwoorden toegekomen..

Ik denk dat in alle meningen hier (zowel die van Havermout als die van jou en mij) met betrekking tot digitaal gaan wel wat waarheid zit.. Het verschilt gewoon heel erg qua instelling van de fotograaf.. ben je een huis-tuin-en keuken fotograaf die nog nooit van diafragma of sluitertijd gehoord heeft en gewoon zijn digicam op autmatisch zet of wil je alles leren en weten en echt goede foto's maken..

Mijn voorkeur gaat op dit moment nog uit naar analoog, maar dat is vooral omdat ik
- eerst gewoon goed wil kunnen fotograferen alvorens op digitaal over te stappen
- als ik op digitaal over stap meteen een zeer goede camera wil (spiegelreflex dus)
- je bij digitaal niet een twee drie lenzen kan wisselen (een probleem wat gelukkig opgelost is met de komst van de nieuwere lichting consumenten-spiegelreflex camera's: geen irritante tussenringen enzo meer en mogelijkheid tot het gebruik van oude lenzen )
- en als laatst, maar zeker niet onbelangrijk: ik toch nog heel erg de charme inzie van analoog fotograferen. het schieten op kleinbeeld.. ik denk dat dat ook is wat Ghoulliette bedoelde toen ze het woord 'echt' in de mond nam enkele pagina's terug.. Het geeft mij om een of andere reden veel meer voldoening.. Over een decennium ofzo zal echter nagenoeg niemand meer analoog fotograferen, dus ik zal wel tot de laatste generatie behoren..

Maar zoals ik al zei, ik denk dat ik binnen een jaar of 2 met zo'n Canon 300D camera (of iets vergelijkbaars) rondloop

..

PS: mooie foto's trouwens.. Gave compositie bij dat architectengebouw, doordat die planten nog eens extra zijn uitgelicht (door lantaarnpaal?)

PS 2: Over photoshop.. daar zou je ook nog een eeuwige discussie over kunnen houden. Wanneer is een foto immers gemanipuleerd en wanneer niet? een groot deel van de kranten/tijdschrift foto's wordt in photoshop nog even geperfectioneerd door veranderingen van contrasten en dergelijke.. en als je echt superstreng bent zou je kunnen zeggen dat elke foto die niet met een 50 mm lens (= min of meer zoals je het met je ogen ziet) gemanipuleerd is, groothoek geeft immers vertekening en telelens laat dingen dichterbij lijken dan ze werkelijk zijn..
Het zwart/wit maken van een digitale foto in fotoshop zie ik ook niet meer als manipuleren.. wat maakt het immers uit of je je camera op Z/W zet (kan bij de duurdere serie digi's) of achteraf de foto z/w maakt..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-11-2003 21:25]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 22:11 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 19 november 2003 20:10 schreef Valorian het volgende:
@Ghoulliette: jewel jewel?

Dat ze het wel moet laten zien

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 19-11-2003 22:13 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 19 november 2003 21:19 schreef Valorian het volgende:
Nope niet onzichtbaar . was alleen niet meer aan antwoorden toegekomen..

is wel goed hoor, ben in de echte wereld niet zo groot en dan kijken mensen wel es over me heen

quote:
Ik denk dat in alle meningen hier (zowel die van Havermout als die van jou en mij) met betrekking tot digitaal gaan wel wat waarheid zit.. Het verschilt gewoon heel erg qua instelling van de fotograaf.. ben je een huis-tuin-en keuken fotograaf die nog nooit van diafragma of sluitertijd gehoord heeft en gewoon zijn digicam op autmatisch zet of wil je alles leren en weten en echt goede foto's maken..

Ik weet wel een beetje van de termen van fotografie maar lang niet alles, ik denk ook niet dat dat superbelangrijk hoeft te zijn zolang je maar weet hoe alles werkt.
Ik ben meer iemand van: even proberen wat er gebeurt als ik dinges zus doe en dat dingetje zo... en dan maar in de praktijk leren hoe dat uitpakt (en onthouden natuurlijk).

zo leer ik tegenwoordig ook wat over autotechniek, in de praktijk. En ik leer wel es wat termen hier en daar maar met mij handen bezig zijn en feitelijk zien wat er gebeurt vind ik nog het mooiste.

quote:
Mijn voorkeur gaat op dit moment nog uit naar analoog, maar dat is vooral omdat ik
- eerst gewoon goed wil kunnen fotograferen alvorens op digitaal over te stappen
- als ik op digitaal over stap meteen een zeer goede camera wil (spiegelreflex dus)
- je bij digitaal niet een twee drie lenzen kan wisselen (een probleem wat gelukkig opgelost is met de komst van de nieuwere lichting consumenten-spiegelreflex camera's: geen irritante tussenringen enzo meer en mogelijkheid tot het gebruik van oude lenzen )
- en als laatst, maar zeker niet onbelangrijk: ik toch nog heel erg de charme inzie van analoog fotograferen. het schieten op kleinbeeld.. ik denk dat dat ook is wat Ghoulliette bedoelde toen ze het woord 'echt' in de mond nam enkele pagina's terug.. Het geeft mij om een of andere reden veel meer voldoening.. Over een decennium ofzo zal echter nagenoeg niemand meer analoog fotograferen, dus ik zal wel tot de laatste generatie behoren..

tja, het mooiste zou zijn dat de voordelen van digitaal en analoog in een camera komen, en dat is er nagenoeg wel, heb alleen geen 20.000 euro (schijnt ook al een digitaal te zijn met 20 megapixel ).
Persoonlijk verwacht ik niet dat analoog zal verdwijnen hoor, sterker nog, ik vermoed (of hoop, hehe) dat het straks een van die kunstvormen gaat worden die zeer goed door zeer weinig mensen word beheerst.

quote:
Maar zoals ik al zei, ik denk dat ik binnen een jaar of 2 met zo'n Canon 300D camera (of iets vergelijkbaars) rondloop

mijn idee!

quote:
PS: mooie foto's trouwens.. Gave compositie bij dat architectengebouw, doordat die planten nog eens extra zijn uitgelicht (door lantaarnpaal?)

dat was een echte toevalstreffer, een van mijn eerste "serieus" genomen fotos, we waren op zoek naar een locatie voor bandfotos (in januari! brrr). Die extra belichting van dat riet is dus mijn flits! kreng van een ding. Met zulke fotos hartstikke mooi, maar geen cent waard als je mensen wilt fotograferen in een donkere omgeving (zelfs als ik de rode ogen onderdrukking gebruik). Ik fotografeer dan ook meestal zonder flits (met statief).

quote:
PS 2: Over photoshop.. daar zou je ook nog een eeuwige discussie over kunnen houden. Wanneer is een foto immers gemanipuleerd en wanneer niet? een groot deel van de kranten/tijdschrift foto's wordt in photoshop nog even geperfectioneerd door veranderingen van contrasten en dergelijke.. en als je echt superstreng bent zou je kunnen zeggen dat elke foto die niet met een 50 mm lens (= min of meer zoals je het met je ogen ziet) gemanipuleerd is, groothoek geeft immers vertekening en telelens laat dingen dichterbij lijken dan ze werkelijk zijn..
Het zwart/wit maken van een digitale foto in fotoshop zie ik ook niet meer als manipuleren.. wat maakt het immers uit of je je camera op Z/W zet (kan bij de duurdere serie digi's) of achteraf de foto z/w maakt..

ik zie photoshop zelf meer als toevoeging voor fotografie (persoonlijk dus, het programma heeft legio mogelijkheden). Ik vind het best wel mooi om hele oude familiefotos weer wat in hun oude glorie te herstellen.
persoonlijk ben ik niet echt superkritisch over hoe een foto is gemaakt (en of het bewerkt is), ik geniet liever van het resultaat

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 19-11-2003 22:17 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 19 november 2003 18:01 schreef ghoulliette het volgende:
jewel jewel

hehe.. ik wilde hem linken vanaf deviantart, maar dat gaat niet. Dus nu maar even normaal geupload!

enkele weken terug gemaakt toen het sneeuwde.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 22:19 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

erg mooi!! Heeft een beetje een Oost-Duits/Sovjet sfeertje

Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 19-11-2003 22:19 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 19 november 2003 22:17 schreef Morgil het volgende:
hehe.. ik wilde hem linken vanaf deviantart, maar dat gaat niet. Dus nu maar even normaal geupload!

Jammer dat je twee hoeken kunt zien. Volgens mij is hij veel mooier als de onderkant helemaal wit is.

the only pleasure is pain

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-11-2003 22:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ik vind dat juist mooi, anders is het ook maar zo gewoon.

Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 19-11-2003 22:22 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 19 november 2003 22:21 schreef ghoulliette het volgende:
ik vind dat juist mooi, anders is het ook maar zo gewoon.

Ik zag net dat de rechterhoek symmetrisch meeloopt met de spoorlijn, da's eigenlijk wel mooi om te zien. Misschien alleen de linkerhoek eraf?

the only pleasure is pain

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 19-11-2003 22:22 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 19 november 2003 22:19 schreef ghoulliette het volgende:
erg mooi!! Heeft een beetje een Oost-Duits/Sovjet sfeertje

En dan te bedenken dat dit nog maar Utrecht Centraal is

@Vampire Girl - Inderdaad! Ik had ook nietecht tijd om er echt bij na te denken aangezien we de trein moesten halen, dus ik was nog vrij blij dat ik deze heb kunnen maken

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 20-11-2003 12:35 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
hehe.. ik wilde hem linken vanaf deviantart, maar dat gaat niet.

al geprobeert om je fotos te verkopen via deviantart? Een vriend van me raadde me dat aan maar ben er nog niet over uit of ik dat wel zal gaan doen.

mooie foto trouwens, niks aan veranderen

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 20-11-2003 15:28 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 20 november 2003 12:35 schreef Lytse het volgende:
al geprobeert om je fotos te verkopen via deviantart? Een vriend van me raadde me dat aan maar ben er nog niet over uit of ik dat wel zal gaan doen.

mooie foto trouwens, niks aan veranderen

bedankt!!
Dat verkopen weet ik niks van.. ik zal er eens wat informatie over zoeken. Bedankt voor de tip!

Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 20-11-2003 17:18 by Lytse Profiel van Lytse

quote:
Op 20 november 2003 15:28 schreef Morgil het volgende:
bedankt!!
Dat verkopen weet ik niks van.. ik zal er eens wat informatie over zoeken. Bedankt voor de tip!

linkje: http://services.deviantart.com/prints/

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 21-11-2003 18:22 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

quote:

Hij is echt mooi

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-11-2003 18:52 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

@Morgil: Gave foto inderdaad.. ziet eruit als een of ander Oostblok land gehuld in smog

dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 22-11-2003 0:05 by dzouwe Profiel van dzouwe

Idd mooi foto.
Deze is van tijdje terug alweer:

changed to 'ouwe'

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 22-11-2003 1:04 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 17 november 2003 21:55 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Een vliegende hond...

lief !!! die beestjes kijken altijd zo nieuwsgierig...heb er ergens nog close up videobeelden van die ik in Indonesie heb gemaakt...

wait for me dragon, we'll meet in the sky

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 22-11-2003 18:32 by Griffin Profiel van Griffin

quote:
Op 22 november 2003 0:05 schreef dzouwe het volgende:
Idd mooi foto.
Deze is van tijdje terug alweer:

cool

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 23-11-2003 16:46 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

In het Museon (Den Haag) is thans de tentoonstelling:
Wildlife Photographer of the Year

21 november 2003 t/m 7 maart 2004

Ik ben er vandaag geweest. Op zich wel de moeite waard, indien je alle permanente tentoonstellingen van het Museon nog niet gezien hebt. Alleen de foto's kijken wordt wat prijzig...
Alle natuurfoto's zijn voorzien van het verhaal van de maker (inclusief gebruikte spullen). Wel interessant om te lezen. En er zitten veel supermooie foto's bij.

Museon
Voor enkele afbeeldingen: Wildlife Photographer of the Year

En meteen een film in het nabijgelegen Omniversum gepakt.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-11-2003 19:20 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Het museon heerscht! ben daar al zo vaak geweest als klein ghoulliettje
Het is alleen jammer dat ik niet zo van Wildlife spul hou, kunt niet alles hebben

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 24-11-2003 18:04 by Griffin Profiel van Griffin

foto's va tijd terug in zeeland

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-11-2003 19:21 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Die foto van dat zilvermeeuwvrouwtje is mooi genomen

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 24-11-2003 19:25 by Vintersorg Profiel van Vintersorg

He is dat Westerschouwen of Haamstede?

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 28-11-2003 15:56 by Griffin Profiel van Griffin

koudekerken, bij vlissingen

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com