|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
effe een domme vraag: wanneer is iets een collector's item? zo heb ik bijvoorbeeld lpees van dark angel,venom etc, 12" van Nuclear assault etc etc. zijn dat collectors items? |
|
Die vraag stelde ik ook al. Maar niemand geeft er antwoord op. |
|
tja, er zijn veel re releases. maar als ik op een metalmarket zie hoeveel er gevraagd word voor bijv. mercyful fate-nuns have no fun op rave on records, dan is dat blijkbaar een collectors item. tis ook wat de gek ervoor geeft, ben blij dat ik net als attila vroeger al het belangrijke(dat deden blijkbaar heel veel nu ieeeets oudere metalhoofden)gekocht heb. dat scheelt een boel geld. nou ja, zo heb ik ooit in boudisque iets van 45 gld betaald voor slaughter-strappado lp. maar ja, ik had de demos, de historie was toen al bekend (death link) dus de keuze was snel gemaakt. Oud Vuil. |
|
dat was een amerikaanse persing waarschijnlijk. die waren vroeger al stervensduur. zo heb ik kwijlend met exciter -heavy metal maniac in mijn handen gestaan toen ik veel jonger was (en de plaat nog niet bij roadrunner was uitgebracht) maar ik kon deze gewoon niet betalen. (idem voor o.a. hawaii en culprit). en omgereken betaal je nu zowat standaard dat bedrag voor een doorsnee cd. maar goed dat is een andere discussie. |
|
zo'n originele persing van een Exciter of Culprit album (voor RR) is dus een verzamelobject (de oplage was veel minder) 12" van Nuclear Assault zijn makkelijk te halen (bedoel je Good Times, Bad Times btw?). Dus over het algemeen worden de zeldzaamste spullen meest gegeerd en verzameld dus dat zijn volgend mij de collectors items. bvb een Demon Flight EP is een gegeerd object, waar er op een ehm...ik zeg maar The Plague' van N.A. niet (echt) gejaagd word in het verzamelaarswereldje. Ook singles doen het goed zoals Barberian, ThunderFire, Purple Haze, Witch Cross, Bad Lizard (moet je maar eens nagaan op het net) en Zeldzame EP's zoals de three-track pre-release EP van Axewitch's Visions Of The Past, en die eerder gemelde Demon Flight. Dikwijls zijn vreemde persingen nogal gewild zo bvb alle WASP gekleurde (vierkante) soundsheet 7"s uit oosteuropa en zo of bvb de Japanse versie van de Eartshaker 12" EP of zelfs een over Amerika overgewaaide druk van Rage's Execution Guaranteed. Nog zeldzame full LP's (meestal de enige releases van de band dan) zaols Satan's Host (Metal From Hell), Lester Maddox (Gothic Lore), of originele Manilla Road LPs... Of misprints van platen in alle mogelijke vormen en kleuren... Dus in the end moeilijk om er een definitie of vaste regel op te plakken maar iig hoe zeldzamer hoe meer gegeerd. Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote:idd labels maken een verschil, de meeste dingen op RAVE ON zijn idd nogal gewild tgwoordig (daar zit mn heilige Sortilège EP ook op), idem voor Grindcore records en vooral BLACK DRAGON records (voor Attila: Sacred Blade LP -Of The Sun + Moon- bvb hehe) or mercenary records (vb Attacker met The Second coming, daar is de CD persing op Mercenary zeldzamer dan de LP versie zelfs). Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Hmmm, hoeveel wordt er dan voor zo'n Nuns Have No Fun op Rave-On gegeven? Ik heb hem een jaar geleden een keer gekregen van zo'n 'iets-oudere-metalhead', en ben gewoon erg benieuwd... Beetje gek eigenlijk, het was namelijk nog een Nederlands label ook, dat Rave-On!! |
|
quote: Ong tussen de 60-80 guldens, maar millenium records verkocht em ooit voor opbod vanaf 110 guldens [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-08-2002 1:22] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik heb een versie van Nightwish's Bless The Child single met 8 tracks op (tegenover de normale 3) gisteren laten signeren door Tarja. Telt da? |
|
hoe zie je van welke persing iets is??? waar staat dat op de lp zelf? sorry for the ignorance I was me but now he's gone |
|
quote: Vaak kun je zoiets vinden op internet. Lijstjes met serienummers en zo en wat ze waard zijn. Een kleine zoektocht kan wonderen doen. Het helpt natuurlijk ook altijd als er "Lim. edition" op staat When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Weet je trouwens waar die lijsten op staan, ik heb in jaaaren zoeken nog nooit echt zo'n lijst gevonden. Je kunt het trouwens ook aan de conditie van de LP merken of het een herpersing of een originele LP is. Verder aan het label, vaak is een herpersing van een ander label. En het aller makkelijkste: een jaartal |
|
Heb een picture disc van Nuclear Assault - Survive en Anthrax - Fistful Of Metal. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
(weer verder over darkthrone) A Blaze... stond (origineel) te koop op wacken voor 110 Euro.. Rerelease 15 Euro ofzo.. Ik heb zelf op LP origineel Soulside Journey, via een zeer geslaagde trade. |
|
quote: die heb ik allemaal gehad maar de deur uitgedaan(Ik kan toch geen lpees draaien). ik heb nog o.a. wel een SOD bootleg op blauw vinyl, dark angel "we have arrived" en "darkness descends" op vinyl. |
|
quote: Trade jij wel meer stuff? Anders moeten wij eens kijken of er voor ons wat te ruilen valt!? |
|
ik heb een shirt van Akerbeltz dat gelimiteerd is tot 50 Verder heb ik: In the glare of burning churches van graveland, degene van no colours carpathian wolves van graveland his majesty at the swamp van varathron, (niet de rerelease!) demootje van keepers of kalasin demo'tjes van verschillende "undergroud" bands gelimiteerd vanaf 200 tot 500 originele pressing van piece of mind van iron maiden echt rare colecters items heb ik nie...alleen zoek ik de 7'inch van Samael nog |
|
ik heb best wel een hoop cult materiaal.. enkele dingen om te noemen: een hele zwik aan APATOR releases (demo's en vinyl etc), BESTIAL SUMMONING releases (demo's en vinyl), eerste 7"es van IMMORTAL, GRAVE en ABSU... alles origineel natuurlijk Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
ik heb van Destroyer666- 6 songs with the devil. L.P. gelimiteerd tot 500, en genummerd maar volgens mij geen fuck waard, heb er zelf 11 euro voor betaald |
|
ok ik heb 1 foto van de kont van abbath.. zeer rare. verder the killing spree 1.5- diabolicum striktly limited 666 maar volgens mij heeft half nederland die inmiddels wel. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Hmmm... Ik heb ook wel een stapeltje demo's van o.a. Bestial Mockery, Inner Helvete, Black Funeral etc. Allemaal origineel... Leuke dingen om te hebben. Als hier nog iemand is die geïnteresseerd is in een ruil... You're welcome! |
|
het enigste wat een beetje limited in mn collectie is, is de originele abrubtum - advoco nogwattes... maar die vinnik zo kut dak em verruild heb voor een paar tapejes samen met mayhem - dawn of the black hearts trouwens Je moeder. |
|
WAAAAT???? Heb jij je die Mayhem CD/LP verruild??? Jezus... |
|
quote: Traden is een mooie hobby, maar als het om originele items gaat wel een tijdrovende (of dure, als je de makkelijke (= ebay) weg neemt), ik heb 'destijds' nooit veel gekocht aan vinyl en heb nu dus ook weinig echte wanted items.. ik heb gewoon een kleine want list.. ik trade niet vaak, maar als ik echt naar iets zoek dan zoek ik gewoon net zo lang tot ik iemand vind die hem wilt traden voor iets wat ik nog wel denk te vinden in obscure mailorders, 2e hands , etc.. .. Ze ben ik aan mijn originele Arcturus - My Angel 7" ep gekomen door er een Destroyer 666 - Satanic Speed Metal 7" tegen te traden, welke ik weer via via heb gehad van iemand anders.. |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |