|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Brrr, ik vond Postal 2 ronduit verschrikkelijk. Zeer onwerkbare engine, omdat de verschillende gedeeltes in het spel relatief klein zijn maar bij aankomst wel telkens geladen moeten worden; mogelijkheden, en daaraan inherent de soort humor, die op voorhand al niet leuk zijn (wildplassen, katten als pistooldemper gebruiken etc.); een geenszins motiverende verhaallijn (trailer thrash-type die allerhande klusjes moet doen, bv. pissen op het graf van je vader) etc. Het ligt er allemaal veel te dik op. Neem dan het spel dat er het meeste op lijkt: Grand Theft Auto 3 of Grand Theft Auto: Vice City. Dat is ook vermaak, maar heeft wel sfeer. En daarom is het leuker, want sfeer, mede door een aantrekkelijke setting (het stadje van Postal 2 is erg saai qua ontwerp), weet een spel langer boeiend te houden. Postal 2 is daarvoor te veel op grofheid toegespitst. Er zit in P2 een level waarbij je een groep mensen die tegen geweldadige computerspellen protesteren en masse moet neermaaien. Nou vraag ik je... een spel dat zich probeert te nuanceren, pfff. |
|
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt Ruud. Geintje, ik heb ooit postal 1 gespeeld maar daar was ik al de zelfde avond zat van. |
|
quote:Engine en laadtijden waren wel extreem kut, ja, maar daar hielp de patch redelijk tegen. De nieuwere GTA's zijn inderdaad een stuk meer aan te raden. De humor moet je van houden denk ik, ik vond het wel lollig expres hypocriet / ironisch dat je moet vechten tegen die protesterende mensen. Vooral omdat je tegen ze vecht omdat ZIJ degenen zijn die het bedrijf aanvallen (letterlijk). Verhaallijn is inderdaad gewoon kut, daardoor en door de belabberde opdrachten verveelde me het ook vooral. Dat doet GTA ook stukken beter. Het wachten is op een spel waarin je echt absolute vrijheid hebt in een realistische dynamische wereld. Vraag me af hoe snel dat er gaat zijn en hoe bizar dat wordt. Wel de ultieme afreageermogelijkheid, als je alles kan doen wat je in het echt niet ZOU doen. Escapisme troef. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Liever niet!! Dan kom ik helemaal niet meer achter de computer vandaan. |
|
quote:Misschien wordt het wel echt een tweede leven en als je dan in je pc doodgaat is het ook echt voorbij met computerspelletjes spelen. Misschien is dat een oplossing voor je? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Damn, je zit vol goede ideeen! |
|
quote: Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Tja, ik ervaar het dan meer als onbedoelde ironie; ze trachten hun tegenstanders te parodiëren, maar parodiëren eigenlijk alleen zichzelf, met hun overmaat aan geweld, voortkomend uit een gebrek aan creativiteit. Zelf durf ik geen onderscheid te maken in louter vermaak, dat is pretentieus, maar ik kan me bij DIT soort spellen goed voorstellen wat zij, de protesthebbers, er tegen hebben. Met andere woorden, de makers van Postal 2 bevinden zich niet in de positie om kritiek te persifleren, omdat die kritiek, zij het genuanceerd, 'wel terecht is'. Hun 'ironie' is gewoon potsierlijk. Nee, dan GTA met die radiozenders... nu wil ik geen discussie over humor starten, maar de persiflages die dáár in voorbijkomen zijn toch écht wel veel leuker, me dunkt. quote: Nou en of. Die langere levels sloegen dan ook als een tang op een varken. Ik had in dat level in het koelhuis op een gegeven moment geen flauw idee meer wat ik daar aan het doen was. En ondertussen stroomden de special forces met bosjes tegelijk binnen. Dan strooi ik liever wat pornoflyers met een vliegtuigje uit, haha. quote: Tja, escapisme troef, maar speel je daar computerspellen voor? Ik vind de authenciteit van computerspellen zoals ze nu zijn toereikend voor het doel: Vermaak. De typische sfeer, de knullige AI, het 'grafische' uiterlijk, nee, dat doet het 'm juist voor mij. Je kan nu spreken van 'game-momenten' - hmm, wellicht dat juist daarin escapisme schuilt? In de gamewereld? Want in een gesimuleerde realistische wereld zul je op den duur toch weer op hedendaagse problemen stuiten, frustratie incluis. Het is immers 'realistisch'. Ben je overigens bekend met Operation: Flashpoint? Dat is een oorlogssimulator waarin véél mogelijk is. Maar ja, of oorlog nou zo realistisch is voor ons... |
|
Gta3 SA heb ik, postal2 is nu bijna binnen, ik ben toch wel benieuwd geworden, hehe. Het klinkt als een erg "foute" game en dat lijkt me wel wat. |
|
quote:Dat is zeker waar, laten we het daar maar ophouden (dat het in ieder geval veel beter kan dan in P2). quote:Tsja, ik denk toch dat een hyperrealistische spelomgeving ook nog steeds voor escapisme kan dienen. In de 'normale' wereld zal je niet zo snel proberen om mafiabaas te worden of een ander stom voorbeeld. Terwijl je dat in de gamewereld, zonder concreet lichamelijk risico, eerder zou proberen. quote:Ik zal het eens proberen. Inderdaad, het is moeilijk te zeggen voor ons (leken) of de oorlogssituaties nou echt zo realistisch zijn, wat weten wij nou? Zelfde geldt natuurlijk ook voor de misdaadwereld van GTA of iets dergelijks. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Weet iemand hoe ik mijn longcapiciteit kan vergroten ik moet een onderwatermissie doen maar mijn skills zijn niet hoog genoeg.Iemand?? SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Veel duiken en weer naar de oppervlakte komen als je luchtmeter bijna leeg is. Dit een aantal keren herhalen en voila! [Dit bericht is gewijzigd door Shadow_buildeR op 17-10-2005 12:49] Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free |
|
Hier is trouwens een review van Shadow of the Colossus (van de makers van ICO) ! Ik kan bijna niet wachten. http://www.gamespot.com/ps2/adventure/wandaandthecolossus/review.html?sid=6135831 Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free |
|
quote: Ik vermoed dat je al vrij gauw stuit op de grenzen van 's mens persoonlijke projectie van 'escapisme'. Inderdaad, voor de gemiddelde mens is het onmogelijk zich in het dagelijkse leven een maffiabaas te wagen, omdat het een uitzonderlijke positie binnen de maatschappij is. Doch, 'ons' verlangen naar zoiets komt voort uit louter vergelijking; men verdient 'gewoon', men heeft naar de baas te luisteren, en overkoepelend bevind men zich in een gesloten cyclus (opstaan, werken, slapen). Ons verlangen naar het zijn van een maffiabaas komt voort uit deze mismoedige situatie. Een (goede) maffiabaas heeft immers geld te over, is zijn éigen werkgever, en doet maar wat-ie wil. Zoiets dergelijks imiteren bij een hyperrealistisch spel zou dus eerder confrontatie (zélf heb je de privileges van een maffiabaas niet) betreffen dan escapisme. En hoe succesvoller je je een maffiabaas waant... hoe omgekeerd evenredig confronterender real life 'weer' zal zijn. Tenminste, ik neem aan dat je niet 24/7 een spel kan spelen. De fantasyhype die al een paar jaar gaande is, daar zie ik wel escapisme in. Mensen die zich niet alleen pseudo-mythologische wezens wanen, maar met dien verstande ook afdalen in een navenante wereld, door middel van spel (LARP e.d.), zijn echt 'weg' van de maatschappelijke beslommeringen en de daaruit voortkomende frustraties. Zij hebben in hun wereld geen belasting, geen files, geen geluidsoverlast etc. quote: Realisme in de zin dat één a twee geraakt worden ook echt doodgaan betekent; van 't slagveld gestuurd worden als je orders negeert; échte tijd en échte afstanden; het in werking kunnen zetten/besturen van alle voertuigen die je tegenkomt, zoals Apache-helicopters, T82-tanks, Jeeps, of als je je in de buurt van een boerderij bevindt zelfs een tractor! Qua speelmodus is de levelstructuur/verhaallijn zeer interessant door de afwisseling in personages waarmee je speelt (een piloot, een SpecOp, een cadet etc.). Dat levert een heel spectrum aan 'gevechtservaringen' op, of, als je wil, een soort van inzicht in het oorlogswezen. Dit dus door die wisselende perspectieven. Aanrader! |
|
God, wat een geouwehoer.. spelen! Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free |
|
Zo, weer terug van de EAworld te Utrecht. Was erg leuk om te zien allemaal. Er schijnen bekende voetballers aanwezig geweest te zijn, maar daar heb ik geen verstand van, dus geen idee welke er daar nou een balletje aan het trappen waren. Er was enorm veel gratis te vreten en te zuipen, dus dat was ook niet verkeerd. Er waren van elk consoletype een lading te bespelen, alleen helemaal geen pc-spellen. Dat was dus wel balen, want de laatste console die ik heb en dus ken is de supernintendo, hehe. Maar goed, gratis t-shirt, stickers en een pen en een volle pens. Dankjewel, EA. |
|
Net Tales of Symphonia binnen, dat worden binnenkort lange avonden.... |
|
ben bezig met FEAR demo te downen, ben benieuwd. |
|
quote: Zeker weten, dat spel is enorm vet. |
|
quote: Ja dat mag dus niet he "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Wat ik er over heb gelezen moet F.E.A.R een heel tof spel worden, maar ja dat hebben we al vaker gehoord en dan blijkt het toch een totale flop te zijn. Denk aan bijv Black & White..de poeha die daar over werdt gemaakt, er werd bij iedereen zo verwachting geschept dat het eindspel totaal flopte. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Heeft iemand al de missie Supply Lines gespeeld in GTA:SA voor Zero..dat je van de koeriers moet neermaaien met een vliegtuigje? Mij lukt het wel om ze allemaal te maaien maar als ik bij de laatste ben is me benzine bijna op en dan moet ik ook nog een keer terug, dat haal ik nooit. Iemand tips voor deze aaarggghhhlevel? SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
je moet eerst aan het vliegtuigje wennen. Hoe dat kreng goed te besturen valt. Iig had ik het met de keyboard wel onder de knie na een tijdje. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Maar speel het op de ps2 met die pookjes.Ik neem aan dat je zo min mogelijk bochten moet maken? En is het verstandig om hoog te gaan vliegen zodat je over de gebouwen kan, of is handiger door de straat te gaan hier en daar meeliften op een dak van een auto. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |