IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Burzum Vorige pagina | Volgende pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 19:52 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Een ieder die Dunkelheit live wil vertolken moet ter plekke door zijn/haar hoofd geschoten worden.

Dat kun je zo'n nummer toch niet aan doen?

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-12-2001 19:52 by Infaustus Profiel van Infaustus

quote:
Op 12 december 2001 19:48 schreef attila_de_hun het volgende:
de nummers 'dunkelheit'and éa, lord of the depths zijn toch wel twee muzikale hoogtepunten in de geschiedenis van de mensheid. helaas, zal ik die nummers waarschijnlijk nooit live vertolkt zien worden. he, blackmetallers die in een band zitten, cover die nummers eens? dan kom ik zeker kijken!

kweet niet hoor , het is moeilijk om zo belabberd te spelen

No meat is sweater

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 12-12-2001 20:11 by schaambaard Profiel van schaambaard

wat vind je er precies zo belabberd aan?
het is misschien primitiever dan getriggerde powerdeathbands maar die interesseren mij dan ook niet.
en na 500 keer een nummer spelen om alles strak zonder fouten te spelen is het hele nummer verkracht en ongemotiveerd. tenzij je het natuurlijk even door de computer haalt en alles even recht trekt........

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:14 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 12 december 2001 19:52 schreef Infaustus het volgende:
kweet niet hoor , het is moeilijk om zo belabberd te spelen
Dat is uw mening. De essentie van Burzum ligt niet bij de complexheid van de muziek maar bij de gedachten die er achter liggen. Daarom zeg ik ook dat zo'n nummer als Dunkelheit nooit live vertolkt zou mogen worden. Hiermee verkracht je het nummer gewoon.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-12-2001 20:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 december 2001 19:52 schreef Vargen666 het volgende:
Een ieder die Dunkelheit live wil vertolken moet ter plekke door zijn/haar hoofd geschoten worden.

leg uit! je bedoelt waarschijnlijk dat het heilgschennis is om zo een nummer trachten na te spelen omdat je de essentie toch niet kunt raken (of zo iets??)

(ps: het is verboden bij de wet om iemand dood te maken , zelfs indien iemand ongeoorloofd een burzum nummer tracht na te spelen)

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:16 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 12 december 2001 20:15 schreef attila_de_hun het volgende:
leg uit! je bedoelt waarschijnlijk dat het heilgschennis is om zo een nummer trachten na te spelen omdat je de essentie toch niet kunt raken (of zo iets??)

(ps: het is verboden bij de wet om iemand dood te maken , zelfs indien iemand ongeoorloofd een burzum nummer tracht na te spelen)
Geen heiligschennis. Burzum is niet heilig. Maar het nummer (en de meeste andere Burzum nummers) zijn niet bedoeld om live te spelen. Die mijn reactie boven die van jou.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 20:19 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Inderdaad.. DUNKELHEIT is zowiezo geen nummer wat ik live zou willen ZIEN.. bij DUNKELHEIT denk je helemaal niet meer aan muzikanten die op een podium staan te bleren, maar moet je je eigen gedachten laten gaan.. Zelfs een clip maken voor Dunkelheit is gewaagd, omdat je hiermee mensen hun verbeelding min of meer wegneemt, maar de clip van D. is naar mijn idee wel erg goed! (heb hem op video
)

attila_de_hun
Posted 12-12-2001 20:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

tsja, ik weet om eerlijk te zijn niet zeker of ik het met jullie eens ben. kijk, (vooral de oude) mayhem vind ik een band van dezelfde orde als burzum. maar als je hun oude livemateriaal hoort is dat toch erg goed. ik denk dus ook dat indien varg een beetje goede liveband bijeen zou kunnen krijgen dat hij toch wel instaat zal zijn om de nummers te brngen zonder verlies van "magie". maar, vrees niet, ongeacht zijn gevangenis straf zal het er waarschijnlijk nooit van komen.

attila_de_hun
Posted 12-12-2001 20:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 december 2001 19:52 schreef Vargen666 het volgende:

ik kom trouwens weer eens goed weg. ik wilde graag inderdaad dit nummer spelen met mijn band maar de rest zijn burzumhaters. stel je voor dat tijdens een optreden vargen,geheel volgeplakt met dynamiet zich boven op mij zou werpen, of in een minder extreem geval, een kogel door mijn kop zou jagen. zou niet prettig zijn voor mij. maar ja, een medebandlid zou een foto van mijn restanten kunnen maken en die gebruiken voor een cd-hoes (of is dat al eens gebeurd??? )

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:27 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

De meeste nummers van Aske en Burzum (album dus) zouden wel redelijk geschikt zijn voor een live uitvoering. Wat Mayhem betreft, de oude nummers waren gewoon lekker haknummers die bedoeld waren om gewoon er op los te gaan. Dit in tegenstelling tot wat Burzum biedt. Burzum is "meer" dan de muziek. Ik weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:28 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 12 december 2001 20:27 schreef attila_de_hun het volgende:
ik kom trouwens weer eens goed weg. ik wilde graag inderdaad dit nummer spelen met mijn band maar de rest zijn burzumhaters. stel je voor dat tijdens een optreden vargen,geheel volgeplakt met dynamiet zich boven op mij zou werpen, of in een minder extreem geval, een kogel door mijn kop zou jagen. zou niet prettig zijn voor mij. maar ja, een medebandlid zou een foto van mijn restanten kunnen maken en die gebruiken voor een cd-hoes (of is dat al eens gebeurd??? )
Hehehe... ik denk niet dat het zo ver zal komen hoor.

Maar als je een nummer covered neem dan iets als Spell of Destruction, of Lost Wisdom (dit nummer HEERST!).

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 12-12-2001 20:31]

Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 12-12-2001 20:30 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

quote:
Op 12 december 2001 20:23 schreef attila_de_hun het volgende:
tsja, ik weet om eerlijk te zijn niet zeker of ik het met jullie eens ben. kijk, (vooral de oude) mayhem vind ik een band van dezelfde orde als burzum. maar als je hun oude livemateriaal hoort is dat toch erg goed. ik denk dus ook dat indien varg een beetje goede liveband bijeen zou kunnen krijgen dat hij toch wel instaat zal zijn om de nummers te brngen zonder verlies van "magie". maar, vrees niet, ongeacht zijn gevangenis straf zal het er waarschijnlijk nooit van komen.

Burzum en Mayhem zijn toch wel degelijk compleet verschillend. Oude Mayhem was juist een band om live te zien, omdat de lugubere sfeer daar nog intenser werd, met dead die zichzelf overhoop sneedt en slachtafval dat door de zaal vloog.
Burzum daarentegen is een magische band. Burzum stijgt voorbij de muzikant zelf. Dat was ook waarom Varg Count Grishnack heeft gecreëert. Het ging om de magie, niet om de man. Live kun je de sfeer van Burzum nooit goed overbrengen.

SCUM FUCK

attila_de_hun
Posted 12-12-2001 20:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 december 2001 20:28 schreef Vargen666 het volgende:

Maar als je een nummer covered neem dan iets als Spell of Destruction, of Lost Wisdom (dit nummer HEERST!).

ik zal het eens voorzichtig in de groep gooien maar kleine kans. wat burzum betreft zit ik opgescheept met een stel cultuurbarbaren.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:46 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Je kan natuurlijk ook gewoon een Necrolust van Mayhem nemen. Lekker hakken tot je er bij neervalt...

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-12-2001 20:51 by Infaustus Profiel van Infaustus

quote:
Op 12 december 2001 20:11 schreef schaambaard het volgende:
wat vind je er precies zo belabberd aan?

het was een grap vandaar ook de smile die z'n tong uitsteekt.....

No meat is sweater

attila_de_hun
Posted 12-12-2001 20:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 december 2001 20:30 schreef Duxmortem het volgende:
Burzum en Mayhem zijn toch wel degelijk compleet verschillend.

ik zie toch ook overeenkomsten. wat mij zo boeit in hun muziek was de echte HAAT en kwaadaardigheid die in hun muziek zit. veel bands trachten dit te bereiken maar lukt dit gewoon niet op het zelfde niveau als de oude mayhem en burzum. bij een "deathcrush" of een "ea, lord of the depths"druipt de kwaadaardigheid vanuit je boxen de kamer binnen. zoals ik technische death eigenlijk constant afweeg tegen een suffocation weeg ik alle blackmetal af tegen de oude mayhem en burzum. maar goed, deze overeenkomt was mijn motivatie om ze met elkaar te vergelijken.

attila_de_hun
Posted 12-12-2001 20:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 december 2001 20:46 schreef Vargen666 het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een Necrolust van Mayhem nemen. Lekker hakken tot je er bij neervalt...

ja, of deathcrush. probleem verder is dat wij eigenlijk niet de juiste sound hebben. we spelen meer (death)metal ala oude pungent stench en danheb je toch een andere sound. en , inderdaad, om zo een nummer goed te spelen moetje dan toch grote veranderingen aanbrengen.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:59 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Gewoon een beetje aan je knoppen sleutelen, stelt niet zo veel voor. Vooral er op letten dat je niet te veel bas door laat komen.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-12-2001 21:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 12 december 2001 20:28 schreef Vargen666 het volgende:

"Other planes lie beyond the reach
Of normal sense and common roads
But they are no less real
Than what we see or touch or feel"

BURZUM "Lost Wisdom"

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 21:04 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Heil Burzum

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-12-2001 21:31 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ole...ik heb mij zojuist Det som engang var aangeschaft.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 12-12-2001 21:32 by Warrior_of_Odin Profiel van Warrior_of_Odin

Hail Burzum, idd een errug goede band. De muziek is gewoon fantastisch. vooral het nummer dunkelheit en jesus Tod.

de sfeer die die nummers uitademen. echt fantastisch!

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 12-12-2001 21:52 by schaambaard Profiel van schaambaard

burzum en mayhem vind ik toch echt niet vergelijkbaar....

burzum is altijd de vriend van het woud geweest, teksten waren eigenlijk nauwelijks nodig. Melodien heel simpel maar op een manier die precies de herinneringen lospeutert waar je nooit opgekomen zou zijn zonder.

Mayhem is altijd meer de satan en bloed (poser) metal geweest. ik kan ze dan ook niet serieus nemen.

overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 12-12-2001 22:26 by overturnedskewer Profiel van overturnedskewer

quote:
Op 12 december 2001 21:31 schreef XnegativeX het volgende:
Ole...ik heb mij zojuist Det som engang var aangeschaft.

Toch niet toevallig vorige week maandag. Toen heb ik namelijk Det Som Engang Var gekocht, hij is sinsdien niet veel buiten mijn cd-speler geweest. Wat een super cd tje is dat damn.

Black Metal ist krieg :-)

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 13-12-2001 9:53 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

quote:
Op 12 december 2001 21:52 schreef schaambaard het volgende:
burzum en mayhem vind ik toch echt niet vergelijkbaar....

burzum is altijd de vriend van het woud geweest, teksten waren eigenlijk nauwelijks nodig. Melodien heel simpel maar op een manier die precies de herinneringen lospeutert waar je nooit opgekomen zou zijn zonder.

Mayhem is altijd meer de satan en bloed (poser) metal geweest. ik kan ze dan ook niet serieus nemen.

Ik kan mij nog steeds geen woud in Burzum voorstellen

11.45: restate my assumptions

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com