IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Hoe wil jij je kinderen opvoeden ? Vorige pagina | Volgende pagina
Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 11-07-2006 9:02 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2006 23:18 schreef Hypnos het volgende:
wie heeft hier eigenlijk al kinderen?


Ik heb er 3, hoezo?

Ook aanstaand ouder?

Leuk, die discussie hiervoor met pubers, die een probleem hebben met hun christelijke opvoeding.

Ik ben van huis uit niet gelovig. Mijn kids zitten wel op een christelijke school (dichtbij huis, goed onderwijs).
Je wordt dan wel eens geconfronteerd met de stellige overtuigingen, die er op zo'n school ingepompt worden. Ik hou ze dan voor, dat veel mensen er ook anders over denken. Een discussie aangaan over een dergelijk onderwerp is echter niet mogelijk met een 7 en 6 jarige. Dat komt later wel goed.

Mijn kinderen hebben op zich veel vrijheid. Er zijn duidelijke grenzen en zolang ze daar binnen blijven, is er niets aan de hand. Een paar basisregels bij mij zijn bijv.: respecteer andere mensen, niet liegen, delen, je kunt niet beter doen dan je best (waarmee ik bedoel, dat ze hun best moeten doen, maar als dan iets niet lukt, dan is er niets aan de hand, als ze het maar geprobeerd hebben), als je troep maakt dan ruim je dat ook weer op.
Breken ze deze regels, of halen ze rottigheid uit, dan worden ze consequent gestraft. Eerst een waarschuwing en als dat niet afdoende is, een straf. Geen pak slaag of zo, maar bijvoorbeeld bepaalde privileges afnemen. Mijn zoontje is bijvoorbeeld gek op spelletjes spelen op de XBox. Als hij de regels overtreed, dan betekend dat een bepaalde periode geen spelletjes spelen. Bijzonder effectief.

Mijn kinderen zijn redelijk meegaand. We betrekken ze dan ook zoveel mogelijk in de zaken van alle dag. Als we gaan eten, dan helpen ze bijvoorbeeld bij het dekken van de tafel en bij het afruimen na het eten.
Zo loopt het huishouden redelijk op rolletjes en krijg je niet al te verwende kids!

Het grootste probleem voor de kids ben ikzelf. Ik verwen ze namelijk rot, als ik de kans krijg.

[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 11-07-2006 9:03]


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 20-09-2006 14:59 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Dat vind ik dan dus weer eng he...
Ik ben zelf op het moment 18, en gezien ik extreem streng ben opgevoed (maximum 2 snoepjes per maand, maximum kwartier tv per dag etc) ben ik al vroeg gaan opletten op hoe andere ouders andere kinderen opvoedden. Naar mijn mening gebeurt dat nogal slecht. Kinderen worden verwend bij de vleet. Met als gevolg dat een verjaardagscadeautje moeilijk te vinden is, en later, dat iedereen meer zakgeld kreeg en dat trots op school kon laten zien (kijk, ik heb drie barbies gekocht! daar zat ik dan met mijn setje viltstiften, pogen om nog trots te wezen...), en later, omdat ik niet zoveel speelgoed had, werd ik gepest. Ben meerdere malen in de wc terechtgekomen, mijn tas ook, mijn hele lichaam heeft van dichtbij kennis gemaakt met brandnetels, etc, etc, etc. Omdat ik niet verwend werd.
Het probleem met verwende kinderen is dat ze zich beter gaan voelen, met als resultaat dat kinderen die niet veel hebben (zij het de schuld van ouders OF van pech en armoede binnen het gezin) zwaar gepest worden.

Mijn kinderen gaan relatief streng opgevoed worden, dat weet ik nu al. Geen nutteloze nitwits van 'mama doe jij het even'. Geen elke keer van de stoel tillen als ze van de stoel willen. Val maar een keer, dan weet je de volgende keer wél hoe het moet. Niet alle rages mogen ze mee volgen, maar als ik zie dat er iets echt een rage wordt, zorg ik dat ze er vroeg bij zijn.
Verwende kinderen worden verschrikkelijke pubers, verschrikkelijke pubers resulteren vaak in lamlendige volwassenen. En daar heb ik geen zin in.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 20-09-2006 15:07 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Verwende kinderen worden verschrikkelijke pubers, verschrikkelijke pubers resulteren vaak in lamlendige volwassenen. En daar heb ik geen zin in.

Gewoon rotverwennen en als ze onhandelbaar doen een vuist in hun gezicht planten. Bij mij heeft het ook gewerkt.


mvg wk10


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2006 15:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 14:59 schreef Dolk het volgende:
Dat vind ik dan dus weer eng he...
Ik ben zelf op het moment 18, en gezien ik extreem streng ben opgevoed (maximum 2 snoepjes per maand, maximum kwartier tv per dag etc)


Dat is geen opvoeden....

Streng en consequent opvoeden heeft geen drol met arbitraire regeltjes zonder nuttige achtergrond te maken.

Bel, klepel.

quote:
Kinderen worden verwend bij de vleet. Met als gevolg dat een verjaardagscadeautje moeilijk te vinden is, en later, dat iedereen meer zakgeld kreeg en dat trots op school kon laten zien (kijk, ik heb drie barbies gekocht! daar zat ik dan met mijn setje viltstiften, pogen om nog trots te wezen...), en later, omdat ik niet zoveel speelgoed had, werd ik gepest.


Je bent dus gewoon jaloers. Tsja...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-09-2006 15:14 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Dolk
Usericon van Dolk
Posted 20-09-2006 15:20 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

Nu niet meer. Als klein kind wel. Volgens mij logisch.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-09-2006 15:23 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Kinderen opvoeden?

Doodslaan en een nieuwe maken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-09-2006 15:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Volgens mij nu nog steeds wel. Waarom wil je anders voorkomen dat kinderen 'verwend worden'?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-09-2006 15:29 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 20 september 2006 15:25 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij nu nog steeds wel. Waarom wil je anders voorkomen dat kinderen 'verwend worden'?



dit keer heb je niet goed gelezen Chelliebellie, zie de laatste zin in z'n originele post



renYek
Usericon van renYek
Posted 20-09-2006 15:34 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2006 18:35 schreef varanus het volgende:
Zoals een maat van mij altijd zei: Je kunt het bestetwee nemen, kan je ze met de koppen tegen elkaar slaan....

Maar ja, hij zit voor 16 jaar in de bak, doet niet veel aan de opvoeding dus...


Dat zal dan niet gaan om het niet betalen bij een tankstation... (je had het een hele tijd geleden over een moord, is hij dat?)


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2006 16:05 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 14:59 schreef Dolk het volgende:
Dat vind ik dan dus weer eng he...
Ik ben zelf op het moment 18, en gezien ik extreem streng ben opgevoed (maximum 2 snoepjes per maand, maximum kwartier tv per dag etc) ben ik al vroeg gaan opletten op hoe andere ouders andere kinderen opvoedden.


Jij bent niet opgevoed, maar geconditioneerd.
Heb dat ook van dichtbij meegemaakt (bij een vriendje) en daar wordt je niet vrolijk van.
Het kind gaat op een gegeven moment denken dat er wat mis is met hem/haar, terwijl de ouders het probleem zijn.

quote:
Naar mijn mening gebeurt dat nogal slecht. Kinderen worden verwend bij de vleet. Met als gevolg dat een verjaardagscadeautje moeilijk te vinden is, en later, dat iedereen meer zakgeld kreeg en dat trots op school kon laten zien (kijk, ik heb drie barbies gekocht! daar zat ik dan met mijn setje viltstiften, pogen om nog trots te wezen...), en later, omdat ik niet zoveel speelgoed had, werd ik gepest. Ben meerdere malen in de wc terechtgekomen, mijn tas ook, mijn hele lichaam heeft van dichtbij kennis gemaakt met brandnetels, etc, etc, etc. Omdat ik niet verwend werd.
Het probleem met verwende kinderen is dat ze zich beter gaan voelen, met als resultaat dat kinderen die niet veel hebben (zij het de schuld van ouders OF van pech en armoede binnen het gezin) zwaar gepest worden.


Ik denk dus niet dat het probleem bij al die anderen ligt, maar bij jou!
Doordat jij niets mocht van je ouders heb jij jezelf een verkeerde houding aangemeten en door die houding werd je een pispaaltje.

Kinderen onder elkaar kunnen wreed zijn, daarom vallen ze ook altijd de zwakste in de groep aan. Vaak is deze zwakste degene die in een sociaal isolement zit. En dit heeft weinig met armoede te maken.
Als je ouders inderdaad zo streng waren, dan zul je waarschijnlijk ook niet veel vriendjes en vriendinnetjes over de vloer gehad hebben.

Je ouders zijn heilig. Zij schonken je leven en weten wat het beste voor je is. Al die andere ouders doen het verkeerd!
Klinkt alsof paps en mams je dat ook hebben wijsgemaakt.

quote:

Mijn kinderen gaan relatief streng opgevoed worden, dat weet ik nu al. Geen nutteloze nitwits van 'mama doe jij het even'. Geen elke keer van de stoel tillen als ze van de stoel willen. Val maar een keer, dan weet je de volgende keer wél hoe het moet. Niet alle rages mogen ze mee volgen, maar als ik zie dat er iets echt een rage wordt, zorg ik dat ze er vroeg bij zijn.
Verwende kinderen worden verschrikkelijke pubers, verschrikkelijke pubers resulteren vaak in lamlendige volwassenen. En daar heb ik geen zin in.


Volgens mij kun jij beter niet aan kinderen beginnen.
De zaken die jij opnoemt, hebben weinig tot niets met verwennen te maken.

Tuurlijk zal een kind verwend zijn, als ze maar hoeven te piepen en alles in hun schoot geworpen krijgen. Maar je kind af en toe helpen met iets schaad ze niet.
En je kind liefde tonen is veel effectiever, dan het aan zijn/haar lot over te laten.

Dat met die rages heeft ook een keerzijde. Mijn zoontje is bijvoorbeeld gek op Yu-Gi-Oh kaartjes. Hij heeft een aantal vriendjes, die ze van hun ouders niet mogen verzamelen.
Die kinderen komen dus regelmatig over de vloer, omdat ze er bij ons wel mee mogen spelen.
Die kinderen doen dus dingen, zonder medeweten van hun ouders, omdat hun ouders menen streng te moeten zijn. Het streng 'opvoeden' resulteert er dus in, dat die kinderen gaan liegen en hun ouders bedriegen (?!).
Mijn zoontje krijgt af en toe wat van die kaarten. Wat doet hij er vervolgens mee? Hij geeft ze weg aan vriendjes die ze niet hebben, omdat hij dat het zo zielig vind, dat zij er geen hebben.
Jouw stelling gaat dus niet op. Mijn kinderen lijken socialer en netter te zijn, dan de kinderen die niet 'verwend' worden.

Wat me vaak opvalt is dat veel kinderen, die extreem streng zijn opgevoed, op latere leeftijd volledig ontsporen. Als dat het resultaat is van een strenge opvoeding, dan 'verwen' ik die van mij liever!


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 30-09-2006 2:59 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

het beste remedie is het niet bij 1 kind houden. 99% van alle verwende kinderen zijn enig kind.


als ik kinderen opvoed zal ik iig nooit zeggen "omdat ik het zeg" want daar leren kinderen ruk van. buiten dat het volkomen oneerlijk is.

als je ze gewoon uitlegd waarom bepaalde dingen bepaalde consequenties hebben leren ze verantwoordelijkheid.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-09-2006 3:38 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 20 september 2006 15:23 schreef Burzum het volgende:
Kinderen opvoeden?

Doodslaan en een nieuwe maken.


de betere reply's van dit topic.


Suck my piss


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-09-2006 7:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

pa van mn ex had ook iets leuks bedacht:

als een kind op zn muil ging, niet meteen erheen rennen maar vanuit je stoel zeggen of ze iets dichterbij kunnen komen huilen. staan ze op en gaan voor je voeten liggen huilen. weet je gelijk of het ernstig is of niet


Je moeder.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-09-2006 7:55 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:34 schreef renYek het volgende:
Dat zal dan niet gaan om het niet betalen bij een tankstation... (je had het een hele tijd geleden over een moord, is hij dat?)


Yeps


spelfout weggehaald...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-09-2006 7:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

zozo, vroeg op!


Je moeder.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-09-2006 7:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2006 7:55 schreef karnivoor het volgende:
zozo, vroeg op!


Ja man, zoonlief moet om 9 uur al voetballen. Toch nog ontopic hehe..


spelfout weggehaald...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-09-2006 7:57 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/





Je moeder.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 30-09-2006 8:00 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Om maar even op de vraag van de topic te reageren:

Met pindakaas



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-09-2006 8:02 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

worden ze groot en sterk van ja

ik ga ook voor de strikte regels maar met iig veel vrije ontwikkeling op creatief gebied. maar eerst eens een vrouw vinden


Je moeder.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 30-09-2006 8:03 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Dat laatste is bij mij gelukkig al gelukt Mijn kinderen moeten sowieso op muziekles, anders worden het van die malloten die uit de maat meeklappen bij concerten



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-09-2006 8:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/



goed punt hehe

ga ze iig geen muzieksmaak opdringen, desnoods worden het wiggers, maar dan moeten ze wel creatief zijn. ofja, uiteindelijk moeten ze natuurlijk niks maar creativiteit is goed voor je geestelijke ontwikkeling is mijn idee. beetje moeilijk uit te leggen...


Je moeder.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-09-2006 8:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2006 8:05 schreef karnivoor het volgende:


goed punt hehe

ga ze iig geen muzieksmaak opdringen, desnoods worden het wiggers, maar dan moeten ze wel creatief zijn. ofja, uiteindelijk moeten ze natuurlijk niks maar creativiteit is goed voor je geestelijke ontwikkeling is mijn idee. beetje moeilijk uit te leggen...


Idd ja, totale vrijheid op dat gebied. Die van mij draait Eminem én Slayer hehe..


spelfout weggehaald...


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 02-10-2006 11:34 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

Goed luisteren naar je kinderen zorgt ervoor dat je kinderen ook naar jou luisteren.
Verder veel positieve aandacht, maar als het moet wel straffen.
Enne ze luisteren hier naar van alles en nog wat, metal leren ze al een beetje waarderen hier, (gelukkig!) maar ze luisteren ook naar plop enzo.

Ik vind het wel belangrijk dat kinderen zich als individuen ontwikkelen. Ze hebben 9 maanden in je buik gezeten en daarna begint je taak als ouder om ze te begeleiden. Kinderen horen geen kopie van hun ouders te worden. Natuurlijk zijn ze wel een afspiegeling van de genen en input van hun ouders, maar ik vind wel dat ze daar zelf vorm aan moeten kunnen geven.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-10-2006 11:41 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

hippie


Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen