IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Hoe wil jij je kinderen opvoeden ? Vorige pagina | Volgende pagina
creature of the nigh
Usericon van creature of the nigh
Posted 02-10-2006 11:42 by creature of the nigh Wijzig reactieProfiel van creature of the nighQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2006 15:23 schreef Burzum het volgende:
Kinderen opvoeden?

Doodslaan en een nieuwe maken.


Kom maar hier dan sla ik je dood en maak ik bij je moeder een nieuwe


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 02-10-2006 11:43 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 2 oktober 2006 11:41 schreef Iskariot het volgende:
hippie

Nee hippies deden totaal niets aan opvoeding,
zonder grenzen konden die kinderen lang leve de lol hun leven verneuken.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-10-2006 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kinderen moeten al vroeg leren dat ze eigendommen van andere moeten respecteren ...

Kutkoters


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 03-10-2006 12:09 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Slechts met pedagogisch verantwoorde straffen en dergelijke. Ik ken te veel mensen die door hun ouders verneukt zijn wat uiteindelijk een vicieuze cirkel wordt omdat de ouders dan niet blij zijn met hun verneukte kind en het alleen maar nog erger maken. De meest geslaagde mensen die ik ken, hebben nog nooit ook maar een tik van hun ouders gehad en hebben zelfs een soort vriendschappelijke relatie met hun ouders waarin ze overal over kunnen praten, lekker toch, ouders waar je bij thuis kan komen en zeggen:"Weet je, ik heb vandaag gesnoven, en weet niet zo goed wat ik er mee moet" ik roep maar een willekeurig voorbeeld hoor, kan ook iets anders zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 03-10-2006 12:10]



Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 03-10-2006 12:15 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 20 september 2006 14:59 schreef Dolk het volgende:
Dat vind ik dan dus weer eng he...
Ik ben zelf op het moment 18, en gezien ik extreem streng ben opgevoed (maximum 2 snoepjes per maand, maximum kwartier tv per dag etc) ben ik al vroeg gaan opletten op hoe andere ouders andere kinderen opvoedden. Naar mijn mening gebeurt dat nogal slecht. Kinderen worden verwend bij de vleet. Met als gevolg dat een verjaardagscadeautje moeilijk te vinden is, en later, dat iedereen meer zakgeld kreeg en dat trots op school kon laten zien (kijk, ik heb drie barbies gekocht! daar zat ik dan met mijn setje viltstiften, pogen om nog trots te wezen...), en later, omdat ik niet zoveel speelgoed had, werd ik gepest. Ben meerdere malen in de wc terechtgekomen, mijn tas ook, mijn hele lichaam heeft van dichtbij kennis gemaakt met brandnetels, etc, etc, etc. Omdat ik niet verwend werd.
Het probleem met verwende kinderen is dat ze zich beter gaan voelen, met als resultaat dat kinderen die niet veel hebben (zij het de schuld van ouders OF van pech en armoede binnen het gezin) zwaar gepest worden.

Mijn kinderen gaan relatief streng opgevoed worden, dat weet ik nu al. Geen nutteloze nitwits van 'mama doe jij het even'. Geen elke keer van de stoel tillen als ze van de stoel willen. Val maar een keer, dan weet je de volgende keer wél hoe het moet. Niet alle rages mogen ze mee volgen, maar als ik zie dat er iets echt een rage wordt, zorg ik dat ze er vroeg bij zijn.
Verwende kinderen worden verschrikkelijke pubers, verschrikkelijke pubers resulteren vaak in lamlendige volwassenen. En daar heb ik geen zin in.


Dude(tte) ik ben er ook geweest, heb d'rbij ook nog eens mogen verkroppen dat ik zowel door mijn ouders als de verwende kutkoters op mijn school in elkaar gebeukt werd op een regelmatige basis, het beste wat je kan doen is OF er iets aan doen, OF gewoon verder gaan, zelf kids maken en zorgen dat je zelf je kids beter opvoedt. Too much worries turns people insane.



waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 03-10-2006 12:44 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Wat ik altijd wel een mooie uitspraak vond: Je kinderen zijn niet van jou, ze zijn van zichzelf, je kan ze natuurlijk wel altijd lenen.


Loves_You
Usericon van Loves_You
Posted 07-11-2006 18:25 by Loves_You Wijzig reactieProfiel van Loves_YouQuote dit bericht

Als ze jong zijn wil ik ze streng en sociaal opvoeden zodat als ze wat ouder worden ik ze wat meer los laat. En ze van hun leven kunnen genieten.
Ook zou ik het leuk vinden dat mijn kinderen zien dat ik niet alleen een moeder ben maar ook een vriendin van ze.
Zodat ik alles met ze kan bespreken en hun ook vanzelf naar me toe komen.


nomad
Usericon van nomad
Posted 19-11-2006 11:21 by nomad Wijzig reactieProfiel van nomadQuote dit bericht

Mijn kind mag van mij alles zolang ze mij maar geen grote mond geeft, of met een buitelander thuis komt.


Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-11-2006 12:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2006 12:09 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Slechts met pedagogisch verantwoorde straffen en dergelijke. Ik ken te veel mensen die door hun ouders verneukt zijn wat uiteindelijk een vicieuze cirkel wordt omdat de ouders dan niet blij zijn met hun verneukte kind en het alleen maar nog erger maken. De meest geslaagde mensen die ik ken, hebben nog nooit ook maar een tik van hun ouders gehad en hebben zelfs een soort vriendschappelijke relatie met hun ouders waarin ze overal over kunnen praten, lekker toch, ouders waar je bij thuis kan komen en zeggen:"Weet je, ik heb vandaag gesnoven, en weet niet zo goed wat ik er mee moet" ik roep maar een willekeurig voorbeeld hoor, kan ook iets anders zijn.


Ik moet zeggen dat ik nog uit de tijd stam dat er zonder probleem een corrigerend tikje mocht worden uitgedeeld en ik deze ook regenlamtig heb mogen ontvangen. Ik kan echter niet zeggen dat ik er slechter door ben geworden. Ik ben mijn ouders hier zelfs dankbaar voor.

Vicieuze cirkel? Neuh, niet echt.

Ik moet zelfs toegeven dat ik dat band die je later in je betoog beschrijft wel met mijn dochter (inmiddels 12 jaar) heb.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-11-2006 22:41 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Als je dochter hetgeen vraagt aan jou dat in de laatste regel van Dolk's post staat, zou ik je toch ergens zorgen maken.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-11-2006 22:57 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik ben waarschijnlijk al hardstikke dood als ik aan kinderen krijgen moet denken, houden zo dus.


Against God and Government


herrie
Usericon van herrie
Posted 19-11-2006 23:33 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 11:43 schreef moon1976 het volgende:
Nee hippies deden totaal niets aan opvoeding,
zonder grenzen konden die kinderen lang leve de lol hun leven verneuken.


idd en die generatie verkloot nu deze aardkloot...


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 15-12-2006 16:01 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 19 november 2006 12:27 schreef XXL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nog uit de tijd stam dat er zonder probleem een corrigerend tikje mocht worden uitgedeeld en ik deze ook regenlamtig heb mogen ontvangen. Ik kan echter niet zeggen dat ik er slechter door ben geworden. Ik ben mijn ouders hier zelfs dankbaar voor.

Vicieuze cirkel? Neuh, niet echt.

Ik moet zelfs toegeven dat ik dat band die je later in je betoog beschrijft wel met mijn dochter (inmiddels 12 jaar) heb.


Ja okee, maar een corrigerende tik kan tot op zoverre nog wel, moet je alleen goed uit kijken dat het niet meer wordt. Door dat als acceptabel te nemen vervaagt de grens tussen geweld en een tik.
Ik bedoel, mijn ouders hebben me geslagen met alles wat er maar binnen handbereik lag toen ik klein (en alleen maar steeds meer en met steeds grotere voorwerpen naarmate ik ouder werd, terwijl het eerst begon met een corrigerende tik) was, met als gevolg dat ik een heleboel agressieve neigingen gekregen heb die ik fijn mag onderdrukken, waarvan ik nog maar mag hopen dat ik die zal kunnen onderdrukken wanneer ik zelf kids heb, want die krengen halen het bloed onder je nagels vandaan, als dat niet lukt, ben ik net zo'n gestoorde freak geworden als mijn ouders en ben ik dezelfde cirkel van geweld, agressie en haat aan het voortzetten, waardoor mijn kids dus ook alleen maar de boodschap meekrijgen dat geweld okee is.
Maar ik snap wat je bedoelt... Grenzen moeten er zijn en als die overschreden worden moet je er iets aan kunnen doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 15-12-2006 16:04]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-12-2006 19:43 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



quote:
Waarom kennen we onszelf zo slecht? Wat is de invloed van je familie op je leven? Hoe kiezen mensen hun partner? Wat verwacht je van elkaar? In Hoe overleef ik mijn familie schrijven psychotherapeut Robin Skynner en zijn voormalige patiënt, de koniek John Cleese, in de vorm van een tweegesprek over huwelijk en gezinsleven, liefde, seks, relaties en kinderen.


[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 15-12-2006 19:44]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-12-2006 3:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 december 2006 16:01 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ja okee, maar een corrigerende tik kan tot op zoverre nog wel, moet je alleen goed uit kijken dat het niet meer wordt. Door dat als acceptabel te nemen vervaagt de grens tussen geweld en een tik.
Ik bedoel, mijn ouders hebben me geslagen met alles wat er maar binnen handbereik lag toen ik klein (en alleen maar steeds meer en met steeds grotere voorwerpen naarmate ik ouder werd, terwijl het eerst begon met een corrigerende tik) was, met als gevolg dat ik een heleboel agressieve neigingen gekregen heb die ik fijn mag onderdrukken, waarvan ik nog maar mag hopen dat ik die zal kunnen onderdrukken wanneer ik zelf kids heb, want die krengen halen het bloed onder je nagels vandaan, als dat niet lukt, ben ik net zo'n gestoorde freak geworden als mijn ouders en ben ik dezelfde cirkel van geweld, agressie en haat aan het voortzetten, waardoor mijn kids dus ook alleen maar de boodschap meekrijgen dat geweld okee is.
Maar ik snap wat je bedoelt... Grenzen moeten er zijn en als die overschreden worden moet je er iets aan kunnen doen.


met alle respect tov jouw verleden en niet als aanval bedoeld maar: kinderen zijn wel degelijk in staat verschil te zien, voornamelijk wanneer ze ouder zijn, als ze maar een aardig hoog 'iq'/relativeringsvermogen hebben. ik zelf ben aardig slim (oke, zie dit niet als pocherij maar objectief, slim in statistische zin (gymnasium, enz)) en weet van mezelf dat ik alles relativeer. word ik achterlijk of achterbaks benaderd waar een ander het niet door heeft, heb ik het wel. en ik kan er mee omgaan. maar dit besef moet groeien. desondanks hebben kinderen die 'slim' zijn dit ook al op jongere leeftijd (geen 4 maar wel zo rond 9/10).

het grote verschil tussen een tik en geweld is dus volkomen afhankelijk van het besef van het kind (en dus intelligentie gerelateerd), is mijn idee


Je moeder.


Scorpio
Usericon van Scorpio
Posted 21-12-2006 15:34 by Scorpio Wijzig reactieProfiel van ScorpioQuote dit bericht

Ik zou mijn kinderen niet te vrij opvoeden en ook niet te conservatief. Ik zou proberen de middenweg te kiezen(hoe moeilijk dat ook voor me is )


Aeternitas
Codex Necro
Usericon van Aeternitas
Posted 21-12-2006 16:08 by Aeternitas Wijzig reactieProfiel van AeternitasQuote dit berichthttp://www.google.nl

Ik denk er eigenlijk nog niet aan.
Ik wil wel kindertjes.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-12-2006 16:10 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Mocht ik ooit vader worden, dan verkoop ik ze.

De lastpakken.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-12-2006 16:11 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 december 2006 16:10 schreef Schaep het volgende:
Mocht ik ooit vader worden, dan verkoop ik ze.

De lastpakken.

Ohhh arme lammetjes... Niet aan turken verkopen hoor, wordt er shoarma van gemaakt :p


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-12-2006 16:16 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Turken kopen toch niets.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-12-2006 16:58 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Die van mij moet verplicht naar metal luisteren en bier drinken. En als ie niet wil ros ik hem in elkaar.

Nee hoor, meneer is twaalf en heeft gelukkig een totaal eigen mening. Is supersportief, ben ik erg blij mee en steun hem daar ook in. Is een getalenteerde voetballer (spits) en doet al een jaar of 5 aan karate. Heeft inmiddels blauwe band, gele slip. Dat ie naar Eminem luistert neem ik maar voor lief hehe...


spelfout weggehaald...


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 21-12-2006 17:32 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Die koter van jou droeg toch altijd van die blekkie met0l shirtjes? Dacht dat ik dat op een paar fototjes gezien had althans


I am the 1%.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-12-2006 18:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2006 17:32 schreef stoomfiets het volgende:
Die koter van jou droeg toch altijd van die blekkie met0l shirtjes? Dacht dat ik dat op een paar fototjes gezien had althans


Hehe, ja, afgelopen Dokk"em Open Air is ie ook weer meegeweest, vindt ie geweldig, maar z'n eigen smaakontwikkeling gaat (gelukkig..) ook gewoon door.

Maar gelukkig zit ie nog altijd mee te tikken als ik er een cd inpleur.


spelfout weggehaald...


PuttPutt^^
Usericon van PuttPutt^^
Posted 28-12-2006 19:45 by PuttPutt^^ Wijzig reactieProfiel van PuttPutt^^Quote dit bericht

Ik ga mijn kinderen anders opvoeden dan ik word opgevoed.
Aangezien ik niet gelovig ben... worden ze dus niet gelovig opgevoed, ténzij ik met een EO kijker trouw.. maar dat zit er niet in denk ik xP.
Ze mogen van mij best roken, maar ik wijs ze wel op de gevaren(oké ik mag ook roken, maar ik heb er MOEITE voor moeten doen ¬¬''). Ze mogen óók vanaf hun 12,13e een piercing, best 2,3 mischien vier, maar zolang ze bij mij wonen maar géén levend magneet worden . Tattoo's welkom vanaf 14 jaar(ik mag er ook 1, ben net 14). Drinken is welkom, vanf njah 14`,15 (bij mij ook hoor xD) zolang ze niet élke dag 5 breezers,m 10 biertjes en stom dronken voor de buis hangen. Drugs komt er bij mij niet in..
Slechte cijfers.. Tja hun toekomst.


[img]http://i127.photobucket.com/albums/p147/THxPuttPutt/P6160263.jpg[/img]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 28-12-2006 19:47 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Spartaans..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen