IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Hoe wil jij je kinderen opvoeden ? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-12-2006 20:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2006 19:45 schreef PuttPutt^^ het volgende:
Ik ga mijn kinderen anders opvoeden dan ik word opgevoed.
Aangezien ik niet gelovig ben... worden ze dus niet gelovig opgevoed, ténzij ik met een EO kijker trouw.. maar dat zit er niet in denk ik xP.
Ze mogen van mij best roken, maar ik wijs ze wel op de gevaren(oké ik mag ook roken, maar ik heb er MOEITE voor moeten doen ¬¬''). Ze mogen óók vanaf hun 12,13e een piercing, best 2,3 mischien vier, maar zolang ze bij mij wonen maar géén levend magneet worden . Tattoo's welkom vanaf 14 jaar(ik mag er ook 1, ben net 14). Drinken is welkom, vanf njah 14`,15 (bij mij ook hoor xD) zolang ze niet élke dag 5 breezers,m 10 biertjes en stom dronken voor de buis hangen. Drugs komt er bij mij niet in..
Slechte cijfers.. Tja hun toekomst.
Hmm ... weer straattuig erbij ...


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 28-12-2006 20:04 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2006 19:45 schreef PuttPutt^^ het volgende:
Ik ga mijn kinderen anders opvoeden dan ik word opgevoed.
Aangezien ik niet gelovig ben... worden ze dus niet gelovig opgevoed, ténzij ik met een EO kijker trouw.. maar dat zit er niet in denk ik xP.
Ze mogen van mij best roken, maar ik wijs ze wel op de gevaren(oké ik mag ook roken, maar ik heb er MOEITE voor moeten doen ¬¬''). Ze mogen óók vanaf hun 12,13e een piercing, best 2,3 mischien vier, maar zolang ze bij mij wonen maar géén levend magneet worden . Tattoo's welkom vanaf 14 jaar(ik mag er ook 1, ben net 14). Drinken is welkom, vanf njah 14`,15 (bij mij ook hoor xD) zolang ze niet élke dag 5 breezers,m 10 biertjes en stom dronken voor de buis hangen. Drugs komt er bij mij niet in..
Slechte cijfers.. Tja hun toekomst.


Je bent zelf nog een kind imbeciel. En jouw ouders hebben duidelijk gefaalt.


Nog zo stoere internet warrior.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-12-2006 20:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2006 20:04 schreef zakkenvuller het volgende:
Je bent zelf nog een kind imbeciel. En jouw ouders hebben duidelijk gefaalt.
Zegt Baby nr 1


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-12-2006 11:31 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2006 19:45 schreef PuttPutt^^ het volgende:
Ze mogen óók vanaf hun 12,13e een piercing, best 2,3 mischien vier, maar zolang ze bij mij wonen maar géén levend magneet worden.

Tattoo's welkom vanaf 14 jaar(ik mag er ook 1, ben net 14).

Drinken is welkom, vanf njah 14`,15 (bij mij ook hoor xD) zolang ze niet élke dag 5 breezers,m 10 biertjes en stom dronken voor de buis hangen. Drugs komt er bij mij niet in..


Ja gaaf, gewoon kinderen opvoeden zonder grenzen en verantwoordelijkheden. Er is een reden voor dat kinderen van 12, 13 enzovoorts niet mogen worden gepierced of een tattoo mogen nemen. Heeft te maken met de bouw van het lichaam en het maken van keuzes, wel gaaf trouwens.. een tattoo van K3 op je buik omdat je dat toen gaaf vond of van een dolfijn, want dat is immers je lievelingsdier aan de posters op je kamer te zien. En dan word je volwassen, je lichaam verandert en je tattoo rekt mooi mee uit. Gelukkig bestaat er laser gedoe om het weg te halen, wel zonde van de centen maar toch. En dat allemaal omdat je ma het zogenaamd stoer vind om het toe te laten en jij als kind zijnde graag stoer gevonden wil worden.

Alcohol is prima, samen met je ma aan de zuip. Iemand moet je toch immers leren hoe jezelf te gedragen als een alcoholist. Gevolgen en verantwoordelijkheden bestaan immers niet. Oh en drugs mag het huis niet in hoor, alcohol is immers geen drugs.. toch?

Yeah, nog meer clienten erbij. Ik klaag niet, dit is prima werkvoorziening.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zie daa al een totaal gebrek aan duidelijke regels, kind mag beslissen, altijd slechte zet.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-12-2006 11:36 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Voor het bouwen van een schuurtje heb je een vergunning nodig, maar elke mongool kan onbeperkt koters op de wereld poepen...

Genuanceerde meningen... heerlijk!


Dear dirty delightful old drunken old days


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 29-12-2006 11:38 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ligt aan de kinderen, ik mocht grotendeels alles wel wat ik wou. (op m'n driewieler naar de andere kant van Maarssen rijden, terwijl de andere kids moesten stoppen bij het voetbalveld )

Ik denk dat zoiets tegenwoordig wel gelijk staat aan een tatoeage of piercing. Tijden veranderen

quote:
Op 29 december 2006 11:36 schreef Schaffelaer het volgende:
Voor het bouwen van een schuurtje heb je een vergunning nodig, maar elke mongool kan onbeperkt koters op de wereld poepen...



Schuurtjes moeten wel stevig zijn, als zo een ding instort zijn de rapen gaar! Kijk maar naar die trap in Utrecht..(M'n moeder had een bedrijfje wat tuinschuurtjes en carports maakte, als je goede bouwtekeningen hebt kan je zoveel schuurtjes neerzetten als dat je wil)

[Dit bericht is gewijzigd door stoomfiets op 29-12-2006 11:41]


I am the 1%.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-12-2006 11:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:38 schreef stoomfiets het volgende:
Ligt aan de kinderen, ik mocht grotendeels alles wel wat ik wou. (op m'n driewieler naar de andere kant van Maarssen rijden, terwijl de andere kids moesten stoppen bij het voetbalveld )

Ik denk dat zoiets tegenwoordig wel gelijk staat aan een tatoeage of piercing. Tijden veranderen




Een stukje verder mogen fietsen dan de rest is toch wel iets anders dan een blijvend iets als een tattoo zetten. Maar goed, als je word aangereden zo zonder toezicht op je driewieler heb je vast ook iets blijvends. Tegenwoordig schijnt men het heel normaal te vinden om de zorg voor broertjes en zusjes op zeer jonge leeftijd aan een kind over te laten. Een kind mag van mij ook best een tattoo, maar wel op de leeftijd wanneer het is toegestaan. Als het kind het echt wil, leert die ook maar geduldig wachten.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 29-12-2006 11:50]


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-12-2006 11:51 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Lieverd, dat is niet iets van tegenwoordig. Vroeger met de grote katholieke of boeren gezinnen van minstens 6 kinderen moesten de oudsten ook gewoon helpen met het opvoeden van de kleintjes.

[edit] Moet je die statement niet ineens weghalen. Slaat de mijne weer nergens op.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 29-12-2006 11:52]


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 11:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:38 schreef stoomfiets het volgende:
Schuurtjes moeten wel stevig zijn, als zo een ding instort zijn de rapen gaar! Kijk maar naar die trap in Utrecht..(M'n moeder had een bedrijfje wat tuinschuurtjes en carports maakte, als je goede bouwtekeningen hebt kan je zoveel schuurtjes neerzetten als dat je wil)
Jammer dat je voor het opvoeden van een kind geen verzoek met onderbouwing in moet dienen ....


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-12-2006 11:57 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:55 schreef Jenje het volgende:
Jammer dat je voor het opvoeden van een kind geen verzoek met onderbouwing in moet dienen ....
Die donderen dan ook doorgaans niet zomaaar uit elkaar.


Subtiel kamerolifantje


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-12-2006 11:57 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:51 schreef stigma het volgende:
Lieverd, dat is niet iets van tegenwoordig. Vroeger met de grote katholieke of boeren gezinnen van minstens 6 kinderen moesten de oudsten ook gewoon helpen met het opvoeden van de kleintjes.

[edit] Moet je die statement niet ineens weghalen. Slaat de mijne weer nergens op.


Ik vind het niet zo normaal dat een kind van 7 moet zorgen voor 2 kinderen van 3 en 4 jaar oud, omdat de ouders te lam zijn om de zorg en de verantwoordelijkheid op zich te nemen.

edit: heb niks weggehaald, alleen een toevoeging gepost.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 29-12-2006 11:57]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 11:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:57 schreef stigma het volgende:
Die donderen dan ook doorgaans niet zomaaar uit elkaar.
Nee, die worden door hun zwakzinnige moeder vermoord


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 29-12-2006 11:58 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:55 schreef Jenje het volgende:
Jammer dat je voor het opvoeden van een kind geen verzoek met onderbouwing in moet dienen ....


Hehe, wat zou dat verzoek dan moeten zijn?

en wie zou daar nou over kunnen beslissen?

"ik wil graag een kindje"

"ja sorry maareh, vol is vol!"



I am the 1%.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-12-2006 12:00 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Sommige lui zouden geen kinderen moeten kunnen krijgen. Van die lui waarvan ik hun kinderen met een licht verstandelijke handicap op de groep had. Ja ze hadden al 6 kinderen met een verstandelijke handicap en die uit huis waren geplaatst, nu was ze zwanger van de 7e want ooit moest toch een kind wel goed lukken?

Of lui die kinderen kregen zodat ze kinderbijslag konden ontvangen, het oudste kind zou dan wel voor de overige kinderen zorgen. En dan raar opkijken en boos worden als de kinderen uit huis werden geplaatst.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-12-2006 12:02 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 11:57 schreef MMayo het volgende:
Ik vind het niet zo normaal dat een kind van 7 moet zorgen voor 2 kinderen van 3 en 4 jaar oud, omdat de ouders te lam zijn om de zorg en de verantwoordelijkheid op zich te nemen.

edit: heb niks weggehaald, alleen een toevoeging gepost.

Ohja, ik zie het.

Maar opzich is dat niet zo erg denk ik. De oudsten kunnen de jongsten hun normen en waarden leren die zij al wel hebben mee gekregen van de ouders. En het is niet zo dat de ouders echt niets meer doen ofzo. Meestal zijn de oudste kinderen extra hulp. Ik ken een aantal grote gezinnen waar het meer een verrijking is geweest dan dat de kinderen er een probleem mee hebben gehad.


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 12:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. als jij als 7 jarige voor je zusjes moet zorghen heb je niet veel normen en waarden van je ouders meegekregen denk ik ..



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-12-2006 12:07 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:02 schreef stigma het volgende:
Ohja, ik zie het.

Maar opzich is dat niet zo erg denk ik. De oudsten kunnen de jongsten hun normen en waarden leren die zij al wel hebben mee gekregen van de ouders. En het is niet zo dat de ouders echt niets meer doen ofzo. Meestal zijn de oudste kinderen extra hulp. Ik ken een aantal grote gezinnen waar het meer een verrijking is geweest dan dat de kinderen er een probleem mee hebben gehad.


Oh zeker wel, soms is dat harstikke mooi en uiteraard leren de jonkies ook wel wat van de oudere kinderen. Maarrr, wat ik bedoel is dat er nu heel veel mensen zijn die de gehele verzorging en opvoeding over laten aan het oudere kind. Dat is immers lekker makkelijk. Ik vind overigens ook dat er tegenwoordig ontzettend veel ongemanierde kutkinderen rond banjeren waar men totaal geen toezicht op heeft en die totaal geen opvoeding kennen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 12:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:07 schreef MMayo het volgende:
Ik vind overigens ook dat er tegenwoordig ontzettend veel ongemanierde kutkinderen rond banjeren waar men totaal geen toezicht op heeft en die totaal geen opvoeding kennen.
+ 666

En dan gewoon van die yuppenouders die beter weten, maar zodra het kind moeilijk doet rammen ze er chocola of andere zoete troep in (kind nog drukker) of ze zetten het buiten neer (fijn voor de buurt). En als het 3x in de week gebeurd gaan ze naar de dokter, die zegt met een knipoog het toverwoord ADHD en het kind wordt platgespoten.

Verplichte castratie!


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 29-12-2006 12:12 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:06 schreef Jenje het volgende:
.. als jij als 7 jarige voor je zusjes moet zorghen heb je niet veel normen en waarden van je ouders meegekregen denk ik ..




Mja, ik zei vaak tegen m'n zusje dat ze sommige dingen niet moet doen "dan worden papa en mama boos!"
Ik zei aan tafel ook altijd tegen m'n vader en moeder "niet praten met volle mond!" "niet wippen op je stoel!" "elleboog van tafel!"


I am the 1%.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-12-2006 12:17 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Inderdaad. Als zevenjarige had ik ook wel donders goed in de gaten wat wel en niet mocht. En broers en zusjes tikken elkaar toch altijd wel op de vingers omdat dat nou eenmaal lekker stangen is omdat het ook echt niet van paps en mams mag.

Maar als een kind volledige verantwoordelijkheid krijgt over een jonger kind is dat bijzonder slecht. Een beetje is denk ik wel goed, maar uiteindelijk moeten de ouders de kinderen opvoeden.


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:12 schreef stoomfiets het volgende:
Mja, ik zei vaak tegen m'n zusje dat ze sommige dingen niet moet doen "dan worden papa en mama boos!"
Ik zei aan tafel ook altijd tegen m'n vader en moeder "niet praten met volle mond!" "niet wippen op je stoel!" "elleboog van tafel!"
Jij vervelend kutkind! Mijn zus was vroeger ook zo;n papa/mama kindje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-12-2006 12:21 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:18 schreef Jenje het volgende:
Jij vervelend kutkind! Mijn zus was vroeger ook zo;n papa/mama kindje
Iedereen die een broer/zus boven zich heeft kent dat. Mijn broer deed dat ook. Uiteraard deed ik het terug. "Houd je lepel goed vast! Zoals ik!...sukkel"


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 12:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:21 schreef stigma het volgende:
Iedereen die een broer/zus boven zich heeft kent dat. Mijn broer deed dat ook. Uiteraard deed ik het terug. "Houd je lepel goed vast! Zoals ik!...sukkel"
Hmm .. ik trapte mijn oudere zus dan gewoon van de trap af ..


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-12-2006 12:22 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2006 12:22 schreef Jenje het volgende:
Hmm .. ik trapte mijn oudere zus dan gewoon van de trap af ..
waarschijnlijk veel effectiever.


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen