|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja hoor, zitten nog gele, oranje, chocladekleur en noem maar op aan te komen. En je kunt ze allemaal onrijp (groen) plukken, ze kunnen op de vensterbank afrijpen en kleuren. @Schaep: hier staan ook nog 3 jalapenoplanten met vruchten, maar die zijn nog niet klaar... spelfout weggehaald... |
|
quote: kleine tip, misschien heb je er wat aan: voor je begint je handen insmeren met zonnebloemolie, dan was je die scherpe zooi veel makkelijker van je handen af... |
|
gooi gewoon de hele pepers in het eten, hoef je geen moeite te doen met het snijden |
|
quote: Ziet er goed uit, wanneer ga je verkopen? |
|
Als ik heeeeeel veel heb hehe Maar als alles een beetje doorgroeit als op dit moment, dan ga ik ze echt niet allemaal zelf opkrijgen, hangt me nogal wat aan hehe... spelfout weggehaald... |
|
quote: Ghehe let me know! Maar mooi dat het zo goed groeien wil en alles, echt een gave hobby |
|
Zo, effe wat nieuwe plaatjes geschoten... Paar Bolivian Rainbow... Cap 267, loeihete habanero.. Medusa.. Scarlet Lantern, ook een hele hete.. Bulgarian Carrot.. Hana Matsuri Csechoslovakian Black Jalapeno. Twilight.. Naga Jolokia Purple.. Black Pearl.. Holy Mole.. Hungarian Yellow Wax.. Lemon Drop.. Aussie Black.. Z'n dubbelganger, Purple Prince.. Peperone.. Nog een Bulgarian Carrot.. Goats Weed.. Overzicht kasje 1... Kasje 2... Madam Jeanette.. Paar verschillende soorten.. Big Jim.. Nog een Holy Mole plant... Rode Cayenne.. spelfout weggehaald... |
|
Wat moet je met jalapeno pepers doen om ze voor langere tijd te bewaren? |
|
Je kunt ze inmaken in olie, maar je kunt ze ook invriezen... spelfout weggehaald... |
|
... dubbel [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 19-07-2009 16:12] |
|
Invriezen had ik dan weer niet verwacht. Nou ken ik de jalapeno eigenlijk alleen van de Subway en pizza maar zelf zo'n plant lijkt me ook wel wat. Is dat inmaken een lastige bezigheid? Als in wat moet je allemaal doen? |
|
Geen flauw idee, ik heb dat nog nooit gedaan. Maar er staan ongetwijfeld bulten recepten op het net. spelfout weggehaald... |
|
met zoveel pepers heb je nooit flauwe ideeen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
spelfout weggehaald... |
|
Hi Veranus! Ik heb een zadensite en wil de kasjes gaan verkopen, die jij hebt aangeschaft. Hoe bevalt het? Mag ik je foto gebruiken? quote: |
|
Te gek topic dit...leuke,maffe reacties en prachtige foto's Ik heb zelf nu een moestuintje met vanalles en nog wat, ook 3 chiliplantjes,ik weet niet welke soort maar ik denk de gewone, die je ook bij tuincentra's krijgt, groeit aardig net als de rest van m'n moestuintje, heb verder nog aubergine, paprika,verschillende tomaatsoorten,komkommer, kiwi, mediteraanse kruiden, gewone kruiden,koriander,munt etc...verder ben ik 2 sla-soorten aan 't kweken, de 3e soort kan ik in aug.-sept. zaaien...leuke hobby |
|
Wat nieuwe foto's... Medusa: Lemon Drops worden al geel.. Numex Twilight: Trifetti: Bulgarian Carrot, rara waar komt die naam vandaan... Jalapeno. Scarlet Lantern.. Black Pearl Hot Pixie, geweldige vorm.. Goats Weed Bolivian Rainbow.. Numex Big Jim Purple Prince Csechoslovakian Black Habanero Long Chocolate Cap 220 Cap 267 Red Sella Ya Matsuri Tepin.. spelfout weggehaald... |
|
quote: Invriezen verandert wel de structuur en kan het ook nog pittiger maken. Zelfde geldt voor gerechten met pepers die je in wil vriezen. Oh god, wat zou ik graag met een mandje pepers komen plukken *kwijl* |
|
Gedroogd zijn ze vaak ook stukken pittiger, heb me al eens lelijk laten verrassen zo hehe.. spelfout weggehaald... |
|
@Varanus : Bij welke website(s) bestel jij de zaadjes ? Via 't forum Chilipepers.nl vind ik alleen engelstalige websites, bestaan er ook nederlandstalige websites? Ik wil nl graag de zaadjes van de Habanero, Jalapeno en de Mme Jeanette. Of is 't ook mogelijk om de pepers in de winkel te kopen en dat je dan daarna de zaadjes laat drogen zodat je ze kunt planten enzo? |
|
Ja hoor, kan ook. Maar stuur je adres anders effe. Madame Jeanette en Jalapeno heb ik wel voor je. [Dit bericht is gewijzigd door varanus op 02-09-2009 18:14] spelfout weggehaald... |
|
quote: Cool Mail is onderweg, Thanks |
|
Prop ik morgen effe wat in een envelop spelfout weggehaald... |
|
quote: bedankt voor de zaadjes, ik heb ze binnen |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |